[Raziskava] Zakaj vaš digitalni marketing potrebuje e-mail marketing kot Sahara vodo?

1

V svetu digitalnega marketinga igra e-mail marketing veliko vlogo. Tako veliko, da vedno več podjetij ugotavlja, da brez njega enostavno več ne gre!

Da lahko potrdim to tezo, sem za vas pripravila izsledke obsežne raziskave, ki so jo za leto 2016 naredili v podjetju Getresponse.
Raziskava je bila opravljena z namenom oceniti trenutno stanje e-mail marketinga, kakšne so prednosti in pa trende za leto 2017. Sodelovalo je kar 1831 podjetij iz celega sveta in različnih panog, tako, da boste med podatki verjetno našli tudi svojo panogo.

Podatki, s katerimi so nam postregli v tej raziskavi, vzbujajo občutek, kako nepogrešljiv je dejansko e-mail marketing, v primeru, da se ga seveda lotite kakovostno, preudarno, inovativno in predvsem konsistentno.

Še prej, dajmo samo razčistiti kaj E-mail marketing sploh je. E-mail marketing je način, kanal, preko katerega na spletno stran vračamo obiskovalce in potencialne kupce, ki so na naši spletni strani ali skozi drugačne vrste pridobivanja kontaktov zaupali svoj kontakt (beri e-mail naslov) z namenom prejemanja ponudb oz. e-sporočil s komercialno naravo. Tem prejemnikom lahko pošiljamo e-mail sporočila kot e-novice (z novostmi, akcijami, nagradnimi igrami, … ) masovno, ali pa avtomatsko (glede na njihovo akcijo na strani, prebrana sporočila, … ). O e-mail marketingu smo pisali že neštetokrat, zato si več o njem lahko preberete tudi tukaj > Blog o e-mail marketingu

No, če se vrnem na raziskavo …

Tu je najprej nekaj dejstev

  • 57% podjetij, ki izvajajo e-mail marketing bo v letu 2017 povečalo proračun (čas in denar) za izvajanje le tega. (Ker ugotavljajo, da jim nosi vrhunske rezultate)
  • 21% vseh podjetij, ki so sodelovali v tej raziskavi je povedalo, da jim e-mail marketing predstavlja visoko stopnjo povrnitve investicije (Celo pred socialnimi mediji)
  • Kar 58% podjetij že segmentira svoje uporabnike po različnih bazah glede na obnašanje in jim pošilja prilagojena sporočila

Kaj pa je tisto kjer večina teh podjetij še vidi potencial in veliko prednost, ki jo ima E-mail marketing?

Avtomatizacija E-mail marketinga

Je sicer najbolj uporabljena tehnika, saj je kar 75% podjetij, vključenih v to raziskavo povedalo, da za pošiljanje e-novic uporabljajo avtomatizacijo

Personalizacija

58% je takšnih, ki pri pošiljanju e-novic uporabljajo personalizacijo. To pomeni, da vsako e-novico, ki vam jo pošljejo, v naslovu ali v samem sporočilu uporabijo vaše ime (priimek, če ste jim ga zaupali). A največkrat se uporablja le ime.

Odzivni dizajn e-mail predloge

Samo 17% podjetij za pošiljanje e-novic uporablja odzivno predlogo za pošiljanje, kar ima velik vpliv na število odprtih in prebranih e-novic,ki jih taka podjetja pošljejo.

Napredna segmentacija baze prejemnikov

18% je takih, ki pravijo, da uporabljajo napredno segmentacijo baze. Napredna segmentacija baze pomeni, da razdelite e-mail naslove glede na temo ki jih zanima, glede na vit, preko katerega ste dobili njihov e-mail naslov, glede na vprašanje, ki so ga imeli, glede na produkte, ki so jih kupili, glede na produtke za katere so izkazali zaupanje … Vse to sicer vzame nekaj časa, tako pri pripravi baz kot pripravi e-sporočilo a gre za izredno učinkovit pristop, ki se vam sigurno povrne!

Učinkovitejše zajemanje (relevantnih) kontaktov

Čeprav tradicionalno velja, da se glavna moč e-mail amrketinga skriva v povečanju prodaje in višji stopnji konverzije nam poročilo iz te raziskave razkriva, da se kar 23% vseh vprašanih podjetij strinja, da je e-mail marekting odličen zajemalec kontaktov. 19% pa se jih strinja, da se jim investicija konkretno povrne.
Če sem torej omenila nekaj velikih prednosti e-mail marketinga, pa naj vam sedaj navržem še kako so podjetja e-mail marketing ocenjevala po dejavnostih …


Še prej pa se je potrebno zavedati :

  • Dan in ura, ko ljudje najbolj odpirajo e-sporočila so od dejavnosti do dejavnosti različna, zato nikoli ne moremo zatrditi Kdaj je najboljši čas za pošiljanje. Podjetja morajo do te ugotovitve priti sama.
  • Oblika in vsebina sta odvisna od tega, kaj želimo prejemnikom sporočiti. Nekatera podjetja imajo zastarel CGP in je morda bolje, da pošiljajo maile v Plain obliki, medtem ko v nekaterih dejavnostih lahko pišemo veliko stvari iz industrije, pri drugih pa ne.
  • Nekatera podjetja prodajajo izdelke, ki jih kupiš enkrat in nikoli več (toplotne črpalke, streha za hišo, …), medtem ko nekatera podjetja prodajajo storitve, ki jih uporabljaš celo življenje (frizerji, terapije, servisi, … ).
  • So podjetja, ki imajo sezono čez celo leto in podjetja, ki imajo sezono samo en mesec na leto.

Pa si poglejmo torej kakšni so rezultati raziskave glede na izbrane spodnje panoge. Izbrala sem nekaj panog, ki se za slovenski trg zdijo najbolj zanimive oziroma za ketere vemo, da uporabljajo e-mail marketing kot del svojega digitalnega marketinga.

Panoga: SVETOVANJE

24% vprašanih podjetij pravi, da se jim je investicija v vloženo odlično povrnila, da so ga postavili kot vodilni kanal, poleg vsebinskega marketinga, ki za enkrat še prednjači pred e-mail marketingom.Stopnja odprtih e-mail sporočil v tej panog je 21,82%. 61% odstotkov bojo svoj proračun za letošnje leto povečali. 22% jih trdi, da je največja prednost e-mail marketinga pridobivanje novih kontaktov.

Panoga: POTROŠNO BLAGO

Optimizacija za iskalnike (prva stran Google iskalnika v našem primeru) v kombinaciji z e-mail marketingom je kar za 20% podjetij iz panoge potrošniškega blaga zmagovalna kombinacija. Iz e-mail marketinga celo beležijo boljši odstotek povrnitve investicije, kar 69% je takih! In velika večina vprašanih bo na podlagi preteklega leta povečala proračun za potrebe e-mail marketinga.

Povprečen odstotek vseh odprtih e-mail sporočil je izredna, kar 41%! Kot največjo prednost pa so vprašani navedli pridobivanje novih potencialnih strank in povečanje prodaje seveda.

Panoga: IZOBRAŽEVANJE

Podjetja iz panoge izobraževanja pravijo, da jim je e-mail marketing pomagal pri povečanju prodaje za 21% in pri pridobivanju novih kontaktov za 20%. Večina, kar 64% iz te panoge jih je potrdila, da bodo proračun za e-mail marketing v naslednjem letu še povečalo. Odstotek odprtih e-mail sporočil v tej panogi je 24,67%, kar lahko rečemo, da je malo bolje od povprečja.

Panoga: ZDRAVJE IN WELLNESS

Zdravje in Wellness je panoga v kateri beležijo najvišjo stopnjo povrnjene investicije in sicer 14% preko e-mail marketinga. In tudi v tej panogi so enotni, da je glavna in največja dodana vrednost strateškega pošiljanja e-novic pridobivanje novih kontaktov. In to je panoga v kateri kupci niso enkratne stranke, ampak so to stranke, ki se rade vračajo. Sploh če jih na to spomnimo preko pošiljanja e-novic in seveda zaradi dobre ponudbe. Naša prioriteta je, da smo zdravi in da se dobro počutimo!

Odstotek odprtih e-mail sporočil je sicer malo manjši kot v ostalih panogah ampak je še vedno dober – 19,14% vseh prejemnikov e-novico odpre. Je pa zanimiv podatek, da se je 52% podjetij, ki so sodelovali v tej anketi odločilo, da bodo letni proračun za to vrsto digitalnega marketinga zmanjšali. Predvidevam, da so našli druge spletne kanale, kjer je stopnja konverzije še višja!

Panoga: SPLETNA PRODAJA

Podatek, da 33% vseh sodelujočih podjetij, ki imajo spletno trgovino pravi, da je povratek v investicijo visok, me ni presenetil. Dejstvo je, da če želite v spletni trgovini prodati več, če želite, da se kupci vračajo k vam in ne k konkurenci, je e-mail marketing (poleg ponovnega trženja) en boljših prijemov digitalnega marketinga.

In ravno iz tega dejstva izhaja podatek, da je največja prednost e-mail marketinga pri spletnih trgovcih povečanje prodaje! In ker se spletni trgovci zavedajo pomembnosti e-mail marketinga za njihovo spletno prodajo, se jih je 59% odločilo, da bodo proračun v ta namen povečali. In tako je tudi prav.

Še preden se (polni entuzijazma) lotite e-mail marketinga za vaše podjetje oziroma vašega obstoječega še oplemenitite, se zavedajte, da e-mail marketing kot dodatni kanal, način za pridobivanje kupcev, pripomore tudi k povečanju prodaje skozi druge kanale. Kot primer … nekdo klikne na vašo povezavo na Googlu, obišče spletno stran in NE opravi naročila. Taista oseba vidi vašo ponudbo na Facebooku, jo všečka, vendar spet NE kupi. Ker pa se je v preteklosti prijavil na prejemanje e-novic, v svoj INbox prejme e-novico z akcijo in ta ga koooončno prepriča, da je prišel čas nakupa. Kombinacij je veliko, z e-mail marketingom, pa vašim potencialnim kupcem omogočate, da ste vseskozi v njihovi podzavesti, plemenitite vašo kredibilnost in hkrati tudi postajate avtoriteta na vašem trgu.

Da ne bomo ostali zgolj pri teoriji in raziskavah …
Ker vem, da imate obstoječo bazo prejemnikov, da imate idejo in da imate na voljo vrhunsko orodje (Newsletter.si), ni razlogov, da tega kanala ne bi izkoristili bolje kot vaši tekmeci.

Na našem trgu/V Sloveniji  je vse premalo zavedanja kako pomemben in ključni del digitalnega marketinga je e-mail marketing. V praksi sicer ni vse tako enostavno kot je brati v naših člankih, saj pameten e-mail marketing zahteva celega človeka, ki poskrbi za ustrezne baze, jih segmentira in za potrebe vsake baze tedensko/mesečno pripravlja smiselne e-novice, ki so učinkovite. In še vedno je pri nas premalo zavedanja kako pomembno je, da je e-novica odzivna. Samo poglejte koliko ljudi okoli vas v tem trenutku brska po pametnem telefonu. Odgovor je na dlani. Ni več prostora za “začeli bomo jutri”, čas je, da začnete danes! Še bolje bi bilo če bi začeli včeraj, a pustimo preteklost. Osredotočimo se na to, da boste v letošnjem letu tudi vi med tistimi, ki si bodo s pomočjo pametnega e-mail marketinga zaslužili več. In da dolgi rok je to investicija časa in denarja (več časa kot denarja, če smo natančni), ki se vam bo povrnila!

Za več informacij, nasvet ali za pomoč pri začetku vašega profesionalnega e-mail marketinga nas pokličite brezplačno na 080 33 39, nam pišite na [email protected] ali pa izpolnite kontaktni obrazec.
Pred tem pa si odprite naše brezplačno orodje za pošiljanje e-novic (če tega do danes še niste storili).

Srečno!

Vir: https://www.getresponse.com/resources/reports/state-of-email-marketing-by-industry-2016.html
Deli s prijateljiShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Email this to someone
email_marketing