7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024

Dec 12, 2023
Dec 12, 2023

Orodja za analizo spletnega nastopa so bistvena za vsako podjetje, ki želi uspeti v digitalnem svetu. Ta orodja vam omogočajo dostop do dragocenih podatkov, s katerimi lahko spremljate uspešnost vaših marketinških kampanj, analizirate obnašanje uporabnikov in prepoznate nove priložnosti za izboljšave. Tovrstna orodja pa niso samo instrumenti za merjenje uspeha, ampak so tudi bistvena pri odločanju, v katere marketinške kanale kanale vlagati in koliko.

Za podjetja, ki se zanašajo na spletni marketing, je pogosto nujno uporabljati več različnih orodij, saj vsako ponuja edinstvene vpoglede in funkcionalnosti. V našem vodniku bomo podrobneje obravnavali 7 ključnih orodij, ki so nujna za vsako uspešno spletno podjetje. Ta orodja bodo zajemala širok spekter funkcij, vključno z analizo prometa, sledenjem konverzij, prepoznavanjem ključnih besed in analizo vsebine. Z njimi boste lahko identificirali, katere marketinške taktike in vsebine so najbolj učinkovite, kar vam bo omogočilo, da okrepite in optimizirate tiste vidike vaše strategije, ki prinašajo najboljše rezultate.

1. Google Analytics 4

Google Analytics 4 (GA4) ponuja skoraj vse, kar potrebujete za spremljanje obiska na vaši spletni strani, izvora obiskovalcev in obiskanih strani.

Glavne uporabne možnosti

  • Sledenje rezultatom specifičnih kampanj z uporabo UTM oznak.
  • Merjenje konverzij na pomembnih straneh, kot so izpolnjeni kontaktni obrazci ali nakupi.
  • Uporaba orodja Explorations za odkrivanje trendov in vzorcev v vedenju uporabnikov.

Google Analytics 4 lahko podrobneje spoznate v tem članku, bi pa zato na tej točki izpostavili le funkcijo “raziskovanje” oz. “Exploration”, da znanje o Google Analytics še nadgradimo.

Izpostavljena funkcija: Explorations

Orodje “Explorations” je kot vaš lasten raziskovalni laboratorij za spletno analitiko.

Omogoča vam ustvarjanje prilagojenih poročil, ki presegajo informacije, ki jih ponujajo standardna poročila GA4. Torej, če vas muči kakšno vprašanje in standardna poročila niso dovolj, boste verjetno odgovor našli v orodju Explorations.

Ta poročila lahko nato delite z drugimi ali jih izvozite.

Google je v GA4 prenovil sekcijo za raziskovanje prodajnih lijakov. Vse se zdaj sledi v obliki dogodkov, zato večinoma ne boste potrebovali ustvarjati prilagojenih dogodkov za oblikovanje lijakov. GA4 omogoča tudi ustvarjanje oz. analiziranje odprtih prodajnih lijakov (uporabnik lahko vstopi na kateri koli korak) in zaprtih prodajnih lijakov (uporabnik lahko vstopi samo na začetku).

Čeprav so zaprti lijaki privzeta nastavitev, jih lahko prilagodite za sledenje nelinearnim potem uporabnikov. To je še posebej uporabno za analiziranje poti uporabnikov, ki ne sledijo tradicionalnemu zaporedju korakov, ampak se morda vrnejo na prejšnje korake ali izpustijo določene dele lijaka.

prodajni lijak v GA4

Cenik

Brezplačno. Na voljo je sicer tudi premium, plačljiva različica kot del Google Marketing Platform (v bistvu rešitev za podjetja).

2. Ahrefs

Ahrefs je vsestransko orodje za optimizacijo spletnih strani (SEO). To je orodje, ki ga resnično potrebujete, če želite izboljšati svojo vidnost in učinkovitost na Googlu.

Glavne uporabne možnosti

  • Analiza vaše spletne strani in odpravljanje SEO težav, ki vam preprečujejo napredek.
  • Izvedba analize SEO konkurence za identifikacijo vsebinskih vrzeli, ogled najboljše vsebine konkurence in odkrivanje, od kod in kako pridobivajo povratne povezave.
  • Spremljanje učinkovitosti vaših uvrstitev na Googlu, da ugotovite, ali so vaše SEO taktike učinkovite.

Izpostavljena funkcija: Priložnosti

Odličen način za začetek z Ahrefs je poročilo “opportunities” oziroma “priložnosti”. Gre za poročilo, ki vsebuje vrhunske priložnosti, ki jih orodje identificira po analizi vaše spletne strani.

To je nekako kot najem SEO svetovalca oziroma SEO agencije, ki vam pokaže, kje začeti z optimizacijo za iskalnike.

Ahrefs - SEO orodje

V poročilu “opportunities” boste našli tri kategorije priložnosti, ki odražajo tri ključna področja, ki jih morate pokriti za povečanje vidnosti na Googlu:

  • Vsebina: ta del se osredotoča na analizo ključnih besed. Videli boste ključne besede, pri katerih je izboljšava relativno enostavna, ključne besede, za katere se uvrščajo vaši konkurenti, vi pa ne, strani, ki so v zadnjih šestih mesecih izgubile promet, in še več.
  • Povezave: osredotoča se na analizo povezav. Odkrili boste nove notranje povezave, ki jih morate ustvariti, neizkoriščene omembe vaše blagovne znamke, strani, ki se povezujejo s konkurenti, ne pa z vami, in še več.
  • Tehnično: pripravljena analiza tehničnega SEO za takojšnje ukrepanje. Odkrili boste kritične SEO težave, ki bi lahko ogrozile vašo vidnost na Googlu.

Cenik

Ahrefs ponuja precejšnjo zbirko brezplačnih orodij za SEO. Vsekakor bi morali preveriti Ahrefs Webmaster Tools: orodje razkrije vse vaše organske ključne besede in povratne povezave ter brezplačno spremlja zdravje SEO vaše spletne strani. Poleg tega ga lahko uporabljate za vse spletne strani, ki jih imate.

3. Google iskalna konzola

Google iskalna konzola oz. Google Search Console (GSC) je orodje, ki vam pomaga spremljati in odpravljati težave z videzom vaše spletne strani v Googlovih iskalnih rezultatih.

To je eno izmed ključnih orodij za SEO, saj je edino, ki ponuja podatke o iskalni uspešnosti neposredno iz Googla (čeprav omejene). Tržniki ga uporabljajo za ugotavljanje natančne količine organskega prometa, ki ga prejmejo od tega iskalnika.

Glavne uporabne možnosti

  • Ogled prometa, ki ga prejmete iz Googlovih spletnih, slikovnih, video, novičarskih rezultatov in Google Discover.
  • Uporaba metrike CTR (stopnja klikov) za ugotavljanje, kako optimizacija naslovov strani prispeva h klikom.
  • Preverjanje, ali Google indeksira vašo spletno stran brez težav.

Izpostavljena funkcija: razmerje med prikazi in kliki

Z GSC je precej enostavno opaziti strani, ki so visoko uvrščene, a ne dobijo toliko klikov, kot pričakujete.

Google iskalna konzola ponuja priročno metriko za to: CTR (“click-through rate” oziroma razmerje med prikazi in kliki). Najdete jo v zavihku “Performance” (Uspešnost); le poskrbite, da najprej označite “Average CTR” (povprečna stopnja razmerja med prikazi in kliki) in “Average position” (Povprečna pozicija).

google iskalna konzola

Na primer, to je zanimiv primer. Ključna beseda “spletnik” ima le 1,5% CTR, medtem ko je povprečno uvrščena na 6,6 mestu. Stran, ki je tako visoko uvrščena, bi verjetno morala imeti večjo angažiranost na Googlovih SERP (straneh z rezultati iskanja), zato bi bilo smiselno izboljšati naslov tega prispevka (in morda tudi opis).

To kaže na to, kako lahko GSC pomaga prepoznati in izboljšati elemente, ki vplivajo na uspešnost vaše spletne strani v iskalnikih. Analiza podatkov, kot je ta, vam omogoča, da naredite ciljne prilagoditve, ki lahko povečajo stopnjo klikov in s tem izboljšajo organski promet.

google iskalna konzola spletnik

Cenik

Brezplačno.

4. Mixpanel

Mixpanel je orodje za analitiko izdelkov. Nekoliko je podoben Googlu Analytics, vendar je posebej zasnovan za merjenje vedenja uporabnikov v mobilnih aplikacijah in spletnih trgovinah.

Glavne uporabne možnosti

  • Ogled, katere funkcije uporabniki najpogosteje uporabljajo in katere so redko uporabljene. Priljubljene funkcije lahko izpostavite v kampanjah, manj priljubljene pa morda potrebujejo več izobraževalnih materialov ali posodobitev.
  • Razumevanje vpliva na novo lansirane funkcije, ki jih želite dodati
  • Študij poti uporabnikov po prijavi na vaš izdelek (ali katerem koli drugem specifičnem dogodku) za odkrivanje točk trenja ali za razumevanje, koliko časa potrebujejo, da pridejo do ključnih funkcij.

Izpostavljena funkcija: analiza košarice

Analiza košarice spletne trgovine, je ena najbolj uporabnih orodij v programu Mixpanel.

Lastniki spletnih trgovin lahko vidijo, kateri izdelki so v nakupovalnem vozičku oziroma košarici uporabnikov v določenih trenutkih njihove nakupne poti (ogled izdelka, dodajanje v voziček, nakup) in sledijo podrobnostim o teh izdelkih, kot so njihova kategorija, blagovna znamka in cena. Ta analiza pomaga razumeti nakupno vedenje uporabnikov, kar je ključnega pomena pri oblikovanju strategije ponudbe izdelkov.

mixpanel SEO orodje

Vsaka od teh funkcij omogoča spletnim trgovcem, da bolje razumejo svoje kupce in optimizirajo svoje spletne trgovine za izboljšanje prodaje in povečanje prihodkov.

Cenik

Na voljo brezplačna opcija. Premium načrti se začnejo od $20/mesec.

5. Microsoft Clarity

Microsoft Clarity je orodje za analizo vedenja uporabnikov, ki vam omogoča, da dobesedno vidite, kako se vaši uporabniki sprehajajo po vaši spletni strani in opazite težave z uporabniško izkušnjo, ki lahko škodujejo vaši uspešnosti.

Lahko ga smatrate kot orodje, ki zapolnjuje vrzel v “heat maps” (heat map – toplotni zemljevidi) in snemanju obiska (session recordings), ki jih ima GA4. Ta dva orodja lahko celo integrirate, da si ogledate posnetke obiska, nastavljene v GA4.

Glavne uporabne možnosti

  • Uporabite “heat maps” (toplotne zemljevide) za odkrivanje težav z uporabniško izkušnjo, kot so hitri kliki (hitro klikanje na določenem območju), mrtvi kliki (kliki brez učinka) in povratni kliki (takojšnja zapustitev strani).
  • Uporabite snemanje obiska (session recordings) za natančno določanje mest, kjer uporabniki morda oklevajo, obtičijo, se osredotočijo ali preskočijo vsebino.

Izpostavljena funkcija: snemanje obiska

S snemanjem obiska lahko vidite, kateri deli vaših strani, aplikacij ali platform so najbolj privlačni in kateri povzročajo izgubo klikov (in potencialno denarja). Brez skrbi, uporabniki ostanejo anonimni (Microsoft Clarity je skladen z GDPR in CCPA).

Funkcija snemanja obiska deluje takole: tanka oranžna črta predstavlja gibanje kazalca, modri krogi pa pomenijo, da je uporabnik kliknil.

snemanje obiska na spletni strani

Ker verjetno ni smiselno gledati vseh posnetkov obiska, boste našli možnost filtriranja in segmentiranja izjemno koristno. Na primer, lahko si ogledate samo seje s hitrimi kliki ali tiste, kjer so si uporabniki ogledali stran s cenikom in vstopili preko Google oglasov.

Ta funkcija omogoča, da se osredotočite na specifične vzorce obnašanja ali scenarije uporabe, kar vam lahko pomaga pri hitrejšem prepoznavanju in odpravljanju morebitnih težav na spletni strani ali v aplikaciji.

Cenik

Brezplačno.

6. Visual Website Optimizer 

Visual Website Optimizer vam omogoča izvajanje eksperimentov, kot so A/B testiranje, in izbiro najboljših idej na podlagi podatkov.

Če niste seznanjeni z A/B testiranjem, gre za postopek, kjer različnim uporabnikom hkrati prikažete dve ali več različic spletne strani, da določite najboljšo.

Glavne uporabne možnosti

  • Ustvarite različice pristajalnih strani, obrazcev, gumbov CTA (klic k dejanju), besedil itd., da izboljšate konverzije.
  • Izvajajte ankete na spletnem mestu, da razumete, zakaj uporabniki niso kupili izdelka ali se prijavili.
  • Uporabite analitiko obrazcev na vaših najpomembnejših obrazcih za odkrivanje točk trenja in interakcijo na njihovem dizajnu.
SEO orodje za testiranje vsebine

Izpostavljena funkcija: Načrt

Pri tem orodju nam je najbolj všeč to, kako vam pomaga ostati organiziran pri vaših eksperimentih.

Zakaj je to sploh pomembno? Ker je preveč enostavno izgubiti se v množici eksperimentov in njihovem pravem pomenu. Ta funkcija vse to ohranja organizirano in vas opominja, da načrtujete svoje eksperimente – sicer boste delovali na slepo.

Spoznajte funkcijo “Načrt”, ki vam omogoča:

  • Načrtovanje vaših eksperimentov in dokumentiranje, kaj točno testirate in zakaj.
  • Sodelovanje z dodeljevanjem testov drugim članom ekipe.
  • Strukturiranje dela na znanstven način. Zapišite svoja opažanja, ustvarite hipoteze, ko veste, kaj spremeniti na vašem spletnem mestu ali aplikaciji, in jih povežite z različnimi eksperimenti, ko ste pripravljeni za ukrepanje.
SEO orodje za eksperimente na spletni strani

Cenik

Na voljo je brezplačni načrt. Premium načrti se začnejo pri 173 € na mesec za osnovno orodje in so odvisni od števila uporabnikov, ki jim želite slediti na mesec, ter dodatnih orodij.

7. ChatGPT 

Seveda se ChatGPT močno razlikuje od vseh drugih orodij na tem seznamu. Ne zbira nobenih podatkov z vašega spletnega mesta ali izdelkov in ne ustvarja lepih vizualnih poročil, do katerih bi lahko kadarkoli dostopali.

Vendar obstajajo različne vrste analiz. Do sedaj smo obravnavali orodja za “opisno” analizo — analizo tega, kaj se je zgodilo.

Da bi bila takšna analiza uporabna, morate še vedno odgovoriti na vprašanja, kot so zakaj se je to zgodilo, kaj bi morali storiti naslednje in kaj bi se lahko zgodilo, če bi sprejeli določen ukrep.

Ali bi ChatGPT lahko pomagal pri vsem tem? Vprašajmo ga.

Postavljanje vprašanja chatGPT

Odgovoril nam je to:

Chat GPT - SEO orodje

Zdi se, da je ChatGPT 4 precej prepričan v svoje sposobnosti. Na koncu smo dobili 10 presenetljivo prepričljivih primerov uporabe. Tukaj je nekaj zanimivih:

  • Lahko nudi razlage in vodstvo pri različnih analizah.
  • Lahko vas vodi pri nastavljanju poročil, ki so smiselna za vaše poslovanje.
  • Lahko razpravljate o tem, kako bi lahko uporabljali prediktivno analitiko v vaših marketinških prizadevanjih, z uporabo zgodovinskih podatkov za napovedovanje prihodnjih rezultatov.
  • Z analizo podatkov o strankah lahko pridobite vpoglede v vedenje, preference in trende strank, ki lahko usmerjajo marketinško strategijo.

Izpostavljena funkcija: razumevanje podatkov in iskanje rešitev

Dajmo ChatGPT-ju specifičen problem in poglejmo, kaj nam vrne. Zdaj, ko orodje podpira tudi ukaze na podlagi slik, bi to moralo biti precej zanimivo.

Poglejmo si primer.

Chat GPT-ju smo dali podatke iz Google Analytics 4 in predpostavljali, kot da nimamo znanja o analitiki. Postavil smo mu splošno vprašanje v upanju na konkreten odgovor.

Chat GPT - SEO orodje
Odgovor nas je vse presenetil!
Chat GPT odgovor - SEO orodje
Torej, to je to. Če vam vaša analitična orodja dajejo podatke, za katere niste prepričani, kaj storiti z njimi, vprašajte ChatGPT. V najslabšem primeru vam bo zagotovil dobro izhodišče.

Cenik

ChatGPT Plus stane 22,36€ na mesec, ChatGPT API pa stane $0.002 na 1000 žetonov (tokens). API bi potrebovali za uporabo funkcionalnosti orodja v drugih aplikacijah, na primer za obdelavo podatkov v Google Docs.

Na voljo pa vam je tudi brezplačna verzija, ki sicer ne vključuje vseh naprednih možnosti uporabe, ampak vam je lahko kljub temu v veliko korist pri SEO optimizaciji.

Zaključek

V tem članku smo obravnavali 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa za leto 2024, ki segajo od Google Analytics 4 in Ahrefs do Microsoft Clarity in Visual Website Optimizer.

Ta orodja vam omogočajo natančno spremljanje učinkovitosti vaše spletne prisotnosti, identifikacijo področij za izboljšave in optimizacijo vaših marketinških strategij. Poleg tega smo raziskali, kako lahko ChatGPT kot inovativno orodje za analizo in interpretacijo podatkov ponudi dragocene vpoglede in praktična priporočila za izboljšanje vaših marketinških prizadevanj, s čimer dopolnjuje tradicionalna analitična orodja.

Uspešno!

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran