5 korakov do kvalitetnih vsebin

Sep 18, 2018
Sep 18, 2018

Posodobljeno 15. 12. 2022


Pri optimizaciji spletnih strani (Search Engine Optimization – SEO) je zelo pomembna vsebina. Velikokrat slišimo stavek “Content is King”, zato naj vam v 5 korakih predstavimo, zakaj ta trditev drži. Vsebino lahko dostavimo v obliki različnih blog zapisov, kar pomeni, da ponudimo neko informativno ali poučno vsebino na spletni strani, ki opisuje vaše produkte in storitve.

Nekaj besed o dolžini vsebine in ciljni publiki

Specifično določeno število besed, ki bi ga moral članek vsebovati, ne obstaja. Članki s 1500+ besedami so lahko bolj ali pa tudi manj učinkoviti od tistih, ki imajo samo okoli 500 besed. Članek naj bo dovolj dolg, da bo bralcu ponudil vsebino, ki bo interaktivna, vsebovala zadostno količino informacij in mu ponudila neko vrednost.
Preverimo tudi, kako se obnaša naša konkurenca in kakšne zapise/informacije nudijo oni. Tako se lahko med njimi pozicioniramo in končnim uporabnikom ponudimo podobne vsebine.
Pri bralcih je pomembno, da vemo:

  • česa si želijo,
  • kako se poistovetiti z njimi,
  • katere spletne strani obiskujejo,
  • kakšne rešitve iščejo.

Ko bomo ugotovili, kdo so naši ključni bralci, bomo vedeli, kakšen tip vsebine jim ponuditi in posledično se jim bo zdelo, kot da je bilo besedilo napisano za njih, obenem pa bodo tudi imeli občutek, da jim želimo pomagati pri iskanju rešitve za njihov izziv.

Ključnih 5 korakov

Na različnih SEO blogih nam pisci velikokrat ponujajo formulo, kako priti do kvalitetne vsebine, ki je sestavljena iz 3 korakov. V to formulo spadajo 1) raziskava ključnih besed, 2) dobro pisanje in 3) on-site optimizacija.
Do kvalitetne vsebine vodi več korakov in ni nujno, da sledimo točno določeni formuli. Znati moramo uporabiti ključne besede tako, da privabijo ciljno publiko.

1. Raziskava ključnih besed

Pri pisanju vsebine moramo biti pozorni, da uporabimo prave ključne besede. Izbira pravih ključnih besed je odvisna od konkurenčnosti panoge, koliko iskanj ima določena beseda na mesec in kje smo trenutno z njo pozicionirani na Googlovi lestvici. Pri izbiranju si lahko pomagamo z orodjema Keyword Finder ali Googlovim Keyword Planner-jem, kjer izberemo določeno besedo, jo vpišemo v njihov iskalnik in tako preverimo, koliko ljudi išče to besedo vsak mesec in kje smo z njo trenutno pozicionirani. Lahko vpišemo tudi različne kombinacije in se odločimo za tiste, s katerimi bomo lahko hitreje zvišali pozicije ključnih besed.

2. Organizacija

Potrebno je, da se pri pisanju in naročanju člankov organizirate. Skozi mesec si pametno razpršite različne vsebine – poučne blog objave, video vsebine in različne vsebine, ki predstavljajo vaše produkte ali storitve. Odločiti se morate za strategijo – kolikokrat na mesec boste objavljali članke in ob katerih dnevih. Tako si lahko vnaprej pripravite različne vsebine (ali pa jih naročite pri piscih) in jih razdelite skozi mesec. Naj bodo zaporedja različna; začnete lahko s poučnim člankom, nadaljujete z interaktivnim videom ali vprašalnikom.
Vaše objave bo potrebno spremljati ves čas, še sploh pa prvih nekaj mesecev in obenem tudi preverjati analitiko. Tako boste najbolj vedeli, kakšna vsebina je za bralce zanimiva, ob katerih dnevih in urah jo najbolj berejo, kje in kdaj zapuščajo vašo stran, itd.

3. Vključite bralce

Za bralce bo vsebina še bolj privlačna, če jih boste pripravili do tega, da na nek način sodelujejo. Predolgi članki, ki ne ponudijo sodelovanja ali bralčeve povratne informacije, imajo lahko negativen učinek. Če bo članek predolg, se zna zgoditi tudi, da se ga bralcem sploh ne bo ljubilo prebrati. Ravno zato je potrebno bralce poznati in vedeti s kakšnimi triki jih pripraviti, da bodo prebrali celoten članek. Nekaj trikov, ki vam pri tem lahko pomagajo:

  • oštevilčeni seznami,
  • zanimive infografike ali fotografije,
  • zabavni GIF-i ali meme-si,
  • informativni in zanimivi videi,
  • kvizi in vprašalniki,
  • call-to-action,
  • napotki.

Naslednjič v svoj članek vključite katerega od teh trikov in opazujte razliko v branosti. Najpomembneje je, da ste kreativni in da na čim bolj preprost način prenesete svoje ideje do bralcev.

4. Naslonite se na podatke

Poznati morate bralčevo obnašanje na spletu – po kakšnih vsebinah posega, koliko časa ostane na strani. Te podatke lahko razberete iz analize vaše spletne strani – predvsem, če preverite stopnjo odboja (bounce rate), čas obiska in število bralcev. Z analizo se lahko naučite, kaj bralce zanima in katere vsebine so za njih relevantne. Na ta način se jim boste lahko približali in jim naslednjič ponudili vsebino, ki bo kot napisana za njih.

5. Bodite izvirni

V moderni poplavi informacij se lahko zelo hitro zgodi, da bo vaša vsebina podobna vsebini kakšnega vašega konkurenta. Pomembno je, da v svet pošiljate nove in unikatne vsebine, obenem pa veste, kaj počne vaša konkurenca. Nič ni narobe, če želite bralcem sporočiti isto vsebino. Bistveno je, da temo, ki jo je konkurenca že obdelala, podate na svoj način. Uporabite različne načine, ki smo jih predstavili v tretji točki, razmišljajte bolj široko in jim ponudite še več napotkov, vezanih na temo vaše vsebine. Tudi oblikovanje samega članka je zelo pomembno, saj je to tisto kar bralca pritegne k branju.
Upoštevajte predstavljenih 5 korakov in verjamem, da boste bralcem dostavili boljšo vsebino, ki bo bolj brana. Približajte se jim in temo predstavite na kar se da človeški način – pišite razgibano in zabavno, vaš tekst pa naj ima rdečo nit, ki bo povezovala celotno vsebino.
Uspešno,
Anja Fir

5/5 - (1 glas)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 glas)