SEO optimizacija bloga: vodič za 2024

Dec 15, 2022
Dec 15, 2022

Posodobljeno 18. 11. 2024

SEO optimizacija bloga je praksa optimizacije vsebine vaših blog objav, strukture spletnega mesta in HTML kode za Google iskalnik.

Pogoste naloge, s katerimi se boste srečevali pri SEO optimizaciji bloga, bodo predvsem on-site optimizacija, namestitev vtičnikov, izboljšanje hitrosti spletne strani v sklopu tehnične optimizacije, ter vzpostavljanje notranjih povezav.

V kolikor nimate željenega obiska na spletni strani ali pa vas celo ni možno najti v iskalnikih, je čas, da pogledate še možnost SEO optimizacije vašega bloga. Tako boste pomagali vaši spletni strani, da bolje tekmuje med iskalnimi rezultati. Kadar v svoji vsebini in blog besedilih uporabljate specifične poizvedbe po ključnih besedah, Googlu sporočate, da je vaša napisana vsebina bolj primerna za poizvedbo iskalca kakor pa ostala vsebina od vaše konkurence.

V tem članku bomo razjasnili, kako pomembna je kvalitetna vsebina in pisanje besedila. Po korakih bomo pojasnili, kako pripraviti dobro optimizirane članke, ki jih bodo ljudje rade volje brali na vašem blogu. To spada pod On site optimizacijo, saj spremembe delamo neposredno na naši strani.

Kako izgleda dobro SEO optimiziran blog članek?

V čem se dobro optimizirani članki razlikujejo v primerjavi z drugimi vrstami besedil in vsebin na vaši spletni strani? Čeprav obstajajo križanja z drugimi vrstami člankov, so optimizirani članki napisani predvsem z namenom, da bi v Googlu povečali prepoznavnost pomembnih ključnih besed vaše niše in spletne strani.

Tu gre za vsebine, kot je recimo objava ali blog, ki je na vašem spletnem mestu postavljena kot stran z unikatnim URL-jem. Optimiziran članek izobražuje, informira ali celo zabava vašo ciljno skupino s kakovostno in predvsem strokovno vsebino. Takšni članki so optimizirani za iskalnike, s čimer imajo boljše možnosti za dobro uvrstitev na iskalnikih.

Kaj je SEO članek?

Zakaj je pomembna SEO optimizacija bloga?

Pri pisanju optimiziranih člankov morate imeti v mislih določena pravila, ki vam lahko pomagajo izboljšati možnosti za višjo uvrstitev v iskalnikih. Navajamo pet razlogov, zakaj so dobri in informativni, predvsem pa SEO optimizirani članki pomembni ter koristni za vašo spletno stran:

1. Google obstaja predvsem zaradi spletne vsebine

Spletne strani, vključno s članki oz. blogom, so tisto, kar spletni iskalniki (Google), shranijo v svoj indeks. Ko nekdo izvede iskanje, Google analizira njegovo poizvedbo in najde relevantne ujemajoče vsebine. Brez teh spletnih strani, Google v svojih rezultatih iskanja ne bi imel nič, kar bi lahko prikazal uporabnikom.

To, da so vaše spletne strani in blog članki vidni ter najdeni na iskalniku, bo pozitivno vplivalo na obiskanost vaše spletne strani.

Organski zadetki v povprečju pripeljejo več kot 50 odstotkov obiska (pri B2B celo do 64%) na vašo spletno stran.

2. Googlov algoritev potrebuje vašo pomoč

Blog članki so optimizirani za Google zato, da le ta bolje razume tematiko vaših člankov, bloga in s tem spletnih strani. To poviša možnost, da se bo vsebina na vaši strani štela kot pomembna za določene poizvedbe. Posledično se bo prikazala na prvi strani rezultatov iskanja.

V kolikor za optimizacijo uporabljate platformo WordPress, imate na voljo veliko vtičnikov, ki vam bodo pri samem procesu optimiziranja v veliko pomoč

3. Optimizirani blog članki vzpostavljajo avtoriteto

Google daje čedalje večjo vrednost spletnim stranem, ki imajo uporabno vsebino za bralce. Pisanje optimiziranih člankov na blogu je vsekakor eden izmed ključnih načinov, kako lahko dosežete zaupanje in avtoriteto v očeh obiskovalca strani ter Googla oz. ostalih spletnih iskalnikov.

Kakovosten SEO članek

4. Kakovostna in berljiva vsebina za vaše obiskovalce

Optimizirani članki na vašem blogu lahko privedejo do velikega števila koristi na vaši spletni strani. Ena izmed glavnih koristi je ta, da pridobivate večje število povratnih obiskov vašega bloga, saj obiskovalci zaradi kvalitetne vsebine preživijo dlje časa na vaših člankih, si ogledajo še ostale članke ali podstrani, ter celo sprožijo konverzijo (ki je lahko nakup, oddano povpraševanje, naročilo, prenos e-pripročnika…)

Ustvarjanje prepričljive in uporabne vsebine bo bolj vplivalo na vašo spletno stran kot kateri koli drugi faktor. Uporabniki danes zelo hitro opazijo dobro in kvalitetno vsebino nekega bloga – v kolikor so z vsebino zadovoljni, je velika verjetnost, da bodo vaše vsebine delili naprej.

Danes je to mogoče enostavno in hitro izvesti z deljenjem objave na socialnih omrežjih, preko elektronske pošte, komentarjih na forumih itd. Običajno so ravno tovrstna priporočila glavni dejavnik, ki pomaga zgraditi ugled vašega bloga – tako pri obiskovalcih kot pri Googlu; in to se zelo redko zgodi brez kakovostne vsebine člankov na vašem blogu.

5. Premagajte konkurenco v iskalnih rezultatih

Blog članek, optimiziran za iskalnike, lahko dosega odlično vidnost in tako doseže vaše uporabnike.

Z implementacijo kvalitetne SEO optimizacije bloga lahko hitro prehitite svojo konkurenco, v kolikor oni tovrstne optimizacije ne izvajajo.

Kako napisati kakovosten SEO članek?

Kako napisati SEO optimizirane članke na vašem blogu?

Ko se boste lotili pisanja, potrebujete:

  • osebo, ki ima občutek za pisanje ter se istočasno spozna na SEO optimizacijo,
  • SEO orodja, ki vam zagotovijo podatke, potrebne za optimizacijo vsebine.

V nadaljevanju bomo predstavili 8 ključnih korakov za pisanje optimiziranega članka na vašem blogu. Brez skrbi, v kolikor imate blog vsebine že napisane, lahko skočite na peti korak in se lotite optimizacije ob tam naprej.

Vsekakor pa priporočamo pregled vseh korakov, da lahko presodite, če imate vsebine sploh dobro zastavljene. Pa začnimo.

1. Korak: Določitev specifikacij članka

Najprej si izpišite osnovna dejstva o članku, ki ga boste napisali na svojem blogu. Sem spadajo elementi kot so:

?? tema,

?? ciljne ključne besede,

?? meta zapisi (naslov, opis) in

?? primeren URL.

Ustvarite tabelo podatkov, ki vsebuje ključne podrobnosti za novo vsebino. Ta tabela vam služi za organizacijo vseh elementov dobro optimiziranega članka, preden začnete z dejanskim pisanjem.

povprasevanje povprasevanje

2. Korak: Napišite strokovno in kvalitetno vsebino

Google želi, da imajo rezultati iskanja na prvi strani kakovostno in strokovno vsebino. To se doseže ravno s procesom SEO optimizacije bloga. Najbolj pomembno je, da razumete glavno željo Googla – da so njegovi uporabniki zadovoljni z rezultati iskanja.

Poleg tega, da kakovostna vsebina zadovolji vaše obiskovalce, vam lahko prinese tudi obiskovalce oz. bralce na dolgi rok, ki se redno vračajo k vam ravno zaradi kvalitetne vsebine.

Preden se lotite pisanja članka določite pisca, saj mora biti članek kvaliteten. Če ste recimo strokovnjak za neko specifično področje, vendar pa kljub temu niste ravno prepričani v svojo sposobnost za pisanje, razmislite o najemu strokovnjaka, ki ima izkušnje s pisanjem optimiziranih blog člankov, ter ve, kako strateško uporabiti ključne besede. Taka oseba mora znati v besedilo vključiti tudi povezave.

Poskrbite, da vsebino na vašem blogu ustvarjajo ali urejajo ljudje z znanjem na tem področju. Uporabniki namreč preferirajo vsebino, ki je dobro napisana, kvaliteta in berljiva. Zato naj bo pisanje besedil ter člankov zaupano nekomu, ki takšno vrsto dela rad opravlja.

V kakovostni in strokovni vsebini ni prostora ali tolerance za kakršnekoli napake – poskrbite, da je besedilo brez tovrstnih napak.

Kvaliteten SEO članek

Ste strokovnjak na svojem področju, zato uporabite to znanje za ustvarjanje kvalitetne vsebine na vašem blogu. Članki, ki pokažejo, kako se kaj naredi so odličen začetek – vsebujejo koristne informacije, so pregledni in se jih prebere v kratkem času.

Izberite eno od vaših ključnih besed in poiščite način, da jo spremenite v zanimivo in ustrezno temo za vaše blog obiskovalce.

Na primer, ključno besedo “kako napisati knjigo” bi lahko uporabili kot izhodišče za katerega koli od spodnjih člankov:

  • 10 odličnih nasvetov, kako napisati kakovostno knjigo
  • Vaš najboljši vodnik za pisanje knjige
  • Izgubljate bralce, ker delate te 3 velike napake pri pisanju vsebine?

3. Korak: Uporabite primerna SEO orodja

Številni pisci niso strokovnjaki iz področja SEO optimizacije, zato je urejanje članka lahko precej zahtevno. Vendar brez skrbi: na voljo imate dobra orodja, ki piscem pomagajo enostavno optimizirati njihovo blog vsebino.

V kolikor uporabljate platformo WordPress imate na voljo poseben vtičnik – Yoast. Yoast pomaga piscem vsebin pridobiti ključne podatke o optimizaciji pred, med in po postopku pisanja. Članki so v tem primeru optimizirani z najboljšimi praksami za določeno iskalno poizvedbo (ne splošnimi najboljšimi praksami, ki niso tako uporabne).

Pomagate si lahko tudi z vsemi ostalimi orodji za SEO optimizacijo.

4. korak: Raziščite ključne besede

Kaj vaše ciljno občinstvo vnaša v Googlov iskalnik, ko iščejo informacije ali odgovore, ki jih imate na svojih spletnih straneh?

Razmislite o besedah, ki bi jih potencialni obiskovalec verjetno vpisal, da bi našel vašo vsebino. Uporabniki, ki imajo znanje o določni temi bodo uporabljali drugačne pojme v iskalniku kakor nekdo, ki o tej temi še ne ve nič.

Na primer, nekdo, ki ima že nekaj znanja o optimizaciji spletnih strani bi lahko v Google vpisal “SEO optimizacija spletnih strani”, medtem ko lahko nekdo, ki je začetnik na tem področju, uporabi bolj splošno poizvedbo kot je “kako izboljšati spletne strani”.

Več o seo optimzaciji lahko najdete tu.

To imenujemo tudi “longtail keyword” ali dolge ključne besede. Predvidevanje teh razlik v načinih iskanja ter njihovo upoštevanje med pisanjem vsebine (s pravilno kombinacijo ključnih besednih zvez) prinese pozitivne rezultate.

Stremite k temu, da imate vsaj en glavni iskalni izraz (ključno besedo), na katerega optimizirate svoj članek. Nato določite tudi sekundarne ključne besede, ki bodo služile kakor dopolnilo in so relevantne izbrani osnovni temi.

Na tem točki si lahko pomagate z orodji, kot sta Google Trends in Google Keyword Planner.

Keyword Planner - ključne besede v povezavi s SEO optimizacijo

5. Korak: Analiza konkurence

Verjetno vam ni presenetljiva informacija, da vašo online konkurenco sestavljajo ostali blogi, ki uporabljajo eno ali več vaših ključnih besed? S temi spletnimi stranmi se potegujete za čim višjo uvrstitev v Googlu.

Ko imate izbrano ključno besedo oziroma več ključnih besed, je čas za SEO analizo konkurence. Z ustreznimi orodji lahko hitro spoznate, katere strani se uvrščajo na top pozicije v Googlu za vaše ključne iskalne poizvedbe, ter kako se pozicije gibljejo skozi čas.

Opremljeni s temi podatki za pisanje besedil in optimiziranih člankov, ne boste sledili le slepim splošnim najboljšim praksam optimizacije (»Morate napisati 1500 besed!«). Optimizirajte raje tako, da se vaša vsebina ujema ali pa presega kvaliteto (po možnosti tudi dolžino) trenutno najvišje uvrščenih blogov.

6. Korak: Optimizacija same vsebine člankov

Na tej točki že imate dobro napisan članek za vaš blog. Zdaj je pa čas za SEO optimizacijo članka. Vaš prvi cilj naj bo, da se izbrana ključna beseda (oz. več ključnih besed, če jih imate) naravno umesti v vašo vsebino. Prvi korak je torej ugotoviti, kje lahko zamenjate nekaj besed ali besednih zvez s ključnimi izrazi.

Pomembno je, da je vaš članek zelo berljiv. Izogibate se vstavljanja številnih nepotrebnih ključnih besed, namenjenih izključno za iskalnike – takšne strategije so moteče in nesmiselne iz vidika uporabnikov. Članku tako naredite manj koristi in povzročite več škode Takšna besedila lahko bralca odvrnejo, da hitro zapusti vašo stran, kar za Google pomeni, da je vaša stran nezaželena.

Optimizirajte blog vsebino za svoje bralce in ne za iskalnike. Stremite k temu, da so vaše ključne besede čim bolj enakovredno porazdeljene po celem članku. Kaj prinese najbolj pozitivne rezultate? Oblikovanje vašega bloga in člankov glede na potrebe vaših bralec in zagotovitev, da je spletno mesto lahko dostopno iskalnikom.

Kam torej umestiti vaše ključne besede znotraj besedil? In kako jih razporediti?

  • V naslovu (1 do 2 ključni besedi), povzetek (2 do 3 ponovitve) in polja za ključne besede (5-7). Vključite lahko ključne besedne zveze in ne le posamezne besede,
  • Vstavite jih tudi v (pod)naslove (H1, H2, H3 itd.),
  • Za kvalitetno optimizacijo uporabite le tiste besede, ki ustrezajo izbrani temi članka.

Pred objavo članka seveda preverite, da je kvaliteta besedila odlična, ni napak in da je v skladu z Googlovimi najboljšimi praksami. V kolikor sprejemate gostujoče objave, morajo ta besedila upoštevati enake standarde kot jih vi na vašem blogu. Če tega ne upoštevate, lahko to resno vpliva na kakovost vašega bloga.

Primer: slabe gostujoče objave lahko privedejo do tega, da vaš blog dobi “kazen” s strani Googla. Posledično bo vaša vidljivost na spletu omejena.

Optimizacija vsebine člankov

7. Korak: Grajenje kakovostnih povezav

Poleg pisanja vrhunske vsebine se v sklopu off site optimizacije lotite tudi gradnje kakovostnih povezav zaupanja vrednih spletnih mest do vašega članka oz. bloga.

Več kot boste imeli kvalitetnih povezav do vašega članka, bolj vas bo Google prepoznal kot avtoriteto na vašem področju. Posledično boste nagrajeni z višjimi pozicijami na Googlu.

8. Korak: Analiza uspešnosti člankov

S tem, ko napišete in objavite vaš optimiziran članek, pa vaša SEO optimizacija bloga oz. članka še vedno ni končana. Namreč, želeli boste slediti uspešnosti tega članka, analizirati podatke in po potrebi kaj spremeniti.

Z uporabo storitve Google Analytics (oz. drugim orodjem) lahko hitro preverite, kako uspešen je članek pri iskanju. Kazalci, ki so najbolj pomembni:

  • povprečen čas na strani,
  • število ogledov strani,
  • poizvedbe, ki prinašajo iskalno promet do tega članka.

S pridobljenimi podatki lahko ugotovite, kako se vaš blog “obnaša” glede na konkurenco. Razmislite, kako lahko izboljšate pisanje vsebin ali jih posodobite z novo, bolj ustrezno ključno besedo.

analiza uspešnosti članka

Optimizacija kategorijskih strani blogov

Kategorije blogov služijo primarno za lažjo navigacijo končnega uporabnika. Zahvaljujoč kategorizaciji lahko lažje brskate po objavah in hitreje pridete do starejših člankov, ne da bi morali slediti zgolj kronološkemu zaporedju.

Blog kategorije imajo torej zelo pomemben namen iz vidika funkcionalnosti. Ne le, da so uporabne za navigacijo bralca, ampak tudi za Google, saj mu daje vedeti glavno temo oz. vsebinski sklop znotraj katerega spadajo članki.

Kategorije služijo kot kazalo, ki blog organizirajo v navpično povezovalno strukturo, pri čemer so posamezni članki postavljeni pod različne kategorije.

Poglejmo si, kako optimizrati kategorije v nekaj preprostih korakih.

Izbor “združevalne” ključne besede

Ključna beseda, ki jo izberete za svoje kategorije, ima zelo pomembno vlogo pri optimizaciji.

Poskusite izbrati najbolj prevladujočo ključno besedo vezano na teme člankov, o katerih ste pisali ali jih boste pisali v prihodnosti. Primer: Če imate članke z naslovi “kaj je seo”, “on site optimizacija”, “optimiziranje blog člankov”, “gradnja povratnih povezav”,… potem bi v takem primeru bilo smiselno glavno kategorijo optimizirali na besedo “SEO”.

Dodajanje opisa kategorije

Kategorijske strani imajo slab sloves, da ustvarjajo težave s podvojeno vsebino. Zato veliko ljudi pravi, da jih ne bi smeli indeksirati in se s tem izogniti morebitni algoritemski kazni s strani Googla.

Razlog je sledeč: Prikazujejo samo to, da objave spadajo v določeno kategorijo, vendar posledično nimajo izvirne vsebine.

Če želite premagati ta izziv, morate samo dodati nekaj opisnega besedila, povezanega s kategorijo. Pod opis lahko dodate definicijo teme, kakšno prodajno besedilo (če primerno) ali navadno uvodno besedilo – odvisno od teme.

Vsekakor pa poskrbite, da bo vaša kategorija zajeta v Googlov index in da ne bo označena kot “NOINDEX”. Lahko uporabite vtičnik, kot je “SEO Minion” (Chrome uporabniki), za preverjanje ali je posamična podstran v indexu ali ne.

Primer preverjanja s SEO minion vtičnikom: Preprosto v Chrome brskalniku kliknete SEO minion ikono in v meniju izberete prvo možnost – “Analyze On-page SEO” in proti vrhu boste našli Meta robots, kjer bo pisalo index ali noindex.

primer kategorije v noindex
Primer kategorije, ki je (namenoma) bila dana v noindex

V kolikor imate noindex, dodajte opis kategorije in poskbite, da je v indeksu. To lahko storite v vašem CMS urejevalniku – v WordPress se to ureja v vtičnikih, kot sta Yoast in SEOpress.

Notranje povezovanje

Le v kolikor je vaša kategorija verodostojna oz. avtoritativna, se bo pojavila v rezultatih iskanja na Googlu. Eden od načinov grajenja avtoritete je povezovanje z objavami v izbrani kategoriji.

Uporabite naslov kategorije kot sidrno besedilo (natančno ujemanje) pri procesu vzpostavljanja notranjih povezav. Tako lahko Google smiselno sklepa s katero ključno besedo poskušate uvrstiti stran.

Priporočamo vam, da ne uporabljate izključno natančnega ujemanja pri gradnji notranjih povezav. Uporabite več variacij izbrane ključne besede, saj s tem Google dobi več konteksta in bolj celostno sliko.

Zaključne misli

Pisanje oz. optimizacija bloga je več kot samo to, da odprete svoj spletni urejevalnik in napišete čim več. SEO optimizacija za blog ima nekaj elementov, ki jih morate imeti v glavi pred vsakim pisanjem novega članka.

Pazite na strukturo naslovov in podnaslovov, oznako slik in notranje povezave z relevantnimi podstranmi. Seveda pa ne pozabite na najpomembnejši element – vrhunsko vsebino.

Pri Spletniku se zavedamo kako pomembna je SEO optimizacija spletnih strani, tako on site in off site. Smo na tekočem z najnovejšimi trendi in uporabljamo tudi najboljša plačljiva orodja za SEO. Posledično dosegamo izvrstne rezultate in visoke uvrstitve na Googlu.

Za pomoč pri pisanju bloga, večjo spletno vidnost in uspeh se lahko obrnete tudi na naše strokovnjake po nasvet in strategijo. Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si.

Uspešno!

Spletnik

Andreja Ogrinc Vidic

Glej… tole je zate

Prijavi se na e-novice in prejmi brezplačen dostop do Spletnik Akademije.

Ocenite to stran

ANALIZIRAJ SPLETNO STRAN