Neuromarketing na spletni strani – kaj pa je to?

Apr 21, 2015
Apr 21, 2015

Neuromarketing je veja marketinga, ki s pomočjo delovanja v potrošnikovih možganih poskuša izvedeti, zakaj se potrošnik odloči za nakup, zakaj je zvest določeni blagovni znamki in tudi zakaj jo zamenja.

V prvi vrsti je neuromarketing veda, ki nam pomaga razumeti kaj se dogaja v človeških možganih, ko so le ti izpostavljeni različnim marketinškim materialom tako v fizični kot elektronski obliki.

psihologija učinkovite spletne straniIn nas je najbolj zanimalo kako in na kakšen način lahko neuromarketing uporabimo na spletni strani.
Za začetek si poglejmo katere so tiste neruromarketing metode, ki jih lahko uporabimo na spletni strani. Obstajajo pa še druge metode, ki jih sicer v sklopu spletnega oglaševanja ni mogoče uporabljati, ampak se v veliki meri uporablja v tiskanih medijih in v fizičnih trgovinah. Dve najbolj pogosti metodi sta:

  • EEG – elektroencefalografija meri možganske električne aktivnosti z elektrodami na površju glave
  • fMRI – funkcionalno magnetno resonančno slikanje možganov, ki merijo spremembe dejavnosti v določenih delih možganov;

Kakšne metode neuromarketinga pa se uporabljajo na spletni strani?

Gibanje oči (eye tracking) je metoda, ki meri gibanje oči ob pogledu na spletno stran. Metoda meri hitrost in smer gibanja ter spremembe gledanega vzorca na spletni strani. Na podlagi teh podatkov izdelovalci spletnih strani dobijo informacije o pozornosti, zanimanju in privlačnosti spletne strani za obiskovalca.
Obrazna mimika preučuje mimiko potrošnika ob gledanju spletne strani. Čez mimiko obraza je namreč moč spoznati ali gre pri obisku spletne strani za negativna ali pozitivna čustva.

In kako je moč neuromarketinga uporabiti na spletni strani? Poglejmo…

Ko se obiskovalec znajde na spletni strani, se njegova pozornost usmeri najprej od spodaj navzgor, gre za avtomatski odziv uporabnika interneta. Nato gre njegova pozornost še od zgoraj navzdol, zato obstaja nekaj glavnih elementov na spletni strani, ki pozornost obiskovalca aktivirajo:

  • premikajoči se elementi
  • prekrivajoči elementi
  • obrobe, okvirji vsebine
  • svetlost glede na ozadje spletne strani

Kaj pa vsebina na spletni strani?

V prvi vrsti mora biti vsebina unikatna in prepričljiva glede na ciljno publiko, kateri je vsebina namenjena. Bistvo vsebine na spletni strani je razumevanje le te vseh uporabnikov, njena motivacijska nota, ki obiskovalca pripelje do želenega cilja na spletni strani. Lahko je to oddaja povpraševanja, prenos e priročnika, prijava na e novice ali nakup.
Poleg teh elementov pa je pri vsebini ključno, da je bogata s ključnimi besedami, saj je to dober razlog za Google pajke, da spletno stran obiskujejo in ji na podlagi prebranega omogočajo višje pozicije med naravnimi rezultati. Četudi se vam včasih zdi, da te vsebine nihče ne bere. Vedno jo berejo spletni pajki.
Neuromarketing poudarja, kako zelo je pomembna uporabniška izkušnja na spletni strani.
Zato je prav, da izdelavo spletne strani prepustite nekomu, ki ima z izdelavo spletnih strani izkušnje. Pa ne, da je zgolj programer, ki zna napisati kodo, da spletna stran stoji, ampak nekdo, da se zaveda, da je uporabniška izkušnja na prvem mestu postavitve spletne strani. Spletna stran je prodajno orodje, ki je danes marsikje že postala desna roka v podjetju.
Vas zanima več? Kontaktirajte nas in z veseljem vam bomo povedali več.
Andreja Ogrinc
 

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.