91 nasvetov za optimizacijo pristajalne strani

Okt 23, 2024
Okt 23, 2024

Se vam dogaja, da obiskovalci hitro zapustijo vašo pristajalno stran, še preden sploh dojamejo, kaj jim ponujate?

Optimizacija pristajalnih strani je zelo pomemben del vsake marketinške strategije in igra osrednjo vlogo pri povečanju konverzij, pridobivanju novih strank ter izboljšanju donosnosti vaših oglaševalskih kampanj.

Uspeh pa ne pride sam od sebe – zahteva premišljeno načrtovanje, testiranje in stalno prilagajanje. V tem članku smo zbrali 91 preverjenih nasvetov, ki vam bodo pomagali nadgraditi vaše pristajalne strani, izboljšati uporabniško izkušnjo in doseči boljše rezultate.

Kazalo

Kaj je optimizacija pristajalne strani? 

Optimizacija pristajalne strani je proces, s katerim izboljšate in prilagodite posamezne elemente vaše strani, da bi dosegli boljše rezultate—več pridobljenih potencialnih strank, več prijav na e-novice ali večjo prodajo.

Optimizacija vključuje upoštevanje najboljših praks, ki temeljijo na preizkušenih podatkih, in tudi testiranje različnih različic (tako imenovani A/B testi), da ugotovite, katera različica strani je najbolj učinkovita za vašo ciljno skupino. S tem postopkom lahko povečate učinkovitost svoje pristajalne strani ter zagotovite boljšo donosnost naložbe.

V zadnjem času je umetna inteligenca postala pomembno orodje pri optimizaciji pristajalnih strani. Marketinški strokovnjaki lahko z uporabo AI omogočijo, da vsak obiskovalec pride do tiste različice strani, ki ima največ možnosti za konverzijo. S tem se poveča število uspešnih akcij in izboljša donosnost marketinških kampanj.

optimizacija pristajalne strani

Kdaj uporabiti pristajalno stran?

Verjetno nimate ne časa, ne denarja, ne sredstev, da bi za vsako idejo ali kampanjo ustvarili pristajalno stran, zato smo pripravili nekaj predlogov, kdaj je smiselna (in učinkovita) izbira.

1. Uporabite pristajalno stran za vsako plačano oglaševalsko ali e-mail kampanjo

Pravkar smo sicer omenili, da tega verjetno ne morete vedno narediti. A dejstvo je, da bi morali pristajalne strani vsaj poskusiti uporabiti za vsako plačano kampanjo.

Če razumete osnovni namen pristajalne strani, veste, da pošiljanje obiskovalcev na splošne strani, kot je vaša domača stran, pomeni izgubo denarja. Na ta način namreč ne nudite obiskovalcem najboljše možnosti za izvedbo konverzije, kar vodi do nižje donosnosti naložbe pri oglaševanju.

Kako torej zagotoviti, da lahko za vsako kampanjo ustvarite pristajalno stran?

Razvijte preprost proces in standardne predloge pristajalnih strani za vrste kampanj, ki jih izvajate ter sistematično poročajte o uspehu. Če lahko dokažete, da lahko

  • a) hitro izdelate pristajalne strani in 
  • b) izboljšate donosnost z analizo in testiranjem, 

potem morate to storiti. 

2. … ko imate več virov obiska

Če pričakujete obisk z več virov (Google Ads, partnerske strani, organski rezultati, družbena omrežja, e-pošta), je smiselno ustvariti ločene pristajalne strani za vsak vir. Tako boste poenostavili prodajni lijak in omogočili natančnejše testiranje.

viri obiska v spletni trgovini/na spletni strani

Na srečo vam ni treba vsakič začeti od začetka. Ko enkrat ustvarite prvo pristajalno stran, jo lahko preprosto podvojite in prilagodite za vsak posamezen vir obiska.

3. … ko ciljate na uporabnike mobilnih naprav

Ta nasvet za optimizacijo se povezuje z različnimi kanali, a oblikovanje za mobilne naprave je tako pomembno, da ga je treba posebej izpostaviti.

Če velik del vašega obiska prihaja s pametnih telefonov—bodisi prek iskalnikov, e-pošte ali družbenih aplikacij—tudi odzivna spletna stran morda ne bo zagotovila najboljše uporabniške izkušnje. Pristajalna stran, zasnovana najprej za mobilne naprave, pa omogoča, da se obiskovalci osredotočijo na vaš cilj konverzije, ne glede na to, katero napravo uporabljajo.

4. … ko imate kratkoročne ali posebne promocije

Včasih morate promocijsko kampanjo lansirati hitro, pogosto celo v zadnjem trenutku. Če vaša spletna stran ni prilagodljiva ali nimate podpore spletnega razvijalca, da bi vse pravočasno uredili, potrebujete mesto, kjer lahko učinkovito predstavite svoje kampanje.

Samostojne pristajalne strani so idealne za to, saj lahko delujejo neodvisno od obstoječe spletne infrastrukture. Poleg tega jih je preprosto izklopiti po koncu kampanje, brez dodajanja nepotrebne kompleksnosti na spletno stran.

5. … In ko morate hitro lansirati vsebino  

Včasih morate določeno spletno stran čim prej poslati v svet.

Predstavljajte si, da je materinski dan, vi pa morate nujno objaviti pomembno sporočilo o promociji, ki jo izvajate, in ste pozabili posodobiti stran s promocijami na spletni strani. Kaj storiti?

Ustvarite preprosto, osredotočeno pristajalno stran, s čimer se izognete IT oddelku in hitro opravite delo. Ni idealno, ampak včasih je treba ukrepati spontano.

Kaj storiti, preden začnete graditi pristajalno stran  

Za vse osebe, ki delajo v marketingu (ali oblikovalce ali razvijalce), ki so odgovorni za ustvarjanje pristajalne strani, bodo naslednji nasveti pomagali zagotoviti, da bo stran ustrezala potrebam vaše kampanje.

6. Poskrbite, da imate ustvarjalni načrt  

Idealno bi bilo, da imate jasno opredeljeno zasnovo, ki povezuje poslovne cilje in cilje uporabnikov v preprosto in izvedljivo idejo. To vam bo pomagalo oblikovati nekaj, kar ostaja zvesto ciljem kampanje.

To je moč ustvarjalnega načrta.

Če ste malo podjetje ali podjetnik, se vam to morda zdi razkošje (ali velika izguba časa). Če še nikoli niste uporabljali načrta, poskusite poiskati nekaj primerov ali predlog. Zelo koristno je, da pred digitalno izvedbo pripravite enostaven načrt, kjer zapišete osnovne ideje. Ko to storite enkrat, postane proces lažji in hitrejši.

7. Definirajte cilje svoje kampanje  

Poskrbite, da dobro definirate poslovne cilje kampanje, predvsem pa cilje pristajalne strani. 

  • Kateri problem poskušate rešiti? 
  • Kakšno vlogo ima stran v vašem marketinškem lijaku? 
  • Kako se stran vklaplja v širšo strateško sliko, ki prispeva k uspehu podjetja?

Vsaka odločitev pri ustvarjanju pristajalne strani mora temeljiti na teh vrstah kontekstualnih razmislekov.

8. Razumite ciljno skupino in njene potrebe

Samoumevno je, da morate razumeti cilje in motivacije ljudi, ki bodo prišli na vašo pristajalno stran. Katera so glavna vprašanja, ki jih bo imel potencialni obiskovalec? Kaj že vedo o vašem izdelku ali storitvi? Katere težave jih pestijo?

Poznavanje odgovorov vam bo omogočilo oblikovanje uporabniške izkušnje, ki na strani prednostno odgovarja na ta vprašanja. (In se izogiba motečim elementom ali nepotrebnim ponovitvam.)

9. Jasno določite, kaj želite, da obiskovalci storijo

Preden začnete ustvarjati stran, morate imeti jasno določen želeni odziv obiskovalca: glavni poziv k akciji. Morda se sliši očitno, vendar če nimate zelo konkretne ideje, lahko vaša stran hitro izgubi osredotočenost.

jasen klic k akciji

Pri oblikovanju strani je včasih smiselno začeti kar z gumbom, na katerega želite, da kliknejo, in nato graditi vsebino nazaj od tega izhodišča.

10. Vedite, od kod prihajajo vaši obiskovalci

Bodite pozorni na vse vstopne točke kampanje (e-mail marketing, organski obisk, plačano Facebook in Google oglaševanje, družbena omrežja) in morebitne obstoječe promocijske materiale, da zagotovite dosledno izkušnjo blagovne znamke.

Na primer: Če vaša pristajalna stran ne ustreza vizualni podobi banner oglasa, bodo ljudje pogosto (upravičeno) mislili, da so na napačnem mestu. Izogibajte se nepotrebnim odhodom s spletne strani z zagotavljanjem dosledne uporabniške poti, od prvega klika do končne konverzije.

11. Razumite tehnične omejitve svoje ciljne skupine

Ali uporabljajo predvsem iPhone? Android? Windows? Mac? So morda starejši uporabniki, ki še vedno vse gledajo v ločljivosti 480×600? Ali pa so oblikovalci z velikimi 4K zasloni?

spletna stran na različnih napravah

Poznavanje naprav, ki jih vaši obiskovalci najpogosteje uporabljajo, vam bo pomagalo ustvariti strani, ki ustrezajo njihovim potrebam. (Načeloma vedno priporočamo oblikovanje odzivnih mobilnih pristajalnih strani, a včasih je še bolje ustvariti ločene strani za različne naprave.)

12. Spomnite se preteklih napak in se jim izognite

Sliši se enostavno, vendar če se ne trudite slediti in beležiti težav pri prejšnjih kampanjah, se iz njih nikoli ne boste učili.

Naš predlog? Na steno obesite velik plakat s “top 10 stvarmi, ki se jim je treba izogniti.” Če se kaj naučite iz preteklih rezultatov pristajalnih strani, poskrbite, da bodo tudi novi člani vaše ekipe seznanjeni z njimi.

13. Testirajte in optimizirajte vašo pristajalno stran

Ko je vaša pristajalna stran postavljena, delo še zdaleč ni končano. Testiranje različnih elementov (naslov, besedilo, CTA, slike) prek A/B testiranja vam bo pomagalo izboljšati stopnje konverzij. Tudi najmanjše spremembe lahko pripeljejo do pomembnih izboljšav. Poskrbite, da boste redno analizirali rezultate in prilagajali stran glede na odzive uporabnikov.

14. Spomnite se preteklih uspehov in jih ponovite

Če je nekaj v preteklosti delovalo, to ponovite v svojih novih kampanjah. Nekatere ekipe se naveličajo lastnega marketinga in uvedejo nepotrebne spremembe, ki delujejo slabše kot preverjene metode. Če nekaj deluje, tega ne spreminjajte.

To lahko postane vaš osebni seznam najboljših praks. 

15. Oglejte si, kaj počne konkurenca

Iz nekega razloga nekatera podjetja resnično ne marajo pogledati, kaj počne konkurenca—morda jih to plaši ali pa menijo, da je to moteče. V resnici pa bi morali redno spremljati, kaj počnejo vaši tekmeci.

To služi dvema namenoma; če potrebujete navdih, lahko dobite nekaj idej—ali pa, če želite inovirati in se razlikovati, boste lažje našli načine, kako se odmakniti od konkurence.

Najboljše prakse optimizacije pristajalnih strani

Super, po vsem tem, kar smo predelali do sedaj, smo pripravljeni na izdelavo pristajalne strani!

Držanje osnovnih načel in najboljših praks za pristajalne strani vas lahko popelje od slabe strani do takšne, ki jo bodo obiskovalci težko kritizirali. 

Uporabite te nasvete za optimizacijo dosledno, ko začnete, nato pa strani še dodatno izboljšujte s poglobljenim razumevanjem področij, o katerih bomo govorili kasneje v tem članku.

16. Pošljite obiskovalce na ustrezno in ciljno usmerjeno stran

Vaša domača stran je, ker je namenjena obiskovalcem iz vseh možnih virov, prava mešanica sporočil. “Dobite 10 % popusta ob prvem nakupu,” “preverite naš novi izdelek,” “spoznajte našo ekipo.” 

Obstaja kup stvari, ki jih obiskovalci lahko storijo ali vidijo—kar pomeni, da je težko ohraniti njihovo osredotočenost na cilj kampanje.

Zato se upirajte skušnjavi, da bi promet iz kampanje pošiljali na domačo stran. Ta je bolj primerna za nekoga, ki organsko odkrije vašo blagovno znamko, kot pa za nekoga, ki klikne na Google oglas, ki promovira specifično ponudbo.

Ne pozabite: en cilj, eno sporočilo, ena akcija. To pomeni, ena stran za vaše oglase in e-pošto—namenska pristajalna stran z ustreznim sporočilom.

17. Zagotovite dosledno uporabniško izkušnjo

Od vašega oglasa ali e-pošte, prek pristajalne strani in vse do procesa nakupa ali prijave—vaša oblika, sporočila in ton morajo biti skladni s pričakovanji, ki jih je imel obiskovalec ob prvem kliku.

dobra uporabniška izkušnja na spletni strani

Temu pravimo “ujemanje sporočila.” Ko nekdo vidi oglas na Facebooku, ga pritegne pozornost kombinacija besedila in oblikovanja: to je “sporočilo.” To sporočilo ustvarja pričakovanje o tem, kaj se bo zgodilo, ko oseba klikne na oglas. 

Na primer, če oglas pravi “Kupite en par čevljev in dobite drugega brezplačno,” bo obiskovalec pričakoval, da bo prišel na stran, kjer lahko uveljavi to ponudbo.

Če med uporabniško potjo ni ujemanja sporočila, ljudje postanejo zmedeni ali razočarani—kar vodi v takojšen odhod s strani.

Pomislite takole: če je vaš oglas na začetku poti kot vir, bi morali na koncu poti piti iz istega izvira kot na začetku. 

Nihče ne mara dolgovezenja ali zavlačevanja. Ko gre za spletne potencialne stranke, ne domnevajte, da imate njihovo pozornost. Morate priti do bistva—hitro.

Včasih pa je vseeno treba za jasnost dodati kakšen uvod ali pojasnilo. (Osebe v marketingu občasno pretiravajo pri krajšanju besedil na pristajalnih straneh.) Če morate nekaj povedati, preden “pridete do refrena,” poskrbite, da bodo ključne informacije izstopale.

18. Osredotočite pozornost s kratkim in jasnim naslovom

Predstavljajte si, da hodite po živahni ulici. Pogledate v prodajalno s časopisom in zagledate velik, črn, krepak naslov.

Če pritegne vašo pozornost, se morda ustavite in ga nekaj časa prebirate. Če je res dober, morda celo izvlečete evro iz žepa in ga kupite. Če pa je to le velika stran z majhnim besedilom brez jasnega namena, se sploh ne boste ustavili.

Lekcija optimizacije pristajalnih strani? Poskrbite, da bo vaš naslov jasen in opazen, ter ga postavite na vidno mesto na vrhu strani. To naj bo prva stvar, ki jo opazijo vaši obiskovalci, in naj bo dovolj privlačna, da jih spodbudi k nadaljnjemu branju.

19. Segmentirajte svoje stranke in vire obiska

Če imate različne vrste strank, ustvarite pristajalno stran za vsak segment in usmerjajte obisk prek ločenih virov. Tako boste lahko merili, katera segmentacija trga je najučinkovitejša.

20. Odstranite vizualno navlako ali moteče elemente

Ste že kdaj videli oglasno kampanjo z enim samim gumbom, ki je oznanjal “ne klikni me”? Izkazalo se je, da je bila zelo uspešna. Ljudje preprosto niso mogli upreti kliku. Ne le, da je bila to privlačna oblika obratne psihologije, temveč je tudi zaradi odsotnosti drugih informacij ni bilo ničesar, kar bi obiskovalce motilo.

Ko ustvarjate svojo pristajalno stran, se občasno ustavite in poglejte nanjo z distance, da vidite, koliko stvari tekmuje za pozornost. Izpopolnjujte stran, dokler ne bo odgovor samo en: ena ključna stvar.

21. Ne ponujajte navigacije na strani

Prav tako ljudem ne ponujajte celovite izkušnje spletne strani na pristajalni strani. Ker ste plačali plačali, da ste jih pripeljali tja, jih zato tudi obdržite osredotočene.

Če resnično želijo vedeti, katera je vaša najljubša barva ali kje se nahajate na zemljevidu, lahko obiščejo vašo spletno stran kdaj drugič. Vsaka navigacijska možnost, ki jo ponudite, zmanjšuje njihovo osredotočenost.

22. Zmanjšajte količino besedila na minimum

Vaša ponudba ali izdelek verjetno ne potrebujeta znanstvene razprave, da bi ju razložili. Poskrbite, da bodo obiskovalci lahko takoj prebrali vaše najpomembnejše sporočilo. Če je zakopano v petih odstavkih besedila, ga bodo spregledali.

Izjema pri tem pravilu so strani, namenjene podrobnemu razlaganju, a te so običajno najbolj primerne za povezane “podrobnosti izdelka” na ciljni spletni strani, ne pa na pristajalni strani.

23. Kar najbolje izkoristite prostor na vidnem delu zaslona

Danes “na vidnem delu zaslona” ni pomembno za vse vrste spletnih strani, a še vedno velja za pristajalne strani. Vaše glavno sporočilo in poziv k akciji morata biti na zgornjem delu zaslona .

Pomislite takole: če se obiskovalec ne bo pomikal strani navzdol, mora še vedno razumeti bistvo vaše ponudbe in izvesti želeno dejanje.

24. Ponovite poziv k akciji na daljših straneh  

Čeprav so zelo uspešne tudi dolge pristajalne strani, je pomembno, da je poziv k akciji prisoten na vidnem delu zaslona in nato ponovljen na ustreznih intervalih po celotni strani. Tako lahko obiskovalci berejo vsebino, medtem ko je poziv vedno na voljo, ko se pojavi želja po nakupu.

klic k akciji na spletni strani

Različni ljudje se odzivajo na različne vsebine, zato se lahko šele po dveh tretjinah besedila odločijo, da verjamejo vašemu sporočilu. Če je na tem mestu prisoten gumb, bodo bolj verjetno izvedli konverzijo, ko bodo vzpostavili čustveno povezavo z vašim sporočilom.

25. Vedno ohranjajte “skladnost” pristajalne strani  

“Skladnost” je mogočna beseda, a preprosto pomeni, da se mora vsak element na vaši pristajalni strani navezovati na vašo glavno vrednostno ponudbo ali jo podpirati.

Preletite svojo obliko in besedilo. Če kateri element neposredno ne podpira vaših ciljev, ga odstranite ali spremenite, da bo. Enostavno, kajne?

26. Eksperimentirajte z različnimi vrstami medijev  

Hitrejši prenosi in izboljšana kompresija pomenijo, da vključitev videa ni več tehnična ovira, tudi na mobilnih napravah. Obiskovalci bodo verjetno preživeli več časa na vaši strani, vključeni v pasivne aktivnosti, kot je gledanje videa, saj je to enostavnejše kot branje. Ta dodatni čas lahko pomeni razliko med tem, da nekdo “sliši” vaše sporočilo ali ne. (Vendar video na pristajalnih straneh ni vedno najboljša izbira. Zato vedno testirajte.)

Kot vedno, je kakovost ključna: sporočite nekaj pomembnega in to naredite dobro. Če si ne morete privoščiti visokoprodukcijskega videa, se odločite za posnetek zaslona—pregled vašega izdelka ali ponudbe. Pričakovana nižja kakovost takšnih posnetkov lahko izboljša realizem in avtentičnost vaše predstavitve, kjer sporočilo temelji na tem, kar poveste in pokažete, ne pa na produkcijski vrednosti videa.

27. Omogočite deljenje na viralen način  

Če želite s pristajalno stranjo ustvariti zanimanje—na primer kviz, igro ali zabavno vsebino—poskrbite, da jo bo mogoče enostavno deliti. Najbolj očitne platforme za ustvarjanje viralnega učinka so Twitter, Facebook, TikTok in Instagram. Te lahko hitro in eksponentno širijo vaše sporočilo, če je vsebina primerna za deljenje.

Ključ do uspeha je v tem, da deljenje na družbenih omrežjih ni popolnoma nesebično—vsebina se pojavi v osebnem časovnem traku uporabnika, kar mu omogoča, da predstavi nekaj, kar odraža njegovo osebnost in prepričanja. 

Gre za podobno psihologijo kot pri zbirki vinilnih plošč ali knjig, kjer oseba uživa ob odzivu drugih na svoj okus. Ustvarite strani, ki bodo ljudi, ki jih delijo, prikazale v dobri luči pred njihovimi družbenimi omrežji.

28. Na zahvalni strani ponudite dodatno vrednost  

Če na pristajalni strani od obiskovalcev zahtevate osebne podatke (npr. e- naslov za zajem potencialnih strank), naredite korak naprej in jim na zahvalni strani ponudite bonus. To je lahko nekaj koristnega, na primer povezava do sorodne vsebine na vaši strani, ali dodatno brezplačno gradivo ali priročnik.

Podarjanje nečesa brezplačno (ali v zameno za e-poštni naslov) je dobro trženje. Presenetiti nekoga z dodatnim bonusom pa je pametno trženje.

Optimizacija poziva k akciji (CTA) na vaši pristajalni strani


Vaš poziv k akciji (CTA) je primarni cilj za konverzije obiskovalca na pristajalni strani. Pogosti primeri dejanj so: 

  • nakup izdelka, 
  • prijava na e-novice, 
  • telefonski klic, 
  • prenos e-priročnika, 
  • oddaja povpraševanja, 
  • zahtevanje ponudbe ali 
  • več informacij. 

Optimizacija vašega CTA gumba lahko močno vpliva na stopnjo konverzije, zato je pomembno, da eksperimentirate z različnimi besedili in oblikovanjem ter ugotovite, kaj najbolje deluje pri vaši ciljni publiki.

29. Naredite besedilo jasno in nedvoumno

Splošni pozivi k akciji so pogubni za vaše stopnje konverzije. Če na primer ponujate brezplačno e-knjigo, naj gumb jasno izraža: “Prevzemi svojo brezplačno e-knjigo,” in ne nekaj nejasnega, kot so “pojdi,” “pošlji” ali “naroči se.”

(Poleg tega ni treba obiskovalcem povedati, da morajo “klikniti.” Vedo, kako delujejo kazalci.)

Oglejte si primere učinkovitih pozivov k akciji za nekaj nasvetov o pisanju besedila, ki spodbuja konverzije.

30. Izognite se prevari z obljubo

Povezano s prejšnjim nasvetom, ne obljubite ene stvari in nato dostavite nekaj drugega—ali še huje, ničesar.

Če se držimo istega primera, če podarjate e-priročnik in vaš CTA pravi: “Prevzemi svojo brezplačno e-knjigo,” ne zahtevajte nato 1.99 € na naslednji strani ali se zahvalite za registracijo, ne da bi ponudili povezavo do izdelka, ki ga ponujate. 

Morda boste sicer pridobili potencialno stranko, vendar boste izgubili njeno zaupanje, kar pomeni, da postane brez vrednosti, in še drugim bo povedala o vaših nepoštenih taktikah.

31. “Neverjetno, fantastično, vrhunsko”

Upirajte se skušnjavi vključevanja napihnjenih pridevnikov. Takšne trditve lahko ljudi prepričajo, da preveč prodajate in se preveč trudite.

Enako velja za pretirano negativne možnosti zavrnitve, kot so prisiliti nekoga, da klikne “Ne, nočem zaslužiti dodatnega denarja!” da bi zaprl pojavno okno.

Zagotovite malo “prostora za dihanje”

Vašemu CTA omogočite dovolj vizualnega prostora za izstopanje. Uporaba praznega prostora bo omogočila, da se gumb ali izjava na strani jasno izpostavi.

Pri tem je pomembna tudi izbira barv. Ustvarite močan kontrast med CTA in okoliškimi elementi, da bo jasno prevladoval na vaši strani.

32. Poskrbite, da bo gumb vedno viden

Ne dovolite, da se vaš CTA gumb skrije pod vidni del zaslona na napravah, ki jih uporabljajo vaši obiskovalci. Če imate dolgo stran, ponovite poziv k akciji na dnu strani ali po vsakem odseku strani, da opomnite uporabnika in mu omogočite, da ukrepa, kjerkoli se nahaja.

Naprednejši oblikovalci lahko ustvarijo lebdeči CTA gumb, ki spremlja uporabnika po strani, vendar ti niso vedno tako učinkoviti, saj lahko izgubijo nekaj konteksta. 

33. Ponudite obiskovalcem dodatne informacije

Niso vse stranke pripravljene takoj ukrepati. Morda potrebujejo dodatne informacije, da pomirite njihove pomisleke ali odgovorite na vprašanja.

Če nekoga prosite, naj nekaj kupi, je smiseln sekundarni CTA, kot je prenos brošure o izdelku. Tako jih ohranite v svojem krogu vpliva (namesto da bi sami raziskovali drugje) in jim vlijete zaupanje.

Poskrbite, da ta gumb ne bo tekmoval po velikosti in vizualni dominanci—pogosto je dovolj preprosta besedilna povezava pod glavnim velikim gumbom za akcijo. 

Če nekoga prosite za nakup preko spleta, lahko ponujena telefonska številka poveča verjetnost konverzije, če je to prednostna metoda stika za potencialnega kupca.

34. Optimizirajte CTA za celotno uporabniško izkušnjo

Morda ste že slišali za pregovor, da zaradi dreves ne vidimo gozda. A kaj, če zaradi pristajalne strani ne vidimo celotne kampanje? Včasih nas osredotočenost na optimizacijo ene same točke v uporabniški poti zaslepi za pomembne priložnosti za optimizacijo drugje.

Ohranite svoj glavni poziv k akciji skozi celotno uporabniško izkušnjo na poti do konverzije, od začetnega oglasa (PPC, e-email, objava na družbenih omrežjih, QR koda ipd.), prek pristajalne strani in do ciljne strani (če obstaja).

CTA gumbi na pristajalni strani

Preverite in ocenite uporabniško pot z vidika nekoga, ki je še nikoli ni prehodil—ali obstajajo neskladni elementi? Zmedene ali nepričakovane spremembe v tonu ali osredotočenosti? Nepovezane ponudbe ali izdelki? 

35. Poskrbite, da bo vaše besedilo ustrezno za ciljno publiko

Če prodajate oddih v zdraviliščih, se izogibajte agresivnemu tonu in jeziku. (“Pripravi se na noro sprostitev!”) Če ponujate pogrebne storitve, seveda ne dodajte šestih klicajev na koncu poziva k akciji.

Študije so pokazale, da so nekatere čustvene vsebine na pristajalnih straneh bolj povezane z višjimi stopnjami konverzij, medtem ko druge lahko negativno vplivajo na prodajo in prijave.

36. Ostajajte osredotočeni na cilj kampanje

Če imate eno samo sporočilo in dejanje, bi moralo biti jasno razvidno, kam je usmerjena pozornost obiskovalcev. Ne dodajajte dodatnih ponudb ali navigacije na stran, ki bi lahko obiskovalca odvrnili od glavnega cilja.

V primeru, da imate več možnosti (npr. različne pakete ali cenovne opcije), še vedno obstaja en cilj (izbira paketa). Poskrbite, da so vsi pozivi k akciji dosledni. 

Učinkoviti obrazci na pristajalni strani

Nič bolj ne vzbudi strahu pri obiskovalcu spletne strani kot nadležni obrazec, še posebej če vključuje več korakov ali polj za izpolnitev. Sledite tem preprostim nasvetom za pristajalne strani, da zmanjšate stopnjo odboja in povečate stopnjo konverzije! 

37. Odstranite nepotrebna polja v obrazcu

Vsak sodelavec v vašem podjetju bo želel pridobiti dodatne podatke prek obrazcev za zajem potencialnih strank ali prijavo. Vaša naloga kot “vodja optimizacije pristajalnih strani” je, da to zmanjšate na minimum.

Eksperimentirajte s številom polj v obrazcih, da ugotovite, koliko informacij so vaši obiskovalci pripravljeni posredovati, preden obupajo. 

Ali res potrebujete številko stacionarnega telefona danes? Verjetno ne—zato jo poskusite odstraniti in preverite, ali se s tem izboljšajo stopnje konverzije.

kontaktni obrazec na pristajalni strani

38. Uporabite vizualne smernice za usmerjanje pozornosti na obrazec

Če je vaš glavni cilj, da nekdo izpolni obrazec, uporabite oblikovalske elemente, ki bodo vizualno usmerili njihovo pozornost, da bodo vedeli, kaj morajo storiti. Naučite se kako izboljšati vaše obstoječe kontaktne obrazce s temi 5 preizkušenimi nasveti. 

39. Vključite dovolj praznega prostora v postavitvi

Ne natrpajte svojega obrazca. Naj bo prijeten, čist in preprost, tako da ga obdajte z zadostno količino praznega prostora. (To velja za vsak element na vaši pristajalni strani, a še posebej za vaš obrazec. Oblikovanje je pomembno!)

40. Uporabite prevelike, privlačne gumbe

Ne bojte oblikovati velikih, svetlečih gumbov, ki res izstopajo. Ni potrebe, da so sivi ali enake višine kot običajna besedilna polja. Bodite drzni, da preprečite, da bi obiskovalci obupali in zapustili stran.

41. Poskrbite, da bodo oznake in besedilo v obrazcu enostavni za branje  

Uporabite dovolj velik font, da ga lahko vsakdo enostavno prebere. Spletni oblikovalski standardi se pomikajo v smer večjih polj in besedil, kot je bilo prej običajno, zato sledite temu trendu in poskrbite, da bodo vaši obrazci bolj prijazni in dostopni (ter bolj berljivi).

42. Omogočite samodejno izpolnjevanje obrazcev

Olajšajte obiskovalcem izpolnjevanje obrazca s funkcijo samodejnega izpolnjevanja. Poskrbite, da so v obrazec vključeni ustrezni atributi, ki omogočajo, da brskalniki predlagajo podatke, ki jih obiskovalci pogosto uporabljajo, kot so ime, e-pošta in naslov.

S tem skrajšate čas, potreben za izpolnjevanje, in povečate verjetnost, da bodo obrazec dejansko dokončali.

43. Vključite kazalnik napredka pri daljših obrazcih

Če vaš obrazec vsebuje več korakov, vključite vizualni kazalnik napredka, ki obiskovalcem pokaže, koliko strani ali korakov še morajo dokončati.

Kazalnik napredka zmanjšuje občutek negotovosti in obremenjenosti, saj uporabniki vedo, koliko časa bodo potrebovali za dokončanje obrazca, kar povečuje stopnjo dokončanja obrazca.

44. Dajte ljudem razlog, da izpolnijo vaš obrazec  

Še nikoli nismo slišali za nekoga, ki bi z veseljem izpolnjeval obrazce (tudi če brskalnik samodejno izpolni del podatkov). Poskrbite, da bodo koristi in nagrade jasno izpostavljene, in jih postavite v kontekst obrazca, da bodo obiskovalci ves čas vedeli, zakaj se splača izpolniti obrazec.

Kako zgraditi zaupanje pri obiskovalcih vaše pristajalne strani

Morda se ne zdi očitno, da je gradnja zaupanja način za optimizacijo pristajalne strani, vendar je to v resnici zelo pomemben dejavnik. Zaradi poplave neželene pošte, prevar, dvomljivih spletnih strani in trgovin ter hitrih shem za obogatitev v spletnem marketingu, vam postati vodilni pri vzpostavljanju zaupanja vašim stranem takoj prinese prednost.

Prvi ključ do uspeha je preprost: pokazati morate, da vam je mar. Ne gre le za površinsko poudarjanje pomembnosti zaupanja. To ljudem pomeni več, kot morda mislite.

45. Navedite telefonsko številko za občutek kredibilnosti

Vidnost  telefonske številke sporoča ljudem, da ste zakoniti in da so na voljo pravi ljudje, s katerimi se lahko povežejo. Prav tako je to dobra varnostna “varovalka”za tiste, ki jim spletne transakcije niso prijetne, vendar jim je vaša ponudba všeč.

telefonska številka na pristajalni strani

46. Odstranite ovire do dragocene vsebine

Če nekaj podarjate brezplačno, vendar v zameno zahtevate osebne podatke, najprej ponudite nekaj, kar je resnično brezplačno, kot majhen del gradiva, ki ga zagotavljate—na primer prvih nekaj poglavij vašega e-priročnika.

To vzbudi zanimanje in daje ljudem vedeti, da jim ne boste poslali nečesa brez vrednosti v zameno za njihove osebne podatke. Ljudje imajo radi možnost “poskusi, preden kupiš.”

47. Zagotovite doslednost na vsakem koraku

Če vaš banner, pristajalna stran in ciljna stran ne delujejo kot del iste zgodbe, boste izgubili posel. Pristajalna stran je osrednji del pridobivanja strank in bi morala prefinjeno razširiti sporočila oglasa (ali e-pošte) ter odražati vrednote blagovne znamke.

V svetu prevar in neiskrenih poslovnih praks doslednost blagovne znamke obiskovalcem zagotavlja, da niso na napačni poti in da izdelek ali storitev ustrezata obljubljenemu.

48. Širite sporočilo blagovne znamke  

Poskrbite, da bo zasnova pristajalne strani skladna z oglasom ali e-email sporočilom, s katere obiskovalci prihajajo. Ne spreminjajte barvne sheme in tipografije. Na pristajalni strani ponovite prvotno glavno sporočilo za takojšnje prepoznavanje in večje zaupanje obiskovalcev, da so na pravem mestu.

49. Izogibajte se pretirano agresivnim prodajnim taktikam

Splet je prepoln brezvrednih vsebin, zato je ključ do uspeha avtentičnost. Ne glede na to, koliko se čutite prisiljeni uporabljati taktike, kot so “KUPI ZDAJ, NAJBOLJŠA PONUDBA”, ne pozabite, da avtentičnost prevlada.

Večina ljudi hitro prepozna pretirano navdušenje in razume, kdaj govorite resnico. Pretirane taktike, kot je ustvarjanje lažnega občutka nujnosti, lahko bolj škodijo kot koristijo vaši stopnji konverzije.

50. Izogibajte se pretirani uporabi pojavnih oken

Če uporabljate šest pojavnih oken na eni strani, se lahko zgodi, da vas bodo stranke zapustile in odšle h konkurenci. Morda boste kratkoročno opazili rahlo izboljšanje stopnje konverzij, a dolgoročno boste pridobili stranke, ki niso zvesti kupci.

Ne glede na pritisk po prikazovanju višjih številk se izogibajte agresivnim taktikam. Uporabite intuicijo—če se ob uporabi neke metode počutite neprijetno, verjetno ni dobra poslovna odločitev.

51. Podprite svoje trditve z dejstvi

V dobi spletnega primerjalnega nakupovanja so drzne trditve o izdelkih ali storitvah pogosto deležne dvomov. Če obljubljate nekaj, kar ni resnično, tega raje ne trdite. Prej ali slej vas bodo razkrinkali, kar lahko hitro privede do škodljivih posledic na družbenih omrežjih in blogih.

kredibilne trditve na pristajalni strani

Ohranite zdravje svoje blagovne znamke z izogibanjem trditvam, ki bi lahko omajale zaupanje.

52. Vključite potrditve priznanih virov

Če sodelujete s priznanimi osebami ali podjetji, uporabite njihove potrditve za povečanje verodostojnosti. Logotipi podjetij, pisna priporočila in celo kratki video posnetki lahko služijo kot socialni dokaz, ki poveča verjetnost nakupa.

53. Ne zahtevajte nepotrebnih informacij  

Če vam sodelavci ves čas težijo, naj dodate še kakšno dodatno polje v obrazec, kot je številka telefona ali starost, se temu izognite, če te informacije niso nujno potrebne. Verjetno bodo te dodatne informacije le redko koristile.

54. Pravno besedilo prilagodite preprostem jeziku 

Če morate vključiti stran ali odsek s pogoji in določili, poskusite pomembne informacije zapisati v preprostem jeziku. Še bolje, razdelite pogoje na dva dela—enega, ki ustreza pravnim zahtevam, in drugega, ki je namenjen običajnim uporabnikom.

55. Zbirajte resnične izjave strank  

Izjave ustvarjajo zaupanje na vaši pristajalni strani, vendar se izogibajte uporabi lažnih ali izmišljenih mnenj. Če imate odličen izdelek ali storitev in dobro ravnate s strankami, bodo mnenja prišla sama od sebe ali pa boste vzpostavili odnose, kjer boste lahko prosili zanje.

56. Dodajte certifikate in logotipe blagovnih znamk  

To je klasična tehnika za pridobivanje zaupanja. Če imate certifikate ali priznanja jih ponosno pokažite.

certifikati in priznanja

57. Uporabite profesionalno oblikovano pristajalno stran

Pogosto velja, da dražje kot izgledate, bolj verodostojno bo vaše sporočilo. Pravilno oblikovana stran skupaj s pravim pozivom k akciji lahko močno vpliva na uspeh.

58. Ne pretiravajte z obljubami o vašem izdelku ali storitvi 

Če pretiravate v opisu svojega izdelka ali storitve, lahko privabite obiskovalce, a jih prav tako hitro izgubite, ko naletijo na resnično stanje.

59. Odpravite morebitne pomisleke glede zasebnosti  

Z rastjo spleta so pomisleki glede zasebnosti vse bolj pomembni. Ponudite povezave do izjave o zasebnosti in se prepričajte, da upoštevate lokalne zakone o varstvu zasebnosti (kot je GDPR).

Pridobivanje organskega obiska s pomočjo SEO optimizacije

Pri kratkoročnih marketinških kampanjah SEO za pristajalne strani ni pomemben in ga lahko mirno prezrete. Toda pri dolgoročnih projektih—še posebej pri generiranju potencialnih strank ali prodaji e-vsebine—je to ključen vidik vašega poslovnega modela. 

Ne glede na to, da ste kdaj že ustvarili pristajalno stran, morate razumeti, da pristajalne strani niso zgolj samostojne enote, ki temeljijo na kampanjah.

60. Izboljšajte SEO z dobro premišljeno strukturo strani  

Uporabite besedilne naslove za svoje glavno sporočilo namesto, da jih vključite v sliko. Če ga postavite v oznako H1, to spletnim iskalnikom jasno pove, o čem je vaša stran.

Morda boste morali žrtvovati nekaj vizualne kakovosti, vendar obstajajo načini, kako to obiti. Če je cilj vaše strani pritegniti organski obisk, morate biti pripravljeni na določene kompromise. Določite svoje prioritete in se odločite, kaj je za vas najpomembnejše.

61. Uporabite notranje povezave na SEO pristajalnih straneh  

Medtem ko kampanjske pristajalne strani pogosto obstajajo samostojno, saj usmerjajo obiskovalce z oglasa po prodajnem lijaku, morajo organsko optimizirane strani na vaši spletni strani biti dostopne in vključene v strukturo vaše spletne strani prek notranjih povezav. Vsaka osamljena stran, ki ni vključena v notranjo arhitekturo/strukturo povezav, se bo težje uvrstila visoko v iskalnikih.

62. Pišite obsežno vsebino, da zajamete več ključnih besed  

Kampanjske pristajalne strani morajo biti običajno kratke in osredotočene, da kar najbolje konvertirajo. Organske pristajalne strani pa potrebujejo dovolj vsebine, da jih Google prepozna kot vredne visokih uvrstitev v iskalnih rezultatih. Zaradi tega ne poskušajte ustvariti hibridne strani.

Z dobro napisanim dolgim besedilom lahko pristajalne strani konvertirajo prav tako dobro kot krajše, zato se ne bojte, da bi na straneh, ki naj bi se dobro uvrščale, uporabljali več besedila.

63. Ponudite dragocen vir za pridobivanje povratnih povezav  

Večina pristajalnih strani obstaja za pridobivanje potencialnih strank. Če podarite nekaj, kot je e-priročnik, ki vsebuje izjemno vsebino, imate večjo verjetnost, da pritegnete vhodne povezave, kar bo izboljšalo uvrstitev vaše strani in privedlo nove obiskovalce na vašo pristajalno stran.

64. Poskrbite, da se vaša stran hitro nalaga  

Vsa odlična vsebina na svetu vam ne bo pomagala, če vaša stran ne bo dovolj hitra, še posebej na mobilnih napravah. Velike datoteke, prekomerna uporaba vtičnikov in slabo gostovanje so danes glavni krivci. Uporabite Google PageSpeed Insights, da dobite vpogled v hitrost nalaganja vaše strani.

hitrost odpiranja pristajalne strani

Napake, ki se jim morate izogniti pri ustvarjanju pristajalne strani

Splet je poln slabih izkušenj: trolov, prevarantov, manipulativnih vzorcev in nepoštenih prodajalcev, ki se skrivajo na vsakem koraku. Čeprav se je splet od leta 1995 močno razvil, so standardi za digitalni marketing še vedno precej nizki.

Sledite tem nasvetom za optimizacijo pristajalnih strani, da se izognete razdraženju potencialnih strank.

65. Ne dolgovezite (če se temu lahko izognete)  

Naj bo kratko in jedrnato. Čeprav so dolge pristajalne strani včasih učinkovite, je 99 % strani koristnih le, če so krajše.

Kako kratko? Kot bi rekel Steve Krug (avtor knjige *Don’t Make Me Think*): razpolovite besedilo in nato zavrzite še polovico preostalega.

66. Ne lažite svojim strankam  

Če želite biti učinkovit pri prodaji, morate izpolnjevati svoje obljube. Če dobro ravnate z ljudmi, bodo to povedali svojim prijateljem. Če ravnate slabo, bodo to povedali svojim prijateljem. In ker slab glas seže v deveto vas, bodo prijatelji povedali prijateljem… 

67. Ne vključujte obrazca, če ga ne potrebujete  

Če lahko brez obrazca dosežete enak učinek, ne bodite požrešni in ga ne vključujte samo zato, ker bi bilo lepo zajeti nekaj podatkov. Brez obrazca bo vaša stran bolj vitka in učinkovita.

68. Ne bombardirajte jih z glasbo (ali videom)  

Če vaša stran zahteva zvok za pravilno delovanje, poskrbite, da lahko uporabniki nadzorujejo glasnost in da vključite vidno možnost za utišanje. In prosimo, začnite vsak video s tihim zvokom. (Podnapisi so tu odlična ideja, ne samo zaradi dostopnosti.)

Če nekdo gleda vašo stran v tišini—na poti ali v pisarni—je nenaden zvok zagotovo način, da ga odženete stran.

69. Ne uporabljajte zbiranja e-mail naslovov za pošiljanje nezaželene pošte  

To je bolj nasvet za e-mail marketing, a vseeno pomemben. Vaše komunikacije z zbranimi potencialnimi strankami naj bodo osredotočene na tematiko in izogibajte se pošiljanju neželenih vsebin. (Jasno naj bo že na pristajalni strani, zahvalni strani in v e-poštnih sporočilih, kaj bodo prejemali in kako pogosto.) Če nekdo izpolni obrazec za vaš e-priročnik o vrtnarstvu, mu ne začnite pošiljati e-poštnih sporočil o motorjih.

70. Ne uporabljajte “brezplačnih” slik, ki ste jih našli na spletu  

Brezplačne slike pogosto niso brezplačne, še posebej tiste, ki se pojavijo pri prvih zadetkih v Googlu. Tudi če ne upoštevate zakonov o avtorskih pravicah, bo uporaba teh slik verjetno povzročila, da boste delovali generično in nezanesljivo.

Namesto tega priporočamo, da prosite za proračun za lastne fotografije, uporabite visoko kakovostno knjižnico fotografij ali celo brezplačne vire. 

71. Ne predvidevajte, da vaši obiskovalci vedo vse  

Ne domnevajte, da obiskovalci že vedo vse. Če dobro poznate svoj izdelek ali trg, je enostavno pozabiti, da drugi ljudje nimajo enakih izkušenj.

Postavite se v čevlje nekoga, ki je popolnoma nov, in predvidevajte njegova vprašanja in cilje. Poskrbite, da jih naslovite na strani. To bo preprečilo, da bi obiskovalci šli drugam iskati odgovore in tam morda našli boljšo ponudbo. 

72. Ne preprečujte ljudem, da bi se odjavili  

Noben obrazec ne sme ustvarjati občutka, da je stranka zavezana za vedno. Če se nekdo prijavi na vaše e-novice ali stalno komunikacijo, jasno navedite, da se lahko kadarkoli enostavno odjavi. To je pogosto ključna točka med tem, da nekdo reče “v redu, seveda” ali “nikakor.”

Kaj storiti pred objavo pristaljane strani 

Morda vas bo zamikalo, da stran čim prej objavite, a pred tem se splača globoko vdihniti in opraviti še nekaj končnih preverjanj. Optimizirane pristajalne strani so najbolj učinkovite, ko že od začetka poskrbite za uspeh.

73. Imejte kontrolni seznam pred objavo 

To je nasvet že sam po sebi, naslednji koraki pa bodo razložili, katere naloge bi morali opraviti kot del tega kontrolnega seznama. Če lahko oblikujete kontrolni seznam in ga vključite v svoj proces, boste kmalu razvili dobre navade, ki bodo ustvarjale boljše in učinkovitejše pristajalne strani.

Poskrbite, da bo nekdo iz vaše ekipe (morda kar vi sami) odgovoren za to, da bo vse pravilno preverjeno.

74. Uporabite pravilo petih sekund 

Če imate omejen proračun, lahko izvedete preproste teste uporabnosti in ciljev strani z ljudmi iz vašega okolja (ali prijatelji in družino). Dobro pravilo je pravilo petih sekund.

Postavite testno osebo pred računalnik in ji pokažite stran za pet sekund. Nato jo skrijte in vprašajte, kaj je bil namen strani. Če osebi ni jasno, boste morali izboljšati komunikacijo glavnega sporočila in poziva k akciji. To aktivnost lahko izvedete tudi prek storitev, kot je naprimer Five Second Test.

5 sekundni test

75. Zberite čim več povratnih informacij

Če delate v pisarni, natisnite svojo pristajalno stran in jo pripnite na steno, da jo bodo lahko videli vsi. To bo sprožilo razpravo o zasnovi strani. Pogosto lahko objektivni opazovalci opazijo preproste stvari, ki pomagajo izboljšati stran, preden gre v živo.

To je tudi odličen način za spodbujanje sodelovanja. Presenečeni boste nad nekaterimi vpogledi, ki jih lahko ponudijo vaši sodelavci, tudi tisti, ki niso del marketinške ekipe.

76. Posvetite čas zagotavljanju kakovosti (QA)

Na vaših pristajalnih straneh si ne morete privoščiti slovničnih ali drugih napak. Zelo malo časa imate, da prepričate obiskovalce o vrednosti vaše ponudbe, zato tudi manjše napake lahko škodujejo vaši prodaji. Preverite, kako stran izgleda v vseh glavnih brskalnikih, ki jih uporablja vaša ciljna publika.

Vzpostavite proces zagotavljanja kakovosti nekaj ur (ali celo dni) pred objavo pristajalne strani, da imate dovolj časa za odpravo morebitnih napak.

Kako testirati in potrditi svojo pristajalno stran

Mnogi oddelki za marketing se zanašajo zgolj na intuicijo in osebna mnenja namesto na optimizacijo konverzij. Pripravite se, da opustite to miselnost in pridobite resnične vpoglede v to, kaj deluje in kaj ne.

77. A/B testiranje za potrjevanje odločitev

A/B testiranje vam omogoča preproste primerjalne študije kampanj, kjer lahko preizkusite različne zasnove in sporočila ter ugotovite, katera različica deluje najbolje. Vzpostavitev testne infrastrukture je ključna za merjenje uspeha.

78. Testirajte glavno sliko ali fotografije

Ker so kampanje pogosto namenjene specifičnemu segmentu ali demografski skupini, je dobro preizkusiti različne slike, ki sprožijo različne čustvene odzive. Poskusite z različnimi slikami, da ugotovite, kaj najbolj pritegne vašo ciljno publiko.

79. Testirajte glavno sporočilo  

Zapišite več različic svojega glavnega sporočila in preizkusite vsako. Pristajalne strani so odličen način za ugotavljanje, katera sporočila dejansko odmevajo pri uporabnikih.

80. Testirajte poziv k akciji (CTA)

Za namen testiranja poskusite z različnimi sporočili v vašem glavnem CTA. Poskrbite, da bo natančno opisoval, kaj uporabnik prejme, ko ukrepa (izvede konverzijo).

81. Testirajte barvo gumba CTA  

Obstaja veliko različnih mnenj glede barve gumba. Nekateri pravijo, da je rdeča najboljša barva, saj sproža močne čustvene odzive, a hkrati lahko pomeni “ustavi se.” Zato preizkusite tudi druge barve, kot so zelena za “pojdi” in modra kot standardna spletna povezava ali barva za akcijo.

82. Testirajte količino podatkov v obrazcu  

Pri obrazcih za zajemanje potencialnih strank poskusite z zmanjšanjem števila polj. Če pa nujno potrebujete več podatkov, izvedite test z več različicami obrazca, ki zahtevajo različno število podatkov, da ugotovite, kako to vpliva na stopnjo opustitve obrazca.

testiranje pristajalne strani

83. Nenehno izboljšujte in optimizirajte

Če imate nove ideje, jih takoj preizkusite! Več kot boste pridobili informacij, boljše bodo postale vaše pristajalne strani.

84. Uporabite optimizacijo z umetno inteligenco

Vsa ta testiranja zahtevajo čas in promet, ki ga manjše ekipe ali podjetja morda nimajo. Na srečo imamo danes dostop do orodij za optimizacijo z umetno inteligenco, ki omogočajo naprednejše testiranje z manj truda.

Kako analizirati uspešnost pristajalne strani 

Marketinške kampanje brez analize in poročanja so kot vlak brez nadzora. Tukaj je nekaj nasvetov, kako začeti.

85. Uporabite Google Analytics

Google Analytics je izjemno orodje za spremljanje uspešnosti vaše pristajalne strani. Z njegovo pomočjo lahko pridobite dragocene vpoglede v obnašanje obiskovalcev, izveste, kako se premikajo po vaši pristajalni strani, in merite ključne metrike, kot so stopnja odboja, povprečen čas na strani in stopnja konverzij.

Čeprav je orodje brezplačno, ponuja širok spekter funkcij, ki vam pomagajo izboljšati uporabniško izkušnjo na vaši pristajalni strani.

86. Spremljajte ključne metrike (vsaj osnovne)  

Dobra novica je, da vam ni treba biti analitik, da bi uporabljali osnovne metrike. Poskrbite, da beležite temeljne kazalnike uspešnosti vsake kampanje. Ti so odvisni od kampanje, vendar vključujejo: 

  • stopnjo konverzije, 
  • stopnjo odboja in zapuščanja,
  • stopnjo izpolnjenih obrazcev,
  • stopnjo nakupov…

Shranjujte te rezultate, da boste lahko pokazali, kako deluje vaš proces izboljšav (prek A/B testiranja), in omogočili primerjalno poročanje glede na prejšnje kampanje z istimi cilji.

87. Pozorno spremljajte podrobnosti

Obstaja veliko dejavnikov, ki lahko vplivajo na stopnjo konverzije, in pogosto vam lahko dobra analitična orodja pomagajo, da jih odkrijete.

Na primer, GA4 analitika vam lahko pomaga določiti, ali so določeni dnevi ali ure bolj uspešni od drugih. Če imate večjo stopnjo konverzij ob petkih zvečer in ob vikendih, ter nizko med tednom, lahko usmerite svoje napore v najbolj uspešne dni ali pa začnete A/B testirati različna sporočila v manj uspešnih dneh, da ugotovite, ali lahko izboljšate metrike.

88. Zbirajte in analizirajte povratne informacije strank

Včasih lahko pretirana osredotočenost na kvantitativne podatke zasenči pomen kvalitativnih podatkov, kot so povratne informacije strank. Če zbirate povratne informacije prek pristajalne strani, vam to prinaša dve koristi.

Te povratne informacije lahko uporabite v naslednjih kampanjah kot priporočila za povečanje verodostojnosti in zaupanja.

89. Uporabljajte sledenje oči in toplotne mape

Če imate na voljo nekaj proračuna, vam lahko poročila o sledenju oči nudijo dragocen vpogled v to, kam ljudje gledajo, in vam pomagajo izboljšati postavitev ključnih elementov.

Podobno kot sledenje očem obstajajo programske opreme (npr. CrazyEgg in HotJar), ki vam pokažejo toplotne mape s prekrivnimi plastmi, kjer ljudje največ klikajo. Uporabite te informacije za optimizacijo kopije v najbolj priljubljenih področjih in poglejte, ali lahko povečate konverzije.

Kaj storiti po zaključku kampanje na pristajalni strani

Pozorno spremljanje uspeha ali neuspeha kampanj vam bo pomagalo rasti v svetu digitalnega marketinga. Po vsaki zaključeni kampanji si vzemite čas za analizo opravljenega dela.

90. Opravite povratno analizo

Po vsaki kampanji na pristajalni strani izvedite povratno analizo, da ugotovite, kaj je delovalo in kaj ne. Na tej podlagi lahko posodobite svoj seznam najboljših praks.

V analizo vključite elemente same pristajalne strani in kampanje, pa tudi težave v vašem delovnem procesu, povratne informacije deležnikov ali strank ter lekcije, pridobljene med ustvarjanjem kampanje.

91. Ohranite kampanje “večne”  

Izvajanje sezonskih kampanj (kot je božična stran s posebno promocijo) je pogosto dobra ideja. Če pa strani ni treba odstraniti, je ne odstranite. Lahko pridobivate organski obisk, tudi če nanjo neposredno ne usmerjate prometa.

Če se odločite kampanjo v prihodnosti ponovno aktivirati, je velika prednost, če je stran že nekaj mesecev prisotna na Googlu. Če je bila kampanja časovno omejena, lahko stran hitro prilagodite in jo naredite bolj splošno, da ostane aktivna.

Optimizacija je način razmišljanja—zato nikoli ne prenehajte testirati

Zaključek

Optimizacija pristajalnih strani je dolgotrajen in dinamičen proces, ki zahteva stalno prilagajanje in izboljšave. Uspeh na tem področju ni nekaj, kar dosežete enkrat za vselej, temveč nekaj, kar se gradi postopoma. 

Pristajalne strani so pogosto prva interakcija potencialnih strank z vašo blagovno znamko, zato je pomembno, da so: 

  • premišljeno zasnovane, 
  • vizualno privlačne in 
  • ciljno usmerjene. 

Z doslednim testiranjem in prilagajanjem lahko odkrijete, kateri elementi na strani najbolje delujejo in kateri morda ovirajo vaše konverzije.

Ne pozabite: vsaka majhna sprememba, ki jo uvedete—od barve gumba, dolžine obrazca do sporočila CTA—lahko prispeva k izboljšanju vaših rezultatov. Prav tako je potrebno, da se zavedate, kako pomembna je uporabniška izkušnja. Uporabniki morajo imeti na vaši strani jasno pot do dejanja, ki ga želite, da ga opravijo, brez nepotrebnih ovir ali motenj.

Prava moč optimizacije pristajalnih strani se kaže v vaši sposobnosti, da nenehno merite rezultate, analizirate podatke in se odzivate na spreminjajoče se trende in potrebe trga. V vsakem koraku gre za izboljševanje uporabniške izkušnje in povečanje vrednosti, ki jo vaše strani prinašajo.

Z doslednim izvajanjem teh praks in razvojem navad testiranja, prilagajanja ter analize boste dolgoročno gradili uspešnejše kampanje, povečali donosnost naložb in zagotovili boljše rezultate za svoje podjetje.

Ekipa Spletnik

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran