Osnove Instagram oglaševanja za podjetja

Mar 23, 2021
Mar 23, 2021

Da najprej razčistimo pogosto zmedo: Instagram oglaševanje še vedno ni panoga zase, vendar je zgolj podaljšek Facebook oglaševanja. To pomeni, da morata biti Facebook in Instagram račun povezana, da lahko ustvarimo Instagram ali Facebook oglas v Facebook Business Managerju. O tem bomo podrobneje govorili v nadaljevanju. Zaenkrat je neposredno oglaševanje na Instagramu kot aplikaciji rezervirano le za nove oglaševalce/podjetja v določenih državah.

V svojih začetkih je Instagram platforma bila nekako “rezervirana” za ciljno skupino mlajše generacije. Iz oglaševalskega vidika pa je bila posledično zanimiva zgolj za peščico podjetij, ki so ciljali na najstniško publiko. Facebook (sicer lastnik Instagram omrežja) je odrastel že nekaj časa nazaj in je danes znan po tem, da na njem prevladuje zrelejša publika, sledil pa mu je tudi Instagram, ki je sicer najstniško titulo predal aplikaciji TikTok. 

Kako se je torej v zadnjih nekaj letih spremenila vloga Instagrama? Največja razlika je postala v tem, da so uporabniki začeli slediti vsebinam, ki imajo za njih vrednost, in ne zgolj brezpredmetnim, klišejskim Instagram fotkam. Uporabniki sledijo različnim tematikam (konec koncev imamo različne interese) a so prevladujoče vsebine katerekoli tematike predvsem informativne in/ali ozaveščevalne narave.

Uporabniki sledijo različnim tematikam, prevladujoče vsebine pa so predvsem informativne in/ali ozaveščevalne narave.

Poleg tega je Instagram postal popularno komunikacijsko orodje – med prijatelji, sorodniki in tudi na relaciji znamke in potrošnika je praktično že dohitel Facebook Messenger.

Instagram oglasi za pridobivanje novih povpraševanj

Facebook in Instagram “naveza” za boljše oglaševanje

Za podjetja in oglaševalce je odlična novica to, da sta Facebook in Instagram praktično “eno”, saj si delita enako bazo podatkov ter informacij. Zato morate za oglaševanje na Instagramu, imeti ustvarjen Facebook profil oziroma stran. Prednost te skupne baze je, da olajša in bolje definira ciljanje potencialnih strank in idealnih uporabnikov na Facebooku ter Instagramu, kar prinaša boljše rezultate oglaševanja.

Za kakšna podjetja je Instagram oglaševanje najbolj primerno?

V kolikor imate produkte, ki naslavljajo končne uporabnike (B2C) ter le-te prodajate preko spletne strani, ste že idealen kandidat za oglaševanje na Instagramu, saj je sledenje povračilu investicije v tem primeru izjemno preprosto. V kolikor prodajate v tujino imate na socialnih omrežjih dostop do milijonov uporabnikov. Prav tako je Instagram oglaševanje odlično, če gre še za nepoznano blagovno znamko zaradi česar vaša ponudba ter spletno mesto potrebuje pozornost uporabnikov in potencialnih strank. Morda pa je vaša znamka že uveljavljena, morda ne morete računati na direktno prodajo, a vam je pomembno vzdrževanje/povečevanje prepoznavnosti – tudi za “branding” tip kampanje je Instagram platforma idealna.

Ali lahko Instagram oglaševanje zamenja redne aktivnosti na Instagramu?

V kolikor se odločite, da boste preizkusili uspešnost Instagrama kot prodajnega kanala za vaše podjetje, je ustvarjanje vsebine za Instagram profil ključnega pomena ne glede na to, ali se podate v Instagram oglaševanje. Četudi so vaši Instagram oglasi še tako dovršeni in doseg še tako visok, vas bo “mrtev”, neativen Instagram profil prikrajšal za želene rezultate. Vaš cilj mora biti, da oglasi služijo kot podpora vaših rednih aktivnosti in da pritegnejo pozornost uporabnikov Instagrama. Uporabnik, ki vaše znamke še ne pozna, bo videl vaš oglas in če bo ta pritegnil njegovo pozornost, bo obiskal vaš profil. Zato je nujno, da uporabnik na vašem Instagramu najde zanimive slike, objave, link na spletno stran ter več informacij, prednosti in pohval o vašem produktu, sicer nakupne poti ne bo nadaljeval.

Če uporabniki naletijo na profil, ki ne daje razloga za nadaljevanje, ste svoj denar ravnokar zaman investirali v oglaševanje in obisk teh uporabnikov. Zato imejte v mislih, da ustvarjanje kvalitetnih, informativnih, privlačnih vsebin in grajenje odnosa z vašo publiko (preko komentarjev, sporočil, itd.) je vedno osnova za rast vašega posla in dobre rezultate, bodisi gre za Instagram, Facebook, Google ali karkoli drugega. Oglaševanje je nadgradnja tega, in vam omogoča boljši dostop do uporabnikov ter pospeševanje prodaje. 

instagram marketing

Katera podjetja/blagovne znamke si lahko več obetajo od iskalnega marketinga?

Nekateri tipi podjetij pa imajo še vedno veliko prednost na iskalnem marketingu (govorimo o plačanih Google Ads oglasih in SEO optimizaciji strani za organske uvrstitve). To so predvsem B2B podjetja, podjetja z zelo nišno ponudbo, in pa podjetja, ki potrebe pri svoji ciljni publiki praktično ne morejo ustvarjati –zato je pomembno, da so prisotni, ko jih potencialne stranke iščejo (npr. vodovodar).

Ta segmentacija ne pomeni, da za podjetja, ki se najdejo v prvem opisu, ni smiselno vlaganje tudi v iskalni marketing – konec koncev je, kot ves čas ponavljamo, celostna strategija vedno personalizirana za vsako podjetje posebej. Govorimo zgolj o neki splošni razliki med oglaševanjem na Instagramu in iskalnim marketingom. 

Oglaševanje na Instagramu – kako začeti?

Sedaj se bomo navezali na naš uvodni odstavek: Instagram oglasi so zgolj ena izmed možnih umestitev oglasov, ki jih ustvarimo v Facebook Business Managerju. To pomeni, da oglase Instagrama nastavite znotraj oglaševalskega računa v Facebooku. Instagram profila za ta namen niti ne potrebujete, dovolj je le, da imate Facebook profil. Oglašujete lahko torej kot Instagram profil ali pa kot Facebook profil. V kolikor želite povezati vaše oglase z Instagram profilom pa opravite naslednje korake:

  • v Facebooku oziroma vašem profilu kliknite na nastavitve (settings),
  • v levem meniju kliknite opcijo “Instagram ads”,
  • izberite opcijo povezovanja Instagrama s Facebook-om (add an exsisting account) ter v obrazec vpišite uporabniško ime in geslo Instagram profila.

V naslednjih korakih se boste naučili kako ustvariti Instagram oglase znotraj Facebook Business Managerja.

Izberite pravo kampanjo za vaše oglaševalske cilje

Facebook Business Manager nam v začetku ponudi različne tipe kampanj, zato je nujno, da vemo, kaj je (smiseln) cilj naše kampanje in kakšne rezultate želimo doseči. Na tej točki bo večina rekla “Prodaja, kaj pa!”. Pomislite, v kateri nakupni fazi je vaša publika. Ali vaš produkt sploh že poznajo? Ga poznajo, pa rabijo za nakup več informacij? Ali pa je vaš produkt tako dobro poznan, da ga morate samo še ponuditi, da uporabnika nanj spomnite? Pomislite tudi, kakšen tip kampanje oglaševanja lahko izberete. Ne morete npr. izbrati ciljanja na konverzije, če način merjenja le-teh nimate vzpostavljenega.

Tudi za Catalog sales kampanjo morate v Business Managerju katalog svoje spletne trgovine že imeti ustvarjen. Pomislite tudi na to, kakšne oglase lahko ustvarite znotraj posamezne kampanje. Če izberete npr. kampanjo za Dejavnost (Engagement), morate v oglasih uporabnika pozvati k neki akciji (komentiranju, deljejenju, všečkanju, itd.). Če izberete kampanjo za Oglede videa (Video views), morate imeti pripravljene kvalitetne, informativne, atraktivne videe v dolžinah, ki jih zahteva Facebook. Vsaka kampanja za oglaševanje ima torej ogromno nekih specifik, katere morate poznati in jih upoštevati že na samem začetku, sicer lahko na koncu vašo investicijo tako rekoč mečete čez okno.

instagram oglaševalske akcije so enostavne za kreiranje

Kampanji določite ime ter proračun. Pazite, da kampanjo poimenujete tako, da boste kasneje, ko bo teh kampanj na desetine vedeli, kaj katera kampanja zajema.

Optimizacija instagram oglasov za uspešno oglaševanje

Ustvarjanje oglasne skupine v Facebook upravitelju podjetij (Facebook Business Manager)

Ko je vaša kampanja ustvarjena, so na vrsti oglasne skupine, ki jih predhodno podrobno določite za potrebe oglaševanja. Na tej ravni definirate:

  • Ponudbo (akcija, koda za popust, promocija…)
  • Ciljno skupino (po demografiji, lokaciji, starosti, spolu, interesih, lastnostih, aktivnostih…)
Ciljna skupina je ključni faktor oglasa, ki določa prikaze
  • Umestitve (Placements), kjer dejansko definirate točno na katerih mestih v Facebooku, Instagramu in tudi Messengerju želite, da se vaši oglasi prikazujejo in pri tem pritegnejo kar največ pozornosti uporabnikov. Obkljukate lahko kolikor umestitev želite, pri vsaki pa imate tudi definirano, kakšen tip oglasa se lahko na tej umestitvi prikazuje in predogled oglasa v praksi.
umestitev instagram oglasa pove kje se bo ta prikazoval
  • Urnik oglaševanja (začetni in končni datum), nadzorovanje porabe in optimizacije
Urnik instagram oglaševanja določa kdaj se bodo prikazovali vaši instagram oglasi

Ustvarjanje oglasov v Facebook upravitelju podjetij (Facebook Business Manager)

Znotraj posameznih tipov kampanj imamo tudi različne oblike oglasov, z različnimi zahtevami. Najbolj pogoste oblike oglasov med katerimi lahko izbiramo so:

  • Carousel (Vrtiljak),
  • Single image or Video in
  • Collection (Zbirka).

Tip oglasa izberite glede na to, kaj želite v oglasu predstaviti in na kakšen način, ter koliko materiala (slik, grafik, videov, teksta…) imate sploh na voljo. Oglas v obliki kolekcije boste namreč težko uporabili, če nimate za eno vrsto/skupino produktov vsaj 4 slike, še bolje pa tudi kakšen informativen, privlačen video.

izbira tipa instagram oglasa je pomemben faktor za visoko odzivnost

Pri ustvarjanju oglasa je potrebno definirati kar nekaj elementov: naložite sliko oz. video, potem pa oglas opremite s primarnim tekstom, naslovom, opisom, URL-jem, definirate poziv k dejanju (gumb), lahko pa celo ustvarite več variacij (kjer vidite “Add Another Option”), Facebook pa bo potem sam prikazoval različne kombinacije vaših opcij in tako poskušal najti najbolj optimalen oglas, ki bo dosegel največ ciljev, ki ste jih definirali v prejšnjih korakih.

Testirajte več verzij oglasov, da vidite kateri je najboljši

Pomembno je tudi, da oglas prilagodite za vse umestitve, ki ste jih izbrali. Na Instagramu je recimo še posebno pomemben Instagram Story oglas, ki ga je nujno prilagoditi, sicer že na daleč izgleda kot oglas in ga bo vaša ciljna publika samo preskočila. Takole pa Instagram oglasi izledajo v praksi:

Ko ste z oglasom zadovoljni, ga potrdite, objavite, nato pa morate počakati samo še na Facebook, da oglas odobri in aktivira skladno z datumom začetka, ki ste ga definirali na ravni oglasne skupine.

Za uspešno oglaševanje sta potrebna jasna ideja in cilji

Proces priprave Instagram oglasov smo sicer predstavili na zelo osnoven način, a je vseeno jasno, da morate že pred samo pripravo oglasov imeti jasno vizijo:

  • Kdo je vaša ciljna publika
  • Kaj boste vaši ciljni publiki komunicirali
  • Kako jim boste to komunicirali
  • Kaj želite, da je posledica vašega oglasa
  • S katerimi foto/video materiali boste komunikacijo podprli

Če ste si na ta vprašanja podrobno odgovorili, bi morali imeti jasno sliko, kako bo vaš objavljeni oglas izgledal v praksi. Ko imate enkrat to sliko, je priprava kampanje še najlažji del, uspešnost kampanje (dobra ali slaba) pa bo imela podlago in izhodišče za izboljšave v vašem naslednjem setu oglasov.

Ne glede na to, kako dobri ste že v oglaševanju na Instagramu, ste lahko vedno še boljši. Najboljši način za izboljšanje rezultatov je, če se učite iz tega, kar ste že storili. Za ta namenje najbolje preučiti vse informacije, ki so na voljo v Instagram Insights, ki deluje kot analitika Instagrama.

Najbrž se vam po prebranem porodile različne ideje in zamisli, kako bi Instagram oglaševanje (oz. Facebook oglaševanje) za svoje podjetje uporabili tudi vi, vendar vam na tem področju manjka širina – kje so pasti, kakšne so vaše konkretne možnosti ciljanja uporabnikov, kakšni so za vašo ciljno publiko primerni proračuni, itd. Brezplačen in neobvezujoč posvet o Facebook oz. Instagram oglaševanju lahko preprosto zahtevate s klicem na 01/600-99-30, ali pa nam pišete na info@spletnik.si. Naši strokovnjaki imajo 16 let izkušenj s spletno prodajo in vam bodo brez dvoma znali svetovati ter odgovoriti na vsa vaša nadaljnja vprašanja.

Še priročen namig!

V brezplačnem spletnem orodju Canva lahko najdete ogromno predlog za Instagram objave in oglase, s katerimi boste na hiter in preprost način ustvarili oglase dovršenega izgleda, četudi nimate oblikovalskih izkušenj.

Ustvarite svoje spletne oglase s priročnim orodjem Canva

Uspešno,
Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.