Posodobljeno 11. 04. 2024
Gotovo poznate Kotlerjev »marketinški splet« oz. 4 »P-je«, ki so steber marketinške teorije zadnjih nekaj desetletij – Product, Place, Price in Promotion. Ta teorija je več kot uporabna pri kreiranju marketinškega plana, omenjeni štirje elementi pa lahko služijo kot grobo kazalo, kaj vse moramo strniti v tržni načrt – torej kakšen produkt (storitev) imamo, po kakšni ceni ga bomo ponujali na trgu, kje bo dosegljiv in kakšno vrsto promocije bomo uporabljali. Toda to je teorija, boste rekli, ki ima navado zatajiti v praksi. Prav imate. Tisti, ki smo v vsakodnevnem kontaktu s strankami, potrebujemo nekaj bolj praktično obarvanega, ki nam pomaga pri našem poslovanju s klienti.
5 novih »P-jev«
Avtor tega zanimivega članka je naštel novih pet za nas, da so nam v oporo in opomin, kaj je zares pomembno pri poslu, ne samo tržnem načrtovanju ob začetku koledarskega leta – People, Passion, Processes, Platform in Partners (ljudje, strast, procesi, platforma in partnerji). Najpomembnejša razlika je torej v tem, da izhajajo iz prepričanja, da je stranka center naših poslovnih odločitev (povzeto po McNamara, 2008).
People – Ljudje
Ciljna skupina je središče vsake tržne aktivnosti. Dandanes ni več dovolj poznati splošne informacije o ciljnem kupcu, ampak ga moramo razumeti kot človeka s čustvi.
Passion – Strast
Strast za trženje izhaja iz celotnega pregleda nad informacijami o klientih. Vse bolj v ospredje se preriva občutek za analiziranje, saj je sposobnost analize takih informacij kot neposreden odgovor na vprašanje, kako stranke razmišljajo in zakaj se vedejo na svoj način.
Processes – Procesi
Tržni procesi morajo biti razjasnjeni. Baze podatkov, tržne operacije in odnosi s klienti morajo delovati povezano in s pristopom, da je stranka na prvem mestu. V organizaciji vsi stremijo k enemu cilju, zato morajo biti baze podatkov o klientih dostopne vsakomur, ki jih lahko obogatijo.
Platform – Platforma
Marketing se velikokrat zanaša na tržno tehnologijo. To je posebna disciplina, ki pomaga podjetjem ustvarjati pozitivne izkušnje za stranke. Celoviti tržni procesi zahtevajo zapletena orodja, ki ustvarijo učinkovito platformo za pridobivanje in koordinacijo informacij o klientih (npr. razni programi za upravljanje s kupci).
Partners – Partnerji
Partnerji so pomemben del trženja, zato moramo poskrbeti za dobre odnose z njimi. Ker postaja marketing vse bolj sofisticiran, vseh znanj pa ni mogoče posedovati znotraj enega podjetja, morajo biti vsi partnerji v verigi aktivnosti vključeni s svojimi znanji. Na tak način vsak partner prispeva svoj specifičen del.
Vprašali me boste, zakaj se mi zdi ta članek tako zanimiv, da ga delim z vami. Odpira namreč razmišljanje, kako je v poslu vse bolj pomemben človeški faktor. Praksa nas je naučila, da moramo kupce obravnavati podrobno, jih razumeti ter poznati v detajle. Postala je učiteljica teorije. Ko boste naslednjič razmišljali, kateri elementi gradijo vaše vsakodnevno delovanje, pomislite na teh 5 »P-jev«. Kupec je namreč jedro načrtovanja, postavljanja strategij, sprejemanja odločitev, poslovne komunikacije, marketinških aktivnosti … In tako je tudi prav.
Veliko uspeha vam želim!
Marketing