Posodobljeno 14. 12. 2022
Spletni iskalnik Google pogosto menja in spreminja svoj algoritem zato je večno vprašanje “kako priti na prvo stran”. Osnove za SEO, ki so za prvo stran veljala tri leta nazaj, danes ne veljajo več. Zato je pomembno, da ste ves čas na tekočem. Drugače boste ostali zadaj.
Zanimivo je dejstvo, da od 90% procentov ljudi, ki uporabljajo Google iskalnik samo 8,5% obišče drugo stran. Zato radi rečemo našim naročnikom, da če jih ni na prvi strani je enako kot če jih ni na internetu. Zato je za uspeh na internetu, ključnega pomena pozicija vaše spletne strani. Ko se podjetja odločajo o tem kako do prvih pozicij, se jih največ odloči za zakup ključnih besed, le malo pa je takih, ki jih zanima kako s svojo stranjo zasesti prvo stran med naravnimi rezultati. In le peščica je takih, ki jih zanima oboje.
Kratek odgovor na to večno vprašanje je, da nihče v resnici ne ve kakšen je pravi recept za višje pozicije – niti Google sam. A da ne bo ostalo samo pri tem, bomo vseeno pogledali zakaj so te informacije tako zapletene.
Kazalo
Mi nismo Google
Poleg svojih rednih posodobitev Google nenehno izvaja tudi tiste manjše, ki nenehno povzročajo nihanja na lestvici prve strani naravnih rezultatov. Ravno iz tega razloga nobena pozicija ni “varna” oziroma nobena pozicija ni sigurna. Poleg posodobitev so tu še kalkulacije, razmnoževalni čas za ocenitev vsake povezave, vsake spletne strani in nato sledi razvrščanje dobljenih rezultatov…
Jasno je, da nihče (niti Google sam) ne pozna vseh faktorjev, ki vplivajo na končno formulo kako priti na prvo stran Google iskalnika. Kar lahko naredimo mi je to, da primerjamo posnetek v času – kako trenutno izgleda spletna stran in kako je izgledala prej. Smiselno je spremljati tudi kaj počne konkurenca, ki je pred vami, saj lahko tudi na podlagi njenih aktivnosti najdete prijeme, ki vam bodo omogočili, da posežete po višjih pozicijah.
Kvaliteta spletne strani
Če ima spletna stran slabo oceno kakovosti, če dolgo ni osvežena, je pred njo dolga pot do prve strani Google iskalnika. Če pa se vam je zgodilo, da je bila vaša spletna stran penalizirana, kar pomeni, da jo je Google porinili daleč stran od prve strani, potem je pot do prvih strani še težja.
Boj s konkurenco
Naivno bi bilo pričakovati, da ko enkrat zasedete višjo pozicijo kot vaša konkurenca, da je vaša bitka dobljena. Takrat se prava bitka šele začne – konkurenca bo zavihala rokave, vi pa boste morali še naprej trdo delati za to, da pozicijo ohranite in da ne zasedete spet drugega mesta. Če vaša konkurenca intenzivno dela na zaseganju višjih pozicij (tako med naravnimi rezultati kot plačljivimi) je v vaši domeni, da jih dohitite in hkrati tudi presežete. A če so oni nekaj let pred vami, potem bo potrebno kar nekaj časa in nekaj trdega dela, da se jim počasi a vztrajno približate. A nikoli ne obupajte!
Za neučakane
Razumljivo je, da lastniki podjetij želijo takoj izmeriti ROI za njihov potrošen denar. A optimizacija spletne strani zahteva tehnično izvajanje in najboljše prakse za dosego višjih pozicij. Za boljše pozicije morate prepričati Google, da delat dobro in da si vaši posegi zaslužijo višje pozicije, prav tako pa morate prepričati vašo ciljno publiko, da je spletna stran vredna zaupanja in da se nanjo vračajo. In to vse zaradi dragocene vsebine na spletni strani.
Iskalnik marketing nima začetnega in končnega datuma
Iskalni marketing je veja spletnega marketinga za katerega je potrebno skrbeti ves čas – ima začetek a nima pravega konca, saj se nikoli ne konča. Je jedro vašega posla. Skozi iskalni marketinga opredeljujete vašo ciljno publiko, ciljne potrošnike, skozi iskalni marketing se naučite razumeti kakšni so vaši potrošniki, kaj iščejo, kaj potrebujejo in pomagam vam, da z njimi ostanete v stiku in negujete vaš odnos. In vsi smo se do sedaj že naučili, da je stranko lažje pridobiti kot jo obdržati.
Če boste želeli svoje nove kupce zadržati, je edini način, da jih čim bolj razumete in se jim tako približate, ter jim daste tisto, kar potrebujejo. In skozi razumevanje vaših potrošnikov boste kmalu uvideli, da ni pametno vseh kart staviti le na to, da boste na prvih pozicijah Google iskalnika, ampak da je vaša prednost pred konkurenti v razumevanju vaših potencialnih in obstoječih kupcih. A hkrati z doseganjem višjih pozicij pridete do vseh teh dodatnih informacij, ki so ključne za nadaljnji uspeh.
S konstantno strategijo, ki bazira na dobrih temeljih – v tem primeru na prodajno naravnani spletni strani – lahko rezultate pričakujete v nekje od 3 do 6 mesecev. To je čas v katerem lahko pričakujete, da se bo vaša spletna stran uvrstila na prvo stran Google iskalnika. A še preden boste začrtali strategijo, morate vedeti katere so tiste ključne besede za SEO, po katerih boste spletno stran optimizirali, osveževali, da bo le ta čim višje med naravnimi rezultati. Če pa ste v bolj konkurenčni panogi in če začnete delati danes, potem lahko rezultate pričakujete v roku 12 mesecev ali več, da boste zasedli prve pozicije. A vse to lahko čez noč rešite z zakupom ključnih besed na prvi strani Google iskalnika. Če pa ste v ekstremno nasičeni panogi, potem lahko traja leta, da uzrete luč prve strani.
Sklepna misel
Nič vam ne bo koristilo če boste prvo stran Google iskalnika zasedli z napačno ključno besedo, saj bo to pomenilo, da obisk na spletni strani ne bo relevanten. In obisk, ki ni pravilno ciljan vam ne bo prav nič koristil, saj napačno občinstvo ni vaš potencial. Če pa tudi pridejo na spletno stran relevantni obiskovalci vam ne bodo prav nič koristili, če iz obiskovalcev ne boste znali narediti kupcev.
Namesto, da si razbijate glavo z optimizacijo strani, se v prvi vrsti osredotočite na to, da je vsebina na vaši spletni stran vabljiva, berljiva in ravno prav motivacijska, da iz obiskovalca naredi kupca. delajte na tem, da bo vaša blagovna znamka postala čim bolj prepoznavna in zaupanja vredna in pa poslužujte se oglaševanja, ki na vašo spletno stran pripelje čim več relevantnih kupcev.
Torej, če želite na prvo stran “čez noč” potem je za vas najboljša opcija, da se odločite za zakup ključnih besed na Googlu. Hkrati pa ne pozabite na novo, svežo vsebino na spletni strani, ki bo vplivala na višje pozicije med naravnimi rezultati in nižjo ceno na klik pri zakupu ključnih besed. Dejstvo je, da eno brez drugega ne gre, tako, da je čas za ukrepanje zdaj!
Če pa bi radi še kakšno informacijo več, nam pišite na info@spletnik, nas pokličite na brezplačno telefonsko številko 080 33 39 ali pa izpolnite kontaktni obrazec.
Andreja Ogrinc
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023