SEO za konkurenčne panoge – kako se ga lotiti?

Dec 20, 2023
Dec 20, 2023

Nobena skrivnost ni, da je SEO optimizacija eden najučinkovitejših načinov trženja podjetja na spletu, saj organska in lokalna iskanja na iskalnikih, kot je Google, predstavljajo 69 % vsega spletnega prometa.

Poleg tega iskalniki usmerijo 300 % več prometa na spletne strani kot pa družbena omrežja.

Torej, če želite doseči:

  • potencialne stranke,
  • povečati prodajo ter
  • vidnost na spletu je SEO optimizacija prava pot.

Vendar, ker je SEO optimizacija tako učinkovita, je tudi izjemno priljubljeno “orožje” mnogih podjetij. Podjetja, ki v svoji niši prevladujejo na lestvici SERP, imajo običajno veliko visokokakovostne vsebine, brezhiben tehnični SEO in brezhibne/kvalitetne povratne povezave.

To pomeni, da se bo neverjetno težko uvrstiti na prva mesta za določene ključne besede. Zaradi tega se številna mala in srednje velika podjetja izogibajo priljubljenim ključnim besedam, ki imajo veliko konkurence. Namesto tega se osredotočajo na ključne besede, ki imajo spodoben obseg iskanja in nimajo preveč konkurentov.

Toda ali je to vedno najboljši pristop? Ne vedno. V resnici obstaja veliko načinov za pridobitev najboljših mest na zelo konkurenčnih SERP straneh; potrebna je le kreativna strategija in taktika. V nadaljevanju vam razkrivamo preproste in bolj zahtevne strategije, ki bodo izboljšale vaš trud na SEO področju ter vam pomagale izstopati tudi v najzahtevnejših panogah.

Ključni povzetki:

  1. SEO Optimizacija je temelj uspeha: SEO je ključnega pomena za izstopanje v konkurenčnih panogah.
  2. Dobro je raziskati konkurenčnost ključnih besed: Konkurenčnost ključnih besed odlično prikaže t.i. KD score. Pomembno je, da izberete prave ključne besede za prevlado nad konkurenco v svetu SEO optimizacije.
  3. Napredne SEO Strategije prinašajo uspeh: Raziščite sofisticirane pristope k SEO optimizaciji, ki omogočajo doseganje visokih mest na izjemno konkurenčnih straneh iskalnikov (SERP).
  4. Ne pozabite na lokalni SEO: premagajte konkurenco na lokalni ravni in si s tem povečanje prepoznavnost.
  5. Vedite kdaj preusmeriti svoj trud: pomembno je, da pravočasno zaznate, kdaj izbrati manj konkurenčne ključne besede za boljše rezultate pri optimizaciji spletnih iskalnikov.

Kako lahko ugotovite, ali je panoga/ključna beseda konkurenčna?

Najprej morate vedeti, kako prepoznati, katere panoge in ključne besede imajo visoko konkurenco in katere ne. To lahko storite na več načinov, od katerih je najpogostejši ta, da preverite oceno težavnosti ključne besede ali KD score (angl. keyword’s difficulty score), ki je številčna ocena od 1 do 100 in pove, kako težko se je za ključno besedo uvrstiti, pri čemer je 100 najbolj težko.

Tukaj je kratka razčlenitev, kaj pomeni vsak razpon rezultatov:

0 – 20 (zelo nizko)

Če je rezultat KD 20 ali nižji, skoraj ni konkurence za ključno besedo. Čeprav se bo lažje uvrstiti, je verjetno tudi obseg iskanja za te ključne besede zelo nizek.

21 – 35 (nizko)

Ključne besede v tem obsegu še vedno veljajo za nizke, vendar imajo običajno večji obseg iskanja, zaradi česar so idealne za ciljanje manjših podjetij.

36 – 50 (normalno)

To je povprečni razpon težavnosti, pod katerega spada večina ključnih besed.

51 – 65 (težko)

Tukaj začnejo stvari postajati zanimive. Pri tem težavnostnem razponu boste potrebovali odlično SEO strategijo, če želite tekmovati. To je tudi obseg, o katerem bomo razpravljali v tem članku.

konkurečnost ključnih besed

66 – 80 (zelo težko)

Stvari začnejo postajati bolj zapletene, vendar je uvrstitev še vedno izvedljiva s pravo strategijo in brezhibnim backlink profilom.

81 – 100 (skoraj nemogoče)

Ta obseg je izključno za največja spletna mesta, kot so Amazon, Wikipedia in eBay.

Orodje, ki vam bo v pomoč pri odkrivanju kako težke so vaše ključne besede je Ahrefs, ki ga omenimo v skoraj vsakem našem članku, ki se nanaša na SEO optimizacijo.

Druge pomembne konkurenčne metrike

Poleg težavnosti je še ena pomembna metrika, na katero morate biti pozorni – trend iskanja ključne besede. Gre za graf, ki predstavlja zanimanje za ključno besedo skozi čas. Orodje, ki vam pri tem pomaga je del Google Ads računa in se imenuje KeyWord planner. Graf izgleda takole:

konkurenčnost ključnih besed in tredn iskanja

Navsezadnje bi morali ciljati na ključne besede, ki imajo velik obseg iskanja in so v trendu naraščanja.

Druga metrika, ki vam bo pomagala oceniti konkurenčnost ključne besede, je njen CPC (cena na klik). Tako boste izvedeli povprečno ceno ključne besede na trgu PPC (plačilo na klik).

Višji kot je CPC, večja je konkurenca za uvrstitev ključne besede – saj gre za ponudbo in povpraševanje. Torej, če želite dobiti najbolj realističen pogled na konkurenco ključne besede, bodite pozorni na njen rezultat “težavnosti” (KD score) in CPC. Kadar opazite, da ima ključna beseda zelo visoko oceno “težavnosti”, a zelo nizek CPC, je ena od meritev morda nezanesljiva – kar je lahko znak, da se za to ključno besedo ne bo tako težko uvrstiti.

Katere panoge so najbolj konkurenčne za SEO?

Nekatere panoge imajo večjo SEO konkurenco kot druge, kar je lahko dobro ali slabo, odvisno od konteksta.

Na primer, če niša nima velike konkurence na spletu, je lahko razlog:

A) da gre za novejšo panogo, ki se šele začenja uveljavljati, in da ste prvi na trgu (dobra stvar), ali B) da preprosto obstaja premalo zanimanja za temo (slaba stvar).

Katere panoge so najbolj konkurenčne na iskalnikih? Najprej je potrebno ugotoviti, katere industrije so porabile največ za PPC kampanje. To je dober pokazatelj konkurence, saj večina podjetij uporablja PPC le, kadar njihova organska prizadevanja ne obrodijo rezultatov – kar je običajno znak močne konkurence.

Poleg tega so PPC kampanje priljubljene, ker se pojavljajo nad organskimi rezultati SERP, kar je še en znak, da je v ozadju huda konkurenca.

Tukaj je seznam panog, ki porabijo največ za Google Ads:

  • Finance in zavarovanje
  • Trgovina na drobno
  • Potovanja in turizem
  • Zaposlitev in izobraževanje
  • Zdravstvene storitve

Zelo konkurenčne panoge za SEO pri nas vključujejo:

  • Fizioterapevtske in rehabilitacijske storitve
  • E-trgovine, vezane na sezonske športne dejavnosti (npr. smučanje, kolesarjenje)
  • Storitve, vezane na digitalni marketing
  • Zdravstvo in farmacija

Če vaše podjetje spada v eno od teh panog, vam verjetno ne bo manjkalo konkurentov, ki se bodo poskušali uvrstiti za iste ključne besede.

Kako lokacija vpliva na spletno konkurenčnost

Lokalna podjetja se soočajo z dodatnim izzivom pri zagonu SEO kampanj – to je, kako lahko lokacija vpliva na konkurenco. Kaj mislimo s tem? Kar je priljubljeno na enem območju, morda ni tako priljubljeno na drugem, kar lahko deluje vam v prid ali proti vam.

Recimo, da vodite suši restavracijo v Ljubljani. No, priljubljenost ključne besede “suši” bo zagotovo veliko večja v Ljubljani kot nekje v Lendavi ali kakem manjšem naselju. Če imate v Lendavi suši restavracijo, je dobra novica ta, da ne boste imeli veliko konkurence. Vendar, če ste v Ljubljani se boste soočili s hujšo konkurenco, ko se boste poskušali uvrstiti za to ključno besedo.

Kdaj se izogibati poskusom uvrstitve za konkurenčne ključne besede

Včasih ni dobro biti drzen. Obstaja nekaj primerov, ko bi morali v celoti preskočiti ključne besede v korist drugih poizvedb, vključno z naslednjimi:

  • Velike blagovne znamke prevladujejo med prvih 10. Če med najboljšimi rezultati za ključno besedo prevladujejo Apple, Amazon in Wikipedia, je najbolje, da popustite. V tej situaciji je bolje, da ciljate na dolgorepe ključne besede z manj konkurence.
  • Namen iskanja ni ustrezen z vsebino. Tudi če ima ključna beseda izjemne potenciale kar se tiče klikov, a namen iskanja ni tisto, kar želite, se ji je najbolje izogniti. Če ste na primer mislili, da je namen iskalca komercialen (torej da išče izdelek/storitev), vendar je v resnici informacijski (išče informacijo), bi morali namesto tega ciljati na ključno besedo, ki je dejansko komercialna.
  • Trend pada. Ne pozabite biti pozorni na trend iskanja ključne besede, bodisi z uporabo načrtovalnika ključnih besed ali preverjanjem Google Trendov. Če ima ključna beseda velik obseg iskanja in visoko konkurenco, vendar se zmanjšuje, bo kmalu izgubila svojo priljubljenost – in videli boste vedno manj organskih obiskovalcev. Pazite torej na sezonsko komponentno ključnih besed.
  • Obstaja ogromno funkcij SERP. Ali je SERP za ključno besedo, na katero ciljate, prepreden s funkcijami SERP, kot so featured snippet, vrtiljak slik (angl. carousel) in vrstica znanja (angl. knowledge bar)? Če je tako, potem celo organsko mesto št. 1 zasenčijo funkcije SERP na položaju nič, zato usmerite svoja prizadevanja drugam.

V kolikor opazite katero od teh rdečih zastavic, raje poiščite druge ključne besede.

Kako se uvrstiti v konkurenčnih panogah

Doslej smo veliko govorili o premagovanju hude konkurence za višjo uvrstitev na spletu, toda kako to dejansko storite? Čas je, da se naučite razviti zanesljivo strategijo SEO, ki bo vodila do višjih uvrstitev, tudi v konkurenčnih nišah.

Opraviti morate naslednje korake:

  • Natančno analizirajte svoje najboljše konkurente, da ugotovite, zakaj so tako uspešni
  • Uporabite brezhiben tehničen SEO
  • Ustvarite izjemno vsebino, ki jo vaše občinstvo želi brati
  • Promovirajte svoje podjetje na več kanalih
  • Okrepite povratne povezave nazaj na vaše spletno mesto (backlink profil)

Vse to so ključni dejavniki za vaš uspeh pri SEO, zato si poglejmo vsakega od njih podrobneje.

analiza spletnih konkurentov

1.Analiza konkurentov

Vaš prvi korak bi moral biti ocena vaših najboljših digitalnih konkurentov. Tukaj upoštevajte besedo digitalno, saj vaši spletni konkurenti ne bodo vedno enaki vašim fizičnim konkurentom.

Na primer, nekateri vaši najboljši konkurenti morda sploh niso prisotni na spletu, tako da vam ne bodo povzročali težav pri vaših prizadevanjih za SEO. Vendar pa bodo tam zunaj še druga podjetja (za katera verjetno še niste slišali), ki bodo za vas pomembna. To so podjetja, ki jih želite natančno določiti in analizirati. Kako jih najdete?

To je dolg proces, vendar običajno poteka takole:

  • Izvedite iskanje v Googlu (in drugih iskalnikih) za vaše ciljne ključne besede
  • Zapišite podjetja, ki se pojavijo med prvih 5 rezultatov
  • Ponovite za naslednji niz ključnih besed
  • Bodite pozorni na domene, ki se nenehno pojavljajo, saj bo to vaša glavna konkurenca

Ko najdete svoje glavne konkurente, boste morali analizirati njihovo vsebino, da ugotovite, zakaj so tako uspešni. Ali dosledno objavljajo vsebino? Ali imajo odličen tehnični SEO in umestitev ključnih besed? Ali imajo impresiven nabor povratnih povezav?

Vse to so bistvena vprašanja, ki si jih morate zastaviti pri analizi vsebine konkurence.

2.Obratni inženiring SEO strategij vaše konkurence

Ko enkrat veste, zakaj gre konkurentu tako dobro na SERP-ih, noben zakon ne določa, da ne morete posnemati njegovega uspeha. Če objavljajo visokokakovostno vsebino, ki ji občinstvo zaupa, poskusite ugotoviti, kako lahko ne le objavite podobno vsebino, ampak jo tudi presežete.

Nasveti za preseganje vsebine konkurentov:

  • Izdelava podrobne infografike za temo
  • Dodajanje izvirnih vpogledov in nasvetov na izbrano temo
  • Uporaba slik visoke ločljivosti, ki se neposredno nanašajo na temo
  • Snemanje uporabnega videoposnetka, ki je bolj poglobljen kot prvotna objava

Vse to so načini, kako lahko ustvarite fantastično vsebino, ki prekaša vašo konkurenco.

Poleg tega, ko si ogledujete njihove povratne povezave, določite povezave, ki imajo največji vpliv – tj. tiste, ki prihajajo iz domen z visoko avtoriteto. Ko najdete povratne povezave, za katere veste, da bodo izboljšale vaš “status”, jih lahko poskusite pridobiti sami.

3.Obvladajte svoj tehnični SEO

Tehnični SEO je ključen pri poskusu razvrščanja za konkurenčne ključne besede. To je zato, ker bo povečana konkurenca močno zmanjšala vašo možnost napake. Če želite doseči vrh na isklaniku Google za konkurenčno ključno besedo, ne smete imeti nobenih napak pri indeksiranju, počasnega nalaganja strani ali slabo strukturiranega spletnega mesta.

Na kaj morate biti pozorni:

  • Vaše spletno mesto mora opraviti test Core Web Vitals (hitrost strani)
  • Poročilo o indeksiranju Google Search Console vam bo pomagalo odpraviti morebitne napake pri indeksiranju
  • Najbolje deluje ravna arhitektura spletnega mesta (kjer je vsaka stran nekaj povezav stran od domače strani)
  • Odzivna zasnova spletnega mesta deluje najbolje, saj se lahko prikazuje na namiznih in mobilnih napravah
  • Varnost spletne strani je nujna (HTTPS in SSL certifikati)

4.Uporabite večkanalni pristop

Pomemben je tudi SEO zunaj strani, zato ne smete zanemariti promocije svojega podjetja prek drugih digitalnih kanalov. Zlasti družbeni signali vplivajo na uvrstitev na Googlu, zato bi morali biti prisotni na vseh večjih družbenih omrežjih (Facebook, Instagram itd.).

To še posebej velja, če upoštevamo določene demografske podatke, kot je uporaba TikToka za privabljanje Gen Z in LinkedIn za Gen X in starejše publike.

različni digitalni kanali

5.Pridobite povratne povezave

V kolikor se vaša kampanja za SEO optimizacijo v glavnem vrti okoli Googla, potem mora ustvarjanje povezav obsegati velik del vaše strategije. Povratne povezave za iskalnike, kot sta Bing in Yahoo, niso toliko pomembne, vendar bodo vseeno do neke mere povečale vašo spletno vidnost. Ciljati morate na spletna mesta, ki imajo visoke ocene avtoritete domene.

Tukaj je nekaj hitrih nasvetov in taktik za ustvarjanje povezav:

  • Obrnite se na lastnike spletnih mest, da v svoje obstoječe vsebine vstavijo povratne povezave.
  • Objavljanje gostujočih blogov je priljubljen način za pridobivanje povratnih povezav.
  • Uvrstitev v imenike, kot je Yelp, bo ustvarila povratne povezave.

13 naprednih tehnik in SEO strategij

Napredni SEO se nanaša na nabor tehnik, ki zahtevajo globlje razumevanje SEO optimizacije, algoritmov iskalnikov in marketinga. Te taktike in strategije presegajo osnove SEO in vam lahko dajo prednost pred vašimi konkurenti. V nadaljevanju vam podrobneje predstavljamo 13 najučinkovitejših naprednih SEO strategij za vaše podjetje.

1. Čim prej in na vidnem mestu izpostavite pomembne informacije

Bodite pozorni na čas, ki ga uporabnik potrebuje, da iz vaše vsebine na spletni strani dobi vrednost oziroma odgovore. Zaželeno je, da je ta časovni interval čim krajši. Tako vaši uporabniki kar najhitreje dobijo tisto, kar iščejo na vaši spletni strani.

Veliko spletnih strani na tem testu “pade”. Imajo preveč slik in predolgo vsebino preden bralec prejme želeno informacijo, nasvet oziroma tisto, kar išče.

Izpostavljene vidne informacije na prvi strani

V kolikor uporabniku vzame preveč časa, da najde želeno na vaši spletni strani – lahko to negativno vpliva na vašo stopnjo obiskov ene strani, čas zadrževanja in trajanje seje. Vse našteto pa vpliva na vaš promet in uvrstitev. Kako torej lahko to izboljšate?

Z umestitvijo najpomembnejših informacij in elementov na vrh strani. V idealnem primeru na vrh strani (angl. above the fold). Uporabite pristop BLUF (angl. bottom line up front) ali novinarski pristop obrnjene piramide. Z drugimi besedami, informacije, ki jih uporabniki iščejo, postavite na vrh. Predstavitve naj bodo kratke in preidite k bistvu.

2. Ustvarite vsebinske sklope

Vsebinski sklop ali tematski grozd je skupina člankov ali delov vsebine, ki imajo skupno osrednjo temo in so strateško povezani drug z drugim. Zagotavljajo tudi celovito pokritost neke teme. Ta pokritost izboljšuje tematsko avtoriteto in vašim bralcem omogoča, da na vaši spletni strani najdejo tisto kar potrebujejo.

Običajno se vsebinski sklopi vrtijo okoli krovne strani (angl. pillar page), ki cilja na neko široko temo. Vsebina, ki pokriva sorodne teme je “grozd” in se uporablja za povezavo do in iz krovne strani. Vsebinski/tematski sklopi so učinkovita SEO taktika, saj vam pomagajo ustvariti vsebino, ki izkazuje tematsko avtoriteto, ustreznost in strokovnost.

vsebinski sklopi na spletni strani

V razmislek: če bi imela neka spletna stran samo en blog članek o neki temi, verjetno te strani oziroma podjetja ne bi imeli za avtoriteto ali strokovnjaka za to področje/temo. Kaj pa, če bi imela stran celotno skupino sorodnih vsebin z notranjimi povezavami, da bralec lahko vidi vsebinsko relevantnost/povezavo med njimi? Najverjetneje bi pomislili, da spletno mesto/podjetje ve, o čem govori. Verjemite, da bi bili enakega mnenja, tudi ostali uporabniki in obiskovalci spletnih strani.

Razvrščanje vsebine vašega spletnega mesta/bloga v tematske grozde, morda ni najpreprostejša naloga. Vendar se vam bo ves trud obrestoval in lahko prispeva k dolgoročnemu uspehu vaše spletne strani. Časi razmišljanja o razvrščanju za posamezne ključne besede so že zdavnaj mimo.

3. Izkoristite strateške notranje povezave

Notranje povezovanje (angl. internal linking) je ena najbolj podcenjenih SEO taktik. Dobre notranje povezave pomagajo iskalnikom bolje razumeti vašo vsebino in strukturo spletne strani. Uporabnikom pomagajo tudi pri navigaciji po vašem spletnem mestu. Pomembno je, da veste, kako in kje se povezati na katere strani.

Na svoje najpomembnejše strani bi se morali povezovati z drugimi pomensko in tematsko ustreznih strani. Uporabiti morate tudi opisno sidrno besedilo (angl. anchor text), ki ima enak namen iskanja kot primarna ključna beseda strani, na katero kaže.

4. Zavzemite prostor na Googlu s shemo pogostih vprašanj

Povečate lahko vidnost vaše spletne strani na iskalnikih in odvzamete promet svojim tekmecem, ne da bi izboljšali svoj položaj. Kako? S povečanjem vaše SERP pozicije (stran z rezultati iskalnika). Odličen način za to je integracija sheme pogostih vprašanj kot del vašega naprednega SEO na strani (angl. on-page SEO)

pogosta vprašanja na spletni strani

Shema pogostih vprašanj omogoča, da se vprašanja, na katera odgovorite v svoji vsebini, prikažejo v rezultatih SERP. To je taktika, ki jo je treba upoštevati, če vaša stran vključuje vsebino v slogu vprašanj in odgovorov. Tudi če ste že dobro uvrščeni, boste svoje konkurente lahko potisnili nižje na prvo stran in jim odvzeli klike.

5. Izkoristite oglase za gradnjo povezav

Gradnja povezav je eden najtežjih in dolgotrajnih vidikov SEO. Rezultati na vrhu prve strani običajno dobijo več povratnih povezav kot drugi rezultati. Zakaj? Preprosto zato, ker dobijo več klikov in obiska kot drugi rezultati. Več ljudi, ki bere vašo vsebino, pomeni večjo možnost pridobitve povezav.

Če imate proračun za ustvarjanje povezav, lahko to ustvarite z Google Ads oglaševanje. Najprej poiščite ključne besede v svoji niši, ki so informativnega značaja, in ustvarite oglase v iskalnem omrežju v SERP.

Nato uporabite filtre za prikaz samo ključnih besed z informativnim namenom, ki prikazujejo Google Ads na vrhu Googla.

Svoje oglase prikazujte vsaj en ali dva meseca s proračunom, ki je za vas smiseln. Spremljajte kakovost prejetih povezav in določite ceno na povezavo. Verjetno boste morali preizkusiti različne ključne besede in ponudbe, da boste našli strategijo, ki bo ustrezala vašemu podjetju. Ta strategija je lahko učinkovita na Googlu, Bingu in celo Facebooku.

6. Featured Snippets

Featured snippet je poseben prikaz rezultata iskanja, ki se pojavi na vrhu strani s spletnimi rezultati (SERP) in je namenjen hitremu odgovoru na uporabnikovo vprašanje brez potrebe po kliku na povezavo. Kljub temu lahko še vedno poveča obisk na vašo spletno stran. Uporabniki, ki želijo več informacij, bodo verjetno kliknili na vašo povezavo. Ta prikaz se imenuje “position zero,” ker se pojavi pred običajnimi rezultati in je takoj viden uporabnikom.

Velikokrat so ti “featured snippeti” samo naključni izseki besedila iz vsebine spletne strani, ki nikoli niso bili namenjeni za ta namen. Zato se raje opremite s pravim in izbranim “snippet” tekstom vaše vsebine.

Začnite s iskanjem ključnih besed, za katere želite, da se uvrstite, v orodju Keyword Magic. Poskrbite, da boste zajeli široko paleto izrazov v svoji panogi. Uporabite “Advanced Filters“, da prikažete le ključne besede, ki prinesejo “Featured snippet” v rezultatih iskanja.

Dobljene ključne besede so priložnosti za pridobitev featured snippets. Vrnite se k svoji vsebini za te ključne besede in zagotovite, da imate glavo/header za predstavljeno ključno besedo. V kolikor nimate strani za te ključne besede, jih lahko ustvarite. Poskrbite, da bo vaša vsebina jasna, konkretna in odgovarja na specifična vprašanja uporabnikov.

7. Začnite z A/B testiranjem vsebine spletne strani

A/B testiranje vam omogoča, da preizkusite različne verzije vaše vsebine in poiščete najučinkovitejšo.

Ne glede na to, ali so vaši cilji pridobivanje potencialnih strank, nakupi ali daljše trajanje sej, vam lahko A/B testiranje pomaga. Prepoznajte strani na svojem spletnem mestu, ki so pomembne za vaše podjetje. Nato identificirajte specifične metrike, ki jih želite izboljšati na teh straneh. Razmislite o spremembah, ki bi lahko imele pozitiven vpliv na te metrike in na poslovanje.

Tudi preproste stvari, kot so barva gumba, velikost besedila in naslov, lahko močno vplivajo na to, kako uporabniki komunicirajo z vašo spletno stranjo.

Uporabite orodja, kot so Optimizely, SplitSignal ali VWO. Ta orodja so zasnovana za A/B testiranje. Imajo vizualne urejevalnike, ki vam omogočajo, da naredite estetske spremembe na svoji strani brez znanja iz programiranja.

Preizkušajte vse, kar vam pade na pamet. Tukaj je nekaj idej za testiranje, da lahko začnete:

  • Besedilo gumba
  • Besedilo na gumbu
  • Besedilo H1
  • Dolžina vsebine
  • Kazalo
  • Velikost besedila
  • Barva gumba
  • Slike v ospredju
  • Slike
  • Pojavna okna
  • Poziv k dejanju na stranskem stolpcu
  • Poziv k dejanju v glavi
  • Prodajno besedilo

A/B testiranje je način, kako izvleči največ iz vaše spletne strani.

8. Naj bodo vaše vizualne vsebine raznolike

Vizualni elementi privabljajo pozornost obiskovalcev spletnih strani. Če so obiskovalci aktivni, ostanejo na vaši spletni strani dlje časa in manj verjetno je, da bodo hitro zapustili stran. To pa vpliva tudi na vaše uvrstitve na iskalnikih.

Poskrbite za to, da raznoliko uporabljate vizualne elemente v vaši vsebini. To pomeni, da obstoječim slikam/grafikam dodajate GIF-e, animirane slike in videoposnetke. To bo naredilo vašo stran bolj zanimivo in privlačno, kar bo povečalo zanimanje ljudi, ki jo obiskujejo.

Slike so lahko odlične in prenašajo veliko informacij. Ampak GIF-i in animirane slike lahko prenesejo še več podatkov. Poleg tega se lahko samodejno predvajajo, kar pritegne pozornost in spodbudi uporabnike, da jih gledajo. Tovrstne vsebine jih lahko zadržijo na vaši spletni strani dlje časa, kar vam pomaga pri boljši uvrstitvi v iskalnikih in privabljanju več obiskovalcev. Razmislite tudi o dodajanju videoposnetkov k vaši vsebini.

9. Odkrijte Unlinked Mentions za gradnjo povezav

Gre za omembe vaše spletne strani ali podjetja na drugih spletnih mestih, vendar brez dejanske povezave do vaše strani. To pomeni, da se vaše ime ali vsebina omenja, vendar nimate neposredne povezave nazaj na svojo stran. Odkrivanje teh omemb na spletu je pomembno za gradnjo povratnih povezav (angl. backlinks). Ko najdete te omembe, lahko stopite v stik z lastniki teh spletnih strani in predlagate, da dodajo povezavo nazaj na vašo stran. Tovrstne povezave pomagajo izboljšati vašo spletno prisotnost in rangiranje na iskalnikih.

To pomeni večjo SEO vrednost in več potencialnih strank. Orodja, kot je Media Monitoring, vam lahko pomagajo spremljati, kdaj in kje se govori o vaši blagovni znamki.

10. Prilagodite trenutne neučinkovite vsebine

Vsaka stran na vaši spletni strani naj ima svoj namen. Ta namen je lahko spreminjanje obiskovalcev v potencialne stranke, pridobivanje povratnih povezav ali preprosto povečanje vaše avtoritete.

Poskrbite, da vaša vsebina izpolnjuje svoj namen in jo nenehno ocenjujte glede na njeno uspešnost. Vsebino, ki ne služi svojemu namenu, je treba odstraniti ali prilagoditi. V nasprotnem primeru zgolj porablja vire (in morda ovira napredek vaše spletne strani).

Na podlagi ocene posamezne vsebine lahko sprejmete naslednje ukrepe:

  • Ohrani (stran deluje, ni potrebnih ukrepov)
  • Izboljšaj(uredite in vpeljite izboljšave vsebine in spremljajte učinek)
  • Preoblikuj (združite dve ali več strani v eno, pri čemer je morebitna odstranjena vsebina preusmerjena s kodo 301)
  • Odstrani (vsebina ne služi nobenemu namenu in je ni mogoče preoblikovati)

To je naloga, ki bi jo večina spletnih mest morala izvesti enkrat ali dvakrat letno, odvisno od obsega vsebine.

11. Poiščite in popravite težave s ključnimi besedami

“Kanibalizacija” ključnih besed (Keyword Cannibalization) se pojavi, ko imate preveč enakih ali podobnih ključnih besed, razporejenih po vsebini na vaši spletni strani. Posledično iskalniki, kot je Google, ne morejo razločiti, katero vsebino bi morali uvrstiti višje. To pomeni, da včasih daje višjo uvrstitev morda ravno tisti podstrani, ki ji niste želeli dati prednosti. Če najdete to težavo, jo je treba odpraviti, na primer z združitvijo vsebin ali prilagajanjem vsebine na posameznih straneh, da bolje ciljajo določene ključne besede. S tem zagotovite, da vsaka stran cilja na edinstven niz ključnih besed in izboljšate skupno uvrstitev svoje spletne strani.

Tovrstne (potencialne) težave lahko prepoznate v orodju za sledenje pozicij (Position Tracking).

Ko ste identificirali težave, lahko naredite naslednje za njihovo odpravo:

  • Odstranite in preusmerite strani: To pomeni, da odstranite nepotrebne strani in obiskovalce preusmerite na bolj primerne strani s kodo 301.
  • Uporabite kanonične oznake: S kanoničnimi oznakami jasno pokažete iskalnikom, katera stran je glavna in naj bi bila uvrščena.
  • Optimizacija spletnih strani: Prilagodite vsebino in ključne elemente na straneh, da ciljajo na različne ključne besede ali namene.
  • Združite strani: Če je mogoče, združite podobne vsebine na eno stran.
  • Prilagodite strukturo notranjih povezav: Ponovno oblikujte strukturo notranjih povezav, da jasno določite hierarhijo in pomembnost strani.
  • Stran z vprašanji in odgovori (Q&A): Dodajanje strani z vprašanji in odgovori na vašo spletno stran lahko izboljša uporabniško izkušnjo, poveča avtoriteto in pomaga pri boljšem rangiranju za relevantne poizvedbe.

12. Ustvarite Q&A stran

Q&A pomeni “vprašanja in odgovori” (angl. Questions and Answers). Gre za del spletne strani, kjer so postavljena vprašanja, na katera sledijo odgovori. Ta sekcija je običajno namenjena zagotavljanju dodatnih informacij, reševanju dilem obiskovalcev ali izobraževanju uporabnikov.

People Also Ask (PAA) ali “Ljudje tudi vprašajo” se nanaša na rezultate iskanja, kjer se pod glavnim rezultatom prikaže dodatna vrstica z vprašanji, ki jih ljudje pogosto postavljajo v zvezi z dano temo. To so navadno povezana vprašanja, ki bi jih lahko imeli tisti, ki iščejo določeno informacijo.

Za popoln odgovor na posamezno vprašanje boste običajno potrebovali le dva ali tri stavke. Po potrebi uporabite sezname in poskrbite, da dodate notranjo povezavo na krovno podstran te teme.

Če bi mi na primer ustvarili stran za vprašanje »Napredni SEO za spletno stran”, bi ga preko notranjih povezav povezali s člankom, ki ga trenutno berete.

Če potegnemo pod črto – Q&A strani vam lahko pomagajo pridobiti več obiska in potencialnih strank. Lahko pa tudi povečajo vašo aktualno avtoriteto.

13. Analizirajte svoje dnevniške datoteke/log files

Analiza log datotek je kot pogled v dnevnik, kjer lahko ugotovite, kaj počnejo iskalniki, ko obiskujejo vašo spletno stran. To je napredna metoda, a super koristna za razumevanje, kako Google brska po vaših straneh.

Zakaj je to pomembno?

  • Pokaže, kje se zapravlja čas iskalnikov: Pokaže, kje in koliko časa iskalniki zapravljajo za brskanje po vaši strani.
  • Pomaga ugotoviti vzroke napak: Razkriva, zakaj prihaja do napak pri brskanju po strani.
  • Najde strani, ki jih redko obiščejo: Pove, katere strani iskalniki redko obiščejo.

Kadar razumete te informacije, lahko naredite popravke, ki bodo pomagali iskalnikom, da vašo stran bolje razumejo. Semrush ima orodje, ki pomaga analizirati te log datoteke. Enostavno prenesite kopijo log datoteke svoje spletne strani v orodje in prejmete podrobno poročilo o morebitnih težavah ali priložnostih.

Napredna optimizacija spletnih strani: vaš ključ do uspeha

Za uspeh v SEO konkurenčnih panogah se zahteva več kot le osnovno znanje. Gre za nenehen proces, ki zahteva analizo, eksperimentiranje in izpopolnjevanje. Vendar pa z razumevanjem naprednih SEO taktik in pametno uporabo razpoložljivih orodij lahko okrepite svojo vidnost na iskalnikih in pridobite potrebno prednost.

Zato bodite vztrajni, poskusite nove pristope in ne pozabite na nenehno izpopolnjevanje svoje strategije. Le tako lahko ostajate konkurenčni in izstopate v digitalnem okolju.

Z več kot 17-letnimi izkušnjami na področju SEO optimizacije smo vaši zanesljivi partnerji za uspeh na spletu. Naša agencija združuje strokovnjake, ki imajo poglobljeno znanje in izkušnje ter vam bodo pomagali oblikovati in izpopolniti vašo strategijo za doseganje najboljših rezultatov!

Uspešno!

Vaš Spletnik

5/5 - (1 vote)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.