Joomla SEO optimizacija – 6 nasvetov za boljše pozicije

Nov 30, 2022
Nov 30, 2022

Posodobljeno 14. 12. 2022

Če ste lastnik ali upravljavec spletnega mesta Joomla, potem morate razumeti pomen neprestane optimizacije in prilagajanja SEO strategije za doseganje želenih rezultatov v iskalnikih. Z drugimi besedami – le dobra SEO optimizacija bo pripomogla k najboljšim uvrstitam pri iskalnikih, kot je Google.

Predstavljamo nekaj najboljših nasvetov in praks na katere se morate osredotočiti v kolikor imate spletno stran narejeno z Joomla urejevalnikom.

Izboljšanje hitrosti spletnega mesta

Čas nalaganja strani in hitrost vašega spletnega mesta sta dva faktorja, ki bosta vedno ključnega pomena iz vidika SEO optimizacije. Čeprav obstaja kar dosti načinov za pospešitev spletnega mesta, je pri Joomla urejevalniku glaven način vklop predpomnilnika.

Ko obiskovalec klikne na vaše spletno mesto in naloži stran, Joomla dejansko pridobi celotno vsebino iz baze podatkov in naloži vse potrebne funkcije in komponente vaše strani za končnega obiskovalca.

Če vaša spletna stran vsebuje veliko različnih elementov, lahko ta postopek traja nekaj sekund. Medtem ko je ta postopek potreben prvič, ga lahko uporabniki pozneje preskočijo in se stran naloži praktično instanto – vendar le, če omogočite funkcijo predpomnilnika Joomla.

Joomla SEO vtičniki

Ena od zelo dobrih lastnosti pri Joomli je ta, da obstajajo vtičniki za skorajda vse – vključno z SEO. Medtem ko boste morali svoje spletno mesto optimizirati za osnove, vam uporaba pravih vtičnikov omogoča odkrivanje šibkih točk in ranljivosti, za katere niste vedeli, da obstajajo.

Pri tem za Joomlo priporočamo vtičnik EFSEO, za katerega se smatra, da je eden najboljših (imate pa na voljo tudi številne druge možnosti).

Omogočite iskalnikom prijazne URL-je

V globalni konfiguraciji Joomla vašega spletnega mesta nastavite »Search Engine Friendly URLs« in »Use URL Rewriting« na »Yes«.

joomla prijazni URLji

To bo odstranilo nepotrebne delčke kode iz vaših URL-jev in jih optimiziralo tako, da bodo uvrščeni višje v iskalnikih. Gre za proces simplifikacije, s čemer vaša URL struktura postane jasna in bolj razumljiva za iskalnike. Takšni URLji omogočijo Googlu boljše razumevanje vsebine.

Izberite www. ali ne-www. verzijo spletne strani

Za razliko od WordPress CMS urejevalnika, Joomla samodejno ne preusmeri vašega spletnega mesta na določeno »www« različico vašega spletnega mesta.

To hitro ustvari problem podvojene vsebine, zato je to nujno potrebno popraviti prek vaše datoteke .htaccess. Če damo namišljem primer dveh verzije vstopne spletne strani (homepage):

  • https://www.spletnik.si
  • https://spletnik.si

V kolikor bi bili obe verziji “vklopljeni”, bi imeli dve vsebinsko enaki strani, z različnim URLjem (en z www, en brez www). To pa pomeni, da bi imeli duplikatno vsebino. In to bi veljajo za vse podstrani vašega mesta – Googlu bi s tem sporočali, da imate vsaj polovico vsebine dvojne.

Vseeno je katero verzijo spletne strani izberete – www ali brez www – pazti te, da izberete eno in naredite drugo nedostopno.

Tu imate kratek vodič o preusmeritvi na www verzijo spletnega mesta za Joomla.

S tem preprostim. a hitrom korakom boste odpravili nepotrebno zmedo, ter preprečili Googlu, da bi vašo vsebino označil za podvojeno.

Znebite se strani z napako 404

Če obstaja ena stvar, ki lahko negativno vpliva na vašo Joomla stran, je to preveč napak 404.

Google daje čedalje večji poudarek na napake tipa 404, ker uničujejo uporabniško izkušnjo.

V praksi je se je težko izogniti čisto vsaki taki strani – lahko pa ustvarite preprosto in uporabnikom prijazno 404 stran.

primer dobre 404 strani

Imejte v mislih, da imajo številne predloge in Joomla teme že vgrajene 404 strani, vendar jih ne pozabite pregledati in preveriti, ali dodajajo vrednost vašemu spletnemu mestu.

Ustvarjanje vrhunske in kakovostne vsebine

Ena izmed najboljših stvari, ki jih lahko naredite za dobro uvrstitev svojega spletnega mesta v iskalnikih kot je Google, je kreiranje in redno objavljanje kakovostne vsebine.

Sčasoma bo kakovostna vsebina, ki ustreza vaši ciljni publiki, ustvarila povratne povezave, pritegnila obiskovalce in povečala avtoriteto vašega spletnega mesta.

Pri vsebini gre za naložbo na dolgi rok, ki pa bo skladno s časovno investicijo prinesla tudi toliko boljše uvrstitve na Googlu. Vendar le, če bo zelo dobro napisana. Poglejte konkurenco, ki je na prvem mestu, analizirajte njihove vsebine in ugotovite kako lahko to vsebino še izboljšate – hitro boste ugotovili, da so vedno možnosti izboljšave.

Joomla vam ponuja vsa orodja, ki jih potrebujete za kreiranje vrhunske vsebine.

Zaključek

Če se trenutno ne posvečate SEO optimizaciji kaj dosti – ali pa ga celo poplnoma ignorirate – potem zamujate priložnost, da bi povečali obisk svoje spletne strani in s tem posredno povečali tudi prihodke in konverzije.

Nasveti, napisani v tem članku služijo kot dobro izhodišče za vse lastnike Joomla spletnih strani, ki želijo svojo stran narediti bolj vidno v iskalnikih, kot je Google.

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran