Posodobljeno 11. 04. 2024
Lepota t.i. nišnega marketinga je, da nikoli ni težko priti na dan z novo „nišno idejo“. Vsem tistim, ki nekako nimate ideje za nadgradnjo vašega obstoječega ali razvoj novega produkta, ki cilja na novo strukturo potrošnikov, lahko z gotovostjo zatrdim, da idej ne bo nikoli zmanjkalo. Bolj kot sama ideja je pomembno, da si to idejo znamo zamisliti, zinterpretirati, načrtovati in seveda na koncu tudi izvesti. Definicija nišnega trga je, da je majhen, da ga je lahko določiti in da predstavlja skupino ljudi, ki imajo ali enak interes ali pa enake potrebe po nečem (posel, hobi, zdravstevno stanje, itd…)
Vaša naloga je, da najdete zgoraj omenjene skupine in med njimi določite samo tiste, ki najbolj ustrezajo vašemu produktu. S tem mislim na skupine, ki naj bi bile najbolj „dobičkonosne“ – da aktivno in ponavljajoče trošijo denar.
Za dobro idejo ni potrebno veliko. Še več, zelo enostavno je. Potrebna je le raziskava, s katero boste izvedeli, ali so izbrane skupine vredne vaše pozornosti in ali sploh potrebujejo vaš produkt. In to je tisti težji del, ampak tudi za to obstajajo dobre rešitve.
Ena takšnih je recimo, da malo pokukate v lokalno knjigarno ali kiosk in oko vržete na knjige ali revije, ki so tam najbolj izpostavljene. Za koga so bile napisane? Kakšne skupine ljudi nagovarjajo? Vstopite v enega od nakupovalnih centrov (ki je prav zagotovo za vogalom) in se osredotočite na razporeditev artiklov. Kateri izmed njih so v izložbi ali na prvih policah in kateri izmed njih so tisti, ki so trenutno najmanj izpostavljeni?
Torej veste kaj se prodaja in kaj ljudje potrebujemo. Tudi če že prodajate nek izdelek ali storitev, vedno se zavoljo povečanja dobička najde še kakšna storitev ki se navezuje na aktualno ali pa izdelek, ki dopolnjuje tistega ki ste ga prodajali do tega trenutka.
Že če samo malo pobrskate po internetu in preverite kaj vse se že prodaja po svetu, bi verjetno zelo hitro lahko prišli do ideje, na katero morda v naši majhni Sloveniji še nihče ni niti pomislil.
S spletno stranjo ali spletno trgovino, učinkovitim spletnim marketingom za privabljanje kupcev in redno komunikacijo ter vzpostavljanjem odnosa s kupci, je vsaka nova tržna niša lahko pokrita že v nekaj mesecih.
Vkolikor vas je v podjetju več in če v vaš „brainstorming“ vključite še ostale člane, lahko seveda tudi od njih pričakujete enkratne ideje, ki si jih boste zagotovo hoteli zapisati. Tudi to je seveda vrsta raziskave, ki jo morda potrebujete za povečanje vašega dobička. In še brezplačna je. Ponavadi se takrat pojavijo tudi tiste ideje in asociacije, ki se nekako ne uspejo zaupati v procesu dela, v smislu hierarhije v podjetju, ali drugače….ko delavec šefu ne upa „pametovati“, kaj bi bila za morebitno optimizacijo delovnega procesa še boljša rešitev. Tudi oni se bodo mogoče zaradi tega počutili še bolj pripadni vašemu podjetju in nikoli ne veste, kakšne zamisli vse še tičijo v njih.
Če podjetje želi obstati, mora stalno iskati možnosti za nove nadgradnje in širitev svoje ponudbe. Še posebej zato, ker se dobre in obetavne tržne niše danes ponujajo kar same od sebe. Ni se vam treba usmerjati v neko drugo nepoznano dejavnost, le od svojih konkurentov bodite boljši v tem kar delate in to izpopolnite ter obogatite z nečim kar bo samo vaša zamisel.
Tukaj je še nekaj TOP podjetniških idej, ki vam bodo morda všeč:
http://www.entrepreneur.com/hotcenter/index.html
Veliko kreativnega razmišljanja vam želimo iz ekipe Spletnik.