Marketing koledar za leto 2021

Dec 2, 2020

Kazalo

Marketing koledar za leto 2021 - Spletnik

Akcije in popusti so v sodobnem potrošništvu postali del vsakdana, še vedno pa izstopajo prazniki in drugi pomembni datumi, na katere lahko ciljano usmerite svoja marketinška prizadevanja. Za najboljši možen izplen le-ta razporedite čez celo leto, predvsem pa jih splanirajte natančno in pravočasno.

Da bi vam prihranili kar precej časa in sivih celic, smo v Spletniku sestavili marketing koledar za leto 2021, ki vam ponuja hiter pregled datumov in praznikov, s katerimi lahko prihajajoče leto naredite najbolj donosno leto doslej.

.

Naš marketing koledar bodo najbolj cenili spletni trgovci, a ga tudi ponudniki storitev nikar ne zanemarite! V nobenem primeru namreč ne bodo vse priložnosti primerne za vaše podjetje, praktično vsako podjetje pa jih lahko izkoristi vsaj nekaj.

Kot boste videli v koledarju, naši predlogi še zdaleč ne vsebuejo samo akcij in popustov, niti niso vse predlagane kampanje namenjene za direktno prodajo. V našem marketinškem koledarju boste našli uravnovešeno mešanico ukrepov, ki skrbijo tako za prodajo, kot tudi za branding in gradnjo odnosa z vašo publiko – skratka, iz vseh strani pomagajo graditi uspeh vaše spletne trgovine ali strani.

PRVO ČETRTLETJE

V prvem četrtletju leta gre za ponovno vzpostavitev stika s kupci, ki so odkrili vašo trgovino med prazničnimi nakupovalnimi nakupi leta 2020. Osredotočite se na vzpostavljanje odnosov s strankami in spodbujajte angažiranost ter zvestobo.

Spletnik marketing koledar 2021 - Januar

1. in 2. januar 2021: Novo leto

Novoletni dan je nov začetek. Vsako leto začnemo z novoletnimi obljubami. V prvem tednu novega leta oblikujte svoje marketinške kampanje okoli novoletnih zaobljub, seznamov in 30-dnevnih izzivov, ki bodo te novoletne obljube pomagali vzdrževati.

Januarja ljudje navadno po prazničnem zapravljanju malce “zategnemo svoje denarnice”, zato ne poskušajte izenačiti prodajnih številk z decembrom. Izkoristite ta mesec za vsebinski marketing in grajenje odnosov z vašo publiko. Ponudite jim brezplačne vsebine (kot so npr. 30-dnevni izzivi ali tematski e-priročniki) in tako obdržite njihovo pozornost, dokler niso spet pripravljeni na nakpovanje.

Spletnik marketing koledar 2021 - Februar

8. februar 2021: Prešernov dan

Slovenci radi poudarjamo svojo narodnozavednost, ob slovenskem kulturnem prazniku pa to radi tudi izkazujemo z obiskom muzejev, kulturnih prireditev, rojstnih krajev naših literatov (predvsem Prešerna) itd. Na ta dan radi pospravimo pametne naprave in namesto tega vzamemo v roke knjigo. Svoje marketinške kampanje oblikujte s pridihom kulture, kvizi za preverjanje znanja s praktičnimi nagradami ipd. 

Tudi če v svoji trgovini ne prodajate izdelkov, povezanih s knjigami in kulturo, lahko v sklopu tega praznika delite s svojo publiko, kaj trenutno berete, ali pa jih povprašate o njihovih najljubših knjigah.

14. februar 2021: Valentinovo

Valentinovo je praznovanje ljubezni in romantike. In čeprav ta dan ljudje običajno podarjajo romantična darila, lahko svoje občinstvo spodbudite k praznovanju prijateljstev in drugih pomembnih odnosov.

Pri pripravi letošnjih marketinških kampanj za Valentinovo razmišljajte izven okvirja. Namesto da ponudite še eno kodo za popust, razmislite o ustvarjanju Valentinovega koledarja. Uporabite ga kot 14-dnevno marketinško kampanjo, ki praznuje vse vrste ljubezni.

16. februar 2021: Pust

Praznovanje pusta sega v predkrščansko dobo, njeno izročilo so prevzeli Rimljani in si v predpomladnem času ustvarili več praznikov ob katerih so se tudi šemili. V srednji Evropi so se po letu 1300 zabave prenesle na čas pred štiridesetdnevnim postom. Danes je pustni čas v Sloveniji  vesel, šegav in pester. Slovenci radi obiskujemo naše karnevale, ki vsako leto privabijo na tisoče obiskovalcev.

Izkoristite ta dan, da vdihnete nekaj zabave v vaše oglaševalske kampanj na družabnih omrežjih, izvedite posebno promocijo kostumov ali okraskov, ali pa samo delite, kako vaša blagovna znamka in zaposleni praznujejo pust.

Spletnik marketing koledar 2021 - Marec

8. marec 2021: Dan žena

Mednarodni dan žena praznuje enakost žensk in njihov prispevek k svetu. Če je to sporočilo pomembno za vašo blagovno znamko, ga proslavite. Povejte svojo zgodbo, delite prijazen popust ali vodite dobrodelno akcijo za podporo lokalnim ali mednarodnim skupnostim. 

10. marec 2021: Dan mučenikov

Dan mučenikov izhaja iz zgodovinskega zaradi dogodka iz časa vladavine cesarja Licinija (308-324), ko je prišlo do upora štiridesetih vojakov elitne legije, ki so bili pripravljeni za svojo vero umreti.

Tradicionalno moški na dan  mučenikov prejmejo za darilo suhe slive, trnje in klobaso, ki naj bi služili kot nek simboličen opomin, da se mučeništvo v njihovem življenju še vedno dogaja. Obdarovanje pa je seveda že preseglo ta okvir, zato ste lahko pri oglaševalskih kampanjah izvirni.

20. marec 2021: Prvi pomladni dan

Pomlad je letni čas, ko se narava prebudi, temperature se postopoma dvigujejo, dnevi so toplejši in nas kar vabijo ven, na sprehod in aktivnosti v naravi. Ta dogodek zaznamuje prvi dan astronomske pomladi na severni polobli. Na severu ljudje komaj čakajo, da se začne pomlad, zato izkoristite to priložnost, da opozorite na sezonske izdelke.

25. marec 2021: Materinski dan

Materinski dan praznuje matere v družbi. Če želite doseči večji dosega vaših oglaševalski kampanj in širiti informacijo o svoji spletni trgovini, se lahko poslužite naslednjih marketinških nasvetov:

  • ustvarite stran, namenjeno izrecno in samo nakupovanju za materinski dan,
  • sestavite vodič za darila,
  • ponudite personalizacijo izdelka,
  • podarite manjše pozornosti,
  • ustvarite posebne promocije za materinski dan,
  • sodelujte z vplivneži.

.

DRUGO ČETRTLETJE

Ko vreme v drugi četrtini leta postaja toplejše, ljudje preživijo več časa na prostem in začnejo pripravljati načrte za dopustovanje, izlete, kampiranje, festivale in poroke. Aktivnosti se preselijo na mestne ulice, v naravo in v družbo.

Spletnik marketing koledar 2021 - April

1. april 2021: Prvi april

Kot lastnik trgovine lahko ta dan izkoristite, da pokažete svoj smisel za humor. Šala na družabnih omrežjih, GIF ali kratek video je lahko učinkovit način za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke in spodbujanje angažiranosti.

4.  in 5. april 2021: Velikonočna nedelja in velikonočni ponedeljek

Na veliki petek, veliko soboto in velikonočna nedelja se kristjani spominjajo Jezusovega trpljenja in vstajenja. Velika noč se pogosto šteje za pomembnejši krščanski praznik kot božič in ni tako komercialna, zato bodite z vsebino oglaševalskih akcij previdni.

Lastniki podjetij kljub temu z vsakim letom dajejo večji poudarek na pripravo spomladanskih razprodaj, ki so ravno okoli velike noči, in ponujajo posebne akcije za oblačila, sezonsko opremo in izdelke za dom.

22. april 2021: Svetovni dan Zemlje

22. aprila je obletnica okoljskega gibanja, ustanovljenega leta 1970. Na današnji dan države po svetu organizirajo prireditve v podporo varstvu okolja.

Če je ta tematika za vas in vaše podjetje pomembna, o tem obvestite svoje stranke. Delite svoje misli, osebno zgodbo, predstavite izdelek, ki podpira idejo, ali ustvarite dobrodelno akcijo.

Z izbranimi ključniki lahko s svojimi sledilci v družabnih omrežjih delite primere dobre prakse in povečajte prepoznavnost blagovne znamke.

27. april 2021: Dan upora proti okupatorju

Dan boja proti okupatorju je državni praznik, ki obeležuje pomembni dogodek iz leta 1941, ko so eminentni možje naše politike in kulturniki določili smernice za organiziran oborožen odpor proti okupatorju in se zavzemali za osvoboditev, neodvisnost in združitev slovenskega naroda.

To ni velika priložnost za marketing, je pa vsekakor primerna za sporočanje vrednot vaše blagovne znamke.

Spletnik marketing koledar 2021 - Maj

1. in 2. maj 2021: Praznik dela

Prvega maja praznujemo delavske pravice. Slovenska tradicija prvi maj obeležuje zlasti s kresovi in nošnjo nageljnov. Za prvomajske praznike si Slovenci radi privoščimo oddih, piknike, izlete. Marketinške akcije usmerite v sezonske izdelke, pripomočke za preživljanje prostega časa, ogled lokalnih znamenitosti ipd.

20. maj 2021: Svetovni dan čebel

Čebelarjenje ima v Sloveniji poseben status kmetijske dejavnosti. V Sloveniji je zato zavedanje o pomenu čebel in skrbi zanje na visoki ravni. 

Marketinške dejavnosti usmerite v ozaveščanje in prodajo medenih izdelkov, medonosnih rastlin ali izdelkov, ki osveščajo o pomenu čebel.

31. maj 2021: Svetovni dan športa

Na ta dan po Sloveniji potekajo številne športne aktivnosti in dejavnosti, namen katerih je pokazati, kako pomembna komponenta mora biti šport v našem življenju. Vsekakor pa je to dan brez izgovorov, da se ne bi malo premigali.

Marketinške kampanje usmerite v ozaveščanje o zdravem načinu življenja, vplivu športa na zdravje in izdelke, ki to omogočajo. 

Spletnik marketing koledar 2021 - Junij

21. junij 2021: Prvi poletni dan

Ta dogodek zaznamuje prvi dan astronomskega poletja. V zraku je že občutek po toplih večerih, piknikih, športnih aktivnostih na prostem, dopustu itd. Ljudje komaj čakajo, da se začne poletje in bolj sproščeni meseci v letu. Izkoristite to priložnost, da opozorite na sezonske izdelke, športne rekvizite, izdelke za sproščanje itd. Piknik v parku, klepet ob kavi ali ustrezen komplet majic je le nekaj načinov, kako bi vaše stranke morda želele presenetiti svoje najboljše prijatelje.

25. junij 2021: Dan državnosti

Ta dan obeležujemo spomin na 25. junij 1991, ko je Slovenija formalno postala neodvisna država. Čeprav ta dan ni najbolj znan po velikih nakupih, ga lahko izkoristite za promocijo izdelkov narejenih v Sloveniji ter ozaveščate o svoji blagovni znamki. 

TRETJE ČETRTLETJE

Spletnik marketing koledar 2021 - Julij

4. julij 2021: Fourth of July

Če je vaša publika mednarodna, je ta praznik za vas odlična priložnost, da pripravite posebno “ameriško obarvano” akcijo. “Fourth of July” je v Ameriki zaznamovan s kresovanjem in velja za eno izmed najbolj žurerskih poletnih noči. Je tudi velika marketinška priložnost za tematske popuste, a previdno, če je vaša publika primarno slovenska, saj je lahko oglaševanje ameriškega praznika sprejeto na negativen način.

Spletnik marketing koledar 2021 - Avgust

Poletni meseci so namenjeni porokam, zabavam, potovanjem, dopustovanjem, obiskovanjem festivalov in na splošno zabavi ter preživljanju prostega časa zunaj. V tem času je poletje v polnem razmahu in tudi radosti, ki jih prinaša. Svoje marketinške dejavnosti lahko tako zastavite precej široko. Vedno so dobrodošli sezonski popusti. 

September

1. september 2021: Prvi šolski dan (OŠ, SŠ)

To je dan, poln vznemirljivih srečanj in pričakovanj za novo šolsko leto. Učence, starše in učitelje razveselite s čestitko ali posebno promocijo za šolanje. Šolam lahko ponudite popuste za nakup nove opreme (računalniki, pohištvo ipd.).

5. september 2021: Svetovni dan dobrodelnosti

Na ta dan praznujemo spomin na makedonsko Albanko mater Terezo, ki je na ta dan leta 1997umrla v Indiji. Na ta dan lahko promovirate doprinos svoje blagovne znamke k boljšemu svetu. Povejte, za kakšne vrednote se zavzemate in ozaveščajte publiko o svojem delovanju. Marketing kampanja je lahko usmerjena v dobrodelnost – od vsakega nakupa gre določen % sredstev v dobrodelne namene.

22. september 2021: Prvi jesenski dan

Ta dogodek zaznamuje prvi dan astronomske jeseni na severni polobli. Za jesenski letni čas je značilno, da so dnevi že hladnejši, saj se z vsakim dnem bolj približujemo zimi. Sadje in zelenjava dokončno zazorita in vse te pridelke poberemo in spravimo v klet za ozimnico, zato izkoristite to priložnost, da opozorite na sezonske lokalne izdelke.

.

ČETRTO ČETRTLETJE

Študije kažejo, da skoraj 57 % blagovnih znamk v četrtem četrtletju beleži povečanje prodaje. 

S koncem poletja se ljudje že počasi pripravljajo na sezono vračanja v šolo. Če prodajate izdelke za šolo in šolske potrebščine, začnite z akcijami že poleti.

Ko začnete s počitniškimi pripravami na črni petek in cyber ponedeljek, ne pozabite, da je na voljo še veliko drugih jesenskih prireditev. Nadaljujte z izvajanjem kampanj za konverzije, hkrati pa sestavite tudi e-poštne sezname. Obstoječim strankam lahko pozneje pošljete posebne ponudbe. 

Spletnik marketing koledar 2021 - Oktober

Rožnati oktober – svetovni mesec boja proti raku dojk

Namen rožnatega oktobra je osveščati širšo javnost o raku dojk in opozoriti na pomen zdravega načina življenja, zgodnjega odkrivanja in učinkovitega zdravljenja bolezni. Vaša prizadevanja so lahko usmerjena v promocijo zdravega načina življenja in skrbi zase.

1. oktober 2021: Svetovni dan glasbe

Namen praznovanja tega dne je spodbujanje promocije glasbene umetnosti v celotni družbi, poudarjanje Unescovih idealov o miru in prijateljstvu ter kulturnem razvoju. 

To je priložnost za svobodne umetnike, da predstavijo svoje delo. Ostali pa lahko svoje oglaševalske kampanje glasbeno obarvajo, dodajo kakšno zanimivost iz sveta glasbe, ponudijo akcije na glasbene inštrumente.

4. oktober 2021: Prvi teden faksa

Prvi teden faksa sploh v prestolnico ponovno vdihne bolj živahno življenje. Opremiti je potrebno stanovanja, nakupiti literaturo in ostale pripomočke, začnejo se spoznavni žuri. Študentom lahko namenite akcijske popuste na izdelke in storitve.

31. oktober 2021: Dan reformacije/noč čarovnic

Na dan reformacije obeležujemo spomin na Trubarja in slovensko pisano besedo. Marketinške kampanje so lahko usmerjene v promocijo knjig in umetnosti, obisk muzejev in kulturnih prireditev. Ponudite popuste na izdelke s kulturnim pridihom, pa naj je to npr. samo motiv Trubarja na vreči iz blaga.

Noč čarovnic izvira iz starodavnega keltskega festivala na Irskem, ki je zaznamoval konec letne sezone žetve in prihod zime. Danes je noč čarovnic s svojimi zabavnimi kostumi, zvijačami in prazničnimi okraski vse prej kot resna.

Izkoristite ta dan, da vdihnete nekaj strašljivega v vaše kampanje na družabnih omrežjih, izvedite posebno promocijo kostumov ali okraskov ali delite, kako vaša znamka praznuje noč čarovnic.

Spletnik marketing koledar 2021 - November

Movember – mesec boja proti raku prostate

Namen movembra je osveščati širšo javnost o raku prostate in opozoriti na pomen zdravega načina življenja, zgodnjega odkrivanja in učinkovitega zdravljenja bolezni. Vaša prizadevanja so lahko usmerjena v promocijo zdravega načina življenja in skrbi zase.

11. november 2021: Martinovanje

V Sloveniji se dan sv. Martina praznuje predvsem kot praznik vina. Martinovanja so slovenska tradicija, okoli katere so se v zadnjih letih razvili pravi mali kulinarični dogodki. Svoje marketinške kampanje lahko usmerite v promocijo lokalnih sezonskih dobrot in izdelkov, ki se navezujejo na Martinovo in dogajanje povezano z njim.

15. november 2021: Obvezne zimske gume

Tudi menjava gum je lahko razlog za promocije. Lahko pripravite akcijske cene zimskih pnevmatik, lahko ponudite gratis shranjevanje pnevmatik. Pnevmatike lahko podarite ob nakupu novega avtomobila. To je priložnost, ko si lahko zagotovite zveste stranke.

26. november 2021: Black Friday

Črni petek je nakupovalni dan, ki je znan po norih ponudbah. Kot lastnik spletne trgovine si ne morete privoščiti, da bi črni petek zamudili. Prej ko začnete pripravljati tržne kampanje za črni petek, tem bolje.

Kljub temu vsi pričakujejo razprodaje in ponudbe že konec novembra, zato več blagovnih znamk pripravlja alternativne načine, kako izkoristiti povečano zanimanje potrošnikov v predpraznični nakupovalni sezoni in spodbuditi ljudi k postopnemu nakupovanju.

29. november 2021: Cyber Monday

Ponedeljek po črnem petku, znan kot Spletni ponedeljek, je največji spletni praznik doslej. V zadnjih letih ljudje na cyber ponedeljek kupijo največ, trgovci pa ponujajo še večje popuste kot na črni petek.

Spletnik marketing koledar 2021 - December

6. december 2021: Miklavž

Sveti Miklavž, krščanski škof in svetnik, 6. decembra praznuje svoj god. Svetnik je povezan z obdarovanjem, in sicer v noči iz 5. na 6. december. Z marketinško kampanjo v ta namen lahko začnete že oktobra in ponujate Miklavžev popust.

21. december 2021: Prvi zimski dan

Ta dogodek zaznamuje prvi dan astronomske zime in zadnje dni starega leta. Ljudje so praznično razpoloženi in prosti čas preživljajo z najbližjimi. Ta dan lahko za marketinške namene izkoristijo ponudniki zimskih storitev, izdelkov za preživljanje prostega časa na snegu, seveda pa lahko kampanje združijo z božičnimi ponudbami.

24. in 25. december 2021: Božični večer in božič

Ta datum zaznamuje rojstvo Jezusa Kristusa. Morda božič vsako leto postaja bolj komercialen, a vseeno je to družinski praznik, zato svoja trženjska prizadevanja utemeljite na idejah in željah, ki pogrejejo srce.

31. december 2021: Silvestrovo

Zadnji dan v letu običajno praznujemo v družbi in z ogledom ognjemeta. Čas je tudi, da pokažete svojo najljubšo obleko za zabavo.

Podjetja v temu obdobju svojim strankam pošiljajo novoletne želje, razmišljajo o preteklem letu ali organizirajo posebne promocije, običajno za izdelke, ki jih je mogoče uporabiti pri pripravi silvestrovanja.

Katere praznike dodati v svoj marketing koledar?

Vsak praznik ali večji dogodek je priložnost za povečanje prepoznavnosti vaše blagovne znamke in spodbujanje prodaje, zato jo uporabite v svojo korist. Če želite videti rezultate, morate predčasno začeti pripravljati počitniške marketinške kampanje.

Ko napolnite svoj marketinški koledar, začnite delati načrt za praznike in datume, ki ustrezajo vaši blagovni znamki. Pravi čas, igrivost in personalizacija močno prispevajo k vzpostavljanju odnosov s strankami. Bodite iskreni v svojih kampanjah – ljudje to cenijo.

Veselo načrtovanje!
Ekipa Spletnik

.

Kazalo

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.