To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

15 napak, ki zapravljajo vaš proračun za oglaševanje na Facebooku

napake facebook oglaševanja

Plačaj, pa se boš lahko »igral«. Taka so pravila igre Facebook oglaševanja. Danes je organski doseg objav najnižji v zgodovini Facebooka in samo tisti, ki so pripravljeni vlagati sredstva v Facebook oglase, dosegajo pravo vidnost in prepoznavnost.

Facebook oglasi so lahko odlična promocija in imajo lahko velike koristi tako za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke, kot tudi za povečanje prodaje. Kot vsaka marketinška platforma, pa tudi Facebook oglasi potrebujejo več kot le privlačno vsebino in izstopajoče vizualne elemente (čeprav je tudi to pomembno). Prav tako se različne tipe oglasov uporablja za doseganje različnih ciljev.

Tudi najmanjša napaka vam lahko onemogoči doseg zastavljenega cilja in zapravi proračun. Da ne boste svojega proračuna metali čez okno, vam v nadaljevanju tega članka predstavljamo 15 pogostih napak, ki se jim morate izogniti, če hočete učinkovito uporabiti vaša sredstva za oglaševanje na Facebooku.

1. napaka: Pomanjkanje strategije

To je velika težava, zlasti med začetniki Facebook oglaševanja. Če želite biti uspešni na Facebooku, morate preprosto imeti jasno določeno strategijo. Razumeti morate svoje cilje in imeti pripravljen načrt, kako in kdaj boste ocenili svojo analitiko.

Kaj pravzaprav poskušate doseči? Je vaš cilj večje sodelovanje uporabnikov vaše spletne strani? Doseganje večjega prometa? Nalaganje aplikacij z vaše spletne strani? Več novih strank?

strateško facebook oglaševanje omogoča natačno izpolnjevanje ciljev

Izberite po en cilj za vsak tip oglasa in ga primerno oblikujte.

2. napaka: Nekompatibilnost vaše ponudbe z izbrano ciljno publiko

Druga velika težava, ki jo pri Spletniku opažamo pri oblikovanju oglasov na Facebooku, je določanje ciljne publike. Eksperimentirati morate z različnimi ponudbami za vašo ciljno publiko, toda nekatere ponudbe bodo morda privlačne tudi za novo demografsko publiko. Ne morete niti samodejno domnevati, da bo občinstvo, na katero ciljate, vzljubilo vašo novo ponudbo. Preizkusite s preizkušanjem različnih ciljnih skupin (preizkusite A/B test) in si oglejte, kateri odzivi so boljši, da boste lahko ustrezno usmerili svoj proračun.

3. napaka: Neprimerna velikost ciljne publike

Pri oglaševanju na Facebooku je velikost ciljne publike pomembna. Če je občinstva premalo, ne boste dosegli dovolj ljudi, da bi dosegli svoj želen vpliv. Če ga je preveč, boste imeli na koncu veliko nekvalificirane ali slabo ciljane publike. Da boste našli popolno sredino, boste morali s Facebook oglasi eksperimentirati, in sicer s ciljno usmerjenostjo. Cilj je najti stalno število ljudi, ki jih resnično zanima vaša niša. Prizadevajte si za nekje med 50.000 do 300.000 ljudi, odvisno od velikosti vašega proračuna.

Ciljna publika facebook oglaševanja

4. napaka: Ne-uporaba videa

Ustvarjanje video oglasov ni ravno enostavno. To je dolgotrajno in lahko drago delo, če nimate lastnih orodij ali strokovnega znanja za opravljanje dela.

Video je trenutno najboljši način oglaševanja, saj v morju vsebine izstopa. Bolj ustvarjalni ste v prvih nekaj sekundah, večje so vaše možnosti, da ga bodo gledalci pogledali do konca. V Spletniku zelo priporočamo videoposnetke kot del vaše oglaševalske akcije in kmalu boste opazili, kako vaše številke naraščajo.

Video vsebine za facebook oglaševanje

5. napaka: Nastavite oglas, a ga pozabite spremljati

Oglasa absolutno ne morete nastaviti in ga pustiti teči, ne da bi ga preverjali. Strategija, analitika in prilagoditve na tak način prav gotovo ne delujejo. Oglas morate spremljati na dnevni ravni, da se prepričate o njegovem vplivu. Popolnoma sprejemljivo je prilagoditi svojo ciljno publiko oglaševalske akcije, še posebej, če ne vidite rezultatov, na katere ste upali. Se vam zdi, da oglas sploh ne deluje dobro? Izklopite ga in začnite znova. Ne dovolite, da neučinkovit oglas porabi proračun.

6. napaka: Sledilci in ne-sledilci

Želite s svojimi sledilci razviti odnos in ne-sledilce spremeniti v potencialne nove stranke? Uporabite en tip oglasov za že obstoječe sledilce in drug tip oglasov za publiko, ki jih v hočete v sledilce spremeniti. Tako boste postopoma večali število sledilcev.

Želite sledilce pretvoriti v kupce? Tipe oglasov, ki ciljajo na prodajo, usmerite na ljudi, ki so že oboževalci vaše strani. Ti so namreč že pokazali zanimanje in se pogosteje odločajo za nakup. Močno ste se trudili, da ste jih seznanili z vašo blagovno znamko, sedaj je čas za naslednji korak – nakup.

7. napaka: Ne uporabljate dovolj različnih slik

Facebook vam omogoča, da z razlogom naložite več slik v oglas. Platforma je zasnovana tako, da oceni, katera od vaših slik v oglasih deluje najbolje, in samodejno usmeri več predvidenega proračuna na tiste slike, ki dosegajo najboljše rezultate. Uporaba samo ene slike v Facebook oglasu je veliko zapravljanje vašega časa in denarja. Naložite vsaj tri ali štiri in dovolite sistemu, da opravi testiranje namesto vas.

8. napaka: Preveč teksta na slikovnih oglasih

Poznate 20-odstotno pravilo pri slikovnih Facebook oglasih? Facebook je še do nedavnega onemogočal oglase, ki so imeli besedilo na več kot 20 odstotkih površine slike. Pravila so nekoliko popustila, vendar oglasi z več kot nastavljeno količino besedila še vedno ne delujejo tako dobro kot tisti, ki se držijo pravila. Uporabite lahko t.i. “Text Overlay Tool”, da ohranite območje besedila čim nižje. Vaši oglasi bodo tako uporabili predvidena sredstva veliko bolj učinkovito.

9. napaka: Enake ciljne skupine za različne kampanje

Ali hkrati vodite več kot eno oglaševalsko akcijo? Če je tako, morate poskrbeti, da boste za vsako oglaševalsko akcijo uporabili povsem drugačne ciljne skupine. Čeprav bi lahko načeloma vsi oglasi pritegnili isto občinstvo, tekmujete sami s seboj, ker so vsi oglasi usmerjeni v isto občinstvo. Na koncu boste imeli višje stroške in v mnogih primerih bodo vaši oglasi v celoti dosegali slabše rezultate. Če pa boste imeli srečo, sploh ne bodo učinkoviti in ne boste zapravljali sredstev po nepotrebnem. Pri izvajanju več oglaševalskih akcij vedno ciljajte na različne ciljne skupine.

10. napaka: Prevelika frekvenca oglasov

Večkrat ko ljudje vidijo vaše oglase, bolj jim grejo na živce. Tako kot pri tradicionalnih medijih oglaševanja, kot sta TV in radio, tudi vi ne bi smeli prikazovati istih oglasov ves dan in vso noč. Zadnje, kar si želite, je, da ljudje kliknejo na oglas, da se skrije.

Prilagodite ciljne skupine oglasov na način, da bodo ljudje, ki šele vstopajo v vaš prodajni lijak, izključeni iz vaših oglaševalskih akcij. Še ne znate tega izpeljati tako prefinjeno? Eden najboljših načinov, kako se temu izogniti, je določitev terminov prikazovanja vaše oglaševalske akcije na Facebooku. To vam omogoča, da svoje oglase prikazujete samo čez dan ali v trenutkih, ki so najbolj pomembni za vaše ciljno občinstvo. Če vaš oglas dosežete stranke v času, ko je večja verjetnost, da bodo od vas kupili izdelek ali storitev, zmanjšate tveganje za prekomerno izpostavljenost. Takrat boste videli boljši odziv na vaše oglaševalske akcije.

preveč facebook oglaševanja lahko škodi vaši kampanji

Če ne določite omejitve, kako pogosto se prikazujejo vaši oglasi, tvegate, da boste ciljno občinstvo prekomerno izpostavili. Raziskave kažejo, da uporabniki začnejo zavračati oglaševalske akcije v treh dneh po zagonu, če niste previdni.

11. napaka: Nerelevantne pristajalne strani

Privzeti Facebook oglas je le en del enačbe, upoštevati morate tudi, kam vaš oglas popelje uporabnike, ko nanj kliknejo. Oglasi večine blagovnih znamk bodo uporabnike pripeljali do ciljne strani, na kateri bojo uveljavljali promocijo in predali informacije o tem, kaj je pritegnilo njihovo zanimanje.

Na žalost mnogi oglaševalci na tej točki naredijo napako. Nekateri tržniki bodo izvedli promocijo za določen izdelek, le da bodo angažirane uporabnike pripeljali do splošne domače strani – ali celo do povsem druge ponudbe.

Vaše potencialne stranke so kliknile vaš oglas zaradi tega, kar je obljubil. Če ciljna stran, povezana s tem oglasom, ne izpolni te obljube, bodo potencialne stranke zapustile stran in vaš marketinški proračun bo zapravljen.

Poskrbite, da se vaša ciljna stran ujema z vašim oglasom. To je ključni temelj uspešnosti Facebook oglasov.

12. napaka: Nenehno spreminjanje oglaševalske akcije

Facebook je lahko izjemna in močna platforma za oglaševanje, vendar to še ne pomeni, da bo vaša kampanja vedno prinesla želene rezultate že takoj. Sistem Facebook oglasov uporablja strojno učenje za optimizacijo in doseganje najboljših rezultatov, toda za čim večjo učinkovitost potrebuje čas za merjenje odziva uporabnikov in nato ustrezno prilagoditev.

Facebook razlaga to kot “fazo učenja”, v kateri zbira in ocenjuje začetno uspešnost. Faza učenja je obdobje, ko se mora sistem za prikazovanje oglasov še veliko naučiti o naboru oglasov. V fazi učenja sistem raziskuje najboljši način za prikazovanje nabora oglasov, zato je uspešnost manjša, strošek oglaševalske akcije pa po navadi slabši. Faza učenja se zgodi, ko ustvarite nov oglas ali niz oglasov ali naredite pomembne spremembe obstoječega.

Raziskave podjetja KlientBoost so pokazale, da bo večina oglaševalskih akcij potrebovala 24 do 48 ur, da dobimo dovolj podatkov za popolno optimizacijo prikazovanja oglasov. Nestrpni oglaševalci, ki vodijo kratke oglaševalske akcije ali začnejo oglase spreminjati po samo nekaj urah, ne bodo nikoli dosegli te točke in bodo na koncu zapravili svoj proračun za neoptimizirane oglase.

13. napaka: Ne aktivirate Facebook avtomatiziranih pravil

Tudi najboljša kampanja bo sčasoma postala manj učinkovita. Če rezultatov svojih kampanj ne spremljate redno, tvegate, da boste spregledali ključne težave. To lahko poveča stroške in zajeda v vaš proračun. Če pa uporabljate Facebook avtomatizirana pravila, se temu lahko izognete.

Facebook avtomatizirana pravila omogočajo, da samodejno izklopite oglaševalsko akcijo ali oglas, prilagodite proračun ali ponudbo oglaševalskih akcij na podlagi nastavljenih pogojev.

Ko v upravitelju oglasov ustvarite avtomatizirana pravila, ta samodejno preverijo vaše oglaševalske akcije in oglase, jih posodobijo in vas obvestijo o vseh spremembah. Poleg teh samodejnih pregledov in obvestil bo orodje izvedlo tudi potrebna dejanja za vas.

Facebook avtomatizirana pravila - automated rules

Lahko pa vam Facebook preprosto pošlje obvestilo, tako da lahko sami poskrbite za vse potrebne spremembe. Tako boste zagotovili nadzor nad spremembami oglaševalskih akcij in imeli pregled nad dogajanjem.

14. napaka: Ponovno trženje že konvertiranim strankam – Facebook remarketing

Facebook remarketing je lahko zelo koristen pristop, vendar ne želite isti oglas predvajati nekomu, ki je že kliknil nanj. Če je nekdo že videl vaš oglas, ga verjetno ne bo želel videti več, ko naslednjič brska po Facebooku. Če se želite temu izogniti, v svojih nastavitvah ciljne skupine izključite ljudi, ki so kupili oglaševani izdelek v zadnjem mesecu (ali izvedli ustrezno akcijo). S tem boste zagotovili, da vaši oglasi dosežejo nove ciljne skupine, ki lahko postanejo nove stranke, hkrati pa ne bodo motili tistih, ki vašo blagovno znamko že poznajo.

15. napaka: Ne eksperimentirate z različnimi tipi Facebook oglasov

Vsako občinstvo je drugačno, kar pomeni, da se bodo ljudje tudi različno odzivali na različne tipe oglasov. Preveč blagovnih znamk ves svoj Facebook marketinški proračun usmeri v običajne novice (News Feed) ali oglase v desnem stolpcu, namesto da bi ustvarili potencialno bolj privlačne kampanje s preizkušanjem drugih možnosti, kot so videoposnetki ali GIF.

V eni izmed študij primerov, ki jih je objavil Facebook, je Champs Sports primerjal učinkovitost 6- in 30-sekundenga oglasa. 6-sekundni oglas se je izkazal za bolj učinkovitega, in sicer je prinesel 11-odstotno povečanje ocenjenega priklica oglasov, 12-odstotno povečanje donosnosti porabe oglasov in 271-odstotno povečanje stopnje dokončanja ogleda videoposnetka. Oglas se je izkazal kot najuspešnejši pri doseganju želenih rezultatov za blagovno znamko. 6-sekundni oglasi so prav tako privedli do izboljšanja rezultatov drugih ključnih meritev, vključno s stopnjo konverzije, povprečno vrednostjo nakupa in klikovnim razmerjem.

Oglaševanje na Facebooku je daleč od zapravljanja denarja. Oglaševanje na spletu je del posla, spletni svet pa raste. Eksperimentirajte in bodite pozorni na nabore oglasov med njihovim prikazovanjem. Vaše spretnosti pri določanju ciljne publike in izbora tipa Facebook oglasov se bodo izboljševale, analitika pa ne bo lagala, ko bo napočil čas za oceno vaših rezultatov. Nekaj preprostih prilagoditev lahko zelo spremeni, kako učinkovito boste porabili svoj proračun. Z optimizacijo oglaševalskih akcij lahko dosežete, da bodo vaši oglasi ostali v okviru proračuna in prinesli pomembne, oprijemljive rezultate za vaše podjetje.

Če potrebujete pri doseganju zastavljenih rezultatov na Facebooku pomoč, nas kontaktirajte na info@spletnik.si in z veseljem vas svetujemo. In do naslednjič – srečno na spletu!

Spletnik

Copyright © 2020 Spletnik . Vse pravice pridržane