11 tipov Google Ads kampanj in kaj si od njih lahko obetate

Jun 17, 2020
Jun 17, 2020

Posodobljeno 29. 01. 2021

11 tipov google ads kampanj in kaj si od njih lahko obetate

Ljudje na Googlu vedno iščejo z namenom, s točno določenim ciljem. Kaj iščejo oz. želijo kupiti, povedo dobesedno in sicer tako, da vtipkajo besede, ki se nanašajo na izbrane izdelke in storitve. Google Ads pa zajema veliko več, kot samo oglase na iskalnem omrežju – zato je tako močan, prepoznaven in nenazadnje tudi donosen. V tem članku vam bomo predstavili 11 tipov Google Ads kampanj, kako izgledajo v praksi, za koga so primerne in kaj vam lahko prinesejo.

1. Iskanje po blagovni znamki

Oglaševanje na Googlu po blagovni znamki je zanimivo za podjetja z že uveljavljenimi imenom, kar pa ne pomeni, da za manj uveljavljena podjetja ne pride v poštev. Taka vrsta Google kampanje je priporočljiva za vsa podjetja, ne glede na velikost in industrijo. Pogoj je, da imajo kupci željo po njihovi blagovni znamki in jo ciljno iščejo. Če vam proračun za marketing to dovoljuje, dajte prednost tej kampanji.

Cilj te kampanje je namreč prav zajemanje uporabnikov, ki aktivno iščejo vašo blagovno znamko po imenu. Najbrž ne razmišljate o oglaševanju, če se vaša blagovna znamka že organsko pojavlja med prvimi zadetki v Googlu, vendar vam prav ta tip Google oglasov omogoča, da oglašujete določene podatke (z Googlovimi razširitvami oglasov), za katere želite, da jih ljudje najdejo. Prav tako vas lahko tak način oglaševanja ščiti pred konkurenti, ki bi lahko zakupili ključne besede, ki vsebujejo ime vaše znamke.  

Google ads kampanja na vrhu google iskanj
Primer oglasa za ZŠAM Celje, ki pelje direktno na proste termine za različne storitve, zato da je pot uporabnika do rezervacije termina kar se da kratka.

2. Splošno iskanje (brez blagovne znamke) 

Gooogle kampanja, ki cilja na splošne iskane ključne besede oz. fraze, ki ne vsebujejo izraza za točno določeno blagovno znamko, je primerna za vse, vendar ni tako donosna kot nekatere druge vrste kampanj, ki jih predstavljamo v tem članku. Ta kampanja pride v poštev predvsem za blagovne znamke, ki si želijo povečati prihodek in pridobiti nove stranke. Cilj takega oglaševanja na Googlu je seznanjanje ljudi z vašo blagovno znamko in jih čim učinkoviteje privabiti na vašo spletno stran. Resnična vrednost stranke ni njihov prvotni nakup, temveč kako dolgo ostanejo zvesti vaši blagovni znamki

Google oglasi za pridobivanje novih kupcev
Oglas, ki uporabnike, ki se zanimajo za nakup novega vzglavnika, pelje na ponudbo vzglavnikov v spletni trgovini Odeja.

3. Iskanje brez blagovne znamke – po niši

Iskalne kampanje, ki niso povezane z blagovno znamko, ampak ciljajo na določeno nišo, navadno vključujejo manj konkurence kot splošno, generično iskanje. To je zato, ker so bolj natančne. Oblikovalca kampanje bolj zanimajo namere iskalca – ali se vaši izdelki ujemajo s tem, kar ljudje iščejo. Cilj take Google kampanje je pridobiti nove stranke iz nišne publike, ki se ujemajo z vašimi nišnimi izdelki. Bolj kot bo publika nišna in boljši bodo vaši izdelki v tej niši, bolj boste relevantni za svoje občinstvo. Iskanje po niši (brez blagovne znamke) je pogosto kombinirano s tipom kampanje splošnega iskanja (brez blagovne znamke). Toda zaradi zgoraj navedenih razlogov je smiselno ta promet segmentirati v lastni kampanji.

Google ads funkcija omogoča nišno oglaševanje
Oglaševanje po ključni besedi “nahrbtnik” bi bilo drago, zelo konkurenčno in za vojaško spletno trgovino Opremljen.si tudi nesmiselno – oglaševanje po ključni besedi “vojaški nahrbtnik” pa je nišno, relevantno in cenejše.

4. Iskanje po konkurenci

Konkurenčna iskalna kampanja je v bistvu iskalna akcija z blagovno znamko v obratni obliki. Namesto da zakupite ključne besede na ime lastne blagovne znamke, zakupite ključne besede na ime blagovne znamke vaših konkurentov. Cilj takega Googlovega oglaševanja je pridobiti nove stranke, ki morda ne poznajo vaše blagovne znamke ali izdelka, tako da svojo blagovno znamko prestavite potencialnim novim strankam, ki iščejo vaše tekmece. Ta tip Google Ads kampanje je priporočljiv za trgovce, ki že vodijo donosna Google oglaševanja in so zainteresirani za pridobitev novih strank

Zakup ključnih besed največjih neposrednih konkurentov zveni kot pametna strategija, lahko pa je tudi razmeroma draga, saj v tem primeru vi, kot konkurenčna blagovna znamka, niste najbolj relevantna stvar, ki jo iskalci želijo videti. Običajno to strategijo uporabljajo blagovne znamke, ki lahko upravičijo višje stroške pridobitve novega kupca, ki bi lahko imel relativno višjo povprečno vrednost naročila ali zvestobo vaši blagovni znamki. V nasprotnem primeru lahko s to strategijo doživite majhen uspeh.

Zakup google oglasov tekmecev je lahko učinkovita strategija
Iskalna poizvedba “Linde viličarji” nam najprej ponudi oglas za viličarje znamke Linde (ker tudi Google ve, da je ta najbolj relevanten), potem pa še tri oglase konkurentov, ki oglašujejo po konkurenčni blagovni znamki.

5. Ponovno trženje (besedilo, pasica, video)

Ponovno trženje je strategija, ki vam omogoča, da obiskovalce vaše spletne strani z različnimi, bolj specifičnimi sporočili pripeljete nazaj na vaše spletno mesto. Cilj tega tipa Google oglasov je, da dosežejo tiste potencialne kupce, ki so že obiskali vaše spletno mesto, brskali po določeni strani, dodali izdelke v košarico ali že opravili nakup. Medtem ko je pridobivanje prometa prvi korak pri konverziji obiskovalcev v kupce, se večina obiskovalcev verjetno ne bo takoj odločila za nakup ali pustila kontaktnih informacij. Če je 2-odstotna stopnja konverzije strank po večini standardov dobra, pa to pomeni, da se 98 % prometa ne bo spremenilo v nakup – vsaj ob prvem obisku. Ta tip oglaševalske kampanje je priporočljiv za vsa podjetja, zlasti tista, ki ne izvajajo nobenega ponovnega trženja, kljub temu, da na svoje spletno mesto pridobivajo uporabnike.

Ponovno trženje je močno orožje, ki prve obiskovalce pomaga spremeniti v povratne obiskovalce in navsezadnje v prve kupce. Uporablja se lahko tudi za ustvarjanje ponavljajočih se nakupov z oglaševanjem obstoječim strankam.

Ponovno trženje ali remarketing prinaša obiskovalce nazaj na vašo stran
Posnetek zaslona je iz spletne strani Cnet, kjer je poleg članka o zvočnikih viden oglas za Licila.si, saj smo pred tem brskali po tej spletni trgovini.

6. Oglaševanje na Google prikaznem omrežju (teme in interesi)

Google prikazno omrežje (ang. Google Display Network) je zbirka spletnih mest in aplikacij, na katerih lahko oglašujete preko  besedilnih, slikovnih in video pasic in na ta način dosežete kar 90 % uporabnikov spleta. V prikaznem omrežju lahko uporabite ciljanje za prikaz oglasov za določene teme in interese, v določenih kontekstih, določenim ciljnim skupinam, na določenih lokacijah ipd. Oglasi na Google prikaznem omrežju vam tako omogočajo, da dosežete ljudi zunaj rezultatov iskalnikov. S ciljanjem na teme oz. interese bo vaš oglas prikazan na katerem koli od spletnih mest, ki spadajo v določeno kategorijo tem oz. interesov v prikaznem omrežju. S ciljno usmerjenostjo na zanimanje bodo vaši oglasi prikazani uporabnikom, ki so pred kratkim začeli raziskovati te teme z uporabo spletnih mest v prikaznem omrežju. Cilj te Google kampanje je večja ozaveščenost o vašem izdelku ali storitvi z oglaševanjem na spletnih mestih v Google prikaznem omrežju, ki se nanašajo na določeno temo ali kategorijo zanimanja. Z drugimi besedami – Google vam pomaga poiskati pravo ciljno skupino za vaš izdelek oz. storitev.

Priporočljiva je za blagovne znamke, ki želijo svoje izdelke/storitve predstaviti določenemu segmentu uporabnikom ali pa so našle popolno temo/zanimanje, ki ustreza njihovi ciljni publiki.

Google oglaševanje v google prikaznem omrežju pokriva široko občinstvo
Posnetek zaslona je iz spletne strani Cnet, kjer smo po iskalni poizvedbi o viličarjih iz točke 4 dobili še oglas za peto blagovno znamko, saj na prikaznem omrežju oglašujejo po interesih, zaradi prejšnje iskalne poizvedbe pa Google predvideva, da nas zanimajo viličarji.

7. Oglasi na Google prikaznem omrežju (kontekst)

Kontekstne oglaševalske akcije so odličen način za začetek v prikaznem omrežju, saj Googlu dovolijo, da vam prikaže nišna mesta, ki bi vam bila na voljo za neposredno ciljanje na vaše občinstvo. Večina uporabnikov čas v spletu porabi za brskanje po vsebini in ne za iskanje v Googlu. Kontekstualni prikaz vam omogoča še natančnejši prikaz oglasov na spletnih straneh z vsebino, ki vsebuje določene ključne besede, na katere ciljate. To vrsto oglaševalske akcije lahko uporabite za ciljanje na vsebino, ki vsebuje določene ključne besede ali ključne besede, ki se nanašajo na vaše podjetje. Cilj tega tipa oglaševanja na Googlu je spodbujati večjo ozaveščenost o vašem izdelku ali storitvi in ​​potencialno povečati prodajo s prikazovanjem oglasov na spletnih straneh v prikaznem omrežju, ki vsebujejo določeno temo na podlagi skupine ključnih besed. 

Ta tip Google Ads kampanj je priporočljiv za večino blagovnih znamk. Slednje lahko hitro ugotovijo, da bi morala biti to ena prvih oglaševalskih akcij z zgornjim lijakom, saj lahko svoj izdelek dobite pred uporabniki, ko raziskujejo posebne izdelke ali teme, pomembne za vašo blagovno znamko.

Kontekstualni google oglasi lahko postavijo vaše oglase pred pravo publiko
Posnetek zaslona je iz spletne strani Cnet, kjer so ocene različnih prenosnikov. Na sredini spodaj je prenosnik Asus, kar je v resnici oglas, ki je kontekstualno umeščen med ostale prenosnike.

8. Oglasi na Google prikaznem omrežju (upravljana umestitev)

Umestitve so lokacije v Google prikaznem omrežju, kjer se lahko prikazujejo vaši oglasi. Upravljane umestitve za prikazne oglase tako ponujajo celo bolj natančno ciljanje in nadzor kot kontekstualno, kar vam omogoča, da izberete določena spletna mesta ali celo določene strani, ki jih želite prikazovati v Google prikaznem omrežju. Umestitev postane »upravljana«, ko ciljate na točno določeno spletno mesto, aplikacijo za mobilne naprave ali oglasno enoto. V praksi to pomeni, da umestitev dodate v skupine oglasov v oglaševalskih akcijah v prikaznem omrežju, podobno kot dodate ključne besede. 

Cilj te Google kampanje je uporaba oglasnega prostora na določenem spletnem mestu za povečanje ozaveščenosti o vašem produktu oz. storitvi za določeno občinstvo tega spletnega mesta. Ta tip oglaševanja na Googlu je priporočljiv za blagovne znamke, ki želijo svoje izdelke/storitve umestiti na določenem spletnem mestu z namenom ozaveščanja, potem ko so identificirale popolno spletno mesto za svojo demografsko in tržno ponudbo.

9. CRM sistem (iskanje, YouTube, Gmail)

CRM sistemi (ang. customer relationship management) omogočajo uvoz vseh podatkov o obstoječih in potencialnih strankah v eno bazo v strukturirani obliki. S CRM sistemom lahko nato na podlagi teh podatkov ustvarite točno usmerjene kampanje in uporabite le segment strank, ki je že v dovolj zreli fazi za določen tip ponudbe. Ciljate na umestitve v Gmailu, YouTubu ali iskanje. Pogoj je, da morate imeti vzpostavljeno bazo strank, tako da ta pristop ne bo deloval za nove trgovce. Cilj teh Google Ads oglasov je ustvarjanje ponavljajočih se nakupov ali pretvarjanje vaših sledilcev v kupce z visokim donosom naročil, ki so že kupili od vas ali so se odločili za vaš e-poštni seznam.

10. Podobna publika

Oglaševalske kampanje, ki temeljijo na podobni publiki (na primer Facebookova Lookalike) izhajajo iz istih seznamov za ponovno trženje, o katerih smo razpravljali pri CRM sistemih. Toda namesto oglaševanja neposredno obstoječim strankam bo ta kampanja ciljala na nove potencialne stranke s podobnimi interesi, in sicer na podlagi podatkov, ki jih ima o njih Google. Google Ads lahko zazna podobna zanimanja, ki jih nove potencialne stranke delijo z vašo osnovno publiko, in se ujemajo z vašimi oglasi, tako da cilja na druge uporabnike v Google prikaznem omrežju, ki imajo tudi te interese.

Cilj tega tipa Google oglaševanja je ustvarjanje novih strank in večja ozaveščenost z oglaševanjem uporabnikom, ki imajo podobna zanimanje kot vaš obstoječa baza strank. 

Ta tip Google kampanj je priporočljiv za trgovce, ki imajo že pripravljene in optimizirane svoje najbolj donosne kampanje in želijo preizkusiti nove akcije za pridobivanje strank. V Google se bo moral naložiti osnovni seznam e-poštnih sporočil, na katerem bo temeljila vaša “podobna publika”.

11. DSA kampanje (dynamic search ads)

DSA kampanje so dinamične oglaševalske akcije, katerim Google na podlagi vsebine vaše spletnega mesta določi ključne besede, na podlagi katerih se bo prikazoval oglas. V tej oglaševalski akciji ni segmentiranja, saj so DSA kampanje so primerne predvsem za spletne strani z več tisoč različnimi izdelki in kategorijami, ko je praktično nemogoče, da bi za vsako kategorijo in izdelek naredili posebno skupino oglasov. Cilj tega tipa Google oglasov je samodejno ustvarjanje naročil iz iskalnih ključnih besed, ki jih ustvari Google. 

To je odličen hiter in enostaven način za spletno iskalno kampanjo. Kljub temu, da je to enostavno izvajati, obstaja velika možnost, da bodo dinamične iskalne kampanje vsebovale nepomembne ključne besede, ki so na vašem spletnem mestu, vendar jih nikoli ne bi ročno kupili, da bi pridobili promet.

Dinamične oglaševalske akcije avtomatsko prepoznajo in zakupijo oglasno mesto
Spletna trgovina Žak Ljubljana ima ogromno tipov produktov, znamk in modelov. Ker želimo uporabniku ponuditi karseda točen rezultat, uporabljamo dinamično iskalno kampanjo, saj je ročno ustvarjanje oglasov za vsak produkt posebej praktično nemogoče.

Proračun: Stalne in testne kampanje

Pri kakršni koli obliki plačanega trženja je načrtovanje proračuna bistveno, kar odpira veliko vprašanj. Kako določiti proračun? Kako dolgo preizkušati oglaševalsko akcijo? Kako ugotoviti, ali kampanja dosega svoj predvideni namen?

Če želite odgovoriti na ta vprašanja, morate razumeti dve glavni kategoriji oglaševalskih akcij, ki jih boste izvajali – STALNE KMAPANJE  in TESTNE KAMPANJE.

Stalne kampanje se osredotočajo na donosnost in veliko potencialno prodajo kupcev, ki pokažejo namero o nakupu vaše blagovne znamke / izdelka / storitve. To so oglaševalske akcije, ki jih boste želeli nenehno izvajati. Vključujejo:

  • Iskanje po blagovni znamki
  • Ponovno trženje (zlasti obiskovalci, ki so opustili svoje vozičke)
  • CRM sistem
  • Nišne kampanje, ki prinašajo več prodaje, prihodkov in večji dobiček, kot stanejo

Za te oglaševalske akcije namenite čim več proračuna, začenši z dnevno porabo, ki vam ustreza, in ta znesek počasi povečujete, če uspešnost dosega ali presega vaša pričakovanja (ob tem pa ohranite dobičkonosnost).

Poleg pretvorbe svoje najtoplejše publike lahko porabite tudi denar za privabljanje novih strank na vaše spletno mesto ali zavedanje o svojih izdelkih / storitvah za določeno občinstvo. Na to se osredotočajo testne / prilagodljive kampanje – spodbujanje novih strank, ozaveščanje in sodelovanje z vašim spletnim mestom in izdelki. Te vključujejo:

  • Iskanje brez blagovne znamke (niša)
  • Iskanje po konkurenci
  • Splošno iskanje (brez blagovne znamke)
  • Podobna publika
  • Kontekstne kampanje (Google prikazno omrežje)
  • Iskanje po interesu/tematiki (Google prikazno omrežje)

Pri določanju proračuna vedno upoštevajte, kako se cilj določene kampanje uskladi s splošnimi cilji podjetja, kako uspešna je kampanja v smislu izpolnjevanja ali preseganja pričakovanj in koliko denarja si dejansko lahko privoščite za dosego cilja.

Če niste prepričani, katero vrsto kampanje uporabiti za oglaševanje vaše ponudbe ali kako to kampanjo zastaviti, vam je na voljo naša ekipa certificiranih Google Ads strokovnjakov, ki vam pri tem lahko pomaga. Pišite nam na info@spletnik.si ali nas pokličite na 01/600-99-30.

Uspešno,
Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran