Posodobljeno 03. 01. 2024
Začeti z email marketing kampanjo ni tako lahko, kot se zdi na prvi pogled. Potrebno je zgraditi zdravo email bazo, jo segmentirati – tako, da pridejo prava sporočila do pravih ljudi, kreirati različne vsebine za različne baze in paziti na konstantnost, analizirati vsebine in redno spremljati rezultate.
Poleg tega je izredno pomembno osnovno poznavanje uredbe o varovanju osebnih podatkov (ang. General Data Protection Regulation ali s kratico GDPR), ki določa tudi pravila o zbiranju in hranjenju osebnih podatkov.
Vsekakor pa je email marketing lahko najcenejša in najuspešnejša marketinška taktika, katero bi moralo uporabljati vsako podjetje. Kar nekaj platform ali orodij za pošiljanje e-novic je namreč brezplačnih za pošiljanje do 2000 prejemnikom (npr. Mailchimp ali Mailerlite), zato je pravi čas, da si vzpostavite nov marketinških kanal, ki vam bo stalno prinašal povpraševanja.
Taka strategija seveda potrebuje svoj čas in trud. Vendar brez strahu – ta članek vas bo vodil čez celoten proces in vas opozoril na kaj vse morate biti v začetnih fazah pazljivi.
Kazalo
Kaj je email marketing?
Kadar koli podjetje pošlje email oz. elektronsko sporočilo, ki ni potrditev naročil ali neposredni odgovor na vprašanja strank, velja za obliko e-poštnega trženja ali email marketing. Torej kadar komercialen mail pošljete svojim ‘email naročnikom’ oz. stikom, ki so se prijavili na vaš email seznam in ki so vam dali izrecno dovoljenje za prejemanje e-poštnih sporočil od vas. Email marketing se uporablja za obveščanje, spodbujanje prodaje in oblikovanje skupnosti okoli vaše blagovne znamke (npr. z e-novicami). Sodobno pošiljanje emailov se je oddaljilo od enotnih, neosebnih množičnih pošiljanj in se namesto tega osredotoča na soglasje, segmentacijo in personalizacijo.
Kakšne prednosti prinaša email marketing?
Podjetja se morajo zavedati, da so email naslovi bistveni vidik rasti in upravljanja posla. Ne glede na usodo platform, družbenih omrežij ali drugih kanalov, so maili vaših (potencialnih) strank adut, ki ga želite unovčiti.
Email marketing bo pomagal doseči 3 ključne cilje:
1. Konverzija (prodaja vaših izdelkov ali storitev)
Ste na začetku prodaje ali promocije produkta oz. blagovne znamke? Svoje naročnike lahko o tem obvestite in jim pošljete kampanjo po e-pošti, da spodbudite prodajo. Druge tehnike trženja po e-pošti, za katere je znano, da zvišujejo stopnje konverzije, vključujejo:
- Pošiljanje popusta ali posebne ponudbe (e-poštna sporočila za rojstni dan / obletnico, sporočila dobrodošlice ipd.)
- E-mail sporočila, ko oseba zapusti spletno košarico (sprožijo se vsakič, ko obiskovalec opusti košarico v vaši spletni trgovini in ne dokonča nakupa).
2. Prepoznavnost blagovne znamke
Odlično pri e-pošti je, da vam omogoča neposreden stik z osebo na drugi strani. To je najboljša komunikacija “ena na ena”. Ljudje dandanes ne pustijo vsakogar v svojo mapo »Prejeto«. To je poseben prostor v očeh uporabnika, rezerviran za pomembne osebe, novice, posel, ali najljubše blagovne znamke. Zato se podjetja zelo trudijo za ta poseben “status” in svoje mesto v e-mail nabiralniku potencialnih strank. Prilagojeno marketinško e-mail sporočilo je bolj vplivno kot objava v družabnih omrežjih, kjer ne morete biti prepričani, ali je nekdo zares videl vaše sporočilo. Ena glavnih prednosti, ki jo prinaša email marketing, je njegova dostopnost. To pomeni, da lahko e-mail sporočila pošljemo velikemu številu prejemnikov za razmeroma nizke stroške (v primerjavi z drugimi tržnimi kanali).
3. Zvestoba strank
Elektronska pošta spodbuja zvestobo kupcev na vseh stopnjah potovanja kupca: od “lead nurturing” (ko uporabnik v zameno za mail prejme uporabne informacije – recimo e-knjigo), vzpostavljanja odnosa, do nakupa in “follow up” procesa (kadar ohranjamo stike z osebo, tudi ko že nekaj kupi). Je močno orodje za gradnjo skupnosti. Vsebino mail sporočila lahko ustvarite tako dobro, da bodo naročniki čakali, da prispe vsak teden.
Kako se pravilno lotiti email marketinga in kampanje?
Sedaj veste, da je e-mail trženje po svoji definiciji postopek ciljanja vašega občinstva in strank preko e-pošte. Pomaga vam povečati število konverzij in prihodek tako, da naročnikom in strankam zagotovi dragocene informacije za lažje doseganje njihovih ciljev. Zdaj pa si oglejmo korake, ki vam bodo pomagali vzpostaviti vaš email marketing in kampanjo.
1. Spoznajte različna orodja za email marketing
Ker vemo, da je za marketing potrebna velika mera premišljenosti ter profesionalnost, je nujno, da za pošiljanje email marketing kampanj uporabimo orodje, ki nam omogoča vse kar potrebujemo, da se tega lotimo pravilno.
Orodje mora vključevati:
- Urejevalnik teksta
- Vnaprej pripravljene predloge
- Priprava seznamov
- Nastavitve časa pošiljanja
- Avtomatski odgovori
- Pregled rezultatov
Med priljubljena e-mail orodja spadajo Sendinblue, Mailchimp, Constant Contact, Convertkit, Mailjet, Mailerlite in HubSpot – če jih naštejemo le nekaj. Ločevati je potrebno med značilnostmi orodij in platform, ki jih morate imeti, in funkcijami, ki jih je treba imeti. Naredite si pregleden seznam za lažjo primerjavo in odločitev.
2. Pridobite soglasje
Glavna sprememba, ki jo je prinesla GDPR uredba 27. aprila 2016 sprejeta v Evropskem parlamentu, veljavna s 25. majem 2018, je izraženo soglasje za privolitev pošiljanja e-novic. Za email marketing je to izrednega pomena in za vse, ki ste se v preteklosti email kampanj že lotevali je uredba prinesla nekaj sprememb.
Če ste v preteklosti že zbirali prijave na e-novice in imate v svoji bazi osebne podatke (e-mail, ime, priimek, …) ste morali tako bazo prečistiti. Za vsak e-mail je bilo potrebno preveriti ali strinjanje že obstaja oziroma ali so bili e-mail naslovi zbrani skladno s trenutno veljavno zakonodajo – vse ostale e-mail naslove in druge osebne podatke pa izbrisati.
Za pravilno pridobljene e-mail naslove oseb v vaši bazi se štejejo tisti, ki so se zavestno prijavili na prejemanje e-novic. Prijava na e-novice ne sme biti pogojena npr. s prenosom e-priročnika ali obvezno polje ob zaključku nakupa na spletni trgovini. Prijava mora biti vedno izbirna opcija, ki ni vnaprej obkljukana / izbrana – razen seveda, če je sam prijavni obrazec namenjen izključno za prijavo na e-novice in to jasno komunicira.
Kljub temu, da določene e-mail naslove lahko zberemo iz spletnih strani javnega značaja (npr. ime.priimek@spletnik.si), se ti ne štejejo kot javni podatki, ampak osebni, zato na take naslove nimate pravice pošiljati e-novic, če od njih nimate eksplicitnega dovoljenja. Pri tem pa generični e-mail naslovi (npr. info@spletnik.si) niso osebni podatki in niso predmet restrikcij GDPR uredbe, vendar vam predlagam, da se na tako e-mail bazo ne zanašate, saj je preveč splošna in verjetno ne bo prinesla uspeha. Lahko, da vam bo ta proces v začetni fazi vzel precej časa, vendar se na dolgi rok obrestuje, saj boste v nadaljevanju, ko bodo vse baze zgrajene in podatki čisti, imeli popoln sistem v katerega boste samo vnašali nove kontakte. Urejeno bazo uvozite v program za pošiljanja e-mailov in začnite.
3. Zgradite si bazo
Razvijanje odnosa s kupci oz. povečavanje baze je delo, ki zahteva čas. Ni dovolj le poslati nekaj e-mail sporočil ali newsletter in pričakovati da se bodo vsi odzvali na vašo ponudbo in postali vaše zveste stranke. Svetujemo vam, da ljudi nagovarjate osebno. Ime prejemnika vključite ali v naslov email sporočila ali v sam tekst. Personalizirajte sporočilo. Tako je večja možnost, da ne bo vaš mail v očeh uporabnika smatran kot “spam”.
V kolikor je vaš glavni cilj povečevanje vaše baze in nabiranje e-mailov, morate ljudem dati več možnosti, da vam svoj mail tudi zaupajo. Recimo v zameno za uporaben lead magnet kot je e-knjiga.
Pomembna sprememba z GDPR uredbo : zbiranje kontaktov si lahko olajšate tako, da ob prijavi na e-novice osebi ponudite še priročnik, vendar to ne sme biti pogoj. Ko na spletno stran objavite priročnik mora biti prijava na e-novice izbirno polje, ki ne sme biti že vnaprej obkljukano.
Za zbiranje baze vam predlagamo, da potencialnim strankam predstavite vse ugodnosti, ki jih bo dobila ob prijavi. Primer:
Bi rad vzpostavil uspešno email kampanjo?
Te zanima več informacij o marketinških strategijah?
Bodi prvi, ki ga bomo tedensko obvestili o novostih na področju email marketinga, prejemaj trike in nasvete. Prijavi se na e-novice: [vpiši email naslov]
P.s.: tak nagovor nad obrazcem ne potrebuje dodatnega polja za soglasje za prejemanje e-novic.
4. Segmentacija baze
Osnovni cilj zbiranja baze je, da e-mail marketing peljemo na osnovi pravilo zbranih email naslovov z visoko stopnjo branosti e-novic (70% ali več) in posledično tudi visoko stopnjo konverzije (3% ali več).
Še boljšo statistiko uspešnosti si boste zagotovili, če bodo vaši e-mail naslovi dobro segmentirani. Če so podjetja še pred GDPR uredbo izvažali podatke iz svojih poštnih odjemalcev, iz administracije spletne trgovine ali svojega zalednega sistema, danes to ni več mogoče. S tem ste prikrajšani za več osebnih podatkov po katerih bi lahko segmentirali e-mail bazo.
Danes lahko svojo bazo segmentirate na 3 načine:
Na podlagi zbranih podatkov
V vašem prijavnem obrazcu osebo lahko povprašate po spolu, imenu, priimku, lokaciji … vendar mora oseba, ki vam bo svoje podatke posredovala izraziti eksplicitno strinjanje, da svoje osebne podatke posreduje za potrebo prejemanja e-novic in s tem obdelave ter segmentiranja osebnih podatkov.
Tako soglasje lahko dodate npr. ob zaključku nakupa vaše spletne trgovine, vendar to ne sme biti niti v naprej obkljukana možnost niti obvezno polje.
Na podlagi vira prijave
Najbolj primerno segmentacijo baze e-mail naslovov lahko dosežete s tem, da baze oblikujete glede na “lokacijo” obrazca za prijavo na e-novice in glede na sam prijavni obrazec.
Če npr. prodajate oblačila na spletni trgovini in pri tem pišete blog, lahko pod člankom vezan na žensko kolekcijo oblačil objavite prijavni obrazec in ga v svoji evidenci vodite kot “ženske, aktualnosti”. Pod člankom za moško kolekcijo lahko vodite prijavni obrazec, pod katerim boste vodili bazo “moški, aktualnosti”. Prijavni obrazec z nagovorom “Bodi prvi, ki bo obveščen o popustih in akcijah…” bo zbiral email naslove, na katere boste pošiljali kode za popuste, akcije ob posebnih priložnostih, itd.
Možnosti po takem segmentiranju je ogromno, strategija pa je najbolj učinkovita. Paziti morate le, da na spletno stran objavljate relevantno vsebino usmerjeno v vam primerne segmente potencialnih strank.
Na podlagi analitike poslanih email kampanj
Vsako orodje za pošiljanje e-novic vam omogoča, da svojo poslano kampanjo analizirate glede na stopnjo odptja emaila, glede na količino klikov določene povezave v emailu, … in na podlagi tega ugotovite katera vsebina je prijavljenim na e-novice ljubša. Tako segmentiranje lahko dopolnjuje segmentiranje na podlagi vira prijave.
Pomembna sprememba z GDPR uredbo : v sklopu analize poslanih e-mail kampanje ne smete spremljati klike na povezave v poslanem emailu določene osebe.
Primer: podatek, da je oseba “Aleš” z e-mail naslovom ales.studen@spletnik.si odprla email 3x in odprla povezavo x, ni v skladu z GDPR uredbo. Analize morajo biti agregatne (npr. skupno število klikov na povezavo v emailu, procent odprtih emailov).
5. Naredite akcijski načrt
Predno začnete pošiljati si pravite načrt. Pripravite si ga vsaj za en mesec naprej in preverite, da se ujema s sezono, trenutnim povpraševanjem in drugimi objavami (Facebook, Twitter…) in oglaševanjem (Google oglaševanje, Facebook oglaševanje…), ki jih imate.
- Kaj pošiljate? Kakšna bo vsebina?
- Komu pošiljate? Kdo bo prejemnik določenih vsebin, torej kateri del vaše baze
- Kako pogosto? Kako pogosto se bo pošiljalo vsebine določenemu delu baze
6. Ustvarite vsebino
Vsebina in struktura kampanje naj bo narejena za bralca. Mora biti kratka in jedrnata. Seveda naj se razlikuje in deli na:
- E-novičke: Tukaj trenutne in potencialne stranke obveščamo o novostih in zanimivostih, ki so za nas ali njih trenutno aktualne. Vsak email ne more biti prodajno naravnan – na ta način se vas bodo ljudje hitro naveličali. V mailu jim lahko predstavite zanimivo in uporabno vsebino v video obliki, ki si jo v nadaljevanju ogledajo na vaši strani.
- Posebne ponudbe
- Akcije in ugodnosti
- Vabila na dogodke
Različne vsebine zagotavljajo pestrost in gojijo zanimanje in naklonjenost vašemu podjetju.
7. Merjenje rezultatov
Rezultati nam vedno pokažejo kako se obnese naša strategija in kaj lahko še popravimo ali izboljšamo. Spremljati je potrebno:
- Število odpiranj: Koliko ljudi od teh, ki ste jim email poslali ga je odprlo
- Bounce: Število emailov, ki niso bili dostavljeni – najbolje je te emaile sproti odstranjevati iz baze, ker se z njimi nič več ne dogaja
- Število neodprtih emailov: če je številka previsoka nekaj ni v redu z naslovom, na tej točki predlagam, da se ponovno vržete v AB testiranje
- Število klikov na linke v emailu
- Število ljudi, ki se je od vašega obveščanja odjavilo
- Število ljudi, ki je vaš email označilo spam
- Število ljudi, ki je vašo kampanjo posredovalo naprej v obliki email
8. Testiranje
Obstaja velika verjetnost, da vam ne bo uspelo takoj zadeti prave vsebine, ki bo prepričala vaše stranke v nakup, ali pa sploh pravega naslova, ki bo vodil v dobro stopnjo odprtosti vašega emaila.
Skozi čas boste s pomočjo merjenja rezultatov, števila odprtih emailov in klikov na linke ugotovili kaj najbolj deluje za vaše stranke.
9. Ponovi vajo
Vsi zgoraj našteti nasveti vam bodo pomagali ugotoviti ali je bila vaša email kampanja uspešna ali ne.
Zelo dober način za pridobivanje email naslovov sta Facebook oglaševanje in Google oglaševanje, prav tako pomemben pa je organski obisk na vaši strani (pri tem vam pomaga optimizacija spletne strani), kjer obiskovalcu ponudite prijavo na vaše novice.
Katere maile bi vaš email marketing moral vsebovati?
Ne glede na to, ali šele začenjate z email marketingom ali pa že pošiljate marketinška e-poštna sporočila vsak teden, veste, da so e-mail sporočila eden najboljših kanalov za prodajo. Toda pametni tržniki vedno iščejo nove načine, kako lahko vzpostavijo odnose in povečajo prihodek. Poglejmo si različne vrste marketinških e-mail sporočil, ki jih lahko pošljete, da boste lažje sprejeli odločitev katera bo najprimernejša za vaš posel in namen.
1. Email sporočila dobrodošlice
Začetni stik s potencialnimi strankami je ključnega pomena, zato ne predstavljajte takoj novega izdelka ali storitve, preden ne vzpostavite nekega odnosa. Preprosto se potrudite, da boste ustvarili dober prvi vtis – tak, ki ponazarja vaše znanje, izkušnje ter karakter blagovne znamke – in si utrite pot zaupanja uporabnika in kasneje nakup.
2. Newsletter
Veliko podjetij uporablja e-novice kot temelj svojega programa trženja po e-pošti, saj je to odlično orodje za izobraževanje strank in potencialnih kupcev o podjetju, blagovni znamki ter predstavitev profilov zaposlenih, projektov podjetja in za druge novosti ali ugodnosti. Določiti boste morali svoj cilj. Kaj želite, da vaše e-novice dosežejo? Morda boste želeli negovati svoje obstoječe stike in postati prva blagovna znamka, na katero pomislijo, ko potrebujejo izdelek ali storitev v vaši panogi. Lahko pa je vaš cilj to, da pritegnete na svoj seznam nove ljudi. Ko definirate svoj cilj, razmislite, katere meritve lahko uporabite za sledenje napredku.
3. Namenska email sporočila
Namenska e-poštna sporočila ali samostojna e-poštna sporočila vsebujejo informacije o samo eni ponudbi. Na primer, ciljno občinstvo lahko obvestite o novi knjigi, ki ste jo izdali, ali jih povabite, da se udeležijo dogodka, ki ga gostite. Namenska e-poštna sporočila vam pomagajo nastaviti kontekst in predstaviti glavni poziv k dejanju.
4. Kampanje za potencialne stranke
Email kampanja za negovanje potencialnih strank (t.i. Lead nurturing) je avtomatizirana, personalizirana email kampanja, ki jo tržniki uporabljajo za vodenje uporabnikov na pot, ki lahko vpliva na njihovo nakupno vedenje. Te kampanje so avtomatizirane, kar pomeni, da so ustvarjene s tehnologijo avtomatizacije e-pošte, ki potencialnim strankam pošilja načrtovane maile na podlagi njihove interakcije z blagovno znamko. Namen teh kampanj je, da spodbujajo visokokakovostne potencialne stranke, da naredijo naslednji korak skozi prodajni lijak.
5. Sponzorska e-sporočila
Vse vrste marketinških e-poštnih sporočil, o katerih smo do zdaj razpravljali, temeljijo na predpostavki, da pošiljate sporočila v svojo email bazo. Če želite doseči drugo ciljno skupino in pridobiti nove potencialne stranke, boste morda želeli preizkusiti sponzorska e-poštna sporočila s prikaznimi oglasi. Sponzorstvo običajno pomeni, da plačate za vključitev svojega teksta/ponudbe v e-novice drugega podjetja. Sponzorske email kampanje so ena od komponent plačljive medijske strategije, vključno s plačilom na klik (PPC), prikaznim oglaševanjem, mobilnim oglaševanjem, itd.
6. Transakcijska sporočila
Transakcijska email sporočila so tista, ki jih sproži določeno dejanje vaših stikov in jim omogočajo dokončanje tega dejanja. Če se na primer oseba prijavi za nek spletni seminar, bo izpolnila obrazec in nato bo prejela transakcijsko e-poštno sporočilo (“hvala za prijavo!”), v katerem bo imela podatke za prijavo. V kolikor uporabljate dvojno prijavo, bodo ljudje prejeli e-poštno sporočilo z zahtevo, da kliknejo povezavo in potrdijo svojo registracijo.
7. Email sporočila za ponovno aktivacijo publike
Kadar ugotovite, da je seznam strank in prejemnikov e-pošte neaktiven, je morda čas, da pošljete email s katerim angažirate ljudi in ponovno vzpostavite stik. Prošnja za povratne informacije je odličen način, da se vaše podjetje vrne v njihove misli, in če se odzovejo, je to koristno; spet se aktivno zavedajo vašega podjetja in dobili ste povratne informacije, katere lahko uporabite pri izboljšanju procesov in tržnih taktik.
8. Pripovedujte zgodbe
Pripovedovanje zgodb (t.i. storytelling) je lahko močno orodje, s katerim kupcem in potencialnim strankam predstavite svojo zgodbo ali blagovno znamko s pomočjo čustvenega odziva. Vprašajte se torej: Ali za vašo blagovno znamko stoji osebna zgodba? Delite jo.
9. Prosite za mnenje o podjetju in produktih
Potencialne stranke se pred nakupom običajno zelo dobro pozanimajo o podjetju in tudi zadovoljstvu drugih uporabnikov/preteklih strank. Dajte jim želeno in uporabite mnenja zadovoljnih strank na vaši strani, kar lahko da tisto “piko na i” za zaupanje in nakup. Preko maila prosite vaše najboljše ali zadovoljne stranke za njihovo mnenje o izkušnji z vašimi produkti. V zameno jim lahko tudi kaj ponudite – recimo kupon za popust pri naslednjem nakupu.
Email marketing naj bo vaš adut
Ne pozabite, da če oseba odpre vaše e-poštno sporočilo, ji morate dati dovolj vrednosti, da vas bo želela “brati” in obdržati v svojem email nabiralniku. Leta 2020 je Shopify začel e-poštno serijo, ki govori o različnih poslovnih trendih. V mailih so govorili o tem, kakšne preproge ljudje kupujejo in kako jih promovirati. Z nasveti in namigi so prispevali k uspehu spletnih trgovin uporabnikov, rezultat pa je bil Shopifyjeva rast. Pomislite, kako lahko občinstvu pomagate do uspeha. Ali jim lahko pomagate prihraniti čas, denar, graditi posel, se zabavati ali se z njimi bolj povezati? Ustvarite email vsebino, ki bo odsevalo vaše znanje, osebnost in gradilo skupnost oz. zaupanje bralcev.
Srečno pošiljanje e-pošte!
Spletnik