Posodobljeno 15. 04. 2024
Eden boljših načinov vzdrževanja stikov s potencialnimi in obstoječimi kupci je z rednim pošiljanjem newslettra. Ta način je poceni, hkrati pa vam omogoča, da si zgradite sloves avtoritete na vašem področju in nagovorite potencialne kupce. Newsletter z dostavo kvalitetnih vsebin, ki imajo vrednost za prejemnike med vami in vašimi bralci gradi zaupanje. Poglejmo si 7 korakov za sestavo učinkovite email marketing strategije malih in mikro podjetij.
1. Analiza konkurence
Pred pošiljanjem newslettra opravite raziskavo in se pozanimajte kaj počne vaše konkurenca. Če že pošiljajo newsletter se nanj naročite in opazujte kaj počnejo. Spremljajte:
– kako pogosto pošiljajo newsletter?
– kakšne informacije vključujejo vanj?
– kako relevantne so informacije za prejemnike?
– je vsebina kakovostna in enostavna za branje ali je morda polna žargona in v prvi vrsti namenjena samopromociji?
– so morda izpustili kakšno relevantno temo, ki jo lahko vključite?
– obstajajo priložnosti za izboljšave?
2. Analiza ciljnega trga
Razmislite komu želite pošiljati newsletter. So to vaše obstoječe stranke, potencialne stranke ali mediji? Raziščite kakšne so njihovi demografski in psihografski kazalci. Katere korake morajo narediti, da se odločijo za nakup? Kaj želite, da ciljna publika naredi ko prebere vaš newsletter?
3. Format newslettra
Pomembno je, da je newsletter hitro berljiv. Ne obremenjujte bralcev s preveč informacijami. Odločite se katere sekcije bo imel vaš newsletter in kakšna bo razporeditev informacij v njem. Vključite lahko npr. razne predstavitve, članke, študije primerov, posebe ponudbe izdelkov ali storitev, razne dogodke ipd.
4. Ustvarjanje vsebine
Ko ste določili format in razporeditev vašega newslettra je čas, da zanj spišete vsebine ali pa najamete nekoga, ki bo to opravil namesto vas. Vključite lahko študije primerov, članke, intervjuje s strokovnjaki iz vaše panoge, izjave zadovoljnih uporabnikov, kratke nasvete itd.
5. Pošiljanje newslettra
Orodja za email marketing, kot npr. Newsletter.si poenostavijo pošiljanje vašega newslettra in ga naredijo stroškovno učinkovitejšega. Ne samo, da vam omogočajo nastavljanje časa pošiljanja email kampanje v prihodnosti ampak tudi merijo, kateri prejemnik je email odprl in kateri je kliknil na povezavo v njem.
6. Redno pošiljanje newslettra
Razmislite kdaj in kako pogosto boste pošiljali vaš newsletter. Od frekvence in doslednosti pri pošiljanju je namreč odvisno ali bo vaša email marketing strategija obrodila sadove. Če boste newsletter pošiljali prepogosto ga bodo prejemniki lahko zaznali kot nezaželeno pošto. Če pa ga ne boste pošiljali dovolj pogosto se vaši bralci ne bodo spomnili, da so prijavljeni nanj. Kako pogosto pošiljati newsletter je odvisno predvsem od tipa vsebine, dolžine newslettra in temu kako relevantna je njegova vsebina trenutnim dogodkom v življenju vaših bralcev. Priporočam, da bralcem omogočite, da si lahko sami določijo kako pogosto želijo prejemati vaš newsletter. Npr. če ga pošiljate tedensko, lahko bralcem ponudite možnost, da enkrat mesečno prejmejo povzetek vseh newslettrov, ki ste jih poslali v tem času.
7. Testirajte rezultate
Kot pri vsaki marketinški kampanji je tudi pri newslettru testiranje ključno za dolgoročni uspeh. Potrebno je meriti, katere dneve je vaš open rate največji in kateri naslovi in teme pritegnejo največji odziv in generirajo največjo prodajo. Bodite pozorni tudi na podatek, koliko emailov je bilo dejansko dostavljenih, saj je to eden od dejavnikov od katerega je odvisna kvaliteta vaše liste prejemnikov. Spremljajte tudi:
– Kakšen je vaš open rate, koliko prejemnikov odpre vaš email?
– Koliko bralcev klikne na povezave v newslettru?
– Koliko povpraševanj ali nakupov je prišlo iz naslova newslettra?
– Kako hitro raste vaše lista prejemnikov newslettra?
Izvajanje email marketinga je periodičen proces, zato določite merila in spremljate uspešnost vaših newsletter kampanj. Tako boste spoznali, česa si prejemniki zares želijo in to potem vključili v vašo email marketing strategijo ter povečali vaš uspeh.
Lep pozdrav do prihodnjič,