Posodobljeno 29. 01. 2021
Če razmišljate o prenovi spletne strani ali če se sprašujete, kako ustvariti več konverzij na vaši spletni strani, je dobra ideja, da začnete pri svoji domači strani. Domača stran je kot nekakšna virtualna vhodna vrata vašega podjetja in je na splošno odgovorna za večino obiska vaše spletne strani. In kljub svoji pomembnosti se mnoga podjetja borijo za pravilno optimizacijo in vrhunsko uporabniško izkušnjo.
Vidite, vaša domača stran mora nositi veliko klobukov. Namesto da se obravnava kot namenska ciljna stran, ki je zgrajena okoli ene določene akcije, naj bo raje zasnovana za različne ciljne skupine, iz različnih virov. In da boste to lahko opravili učinkovito, mora biti zgrajena z namenom. Z drugimi besedami, morali boste vključiti elemente, da boste pritegnili promet, izobraževali obiskovalce in povečali konverzije oz. nakupe.
Torej, če želite izboljšati učinkovitost svoje domače strani, si preberite naslednjih 12 kritičnih elementov, ki jih mora imeti vsaka domača stran (slikovni primeri temeljijo na prikazu 12 elementov, uporabljenih na naši spletni strani spletnik.si):
Kazalo
1. Naslov
V treh sekundah mora spletna stran povedati obiskovalcem, kaj podjetje ponuja. Tukaj nastopi naslov. To je lahko le nekaj besed, vendar je to najbolj pomemben stavek na vaši spletni strani. Seveda, ker vašo spletno stran obišče veliko različnih vrst ljudi, boste težko našli pravilne besede, ki bodo navdušile vsakogar. Najdite jasen in preprost naslov, ki vsebuje fraze povezane z dejanskim iskanjem na iskalniku Google. To je pomembno tudi za uvrščanje, saj ima Google raje naslove, ki so relevantni iskanjem in oglasom. Dobri naslovi strani se bolje poindeksirajo in tak kot je naslov, tak bo tudi zadetek strani v Googlu. Primer: Ker je naša primarna dejavnost izdelava spletnih strani, lahko vidite, da smo za naslov domače strani uporabili naslov “Izdelava spletnih strani že od 99€”.
2. Pod-naslov
Vaš pod-naslov naj dopolnjuje vaš naslov in nudi kratek opis o storitvi in ponudbi. To lahko izvedete učinkovito tako, da poudarite skupne točke vaše storitve ali izdelka ter njihovih rešitev. Če želite optimizirati naslove in vsebino za mobilne naprave, uporabite večjo pisavo za boljšo uporabniško izkušnjo. Mala pisava prisili obiskovalce da vsebino približajo, da lahko berejo ali sodelujejo z vsebino na vaši strani. Nasvet? Uporabite vsaj 22 px za naslov in podnaslov in vsebino vsaj 14 px. Primer: Na naši domači strani lahko vidite, da smo izpostavili največje prednosti izdelave spletne strani pri nas: “Unikaten in profesionalen dizajn”, “Prodajno orientirana in iskalnikom prijazna stran” in “Enostavno samostojno urejanje”.
3. Primarni klici k akciji
Cilj vaše spletne strani je, da privabi obiskovalce, da kopljejo globlje po vaši spletni strani in se tako pomikajo po podstraneh. Vključite dva ali tri klica k akciji v vidnem polju spletne strani (above the fold), ki usmerjajo ljudi na različne stopnje nakupovalnega ciklusa – in pozicionirajte jih na mesto, ki ga je lahko najti. Klici k akciji morajo biti vizualno osupljivi najbolje kar v barvnem kontrastu z barvno shemo domače strani, medtem ko naj se še vedno sovpada s celotno zasnovo. Tekst naj bo kratek – ne več kot 5 besed, in usmerjen, tako da privabi obiskovalce, da kliknejo, karkoli ponujate. Primeri: „Začni takoj“, „Zahtevaj ponudbo“, „Preizkusi brezplačno“, „Preberite več“ itd. Za mobilne uporabnike priporočamo, da prilagodite klice k akciji, tako, da bo tekst velik vsaj 44 px in bo tako tudi gumb dovolj velik, da ga lahko kliknejo s prsti. Primer: Na naši domači strani lahko vidite uporabljen klic k akciji, že takoj pod pod-naslovom, ki vabi k 14-dnevnem brezplačnem preizkusu.
4. Podpora s slikami
Po večini smo ljudje vizualne osebe. Uporabite lepo in veliko sliko (ali celo kratek video), ki jasno prikazuje, kaj ponujate. Uporabite privlačne slike, ki zajemajo čustva in povzročajo ukrepanje.
5. Prednosti
Ni pomemben samo opis vaše storitve, ampak tudi vaše prednosti pred konkurenco. Potencialni kupci želijo vedeti o prednostih nakupa pri vas, saj je lahko ravno to tisto, kar jih prepriča o nakupu pri vas. Ohranite stran preprosto in enostavno za branje in pišite vsebino v jeziku, ki ga bodo vaše potencialne stranke razumele. Primer: Izpostavite prednosti z lepo grafično podobo, ki bo obiskovalcu takoj podala informacijo glede vaše storitve.
6. Izjave strank
Izjave strank so močan pokazatelj zaupanja. Vaš izdelek ali storitev je lahko najboljša na svetu, in nič ni narobe, če to poudarite na spletni strani, vendar ljudje vam mogoče ne bodo verjeli, razen če to slišijo tudi od drugih ljudi. Primer: Vključite nekaj najboljših izjav strank na domači strani in jih po možnosti tudi povežite s kakšnimi študijami primerov. Dodajanje imena in fotografije pa daje tem izjavam več verodostojnosti.
7. Navigacija
Oblika in vsebina navigacije spletne strani lahko pomeni razliko med konverzijo in odbojem. Za zmanjšanje stopnje odboja ene strani ponudite svojim obiskovalcem jasno pot na spletni strani. Naj bo navigacijski meni viden na vrhu strani in organizirajte povezave v hierarhično strukturo. Primer: Tukaj je primer dobro strukturirane navigacije domače strani:
8. Ponudba
Za ustvarjenje še več konverzij na vaši spletni strani pripravite posebno ponudbo kot na primer: e-knjigo, vodnik, brezplačni preizkus, katalog itd. Ljudje, ki še niso pripravljeni kupiti bodo morda prenesli vašo ponudbo, ki jim da več informacij o vašem produktu ali storitvi in vam tako pustili podatke, ki jih potem lahko uporabite drugje. Primer: Na domačo stran vključite vaše priročnike, kataloge, vodnike in druge posebne ponudbe, s katero lahko gradite vašo e-mail bazo.
9. Sekundarni klic k akciji
Na vašo domačo stran vključite sekundarni klic k akciji, da ponudite dodatno možnost konverzije za tiste obiskovalce, ki jih ne zanima vaša primarna ponudba. Naj bo to vaš krizni načrt: Ponudite drugo pot za obiskovalce, ki še niso pripravljeni na obveznost, ki je vaš primarni cilj. Primer: V sekundarnem klicu lahko uporabite primarno in sekundarno ponudbo in tako zagotovite prijavo obiskovalca. Mi smo uporabili klica “Zahtevaj ponudbo” in “Preizkusi urejevalnik brezplačno”.
10. Lastnosti
Poleg prednosti, pripravite tudi seznam nekaterih ključnih lastnosti vaše primarne ponudbe. To daje ljudem več razumevanja, kaj vsebuje vaš izdelek ali storitev. Ohranite stran preprosto in enostavno za branje. Primer: Naj bodo lastnosti ponudbe predstavljene na pregleden in razumljiv način.
11. Viri
Še enkrat, večina obiskovalcev vaše spletne strani ne bo pripravljena na nakup…še. Za ljudi, ki iščejo dodatne informacije, ponudite povezavo do centra virov, kjer lahko brskajo po informacijah. Ne samo to, da jih boste ohranili na spletni strani za dalj časa, ampak vam to pomaga vzpostaviti verodostojnost kot vodilno podjetje v industriji. Primer: Če imate blog, le tega izpostavite na domači strani, saj bo obiskovalec takoj videl, da ga čaka tudi izobraževalna vsebina.
12. Kazalniki uspešnosti
Poleg zgodb o uspehu strank lahko tudi nagrade in priznanja pomagajo navdihniti dober prvi vtis. Je vaše podjetje priznana restavracija? Ste dobili priznanje za novo aplikacijo? Imate certifikat za svoje delo? Naj vaši obiskovalci vedo za vaše dosežke. Tudi to je dokazilo vaše verodostojnosti za tiste, ki vas še ne poznajo. Primer: Vaša priznanja in nagrade grafično izpostavite v nogi spletne strani.
Ne pozabite optimizirati za mobilne naprave
Ne glede na to, ali boste vašo spletno stran prenovili ali samo naredili nekaj popravkov, se prej prepričajte, da je stran v celoti optimizirana za mobilne naprave – odzivna. Ne samo, da so spletne strani, ki so prilagojene za mobilne naprave, boljše za SEO (optimizacija za iskalnike), vendar ponujajo tudi veliko boljšo uporabniško izkušnjo za vse več ljudi, ki iščejo po spletu preko svojih mobilnih naprav. Odzivna spletna stran je prihodnost!
Za več vprašanj in pomoč pri prenovi vaše domače strani, nam pišite preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali nas pokličite na 080 33 39.
Veliko uspeha vam želim, Tina Capuder