Posodobljeno 11. 04. 2024
Večina podjetij, ki posluje preko interneta smatra vzpostavitev spletne trgovine kot misijo nemogoče. Glavni vzrok za takšno razmišljanje so ponavadi tehnične posebnosti in visoki stroški, ki se pri tem pojavijo. Veliko podjetij namreč načrtuje in razmišlja o izdelavi spletne trgovine, a na koncu opustijo tovrstno idejo zaradi pomanjkanja virov in znanja, ki so potrebni zato, da spletna trgovina učinkovito opravlja svoje poslanstvo – prodaja izdelke oz storitve preko interneta.
Dandanes Internet ponuja široko paleto spletnih orodij oz programske opreme, ki lahko zelo poenostavijo proces razvoja prodaje preko interneta. Najprej je seveda potrebno ugotoviti kaj bi radi prodajali, kar boste najlažje storili, če se boste lotili prodaje izdelka oz storitve, ki vas zanima ali če se boste lotili prodaje izdelka oz storitve do katerega gojite posebno strast. Če imate izčrpno znanje o predmetu prodaje vam gre to lahko samo v plus pri izboljšanju vaše prodajne strategije.
Ko enkrat ugotovite kaj je tisto kar bi radi prodajali preko interneta, je potrebno registrirati domeno za vašo spletno trgovino. V Sloveniji, je kar nekaj ponudnikov-registrarjev preko katerih je mogoče registrirati domeno. Cene za registracijo domene so pri različnih ponudnikih bolj ali manj podobne in se bistveno ne razlikujejo med sabo. Zelo pomembno je, da izberete pravo ime za vašo domeno. Najbolje boste naredili če poskusite s kombinacijo besed, ki predstavljajo izdelke oz storitve, ki jih želite prodajati preko interneta, ime domene bo namreč vaša identiteta na spletnem tržišču.
Uporabite različne tehnologije oz programsko opremo za postavitev osnovne strukture vaše spletne trgovine. Logotipi, slike, video posnetki, fotogalerije, itd., se lahko enostavno prilagodijo in postavijo skupaj tudi s strani ljudi, ki nimajo veliko znanja in izkušenj pri vzpostavitvi spletne trgovine, a kar se končnega učinka in vašega zadovoljstva tiče, je seveda pametneje, če najamete strokovnjake, ki imajo dolgoletne izkušnje in znanje s tovrstnega področja. Ti ljudje imajo namreč res nos za preproste marketinško-usmerjene rešitve, ki lahko izdatno pripomorejo h končni podobi vašega podjetja in ki lahko pripomorejo pri promociji izdelkov oz storitev, ki jih prodajate preko interneta.
Uporabite različne tehnike optimizacije spletne trgovine za boljše uvrščanje v iskalnikih (Google, Najdi). Opravite z razno raznimi preprekami, ki bi lahko ovirale indeksiranje vaše spletne trgovine. Vaš glavni cilj naj bo poskus uvrstiti se čim višje v iskalnikih in se usmeriti na kupce, ki iščejo vaše produkte oz storitve (potencialne kupce).
Uporabnost spletne trgovine, je eden najpomembnejših vidikov pri vzpostavljanju le te.
Prodaja preko interneta, je lahko učinkovita samo takrat, ko vaši potencialni kupci ugotovijo prednosti njene uporabo. Obiskovalci pri brskanju skozi različne sekcije vaše spletne trgovine ne bi smeli imeti nobenih težav, zato je ključnega pomena, da imate v spletni trgovini pregledno in dobro definirano navigacijsko strukturo. Pravtako izpostavite posebnosti kot so nakupovalni voziček, iskalnik po izdelkih, slike izdelkov, čim več informacij o izdelkih, itd., da bo lahko imel potencialni kupec pred sabo živo sliko izdelka oz storitve, ki jih kupuje.
Kot podjetje, ki se ukvarja s prodajo izdelkov oz storitev, lahko za vzpostavitev lastne spletne trgovine enostavno najamete eno izmed spletnih agencij oz podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem spletnih trgovin. Ponudniki tovrstnih storitev imajo pravšnjo mešanico znanja in izkušenj, da vam postavijo spletno trgovino, ki bo prodajala.
Torej, raje se osredotočite na vaš posel in izdelavo prepustite nam!
Uroš Bogdanović