Noga spletne strani

Dec 2, 2009
Dec 2, 2009

Posodobljeno 11. 04. 2024

Tako kot se vsaka spletna stran nekje začne se nekje tudi konča. Pisal sem že o tem, kako oblikovati glavo strani, da je pomemben vizualni efekt in kako je dobro, če v glavo vstavljate sliko strani. Z razliko od glave spletne strani, ki je ponavadi najprej vidna, pa za nogo tega ne moremo reči. Vsebine na posameznih podstraneh so ponavadi tako dolge, da se mora obiskovalec najprej pomakniti navzdol, da opazi tudi vsebine v nogi. Zavoljo tega se tudi pri izdelavi na ta element kar pozabi, čeprav je le-ta pravtako eden glavnih elementov spletne strani. Spodaj vam bom podal nekaj nasvetov, da bo noga vaše spletne strani skrbno oblikovana in ne bo tam samo zato, ker pač „tam mora biti“.
Naj vam najprej naštejem nekaj stardardnih vsebin, ki se ponavadi pojavljajo v nogi. To so ponavadi podatki o izdelovalcu spletne strani, napis o zaščiti pravic, kakšen nožni meni (ki je pogosto kar kopija menija v glavi) in še kakšne t.i. Dolgočasne povezave (izjava o varovanju osebnih podatkov, splošni pogoji uporabe itd.) Ne samo da se ti elementi pojavljajo na skoraj vseh spletnih straneh, pač pa so ponavadi obenem navedeni še v istem vrstnem redu. Posledica tega pa je kruto zavedanje, da obiskovalec noge strani ne opazi, kar pa je seveda narobe. Noga strani mora namreč podajati nek epilog vsemu, kar obiskovalec zgoraj opazi in prebere, ne pa da ta del strani pri premikanju po vaši spletni strani preprosto odreže.
Torej kaj vključiti v nogo strani? Na voljo imate več možnosti. Prva je malce bolj zahtevna in predstavlja kar nekaj dodatnega dela in domišljije. To pomeni, da se na vsaki podstrani v nogi pojavlja druga vsebina. Tega vam niti ne priporočam, kajti tako kot se logo v glavi pojavlja povsod, morate imeti tudi nekaj skupnih vsebin, ki sodijo v nogo in bodo smiselne na vseh podstraneh. Nikakor v nogo strani ne vključujte slik, kvečjemu lahko kakšne povezave nadomestite z majhnimi ikonami. Še vedno stremimo k temu, da je noga manj opazna kot vsebina posamezne strani ali glava. Drugi način je nasprotje prvega, kar pomeni, da določite vsebine za nogo, ki se enako ponavljajo na vseh podstraneh. Zgoraj sem že opisal zakaj to ni primerno, kajti dosega neželjen učinek – ingnoriranje tega dela podstrani.
Najboljši način je neka srednja pot. V nogo strani še vedno vključite standardne elemente (zaščitni znak, izdelovalec spletne strani…) hkrati pa dodajte ščepec nečesa novega in izvirnega. Včasih opazim, da se na spletni strani pojavljajo določeni slogani. Ti so ponavadi vključeni na začetek vsebine posamezne podstrani. Dajte to raje v nogo strani in zgoraj namesto tega vključite recimo naslov strani. Tako boste imeli na vsako podstrani v nogi neko unikatno besedilo, ki pa ne bo predolgo, vendar bo izvirno, prijetno za oči, poleg tega pa bo še vedno ostal prostor za klasične vsebine v tem delu.
Danes je vse več spletnih mest, ki imajo poleg predstavitvene strani še blog, kamor pišejo svoje predloge, novosti, komentarje in odgovarjajo strankam. Na vsakem blogu je več različnih tem in člankov. Zakaj ne bi na vsaki podstrani vključili po en članek (seveda samo njegov izseček, da ne bo predlogo), katerega tema sovpada z vsebinami na strani. S tem ste razbili monotonost noge, hkrati pa še odlično oglašujete svoj blog, kajti mislim, da ni potrebno posebej omenjati, da je vsak članek hkrati povezava na vaš blog.
Ponavadi se zgodi, da imate vašo spletno stran sestavljeno tako, da obiskovalca vodi od začetka do konca. Vaše vsebine so so sestavljene po nekakšnih tematskih sklopih, tako da je konec prejšnje podstrani hkrati začetek naslednje. V tem primeru lahko v nogo strani dodate nek izvirni gumb, ki bo vedno znova silila obiskovalca, da si prebre še nekaj več. To je podobno, kot imajo v trgovinah pri blagajni stojalo z žvečilnimi gumiji pri katerem se je vedno težko zadržati, da jih ne bi kupili.
Torej nikakor ne zanemarjajte spodnjega dela vaše podstrani, kajti če bi bil ta del nepomemben, ga sploh ne bi bilo. Ampak je tam zato, da se ga oblikuje in uporabi za njegov namen – dodati še češnjico na kupu smetane, ki jo je dobil pri prebiranju vaših vsebin.


Pa veliko sreče vam želim!

Žiga Macedoni, Urednik spletnih strani
Si želite ogledati še več video in tekstovnih vodičev?
Želite sistem Spletnik preizkusiti BREZPLAČNO?

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran