Branding ali znamčenje kot pomemben SEO faktor

Mar 18, 2022
Mar 18, 2022

Posodobljeno 14. 12. 2022

Povečanje prepoznavnosti blagovne znamke podjetja je ena glavnih nalog tako za podjetnike, organizacije kot za tržnike. To ni ravno lahka naloga, je pa nujna. SEO je vedno igral pomembno vlogo pri krepitvi zavedanja blagovne znamke. Vendar se je ta vloga z leti bistveno spremenila. Časi zgodnjega interneta so minili, ko so podjetja preprosto preplavila strani svojega spletnega mesta s svojo blagovno znamko in vrhunskimi ključnimi besedami, da bi dosegli visoke uvrstitve SERP. Danes potrebujete dobro SEO strategijo – tako za lokalno kot mednarodno prepoznavnost. In čeprav se SEO pogosto osredotoča na izboljšanje uporabniške izkušnje ter ustvarjanje organskega prometa, istočasno ta strategija krepi blagovno znamko in povečuje njeno prepoznavnost ter ugled. Z drugimi besedami – bogato prispeva k procesu, ki mu rečemo branding ali znamčenje. Lažje vas najdejo na spletu, hitreje lahko zgradite ozaveščenost in pritegnete prave ljudi k svoji blagovni znamki. Kako? Z optimizacijo kritičnih elementov vašega spletnega mesta za iskanje lahko izboljšate svojo uvrstitev in dosežete večjo prepoznavnost blagovne znamke na spletu. S tem pritegnete več prometa na svoje spletno mesto in pretvorite obiskovalce v stranke, kar si želi vsako podjetje, kajne?

Blagovna znamka in znamčenje – v čem je razlika?

Vsaka blagovna znamka ima svojo identiteto, zaradi česar se razlikuje od ostalih na trgu glede na notranje in zunanje značilnosti. Pod zunanje štejemo vizualne elemente (ime, slogan, dizajn, logotip itd.), pod notranje pa bolj nevidne elemente (vrednote, vizija, poslanstvo itd.).

Znamčenje (angl. branding) je proces upravljanja z blagovno znamko z namenom ustvarjanja močnega, pozitivnega dojemanja podjetja, njegovih izdelkov ali storitev v mislih stranke. Proces poteka z združevanjem elementov blagovne znamke in identitete podjetja, med drugim tudi: ime, logotip, dizajn, vrednote in dosledna tema na vseh kanalih, ki omogočajo trženje ter komuniciranje s potencialnimi strankami. Učinkovita blagovna znamka pomaga podjetjem, da se razlikujejo od konkurence, pusti močan pozitiven vtis v glavah ljudi in zgradi bazo zvestih kupcev.

Vzemimo za primer podjetje Apple. Velika večina bi ob misli na to podjetje ali ob pogledu na logotip, doživela občutke inovacije, naprednih idej in kakovosti. Kaj je k temu pripomoglo? Premišljena branding strategija/znamčenje podjetja Apple, s pomočjo katere je ustvarilo želen imidž podjetja in produktov v mislih ljudi.

Kako zgleda znamčenje v praksi skozi oči potencialne stranke? Le-te pričakujejo, da bo vaš ton komunikacije vedno enak ne glede na to, kje bo stična točka med vami kot podjetjem ter stranko. Pa naj gre za e-pošto, vašo spletno stran, storitev za stranke ali druge stične točke v vašem podjetju. Enako velja za vsa ostala področja: videz izdelka, spletne strani, objav, oglasov ali drugi elementi znamčenja. Pomembna je prav vsaka stvar in detajl, saj vse vpliva na vaš branding oziroma dojemanje stranke. Znamčenje v trgovini se lahko zelo razlikuje od spletnega znamčenja, saj morate v trgovini skrbeti za pozicioniranje izdelkov in rekvizitov, ki lahko vplivajo na to, kako stranka doživi vašo blagovno znamko. Branding oziroma znamčenje v trgovini je bolj izkustveno, saj daje ljudem “fizične” izkušnje blagovnih znamk, medtem ko spletni kupci doživljajo dvodimenzionalno okolje. Seveda so nekateri elementi blagovne znamke dosledni tako na spletu kot v trgovini. Ti vključujejo recimo logotip, slike, barve in sporočila.

Branding, znamčenje, blagovna znamka
Digital Marketing Branding Loyalty Graphics

Večja prepoznavnost blagovne znamke

Dobra SEO optimizacija spletne strani poskrbi, da vaše spletno mesto prejme organski promet in če je opravljena pravilno, vam ne bo le pomagala pridobiti več ljudi – ampak tudi konverzije obiskovalcev v stranke. Dober SEO torej lahko zagotovi promet in konverzije, hkrati pa vam omogoča, da svojemu ciljnemu trgu predstavite skladno sporočilo in dobro podobo. Te podrobnosti določajo vašo avtoriteto znotraj vaše panoge; da je vaša spletna stran vredna zaupanja in da je to, kar ponujate, relevantno in kakovostno.

Podpora vsega tega dela zagotavlja, da vaše podjetje ustvarja tudi boljšo izkušnjo blagovne znamke za vse uporabnike na različnih napravah. Tako ljudje kot iskalniki cenijo podjetja, ki olajšajo dostop do ustreznih in točnih informacij. Stranke hitreje zaupajo in kupijo od takšnih podjetij, prav tako iskalniki bolje uvrščajo njihova spletna mesta.

Kako uporabljati SEO za prepoznavnost blagovne znamke

SEO je vaš prijatelj – na več načinov. Zato je dobro vedeti, kako lahko upravljavci blagovnih znamk in tržniki uporabljajo SEO za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke oziroma pri znamčenju.

Optimizacija ključnih besed za blagovno znamko

Ali ljudje vašo blagovno znamko povezujejo s tem, kar ponujate?

Raziskava ključnih besed nudi odgovor, optimizacija pa je ena od gonilnih sil učinkovite SEO kampanje. To je tudi element, kjer bodo strokovnjaki za SEO večino svojega časa posvetili izboljšanju. Ključne besede bodo določale, kje se bo vaše spletno mesto pojavilo v rezultatih iskanja na prvi strani Googla. Strateška izbira pravih ključnih besed bo zagotovila, da se vaše spletno mesto in njegove strani prikažejo tam, kjer želite, da se prikažejo in da jih najdejo ustrezne potencialne stranke.

Kako torej poiščete ključne besede, ki so pomembne za vašo blagovno znamko?

Uporabite orodja za raziskovanje ključnih besed, kot sta Ahrefs in Semrush. Ustrezne izraze lahko poiščete tudi tako, da ročno poiščete informacije. Ta metoda je sicer pomanjkljiva in ne tako točna vendar je lahko vaš prvi korak. Vtipkajte besedo ali besedno zvezo v Google in preverite rezultate oziroma predloge iskanj.

Recimo, da vaša blagovna znamka prodaja obutev in želite promovirati par belih tekaških copat posebej za ženske.

Raziskave ključnih besed kažejo, da so to nekateri izrazi, povezani z vašim spletnim mestom:

• Beli tekaški copati ženski (3,1k mesečnega obsega iskanja)

• Ženske bele tekaške superge (880 mesečni obseg iskanja)

• Beli ženski tekaški copati (5,4k mesečnega obsega iskanja)

• Bele ženske tekaške superge (110 mesečni obseg iskanja)

S seznamom ključnih besed, ciljajte na fraze z dolgim repom (angl. long tail keywords) torej tiste, ki vsebujejo več kot 3 besede. “Long tail” ključne besede so bolj uporabne, ker so zelo specifične in privabljajo več prometa na vaše spletno mesto. Ko izberete prave ključne besede, jih strateško uporabite na svojem spletnem mestu in spletnih straneh, za katere želite, da se ključna beseda uvrsti. Ne pretiravajte z vstavljanjem ključnih besed, saj vas bo zaradi preveč le-teh (angl. keyword stuffing) doletela Googlova kazen. Kazen lahko povzroči, da se vaša stran ali spletno mesto uvršča nižje ali pa se v rezultatih iskanja sploh ne prikaže. In to bo vplivalo na prepoznavnost vaše blagovne znamke.

ključne besede

Ustvarite svežo, privlačno vsebino

Sveža vsebina Googlu ne pove samo, da je vaše spletno mesto posodobljeno, ampak vam omogoča tudi ciljanje na več ključnih besed in širše občinstvo za večji doseg.

Ljudje potrebujejo in iščejo informacije. Blagovne znamke, ki zagotavljajo informativno, privlačno in ustrezno vsebino, so opažene, pridobijo klike in dosežejo konverzije. Ni pomembno, ali gre za vsebino spletnega bloga na vašem spletnem mestu ali objavo na družbenih omrežjih, ustvarjanje vsebine ni delo “objavi in pozabi”.

Svojo vsebino morate promovirati na ustreznih kanalih, da bo blog ali objava dosegla cilj, od pridobivanja več prometa do večje prodaje. Vse kar ustvarite, bi morali voditi podatki iz vaše raziskave ključnih besed. Navsezadnje vsebina zajema zelo širok razpon, vključno z videoposnetki, infografikami, celo podcasti in slikami. V kolikor se bo članek ali video, optimiziran za ključne besede uvrstil na SERP, ker je to vrsta informacij, ki jih ciljna publika išče – potem je to tisto, kar morate ustvarjati. Z drugimi besedami, obstaja trg za to vsebino in vaša blagovna znamka naj izpolnjuje to potrebo. Vsekakor pa ne pozabite tudi na optimizacijo teksta člankov!

Spletno mesto prijazno do mobilnih naprav

Odlična uporabniška izkušnja danes pomeni, da morajo biti spletna mesta vidna in funkcionalna na mobilnih napravah, naj bo to pametni telefon ali tablični računalnik. Večina ljudi uporablja svoje mobilne naprave za iskanje podjetja, opravljanje transakcij ali dostop do zabave. Zato pričakujejo, da bodo ta spletna mesta privlačna na videz ter se hitro naložila in odzvala na kakršno koli dejanje (npr. klicanje neposredno s spletnega mesta, izpolnjevanje obrazca, ogled videoposnetka itd.). Iskalniki so pozorni na spletna mesta, ki so prijazna do mobilnih naprav, tako da izboljšajo njihov položaj pri iskanju. Boljši položaj v iskalniku pa prinese tudi boljšo vidljivost blagovne znamke.

Optimizirajte elemente na strani

Optimizirana vsebina na vašem spletnem mestu, Googlu olajša razumevanje konteksta vsebine na vseh straneh. Optimizacija elementov na strani (“on site optimizacija”) so podobni signalom, ki jih pošljete iskalniku o tem, kako želite, da razlaga stran. Ti elementi na strani so:

Glave (Headers)

Glave (Headers) pomagajo zagotoviti strukturo za vašo vsebino. Ločijo besedilo in naredijo vsebino bolj berljivo. Glave oz. headers na strani s storitvami pomagajo vašim obiskovalcem bolje razlikovati vrednostno ponudbo vaše blagovne znamke. Pri optimizaciji glav/headers uporabite svoje ciljne ključne besede. Vendar se prepričajte, da imajo te ključne besede povezavo z vsebino na strani.

Opis slik (Image alt text)

Google ne more videti slik tako kot ljudje, zato mora slika imeti opis. To bo Google botom pomagalo razumeti, kakšne so vaše slike in kako so povezane s stranjo. Oznake alt slike opisujejo sliko. Če se slika ne naloži, bo spletno mesto namesto tega prikazalo nadomestno besedilo.

Hitrost strani

Hitrost strani je Googlov signal za uvrstitev. Pri razvrščanju spletnih mest Google upošteva čas nalaganja strani. Če ima vaše spletno mesto strani, ki se nalagajo več kot 3 sekunde, boste izgubili potrpežljivost potencialne stranke in zamudili veliko priložnosti.

Za hitrejše nalaganje spletne strani, lahko naredite nekaj stvari:

  • Izogibajte se preobremenitvi spletnega mesta z nepotrebnimi elementi, vtičniki ali JavaScriptom.
  • Zmanjšajte velikost slikovne datoteke z orodji, kot je TinyPNG.
  • Zmanjšajte preusmeritve.

Lokalni SEO

Optimizirajte za lokalni SEO

Za razliko od običajnega SEO se lokalni SEO osredotoča na določeno lokacijo: vašo okolico.

Vaš cilj je, da se prikažete takoj, ko ljudje z vašega območja vnesejo poizvedbo, ki je povezana z vašim podjetjem. Eden od načinov za to je, da nastavite svoj (brezplačen) profil Google My Business (GMB). GMB je orodje, ki ga je razvil Google za promocijo lokalnih podjetij in njihovih fizičnih trgovin. Z GMB lahko upravljate podatke o svojem podjetju, kar bo Googlu olajšalo, da vas lokalne stranke najdejo.

Ljudje se zdaj bolj kot kdaj koli prej zanašajo na splet, tudi če so v svojem domačem kraju. Pogost scenarij je, ko se oseba sreča s prijateljem na večerji in se želi srečati v restavraciji, ki je najbližje obema. V telefon bo oseba vnesla na primer »bližnja restavracija« ali »italijanska restavracija v Ljubljani« in nato izbrala eno od priporočil. Večino časa bo za pomoč pri vodenju do lokacije uporabila Google Zemljevide. Večina bo celo poiskala ocene in komentarje prejšnjih strank, zaradi česar bodo ocene uporabnikov dobra lokalna taktika SEO.

Eden od načinov, da zagotovite, da boste dosegli prvo mesto, ko gre za GMB, je zagotavljanje ažurnih kontaktnih podatkov. Vse, kar napišete v svojem profilu GMB, je treba redno posodabljati, da bo odražalo trenutne podrobnosti vašega podjetja. Drug način za optimizacijo za lokalni SEO je zagotavljanje rednih objav GMB. Če imate nov dogodek, ponudbo ali obvestilo, posodobite tudi svoj profil GMB.

Nasvet: ciljajte na ključne besede, ki vključujejo vašo lokacijo. Pomislite na ključne besede, ki jih bodo stranke verjetno uporabile. Če ste na primer zobozdravnik v Ljubljani, lahko kot del strategije ključnih besed vključite »zobozdravstveno svetovanje Ljubljana« ali »zobni aparat Ljubljana«.

Google My Business

Gradnja povezav (angl. link building)

Bistvo gradnje povezav je povečati vidnost vaše spletne strani v iskalnikih. To naredite tako, da ustvarite “povratne povezave” z drugega spletnega mesta nazaj na vaše. Čeprav je optimizacija vaše spletne strani za vaše bralce in iskalnike ključnega pomena, pa ni dovolj.

Gradnjo povezav si lahko razlagate kot obliko potrjevanja z drugih spletnih mest, kar Googlu sporoča, da je vaše spletno mesto dovolj pomembno in ustrezno, da je omenjeno (mislite na »omembe blagovne znamke«) in povezano s spletnimi mesti tretjih oseb. Google ne vidi vseh spletnih mest na enak način. Nekatere bodo ocenjene višje od drugih, druge pa nižje. Preverite avtoriteto spletnega mesta tako, da preverite avtoriteto domene (angl. domain authority). To lahko storite z orodji, kot je Semrush Domain Authority. Prepričajte se, da preverite to metriko, preden se obrnete na zahtevo za povratno povezavo ali da jo povežete z vašim spletnim mestom.

Kako torej doseči, da se druga spletna mesta povežejo nazaj na vaše spletno mesto?

Tukaj je nekaj načinov za gradnjo povezav v sklopu off-site optimizacije:

Vsebinski marketing: ustvarjajte vsebino, v kateri ljudje najdejo vrednost, do točke, da se nanjo sklicujejo in se nanjo tudi povežejo preko objav ipd.

Outreach program: dosežite ljudi, ki se lahko povežejo z vašo vsebino ali spletnim mestom. Ključno pri tem je, da se osredotočite na spletna mesta ali podjetja, ki ciljajo na isto občinstvo, vendar ne ravno v isti panogi. Če na primer prodajate ohišje za prenosne računalnike, se lahko povežete s spletnim mestom, ki prodaja elektroniko. Napišite blog zanje in jim nato dajte povezavo do vašega spletnega mesta, potem ko objavijo vašo vsebino.

Blog komentarji: je ena najpreprostejših oblik gradnje povezav, vendar zahteva natančnost in subtilnost. Tukaj objavljate komentar na strani drugega spletnega mesta. Pomembno je, da ostane taktičen in subtilen. Spletnih mest nikoli ne bombardirajte s komentarji, ker se bo to štelo za neželen spam.

SEO optimizacija
Searching Engine Optimizing SEO Browsing Concept

S SEO dosežete vrhunsko prepoznavnost blagovnih znamk

Pot do prepoznavnosti blagovne znamke za izdelek ali storitev, ki jih ponujate, je dolga. Zahteva veliko dela, podprto z raziskavami in podatki, ter doslednost, da bo vaše podjetje uživalo v prepoznavnosti blagovne znamke, ki ustvarja prihodke. SEO je učinkovita naložba za doseganje tega cilja. In ko prevladujete v rezultatih iskanja, prejmete organski promet na svoje spletno mesto ali svojo fizično lokacijo. S tem pridobite več strank. In v kolikor uspete zagotoviti odlično uporabniško izkušnjo, bodo ljudje govorili o vaši blagovni znamki na dober način. To je tudi znamčenje, ki ga želite doseči. Zakaj? Od trenutka, ko ljudje o vaši blagovni znamki govorijo lepe in pozitivne stvari, ste začeli ustvarjati ime za svoje podjetje. Vendar ne pozabite, da se vse začne z vidnostjo na spletu!

Si želite večje spletne vidnosti, pa ne veste kje začeti? SEO optimizacija spletnih strani je področje, ki ga v Spletniku obvladamo in vam zato z veseljem pomagamo! Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si in skupaj sestavimo plan za vaš spletni uspeh.

Uspešno!

Vaš Spletnik

5/5 - (1 glas)
Matjaž Sedlar

Glej… tole je zate

Prijavi se na e-novice in prejmi brezplačen dostop do Spletnik Akademije.

Ocenite to stran

5/5 - (1 glas)
ANALIZIRAJ SPLETNO STRAN