Posodobljeno 15. 04. 2024
Vsi si želimo, da bi bila naša spletna stran uspešna, se dobro uvrščala, generirala mnogo povpraševanj…, a realnost je žal pogosto drugačna. Rešitev? Skrbno načrtovanje spletne strani in njene izdelave.
Oglejmo si, na katere zadeve moramo biti pozorni, ko se odločamo za izdelavo spletne strani.
Cilj spletne strani
Na začetku je potrebno natančno določiti cilj ali namen vaše spletne strani. Morda je to izpostavitev znamke, generiranje kontaktov in povpraševanj, morda kar direktna prodaja izdelkov ali storitev. Možnosti je veliko, o njih pa smo pisali že v enem od prejšnjih prispevkov.
Izpostavitev pomembnih elementov
Veliko spletnih strani se nevede ukvarja s problemom slabe izpostavitve ključnih elementov. Začnemo lahko že pri glavnih menijih, ki pogosto vsebujejo »nepomembne« povezave, namesto da bi prikazovali le najpomembnejše, ki so konec koncev naš vir zaslužka. Enako velja tudi za domačo stran spletne strani. Zakaj bi tu nudili informacije o posamezni storitvi, če niti ne vemo, za katero storitev se bo obiskovalec odločil oziroma s kakšnim namenom je obiskovalec prišel na našo spletno stran.
Izpostaviti pa je potrebno tudi kontaktne podatke, morda kontaktni obrazec in seveda obrazec za povpraševanje. Te elementi so tisti, ki omogočajo obiskovalcem na čim hitrejši način navezati stik z vami, kar je v večini primerov tudi cilj. Od tu naprej ste za konverzijo obiskovalca v kupca odgovorni sami.
Struktura strani
Veliko lastnikov spletne strani se ubada z vprašanjem – Zakaj se moja spletna stran ne uvršča dobro za relevantne ključne besede? Odgovor najdemo v preslabi optimiziranosti spletne strani za iskalnike, ki jo bomo omenili v naslednji točki. A prvi pogoj za dobro optimizacijo se skriva v strukturi spletne strani. Ta se navadno razdeli na več sklopov, ki postajajo vse bolj razvejani, globlje kot gremo. Posamezen sklop je omejen le na eno področje in s tem zagotovimo relevantnost v očeh iskalnikov. Tu naj omenim pravilo treh klikov, kar pomeni, da obiskovalec v maksimalno treh klikih pride do iskane informacije. V primeru, da se boste odločili za optimizacijo spletne strani, izvajalcem ne bo potrebno spreminjati le te, kar privede do mnogo cenejše onsite optimizacije.
Optimizacija strani
Ker na tem področju niste strokovnjaki, vam priporočam, da si priskrbite kakšnega zunanjega izvajalca. Vseeno pa vam lahko ponudim nekaj nasvetov. Preverite po katerih ključnih besedah so vaše storitve najbolj iskane. To lahko storite z brezplačnim orodjem Google Keyword tool. S temi besedami poimenujte vaše menijske postavke in naslove strani ter jih sem ter tja uporabite v besedilih spletne strani. Vendar vas opozarjam pred prekomerno uporabo, ki vaši spletni strani lahko precej škodi.
V primeru, da se boste sami lotili optimizacije spletne strani, boste potrebovali dober uporabniški vmesnik za upravljanje s spletno stranjo, ki pa mora biti kar se da preprost.
Izbira ustreznega ponudnika
Kakšen je ustrezen ponudnik? Ni vedno najcenejši in seveda tudi ne najdražji. Pomembni so naslednji vidiki:
– Kvalitetna izdelava strani
– Hitrost izdelave
– Preprost uporabniški vmesnik
– Podpora strankam
– Veliko referenc
– Ugodna cena
Kakor vidite, je veliko stvari pri načrtovanju spletne strani, ki jih lahko postorite sami in s tem pripomorete izdelovalcu spletne strani in tudi sebi. S tem se bo vaša stran postala uspešna in bo imela izjemno podlago za marketinški del, naprimer uvrščanje v iskalnikih in cenejši kliki pri Google oglaševanju.
V primeru, da iščete pomoč strokovnjakov s področja izdelave spletnih strani in spletne prisotnosti, nas kontaktirajte.