Posodobljeno 29. 01. 2021
Pred nami je praznični konec leta in v tem času smo ljudje na spletu najbolj aktivni, bolj kot v kateremkoli drugem obdobju leta. Aktivni smo tako pri iskanju na iskalnikih, kot tudi pisanju vsebin na Facebooku, deljenju in komentiranju. To obdobje je tudi najboljši čas za vse vas, da z vašimi sporočili dosežete vašo ciljno javnost, da spoznajo vaše produkte in vi tako povečate prodajo. Obstaja veliko različnih načinov kako lahko to storite, mi pa vam svetujemo, da ste pri investiranju v oglaševanje odgovorni in sredstva usmerite v tisti kanal, kjer boste lahko čim bolj natančno ciljali vaše potencialne kupce in izmerili uspešnost vaših aktivnosti.
Eden takšnih kanalov je zagotovo Facebook, ki s svojo možnostjo ciljanja in segmentiranja ciljnih javnosti nudi vse tisto kar potrebujete.
Za vas sem pripravil 6 korakov, ki vam bodo pomagali pri planiranju in določanju kako komunicirati na Facebooku.
Aha, da pa ne boste prepozni, začnite že danes!
Kazalo
1. Spoznajte svoje občinstvo
Vaše promocijske aktivnosti naj bodo skladne z javnostjo oz. potencialnimi kupci katere ciljate. Pred pričetkom vaših aktivnosti, morate najprej ugotoviti kdo so vaši obstoječi in potencialni kupci. Uporabite orodje Audience Insights za pregled ciljnih javnosti po demografskih (spol, starost), geografskih in nakupnih značilnostih, kot tudi podrobnosti o interesih, stališčih in načinu življenja.
Oboroženi s temi informacijami, boste ugotovili vaš potencial in prilagodili vaša sporočila za učinkovito ciljanje teh skupin. Posamezne skupine shranite za poznejšo uporabo.
Npr. imamo spletno trgovino s kozmetiko, ličili in parfumi višjega cenovnega razreda. Izberemo ženske, starosti med 25 in 55 let, področje celotne Slovenije, všeč so jim kozmetični saloni, drogerije, parfumi, dišave, moda, modni dodatki, luksuzne blagovne znamke in rade kupujejo preko spleta.
2. Definirajte ključne skupine vašega občinstva
Ko ste ugotovili vaš celoten potencial in spoznali vaše ciljno občinstvo, ga lahko znotraj skupine še dodatno segmentirate. S takšnim deljenjem, lahko vaše oglaševalske akcije razdelite na več podskupin in ciljate po meri. Vsaki skupini tako prilagodite sporočila in tako povečate možnost, da postanejo vaši kupci.
Posebnost je tudi ta, da lahko za ciljanje uporabite tudi seznam prejemnikov vaših e-novic, ki ga lahko uvozite in Facebook bo poiskal te osebe med svojimi uporabniki, ter le njim prikazal sporočilo, ki ste ga za njih predvideli. Več o možnostih naprednega ciljanja in retargetingu preberite tukaj.
Npr.
Skupina 1: Splošno vsi kupci – s splošnim sporočilom vabimo kupce v našo spletno trgovino.
Skupina 2: Vsi, ki so obiskali našo trgovino in si ogledovali ponudbo parfumov – tem prikazujemo sporočilo za posebno praznično paketno ponudbo.
Skupina 3: Vsi, ki so oboževalci naše Facebook strani – tem prikazujemo posebno ponudbo za naše Facebook oboževalce in tako nagradimo njihovo zvestobo.
Skupina 4: Vsi, ki so zapustili spletno trgovino v zadnjem koraku, košarici – tem prikazujemo oglas s promocijsko kodo za 10% popust, če opravijo nakup v naslednji uri.
3. Naredite plan aktivnosti in investicije v oglaševanje
Zastavite cilje, pametno planirajte vašo investicijo v oglaševanje v prazničnem času in sredstva razporedite skladno z vašim planom. Ni priporočljivo, da vašo ponudbo oglašujete le zadnji mesec v letu, saj bodo to takrat po vsej verjetnosti počela tudi vaša konkurenca, zato raje planirajte aktivnosti tudi pred tem.
Planirajte tudi možnost, da boste imeli nekatere aktivnosti več mesecev, nekatere pa za krajše obdobje; npr. Vikend ponudbo z brezplačno dostavo ali posebno Miklavževo ponudbo.
Pričnite z aktivnostmi pred ostalimi in ustvarite zavedanje o vas, vašem podjetju in blagovni znamki. Zgradite bazo vaših oboževalcev in skušajte doseči čim večje število potencialnih kupcev. V poznejši fazi pa segmentirajte občinstvo in se usmerite na konkretne ponudbe, akcije in izdelke. Uporabite lahko tudi naprednejše možnosti, kot so retargeting in uporaba seznama e-pošte
4. Dodajte FB pixel kodo na vašo spletno stran ali trgovino
Izkoristite vse prednosti Facebook oglaševanja, tako da na vašo spletno stran namestite FB Pixel kodo za retargeting ali Pixel kodo za merjenje konverzij oz. različnih ciljev (nakup, registracija, oddaja povpraševanja)
Medtem ko ena vrsta kode lahko meri katere cilje ste uspeli realizirati, kateri oglasi so bili za to zaslužni, koliko je cena za pridobitev vsakega novega kupca ipd, vam bo druga koda pomagala pri retargetiranju obiskovalcev vaše spletne strani.
Uporaba obeh kod je zmagovalna kombinacija!
5. Optimizirajte spletno stran/trgovino za mobilne naprave
V lanskem letu je v svetovnem merilu skoraj polovica spletnih nakupov bila opravljenih preko mobilnih naprav, medtem ko so mobilne naprave v več kot 55% vplivale tudi na fizične nakupe v trgovinah. Iz tega izhaja, da morate prilagoditi vaše oglaševanje, merjenje in uporabniško izkušnjo za mobilne naprave.
Sedaj je še čas, da ugotovitve koliko vaših potencialnih kupcev za dostop do FB uporablja mobilne naprave in se jim pred izvajanjem kampanje prilagodite. V kolikor to ni možno, morate to upoštevati pri umeščanju oglasov v vaših oglasnih kampanj.
6. Testirajte različna oglasna sporočila
Različni naslovi, besedila, fotografije, klici k akciji, umeščanje in formati. Vse te elemente vaših oglasnih sporočil lahko testirate v različnih variacijah za različne skupine občinstva in tako najdete tisto sporočilo, ki je najbolj uspešno pri doseganju zastavljenih ciljev. Testiranje lahko izvedete z manjšimi kampanjami že pred sezono, tako da imate takrat zmagovalno kombinacijo že pripravljeno.
Pri izdelavi grafičnih delov oglasa izkoristite možnost brezplačne uporabe fotografij iz banke fotografij Shutterstock, ki je povezana z Facebook oglasno platformo in za oblikovanje uporabite orodje Canva s pomočjo katerega lahko oblikujete grafike po meri, brez naprednih programov za oblikovanje in posebnih oblikovalskih znanj.
Facebook je najbolj popularen družaben medij, ki ga mesečno aktivno uporablja več kot 800.000 Slovencev za komunikacijo s prijatelji, iskanje informacij, izražanje mnenj, deljenje dogodkov in spremljanje priljubljenih blagovnih znamk, znanih oseb, ipd. Podjetjem nudi številne možnosti za promocijo in edinstveno oglasno platformo, ki omogoča izredno natančno ciljanje in segmentirano komunikacijo. Več o Facebook oglaševanju preberite tukaj.
V šestih korakih sem povzel priporočljive aktivnosti, ki jih morate narediti za uspešno in gospodarno načrtovanje prazničnih promocij.
Ugotovite vaš potencial > segmentirajte ciljne javnosti > planirajte aktivnosti in investicijo > vzpostavite merjenje > optimizirajte za uporabnike mobilnih naprav > testirajte različna sporočila.
V kolikor je FB oglaševanje za vas novost, nimate znanja in resursov nas lahko kontaktirate tako da oddate neobvezujoče povpraševanje in pripravili bomo primeren predlog za vas. Če oglaševanje izvajate sami in se sprašujete zakaj potrebujete našo pomoč, si odgovore preberite tukaj.
Dejan Davidović
vir fotografij: facebook