SEO optimizacija bloga: vodič za 2022

Jun 1, 2022
Jun 1, 2022

SEO optimizacija bloga je praksa optimizacije vsebine vaših blog objav, strukturo spletnega mesta in HTML kode za Google iskalnik. Pogoste naloge, s katerimi se boste srečevali pri SEO optimizaciji bloga bo predvsem on-site optimizacija, namestitev vtičnikov, izboljšanje hitrosti spletne strani v sklopu tehnične optimizacije, ter vzpostavljanje notranjih povezav.

V kolikor nimate željenega obiska na spletni strani ali pa vas celo ni možno najti v iskalnikih, je čas da pogledate še možnost SEO optimizacije vašega bloga. Tako boste pomagali vaši spletni strani, da bolje tekmuje med iskalnimi rezultati. Kadar v svoji vsebini in blog besedilih uporabljate specifične poizvedbe po ključnih besedah, Googlu sporočate, da je vaša napisana vsebina bolj primerna za poizvedbo iskalca kakor pa ostala vsebina od vaše konkurence.

V tem članku bomo razjasnili kako pomembna je kvalitetna vsebina in pisanje besedila. Po korakih bomo pojasnili, kako pripraviti dobro optimizirane članke, ki jih bodo ljudje rade volje brali na vašem blogu. To spada pod On site optimizacijo, ker spremebe delamo neposredno na naši strani.

Kako izgleda dobro SEO optimiziran blog članek?

V čem se dobro optimizirani članki razlikujejo v primerjavi z drugimi vrstami besedil in vsebin na vaši spletni strani? Čeprav obstajajo križanja z drugimi vrstami člankov, so optimizirani članki napisani predvsem z namenom, da bi v Googlu povečali prepoznavnost pomembnih ključnih besed vaše niše in spletne strani.

Tu gre za vsebine, kot je recimo objava ali blog, ki je na vašem spletnem mestu postavljena kot stran z unikatnim URL-jem. Optimiziran članek izobražuje, informira ali celo zabava vašo ciljno skupino s kakvostno in predvsem strokovno vsebino. Članki so optimizirani za iskalnike, tako da imate boljše možnosti, da pridete na vrh iskalnih rezutatov.

Kaj je SEO članek?

Zakaj je pomembna SEO optimizacija bloga?

Pri pisanju optimiziranih člankov morate imeti v mislih določena pravila, ki vam lahko pomagajo izboljšati možnosti za višjo uvrstitev v iskalnikih. Navajamo pet razlogov, zakaj so članki pomembni ter koristni za vašo spletno stran:

1. Google obstaja predvsem zaradi spletne vsebine

Spletne strani, vključno s članki oz. blogom, so tisto spletni iskalniki (Google), shranijo v svoj indeks. Ko nekdo izvede iskanje, Google analizira njegovo poizvedbo in najde relevantne ujemajoče vsebine. Brez teh spletnih strani, Google v svojih rezultatih iskanja ne bi imel nič, kar bi lahko prikazal uporabnikom. To, da so vaše spletne strani in blog članki vidni ter najdeni na iskalniku, bo vplivalno pozitivno obiskanost vaše spletne strani. Organski zadetki v povprečju pripeljejo več kot 50 odstotkov prometa (pri B2B celo do 64%) na vašo internetno stran.

2. Googlov algoritev še zmeraj potrebuje vašo pomoč

Blog članki so optimiziramo za Google zato, tako da le ta bolje razume tematiko vaših člankov, bloga in s tem spletnih strani. To zviša možnost, da se bo vsebina na vaši strani štela kot pomembno za določene poizvedbe. Posledično se bo prikazala na prvi strani rezultatov iskanja. V kolikor za optimizacijo uporabljate platformo WordPress, imate na voljo veliko vtičnikov, ki vam bodo pri samem procesu optimiziranja v veliko pomoč

3. Optimizirani blog članki vzpostavljajo avtoriteto

Google daje čedalje večjo vrednost spletnim stranem, ki imajo uporabno vsebino za bralce. Pisanje optimiziranih člankov na blogu je vsekako eden izmed ključnih načinov, kako lahko dosežete zaupanje in avtoriteto v očeh obiskovalca strani ter Googla oz. ostalih spletnih iskalnikov.

kaj so SEO članki in kako jih napisati?

4. Kakovostna in berljiva vsebina za vaše obiskovalce

Optimizirani članki na vašem blogu lahko privedejo do velikega števila koristi na vaši spletni strani. Ena izmed glavnih koristi je ta, da pridobivate večje število povratnih obiskov vašega bloga, saj obiskovalci zaradi kvalitetne vsebine preživijo dlje časa na vaših blog člankih, si ogledajo še ostale članek ali podstrani, ter celo opravijo konverzije (v kolikor imate tudi spletno trgovino)

Ustvarjanje prepričljive in uporabne vsebine, kar je tudi ključ SEO optimizacije člankov, bo verjetno bolj vplivalo na vašo spletno stran kot kateri koli drugi faktor. Uporabniki danes znajo hitro opaziti dobro in kvalitetno vsebino nekega bloga. V kolikor so z vsebino zadovoljno, je velika verjetnost, da bodo vaše vsebine delili še naprej.

Danes je to mogoče enostavno in hitro izvesti z deljenjem objave na socialnih omrežjih, preko elektronske pošte pošte, komentarjih na forumih itd. Običajno so ravno tovrstva priporočila glavni dejavnik, ki pomaga zgraditi ugled vašega bloga – tako pri obiskovalcih kot pri Googlu; in to se zelo redko zgodi brez kakovostne vsebine člankov na vašem blogu.

5. Premagajte konkurenco v iskalnih rezultatih

Blog članek, optimiziran za iskalnike, lahko dosega odlično vidnost in tako doseže vaše uporabnike. Raziščite, kaj počne najbolje uvrščena vsebina v iskalnikih. Z implementacijo kvalitetne SEO optimizacije bloga lahko kar hitro prehitite svojo konkurenco, v kolikor oni tovrstne optimizacije ne izvajajo.

Premagajte svojo konkurenco v rezultatih iskanja

Kako napisati SEO optimizirane članke na vašem blogu?

Kadar se boste lotili napisati optimiziran članek, potrebujete sledeče:

  • Osebo, ki ima občutek za pisanje ter se istočasno spozna na SEO optimizacijo in ključne besede,
  • SEO orodja, ki vam zagotovijo podatke, potrebne za optimizacijo vsebine.

V nadaljevanju bomo predstavili 8 ključnih korakov za pisanje optimiziranega članka na vašem blogu. Brez skrbi, v kolikor imate blog vsebine že napisane, lahko skočite na peti korak in nato delate ob tam naprej. Vsekakor pa priporočamo pregled vseh korakov, da lahko presodite, če imate vsebine sploh dobro zastavljene. Pa začnimo:

1. Korak: Določitev specifikacij za besedilo članka

Najprej si izpišite osnovna dejstva o članku, ki ga boste napisali na svojem blogu. Sem spadajo elementi kot so: tema, ciljne ključne besede, meta zapisi (naslov, opis) in seveda primeren URL. Na vrhu dokumenta ustvarite tabelo podatkov, ki vsebuje ključne podrobnosti za novo vsebino. Ta tabela vam služi za ogranizacijo vseh elementov dobro optimiziranega članka, preden začnete z dejanskim pisanjem.

2. Korak: Napišite strokovno in kvalitetno vsebino

Google želi, da imajo rezultati iskanja na prvi strani kakovostne in strokovne vsebino. To se pa doseže ravno s procesom SEO optimizacije bloga. Najbolj pomembno je, da razumete glavno željo Googla, da so njegovi uporabniki zadovoljni z rezultati iskanja. Poleg tega, da kakovostna vsebina zadovolji vaše obiskovalce, vam lahko prinese tudi obiskovalce oz. bralce na dolgi rok, ki se vredno vračajo k vam za kvalitetno vsebino.

Preden se lotite pisanja članka določite pisca, saj bo članek moral biti kvaliteten!. Če ste recimo strokovnjak za neko specifično področje, vendar pa kljub temu niste ravno prepričani v svojo sposobnost za pisanje, razmislite o najemu strokovanjaka, ki mima izkušnje s pisanjem optimiziranih blog člankov, ter ve kako strateško uporabiti ključne besede. Taka oseba mora znati tudi vključiti hiperpovezave v tekst.

Poskrbite vsekakor, da vsebino na vašem blogu ustvarjajo ali urejajo ljudje s strokovnim znanjem na tem področju. Uporabniki namreč preferirajo vsebino, ki je dobro napisana, kvaliteta in berljiva. Zato naj bo pisanje besedil ter člankov zaupano nekomo, ki takšno vsto dela rad opravlja. V kakovostni in strokovni vsebini ni dosti prostora ali tolerance za kakršnekoli in slovnične napake – poskrbite, da je besedilo brez tovrstnih napak.

Ustvarite strokovno napisane vsebine

Ste strokovnjak za svoje področje, zato uporabite to znanje za ustvarjanje kvalitetne vsebine na vašem blogu. Članki, ki pokažejo kako se kaj naredi so odličen začetek – vsebujejo koristne informacije, so pregledni in se jih prebere v kratkem času. Izberite eno od vaših ključnih besed in poiščite način, da jo spremenite v zanimivo in ustrezno temo za vaše blog obiskovalce.

Na primer, ključno besedo “kako napisati knjigo” bi lahko uporabili to ključno besedo kot izhodišče za katerega koli od spodnjih člankov:

  • 10 odličnih nasvetov kako napisati kakovostno knjigo
  • Vaš najboljši vodnik za pisanje knjige
  • Izgubljate bralce, ker delate te 3 velike napake pri pisanju vsebine?

3. Korak: Uporabite primerna SEO orodja

Številni pisci niso strokovnjaki iz področja SEO optimizacije vsebin za bloge oz. spletna mesta, zato je urejanje članka lahko precej zahtevno. Vendar brez skrbi: na voljo imato dobra orodja, ki piscem pomagajo enostavno optimizirati njihovo blog vsebino.

V kolikor uporabljate platformo WordPress imate tu na voljo poseven vtičnik – Yoast. Yoast pomaga piscem vsebin pridobiti ključne podatke o optimizaciji pred, med in po postopku pisanja. Članki so v tem primeru optimizirani z najboljšimi praksami za določeno iskalno poizvedbo (ne splošnimi najboljšimi praksami, ki niso tako uporabne).

4. korak: Raziščite ključne besede

Kaj vaše ciljno občinstvo vnaša v Googlov iskalnik, ko iščejo informacije ali odgovore, ki jih imate na svojih spletnih straneh? Razmislite o besedah, ki bi jih potencialni obiskovalec verjetno vpisal, da bi našel vašo vsebino. Uporabniki, ki imajo znanja o določni temi bodo uporabljali drugačne pojme v iskalniku kakor nekdo, ki o tej temi še ve nič.

Na primer, nekdo, ki ima že nekaj znanja o optimiziranju spletnih strani bi lahko v Google vpisal “SEO optimizacija spletnih strani”, medtem ko lahko neko, ki je začetnik na tem področju, uporabi bolj splošno poizvedbo kot je “kako izboljšati spletne strani”. To imenujemo tudi “longtail keyword” ali dolga ključna beseda. Predvidevanje teh razlik v načinih iskanja ter njihovo upoštevanje med pisanjem vsebine (z pravilno kombinacijo ključnih besednih zvez) prinese pozitivne rezultate.

Stremite k temu, da imate vsaj en glavni iskalni izraz (ključno besedo), na kateregoa optimizirate svoj članek. Nato določite tudi sekundarne ključne besede, ki bodo služile kakor dopolnilo in so relevantne izbrani osnovni temi.

Na tem točki si lahko pomagate z orodji, kot sta Google Trends in Google Keyword Planner.

Keyword Planner - ključne besede v povezavi s SEO optimizacijo

5. Korak: Analiza konkurence

Verjetno vam ni presenetljiva informacija, da vašo online konkurenco sestavljajo ostali blogi, ki uporabljajo eno ali več vaših ključnih besed? S temi spletnimi stranmi se potegujete za čim višjo uvrstitev v Googlu.

Ko imate izbano ključno besedo oziroma več ključnih besed, je čas za analizo konkurence. Z ustreznimi orodji lahko hitro spoznate, katere strani se uvrščajo na top pozicije v Googlu za vaše ključne iskalne poizvedbe, ter kako se pozicije gibljejo skozi čas.

Opremljeni s temi podatki za pisanje besedil in optimiziranih člankov, ne boste sledili le slepim splošnim najboljšim praksam optimizacije (»Morate napisati 1500 besed!«). Optimizirajte raje tako, da se vaša vsebina ujema ali pa presega kvaliteto (po možnosti tudi dolžino) trenutno najvišje uvrščenih blogov.

6. Korak: Optimizacija same vsebine člankov

Na tej točki že imate dobro napisan članek za vaš blog. Zdaj je pa čas za SEO optimizacijo članka. Vaš prvi cilj naj bo, da se izbrana ključna beseda (oz. več ključnih besed, če jih imate) naravno umestijo v znotraj vaše vsebine. Prvi korak je torej ugotoviti, kje lahko zamenjate nekaj besed ali besednih zvez s ključnimi izrazi.

Pomembno je, da je vaš članek zelo berljiv. Izogibate se vstavljanja številnih nepotrebnih ključnih besed, namenjenih izključno za iskalnike – takšne strategije so moteče in nesmiselne iz vidika uporabnikov. Članku tako naredite manj koristi in povzročite več škode Takšna besedila lahko bralca odvrnejo, da hitro zapusti vašo stran, kar za Google pomeni, da je vaša stran nezaželena.

Optimizirajte blog vsebino za svoje bralce in ne za iskalnike. Stremite k temu, da so vaše ključne besede čim bolj enakovredno porazdeljene po celem članku. Kaj prinese najbolj pozitivne rezultate? Oblikovanje vašega bloga in člankov glede na potrebe vaših bralec in zagotovitev, da je spletno mesto lahko dostopno iskalnikom.

Kam pa torej vmestiti vašo ključna beseda znotraj besedil? In kako jih razporediti?

  • V naslovu (1 do2 ključni besedi), povzetek (2 do 3 ponovitve) in polja za ključne besede (5-7). Vključite lahko ključne besedne zveze in ne le posamezne besede
  • Vstavite jih tudi v (pod)poglavja (H1, H2, H3 itd.)
  • Za kvalitetno optimizacijo uporabite le tiste besede, ki ustrezajo izbrani temi članka

Pred objavo članka seveda preverite, da je kvaliteta besedila odlična, ni napak in da je v skladu z Googlovimi najboljšimi praksami. V kolikor sprejemate gostujoče objave, morajo ta besedila upoštevati enake standarde kot jih vi na vašem blogu. Če tega ne upoštevate, lahko to resno vpliva na kakovost vašega bloga. Primer: slabe gostujoče objave lahko privedejo do tega, da vaš blog dobi “kazen” s strani Googla. Posledično bo vaša vidljivost na spletu omejena.

Optimizirajte vsebino člankov

7. Korak: Grajenje kakovostnih povezav

Poleg pisanja vrhunske vsebine se lahko v sklopu off site optimizacije lotite tudi gradnje kakovostnih povezav zaupanja vrednih spletnih mest do vašega članka oz. bloga. Več kot boste imeli kvalitetnih povezav do vašega članka, bolj vas bo Google prepoznal kot avtoriteto na vašem področju. Posledično boste nagrajeni z višjimi pozicijami na Googlu.

8. Korak: Analiza uspešnosti člankov

S tem ko napišete in objavite vaš optimiziran članek, pa vaša SEO optimizacija bloga oz. članka še vedno ni končana. Namreč želeli boste slediti uspešnosti tega članka, analizirati podatke in po potrebi kaj spremeniti.

Z uporabo storitve Google Analytics (oz. drugim orodjem) lahko hitro preverite, kako uspešen je članek pri iskanju. Kazalci, ki so najbolj pomembni:

  • Povprečen čas na strani
  • Število ogledov strani
  • Poizvedbe, ki prinašajo iskalno promet do tega članka

S pridobljenimi podatki lahko ugotovite kako se vaš blog odreže glede na konkurenco. Razmislite kako lahko izboljšate pisanje vsebin ali jih posodobite z novo, bolj ustrezno ključno besedo.

analiza uspešnosti članka

Zaključne misli

Pisanje oz. optimizacija bloga je več kot samo to, da odprete svoj spletni urejevalni in napišete čim več. SEO optimizacija za blog ima kar nekaj elementov, ki jih morate imeti v glavi pred vsakim pisanjem novega članka. Pazite na strukturo naslovov in podnaslovov, oznako slik in notranje povezave z relevantnimi podstranmi. Seveda pa ne pozabite na najpomembnejši element – vrhunsko vsebino.

Pri Spletniku se zavedamo kako pomembna je SEO optimizacija spletnih strani, tako on site in off site optimizacija. Smo na tekočem z najnovejšimi trendi in uporabljamo tudi najboljša plačljiva orodja za SEO. Posledično dosegamo izvrstne rezultate in visoke uvrstitve na Googlu.

Za pomoč pri pisanju bloga, večjo spletno vidnost in uspeh se lahko obrnete tudi na naše strokovnjake po nasvet in strategijo. Pišite nam na blog@spletnik.si.

Uspešno!

Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.