Dobra uporabniška izkušnja prinaša več konverzij

Feb 24, 2021
Feb 24, 2021
Uporabniška izkušnja

 

Ali veste, da uporabniška izkušnja (t.i. UX/User Experience) spletne strani vašega podjetja določa uspeh vseh vaših marketinških aktivnosti? In predvsem na najbolj pomemben proces vseh podjetij: da se obiskovalec spremeni v stranko. Ne glede na to, koliko vlagate v promocijo, ne boste uspeli, če je vaš izdelek, spletna stran ali aplikacija nerazumljiva ali preveč kompleksna za uporabo.

Recimo, kaj bi se zgodilo, če bi morali živila prinesti direktno iz skladišča? Ste v velikem prostoru, kjer so vse škatle nametane, rjave in izgledajo enako, za iskanje stvari pa morate imeti podroben zemljevid in preglednico? Prav takšen je marketing podjetja brez odlične uporabniške izkušnje. Vaš obiskovalec stoji pred vrati in razmišlja: “Ne vem, kam naj grem. Toliko različnih škatel in brez jasnih oznak. Ne znajdem se. Hočem stran od tu.’ Le zakaj bi obiskovalec želel ostati, če je opisana uporabniška izkušnja tako porazna? Vaš cilj je torej zmanjšati napake in ovire, zaradi katerih lahko obiskovalci razmišljajo:

“Kako in kje naj stopim v stik s podjetjem? Ne najdem kontaktnih podatkov podjetja/številke/e-pošte/prave informacije.”

„Uf! Na tej spletni strani je nered. Preveč informacij. Vse skupaj zgleda zelo zmedeno in brez smiselne vsebine. Sploh ne najdem poti, kjer bi našel storitve ali izdelka, za svoje potrebe.”

Namesto tega bi se idealna uporabnikova misel slišala takole:

“Razumem, kaj mi ta spletna stran ponuja, kje najdem vse potrebne informacije ter storitev, ki jo želim. To je to, kar sem iskal!”

Vsak korak za izboljšanje uporabniške izkušnje optimizira tok konverzije. Cilj je zmanjšati čim več ovir. Tako, da se obiskovalci ne zataknejo pri razmišljanju o tem, kaj se dogaja in kako dobiti tisto, kar želijo. Vsako podjetje, ki želi pridobiti zaupanje obiskovalca ter želeno konverzijo, se mora posvetiti izdelavi ali nadgradnji spletne strani, da doseže boljšo oziroma odlično uporabniško izkušnjo.

 

Odlična uporabniška izkušnja

 

O uporabniški izkušnji ter konverzijah

Že pred samim začetkom izdelave ali obnove spletne strani morate imeti v mislih 2 vprašanji: Kako ustvariti dobro uporabniško izkušnjo in kako stran oblikovati za povečanje konverzij? Konverzije niso samo na spletnih trgovinah. Konverzije so na vseh spletnih mestih in pomenijo več stvari. Lahko so to prijave na e-novice, prenosi e-priročnikov ali oddaja kontakta oz. povpraševanja. Na kratko: Konverzije so temelj vsake spletne strani in oblikovanja, saj je skoraj vsaka spletna stran narejena z namenom, da privabi kupce oz. obiskovalce in da na njej naredijo neko akcijo.

Najboljši način za povečanje konverzij je z zagotavljanjem, da je uporabniška izkušnja vaše spletne strani vrhunska in da ničesar ne prepušča naključju. Pripravili smo vam nekaj nasvetov in konkretnih smernic, ki vam bodo pomagali ustvariti vrhunsko uporabniško izkušnjo in povečati konverzije spletne strani podjetja.

 

Kako preveriti kakšna je uporabniška izkušnja vaše spletne strani?

Navajamo nekaj smernic s katerimi takoj preverite, kakšno je realno stanje vaših spletnih strani in s tem uporabniške izkušnje.

Dobra uporabniška izkušnja bi pomenila, da:

  • uporabniki redno obiskujejo in se vračajo na spletno stran vašega podjetja,
  • je zapustna stopnja (oz. t.i. bounce rate) enaka ali manjša od 50 % (delež obiskovalcev, ki so zapustili vašo spletno stran takoj po obisku prve ali pristajalne strani, torej niso obiskali nobenih podstrani) in da
  • se na strani zgodi želena konverzija (imate obrazec za vnos osebnih podatkov v zameno za koristne e-novice ali dostop do podatkov, stranke kliknejo na ugodno ponudbo, opravijo nakup storitve, izdelka vašega podjetja ipd.).

Preverite uporabniško izkušnjo vaše spletne strani

 

Poskusite se preleviti v vašega obiskovalca in odgovorite na spodnja vprašanja, kot da ste prvič na svoji strani. Bodite iskreni v odgovorih, saj boste le tako lahko videli kakšna je trenutna in želena uporabniška izkušnja.

  • Dodana vrednost – Ali vaše informacije ter vsebine na strani, nudijo dodano vrednost in korist obiskovalcu strani?
  • Uporabnost – Ali je vaša stran enostavna za uporabo?
  • Koristnost – Ali izpolnjuje zahteve in pričakovanja uporabnikov?
  • Privlačnost – Ali je vaša stran estetsko zanimiva? Se vsebine čustveno dotaknejo uporabnika?
  • Jasnost – Ali je po vašem spletnem mestu enostavno krmariti?
  • Dostopnost – Ali ste mislili tudi na ljudi posebnimi potrebami (z vidnimi in s slušnimi ovirami)?
  • Kredibilnost – Ali vaša blagovna znamka, identiteta podjetja, rešitve (izdelek/storitev), seznam izkušenj, gradi zaupanje uporabniku?

V kolikor ste ugotovili, da vam stran trenutno ne prinaša želenih rezultatov ali pa da vam “šepa” eden od zgornjih elementov, berite dalje.

 

6 taktik za izboljšanje uporabniške izkušnje

Vedite, da je obiskovalec na vaši strani s točno določenim namenom. Zdaj je odvisno od vas – kako jim boste poenostavili izpolnitev tega namena, da bodo našli kar iščejo in izvedli želeno konverzijo. Podajamo nekaj taktik, ki jih uporabite za izboljšanje uporabniške izkušnje vaših spletnih strani.

 

1. Upoštevajte pravila spletnih strani (konvencije)

Ko gre za spletna mesta, uporabite konvencije. Zakaj? Ker so ljudje navajeni teh konvencij. Tako kot vsi prepoznamo znake na cesti, bodo obiskovalci prepoznali tudi standardne ikone ali postavitev določenih funkcij/obrazcev. Zato ne izumljajte tople vode, uporabniki imajo radi stvari na katere so navajeni in jih že poznajo.

To so zadeve, kot so:

  • Logotip v zgornjem levem kotu.
  • Glavni navigacijski meni je postavljen najvišje na strani, na desni strani ali po sredini.
  • Kontakt v glavnem meniju za krmarjenje.
  • Jasen in opazen gumb za klik/poziv k akciji.
  • Funkcija iskanja v glavi.
  • Obrazec za prijavo v nogi.
  • Povezave do družabnih medijev v obliki ikon.
  • Zemljevid in različne druge povezave (kot so Pravilnik o zasebnosti, Pogoji), postavljene v nogo.

Konverzije spletnih strani

 

2. Ne pretiravati z barvami, animacijami in drugimi odvečnimi elementi

Ste že kdaj obiskali spletna mesta, ki so videti, kot da prosijo za pozornost? Z raznimi animacijami, barvami, z veliko nepotrebnih informacij ali teksta, neurejeno vsebino in neskončnimi pojavnimi okni. Vedeti morate da:

  1. Nihče ne mara slabo oblikovanih strani: mnogo spletnih mest zlahka pade v tej kategoriji. Neurejena spletna stran ni estetska težava, temveč poslovni problem. Problem, ki vas lahko stane veliko denarja in izgubljenih konverzij.
  2. Vsebina naj bo jasno razdeljena in pregledna: Vsebino organizirajte na logičen način. Najpomembnejše stvari so na prvem mestu. Če imate velike vsebinske bloke, jih razdelite na ločene odseke, saj jih je lažje razumeti. Pazite na velikost, izbor pisav ter barvo.
  3. Ne pretiravajte s pojavnimi okni: Pazite, da ni nepotrebnih animacij in preveč nadležnih pojavnih oken, ki zmotijo ali ovirajo prijetno izkušnjo obiskovalca.

Odstranite vse nepomembne dejavnike, ki ovirajo uporabnike, da uspešno zaključijo želeno konverzijo. Podjetja delajo napako tudi s tem, da ponudijo strankam preveč izbire. To ustvarja stres uporabniku, ki mu toliko informacij in izbire oteži končno odločitev kar škodljivo vpliva na konverzije.

 

3. Mesta in gumbi za klik naj bodo jasno označena

Cilj vseh spletnih strani je izpolnjen, ko nekdo ukrepa tako kot želimo, recimo s klikom na povezavo ali gumb. Povezave so običajno podčrtane ali druge barve, gumb pa naj bo tudi videti kot gumb in naj ima funkcijo, da privleče pozornost ter akcijo na pravem mestu. Pazite na obliko, vidnost pa lahko dosežete s senčenjem, drugačno barvo ozadja ali krepkim besedilom.

 

4. Komplicirani obrazci

Pomembno je, da pri kontaktnem obrazcu ne pretiravate s polji, ki jih morajo izpolniti. Zahtevajte podatke, ki so res pomembni kot npr. ime, e-mail in zadeva sporočila. To je pri prvem stiku dovolj podatkov, druge lahko pridobite kasneje, ko boste že imeli zanimanje potencialne stranke.

 

Primer preprostega konktaktnega obrazca na spletnik.si

Primer preprostega konktaktnega obrazca na spletnik.si

5. Optimizirajte vašo navigacijsko vrstico

Navigacijska vrstica ali meni na katerem koli mestu je tisto, kar uporabniki najprej pogledajo, ko poskušajo razumeti vašo strukturo spletne strani. Zato jim pomagajte in pripravite meni v obliki, da bo vsak hitro našel tisto kar potrebuje. Nič ni bolj frustrirajočega za uporabnika kot to, da ne najde na strani tistega kar išče. Če se uporabnik ne bo znašel na strani ga bo to odvrnilo od vaše strani in po vsej verjetnosti ne bo več prišel na vašo stran. Vsak izgubljen obiskovalec, predstavlja izgubljeno konverzijo.

 

6. Optimizacija spletnih strani je pot k boljši uporabniški izkušnji

Ni pomembna samo zasnova in vsebina spletnega mesta, enako pomembna sta tudi razvoj in vzdrževanje vaše spletne strani. Konkretni faktorji dobre uporabniške izkušnje so istočasno pomembni faktorji t.i. on-site optimizacije spletne strani

 

6.1. Optimizirajte hitrost / čas nalaganja spletne strani

Čas nalaganja strani je kritičen, ko gre za uporabniško izkušnjo. Ne želite, da uporabniki s počasnimi internetnimi povezavami čakajo, da se slike naložijo. Zakaj? Ker vsako dodatno sekundo, ki je potrebna za nalaganje vašega spletnega mesta, izgubite ljudi. Obstaja mnogo orodij za testiranje hitrosti vaše strani. Začnite z GTmetrix ali Googlovim web.dev. Ta orodja vam bodo dala smernice, kako je lahko vaša spletna stran še hitrejša in s tem boljša uporabniška izkušnja.

 

6.2. Prilagodite spletno stran mobitelom in tablicam

Z mobilnimi zasloni imate omejen prostor. Kar pomeni, da navigacijskih menijev ne morete prikazovati tako, kot na večjih zaslonih. Če boste vašo spletno stran prilagodili za mobilne naprave in tablice, si lahko znatno povečate število konverzij. Saj mnogo uporabnikov interneta sedaj išče kar preko mobilnega telefona ali tablice in če bo prišel na vašo stran in ne bo prilagojena, bo verjetno hitro odšel iz strani.

 

Prilagodite spletno stran mobitelom in tablicam

 

Kako prepričati uporabnika, da zaupa vaši spletni strani?

To je v bistvu zlato pravilo spletnega oblikovanja: če uporabniki spletne strani ne zaupajo strani, na katero so prišli, bodo vaše konverzije obstale ali se celo zmanjšale. Elementi za krepitev zaupanja so v različnih oblikah in velikostih in seveda ni potrebno, da imate na vaši strani vse elemente, se pa splača da imate vsaj večino prisotno. Vključite naslednje elemente, da zagotovite uporabnikom brezskrbnost medtem ko se skušajo odločiti, če vam lahko zaupajo dovolj, da bodo poslovali z vami:

  • Izjave strank: Najboljši graditelj zaupanja so izjave drugih strank s katerimi ste že poslovali. Ker izjave prihajajo od tretjih, daje obiskovalcem občutek varnosti in zaupanja.
  • Počlovečite spletno stran: Eden od načinov, kako to naredite je, da pripravite vrhunsko stran „O nas“. Uporabite slike zaposlenih in njihove hobije in predstavite svoje podjetje kot družinsko podjetje, ki mu lahko zaupajo.
  • Kontakt: Kontaktne informacije bi morale biti predstavljene na vidnem mestu. Tako lahko tudi lažje in hitreje najdejo telefonsko številko ali e-mail in vas kontaktirajo. Zelo pomembno je tudi, da imate kontaktni obrazec.

Primeri učinkovite uporabniške izkušnje

Poglejmo si kaj pomeni odlična uporabniška izkušnja na primerih tujih podjetij, od katerih se lahko marsikaj naučimo in prenesemo na svojo spletno stran:

 

#1 Duolingo

Spletna stran in aplikacija pomagata uporabnikom pri usvajanju novega jezika, ki običajno traja leta učenja v učilnici. Na spletni strani mora uporabnik odgovoriti na tri preprosta vprašanja, preden nadaljuje na učenje jezika po svoji izbiri. V nasprotju z Rosetto Stone in drugo konkurenco v tej panogi, Duolingo ne zahteva, da izberete plan, se prijavite in vstavite podatke o kreditni kartici. Prav to jim prinaša boljšo uporabniško izkušnjo.

 

duolingo

 

#2 Habitica

Spletna stran Habitica in aplikacija je zasnovana tako, da preko igrice oseba ustvarja in krepi navade in veča produktivnost. Podobno kot video igre si uporabnik ustvari lik in navede različne naloge/obveznosti, ki jih želi ali mora izpolniti (kot tudi morebitne negativne navade, ki jih želi prekiniti), njegov lik pa na podlagi uspešnosti doseganja ciljev prejme ali izgubi točke. Ustvariti je možno nagrade, ki bi uporabnika še bolj spodbudile, da nadaljuje pot do bolj zdravega in produktivnega življenja. Habitica je odličen primer dobrega dizajna, koristnih storitev za izboljšanje življenja uporabnikov na zabaven način, s čimer dosega dobro uporabniško izkušnjo.

 

habitica

 

Oblikujte za uporabniške izkušnje in konverzije

Že mogoče, da imate lepo stran in dobro SEO strategijo, ki usmerja veliko prometa na vaše spletno mesto. Vendar, če vaša stran ni optimizirana z mislijo na uporabniško izkušnjo, vapa stopnja konverzuje nizka. Nujno postavite vaše stranke na prvo mesto in se vedno spomnite na to, da mora biti oblikovanje zgrajeno okoli uporabniške izkušnje. Prijetna uporabniška izkušnja izpolnjuje obljubo, ki jo daje marketing vašim potencialnim strankam. Zato nikar ne prezrite pomembnosti tega elementa na vaši strani, saj se vam bo ves trud poplačal v obliki želenih konverzij in zadovoljnih uporabnikov.

Če želite izvedeti več o tem, kako vam lahko pomagamo z boljšim digitalnim nastopom vašega podjetja in blagovne znamke na spletu, nam pišite na blog@spletnik.si za nasvet ali nam pošljite povpraševanje.

Uspešno,
Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.