SEO orodja: Katero je najboljše za vas?

Sep 22, 2021
Sep 22, 2021

Optimizacija spletnih strani (SEO) je temelj uspešnosti spletnega mesta. Ta bo privedla do boljših pozicij na iskalnikih, kar pa posledično pomeni več obiska in konec koncev tudi več prodaje. Na spletu je danes skoraj 1,8 milijarde spletnih mest, vendar le majhen delež teh uspešno ustvari dolgoročni promet. V čem je njihova skrivnost? V dobri SEO optimizaciji, ki pa je vedno podprta z orodji za SEO optimizacijo.

Google spremeni svoj algoritem iskalnika približno 500 do 600 krat na leto, pri čemer si s pomočjo SEO orodij, lahko zagotovite dobro uvrstitev svojega spletnega mesta.

Ne glede na to, ali uporabljate plačljivo ali brezplačno orodje za SEO optimizacijo, je bolj pomembno da razumete vse njihove funkcije in jih kar najbolje izkoriščate.

V kolikor vas zanima, kaj lahko SEO orodja naredijo za vaše podjetje ter spletne strani, nadaljujte z branjem in si oglejte razloge za njihovo uporabo in nepogrešljive funkcije pri vsakodnevnem izboljševanju in optimiziranju spletnega mesta.

SEO orodja - primerjava
Orodja, o katerih bomo govorili v tem zapisu, so sicer malo drugačna, kot ta na sliki…

Kaj je orodje za SEO analizo?

Optimizacija spletnih strani za iskalnike ali SEO optimizacija je strategija za izboljšanje organske uvrstitve vašega spletnega mesta v iskalnih rezultatih. Vključuje analizo, katere ključne besede in besedne zveze uporablja vaša ciljna publika, ko išče izdelke ali storitve kot je vaša.

In ker si seveda želite izboljšati uvrstitev svojega spletnega mesta na iskalnikih in zagotoviti, da se vaše spletno mesto prikaže na visokih mestih, potrebujete zmogljivo orodje za optimizacijo iskalnikov (SEO).

Pravo orodje za analizo lahko naredi (skorajda) vse:

  • oceni vašo spletno stran in ugotovi, kako se uvršča v glavnih iskalnikih, kot sta Google in Bing,
  • opravi temeljito raziskavo ključnih besed,
  • omogoča primerjave vaših spletnih strani s konkurenti.

Čeprav je to le nekaj odličnih funkcij, so številna SEO orodja opremljena s svojimi posebnostmi in metrikami, ki uporabnikom pomagajo doseči (različne) cilje, pri čemer je pomembno razumeti delovanje posameznega orodja.

Kaj lahko analizirate z uporabo SEO orodij?

Čeprav veliko dejavnikov vpliva na uvrstitev vaših spletnih strani, so nekateri bistveno pomembnejši od drugih. Za popolno analizo uvrstitve spletne strani se SEO orodja osredotočajo na več ključnih dejavnikov.

Ker želite bolje razumeti, kako deluje orodje za analizo, si oglejte glavne dejavnike, ki jih upošteva kadar ocenjuje spletne strani ter izvaja/predlaga predloge za SEO optimizacijo.

Domena

Orodja za SEO analizo naprej analizirajo domeno in nudijo pregled nad tem, kako je spletno mesto uvrščeno med iskalnimi rezultati (SERP). Orodja za analizo domene na splošno upoštevajo vidike, kot so njena starost in število zunanjih povezav ter skupno število povratnih povezav, ki iz drugih spletnih strani vodijo do vaše spletne strani. Za hitro in podrobnejšo analizo vaše spletne strani lahko uporabite tudi naše orodje.

Domene so pomembne za SEO, saj Google in drugi iskalniki skenirajo URL -je za ključne besede, da lahko določijo vsebino spletnega mesta. Ključne besede v URL -ju Googlu pomagajo ugotoviti, za kaj gre na strani, in so eden od dejavnikov za ujemanje spletnega mesta z iskalnim vnosom uporabnika.

Mnoga orodja imajo lasten algoritem za analizo domene. Eno bolj znanih SEO orodij Ahrefs med drugimi prikaže tudi zelo pomemben dejavnik, ki je Domain rating (DR) oziroma moč domene. Domene z ocenami bližje 100 se uvrščajo višje na iskalnikih.

Uvrstitev spletnih strani

Za izračun ocene strani SEO orodja upoštevajo dejavnike, kot so povratne povezave, ustrezna uporaba ključnih besed in moč domene. Primerjajo jih tudi s konkurenčnimi spletnimi mesti. Za ohranitev visoke uvrstitve pri iskanju je pomembno, da ustrezno uporabimo ključne besede, pogosto objavljamo uporabno in unikatno vsebino ter uporabljamo povratne povezave do spletnega mesta, kadar je to mogoče.

V nekaterih primerih je lahko ocena za posamezno stran bistveno višja od ocene za domeno. To se lahko zgodi, ko je določena stran še posebej avtoritativna (z relevantno vsebino) ali če ima veliko povratnih povezav z močnih domen.

Številna orodja za SEO uporabljajo svoje metode oz. metrike za ocenjevanje strani, tako kot pri ocenjevanju domen.

Ključne besede

Ključne besede so eden najpomembnejših dejavnikov uvrščanja spletnih strani. Večina SEO orodij opravi analizo ključnih besed za določanje najpogostejših iskalnih izrazov, ki se nanašajo na vaše spletno mesto in konkurente, ki uporabljajo te besede. Pomagajo iskalnikom, na primer Googlu, pri določanju, katera spletna mesta ustrezajo poizvedbam uporabnikov. Za ta namen lahko uporabite brezplačen Googlov načrtovalnik ključnih besed.

Povratne povezave

Povratna povezava je povezava do vašega spletnega mesta z drugega mesta. Spletna mesta z veliko prometa lahko pripomorejo k povečanju prometa na vaše spletno mesto. Število in kvaliteta povezav z drugih spletnih mest močno vplivata na uvrstitev vaše spletne strani.

Orodja za SEO lahko izmerijo število povratnih povezav vašega spletnega mesta in določijo njihovo kakovost. Več kakovostnih povratnih povezav kot jih ima vaše spletno mesto, višje bo vaša spletna stran lahko uvrščena na SERP-u.

Promet spletne strani

Količina in kakovost prometa vašega spletnega mesta lahko vplivata tudi na uspešnost uvrstitve. Nekatera orodja za SEO optimizacijo pomagajo meriti tok obiskovalcev iz zunanjih virov in na spletnem mestu. Merijo, kako pogosto uporabniki pridejo na spletno mesto, od kod so prišli in kako se premikajo po spletnem mestu. Prikažejo tudi katere ključne besede so uporabniki iskali, da so pristali na vaši domeni. Splošno pravilo je, da če privabite več obiskovalcev in jih spodbujate, da na vaši spletni strani ostanejo dlje, to izboljša uvrstitev vaše domene ter spletne strani.

Zato SEO orodja običajno prikažejo obseg organskega prometa za obstoječe strani in ocenijo potencialni obseg prometa za predloge novih ključnih besed. Nekatera orodja izračunajo tudi vrednost prometa, da boste lažje razumeli, kam usmeriti svoja prizadevanja.

Vsebina

Vsebina spletnega mesta mora vsebovati ključne besede, ki ustrezajo iskalnim poizvedbam. Vstavljanje ključnih besed v naslove, opise ali oznake vsebine je pomembno tudi za optimizacijo iskalnikov (SEO). Vsebina ne sme vsebovati samo cel kup ključnih besed, ampak mora biti zanimiva, ustrezna in edinstvena, da se visoko uvršča v organske rezultate iskanja. Kompleksni algoritmi merijo vse te dejavnike in uporabnikom interneta ponujajo najboljša možna spletna mesta ter vsebine za njihove iskalne poizvedbe.

4 odlični razlogi za uporabo SEO orodij

Ne glede na to, katero SEO orodje boste uporabljali, lahko pričakujete veliko koristi za vaše spletne strani in vaš uspeh na spletu.

Navajamo 4 razloge, zakaj je pametno ter koristno uporabljati orodja za SEO analizo.

1. Definiran izbor ključnih besed

Ustvariti morate vsebino, ki je v skladu s potrebami in interesi vašega občinstva, nato pa poiskati načine, kako pridobiti povezave do te vsebine z drugih spletnih mest. Če upoštevate to razmerje pri razvoju SEO strategije, lahko izberete ključne besede in ustvarite vsebino, ki je v skladu s podobo, za katero želite, da jo ima vaša blagovna znamka. Potem bo vaša prisotnost na spletu odražala vašo idealno blagovno znamko – in vam pomagala vzpostaviti želeno ciljno publiko. S pravim orodjem lahko dobite tudi predloge za vsebine, ki zanimajo vaše potencialne obiskovalce.

2. Ponuja pogled v konkurenco

Kadar niste prepričani, kako se vaša prizadevanja ujemajo/primerjajo s konkurenti, je včasih težko vedeti, kako dobro vam gre. S pomočjo SEO orodij lahko preverite tudi, za katere ključne besede se uvrščajo vaši konkurenti. Nato lahko te podatke izkoristite za razvoj bolj ciljno usmerjenega pristopa k SEO – in presežete konkurenco.

3. Pametnejše tržne odločitve

Ali bi morali vlagati v vsebinski marketing? Ali pa bi bilo bolje, da se namesto tega osredotočite na pridobivanje povratnih povezav? Morda bi morali svoj pristop fokusirati na oglase s plačilom na klik (PPC) in ne na organsko iskanje? SEO orodje vam daje vpogled, da ugotovite katera področja najbolj potrebujejo izboljšave in katera lahko prinesejo najboljši donos. S temi informacijami se lahko odločate pametneje in se izognete zapravljanju proračuna tam, kjer ni pravih rezultatov.

4. Enostavna nastavitev

SEO orodje je dokaj enostavno uporabljati, saj analizirajo spletne strani, ne da bi za to potrebovali posebna skrbniška dovoljenja ali dostop do strani. Če se sprašujete “Kako na mojo spletno stran dodati orodje za analizo SEO?” je dobro vedeti, da lahko večino orodij uporabljate brez spreminjanja kode svojega spletnega mesta ali celo namestitve programske opreme. In ker imajo ta orodja vpogled do javno dostopnih metrik, lahko analizirajo tudi skoraj vse vidike spletnih strani vaših konkurentov.

Najboljša plačljiva ter brezplačna SEO orodja

Čeprav so nekatera SEO orodja lahko precej draga – je večina njih zelo (cenovno) dostopnih. Mnogo teh orodij ima na voljo brezplačna preizkusna obdobja, zato jih lahko preizkusite, preden se odločite za nakup. Brezplačna SEO analiza vam lahko prinese dobre rezultate, vendar boste tako kot pri večini stvari najverjetneje najboljše rezultate dobili s plačljivimi orodji.

Pred vami je seznam najboljših spletnih SEO orodij, ki jih lahko uporabite za svoja prizadevanja v digitalnem trženju – brezplačna in plačljiva. Opomba: cene navedenih SEO orodij so aktualne na dan pisanja tega članka.

1. Ahrefs

Ahrefs je eno izmed najbolj uporabnih, znanih in vsestranskih SEO orodij, katerega uporabljamo tudi v Spletniku. To SEO orodje ima veliko odličnih funkcij, ki uporabnikom ponuja kakovostne podatke in analizo za katero koli spletno stran. Omogoča odlično raziskavo in tudi predlaga nabor ključnih besed, uporaben je za revizijo spletnega mesta ali za sledenje SEO uvrstitvi vaših konkurentov. Če vas zanima izgradnja povezav ali razumevanje podrobnih SEO metrik, je Ahrefs eno najboljših orodij za SEO optimizacijo.

Cena: Nudijo 4 pakete (cenovni razpon od $99 – $999/mesec). Ahrefs ponuja tudi 7-dnevno preizkusno različico za 7 dolarjev.

2. BuzzSumo

BuzzSumo je odlično orodje za SEO, ki je specializirano za področje družbenih omrežij. Ta vodilna platforma v industriji lahko prepozna uporabniške trende, teme in vplivneže s koristnimi in enostavnimi interpretacijami podatkov. Z drugimi funkcijami, vključno z orodjem za raziskovanje vsebine in posodobitvami v realnem času s spremljanjem povratnih povezav, je BuzzSumo pravo orodje za vas, če so družbena omrežja osrednji del vaše strategije.

Cena: Možnost brezplačnega paketa (le 10 mesečnih iskanj) ali pa 30-dnevni brezplačen preizkus orodja. Ostali paketi so na voljo od $99 do $299/mesec.

3. Keyword Finder podjetja Mangools

Mangools nudi nabor orodij za SEO, ki je odličen za blogerje, affiliate trženje, mala in srednja podjetja ali agencije za SEO. Še posebej priljubljen je zaradi enostavnosti uporabe. Ključne lastnosti vključujejo raziskavo ključnih besed, analizo konkurentov, analizo povratnih povezav, sledenje uvrstitvam in SERP analizo.

Vsebuje orodje za ključne besede, ki pomaga podjetjem, da si ogledajo uvrstitve konkurentov za najpomembnejše ključne besede, poiščejo ideje za nove ključne besede in spremljajo trende. Vključuje rezultate iskanja za več kot 50.000 lokacij, tako da lahko podjetja ustrezno optimizirajo vsebino na svojih spletnih mestih in pridobijo več organskega prometa.

Cena: Na izbiro so trije paketi (od $29.90-$79.90/na mesec). KW Finder ponuja 10-dnevno brezplačno preizkusno različico.

4. Semrush

Semrush je vodilna spletna platforma za nadzor vidnosti na spletu. Z več kot 50 različnimi orodji in dodatki, ki vključujejo orodja za iskanje, vsebino, družbene medije in tržne raziskave, s podatki za več kot 140 držav, brezhibno integracijo z Googlom in ostalimi platformami – je Semrush pravo orodje za vsa podjetja, ki resno razmišljajo o prisotnosti na spletu.

Cena: na voljo so štiri opcije (od $99.95-$399.95/na mesec). Semrush ponuja 7-dnevno brezplačno preizkusno različico.

5. MOZ

Moz ponuja orodja, ki vam pomagajo ustvariti dodatne povratne povezave do vašega spletnega mesta in vam omogočajo, da razumete, kakšne so vaše obstoječe povezave. Ima zmogljivo orodje za revizijo spletnega mesta, ki opozarja na morebitne težave pajkov, ko ti poizvedujejo za vašim spletnim mestom. Sledi vašim uvrstitvam na SERP-u in uvrstitvam vaših konkurentov.

Cena: 30-dnevni brezplačen preizkus orodja. Sicer pa je cenovni razpon paketov od $99-$599/mesec.

6. Google Search Console in Google Analytics

Google ponuja brezplačno orodje, imenovano Google Search Console, ki ponuja množico podrobnih informacij o uspešnosti vašega spletnega mesta, varnostnih težavah, napakah in še več. Seveda se ne more povsem primerjati z drugimi zmogljivejšimi orodji, vendar je odlično izhodišče. Pomagate si lahko tudi z vsestranskim Google Analytics za izboljšanje vaše strategije optimizacije spletne strani.

Cena: brezplačno

GA4 Glavni Zaslon

7. Screaming Frog

Screaming Frog SEO Spider Tool je orodje s številnimi uporabnimi funkcijami. Njegova naloga je skeniranje spletnih mest, da bo kasneje lažje analizirati njegovo strukturo in elemente, ki vplivajo na SEO znotraj spletnega mesta. Orodje pomaga odkriti nepravilnosti, kot so napačne meta oznake, podvojena vsebina in naslovi, napake 404 in še veliko več.

Cena: brezplačna verzija ali £149 za letno licenco, ki jo boste morali obnavljati.

Izberite pravo SEO orodje za vaše podjetje

Seznam SEO orodij bi lahko bil še veliko daljši, vendar smo izpostavili nekatera izmed najboljših SEO orodij, ki so vam danes na voljo. Katera orodja za SEO so najboljša za vaše podjetje, je na koncu odvisno od tega, kaj točno potrebujete. Opravite raziskave in preizkusite različna orodja, da boste resnično razumeli, katera orodja kaj počnejo, da bo vaša spletna stran “oborožena” z največjim potencialom za uspeh. In v kolikor se želite resno ukvarjati z optimizacijo svoje spletne strani ter dosegati najboljše rezultate, boste morali za ustrezna orodja tudi plačati. Brez tega bo težko temeljito opraviti analizo ter SEO optimizacijo.

Za pomoč pri vidnosti na spletu in poglobljeni SEO analizi se lahko vedno obrnete na nas in nam pišete na blog@spletnik.si.

Uspešno! Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.