Izstopajte iz množice z 23 strategijami oglaševanja črnega petka

Nov 8, 2022
Nov 8, 2022

Posodobljeno 10. 10. 2024

Načrtovanje marketinške strategije za črni petek je pomemben ter kreativen proces, da boste lahko kar najbolj izstopali v poplavi oglasov ter popustov ostalih podjetij. Na te dneve podjetja povečajo svoja marketinška prizadevanja ter oglaševanje, da bi ujeli pozornost strank, ki iščejo ugodne ponudbe.

Zato je pomembno, da ste pripravljeni in vpeljete premišljene marketinške taktike, s katerimi boste izstopali iz množice. Je res tako enostavno? Da, če izpeljete zadeve na pravi način in pred pravo publiko. V nobenem primeru ne želite zamuditi priložnosti za povečanje prodaje v času črnega petka– v fizičnih trgovinah in na spletu.

Oglejmo si nekaj najuspešnejših marketinških strategij črnega petka, ki vam bodo pomagale vnovčiti nakupovalni zagon in praznike pričakati z dobičkom.

Tukaj je 23 preizkušenih marketinških strategij, ki jih lahko preizkusite za prihajajoče nakupovalne dni!

Oglaševanje v času črnega petka

Kaj je črni petek oziroma black friday?

Črni petek (dan, ki sledi prazniku zahvalnega dneva zadnji četrtek v novembru) je eden najbolj priljubljenih nakupovalnih dni v letu, ki se pogosto obravnava kot neuradni začetek praznične nakupovalne sezone. Običajno se ta nakupovalna mrzlica ter ugodne ponudbe raztegnejo čez ves vikend, vse do kibernetskega ponedeljka (angl. cyber monday).

Kibernetski ponedeljek, torej ponedeljek po črnem petku, je 24-urni spletni nakupovalni dogodek, ki je bil ustvarjen z namenom spodbujanja ljudi, da nakupujejo prek spleta, zdaj pa se obravnava kot razširitev razprodaj ob črnem petku.

To so priložnosti, ki jih lahko izkoristi tudi vaše podjetje. Vse, kar potrebujete, je odlična marketinška strategija, ki vam bo pomagala izstopati iz množice in doseči želene rezultate.

23 najbolj učinkovitih marketinških strategij za črni petek

Ko gre za marketinške strategije črnega petka, ni enoznačnega odgovora ali pristopa, ki bo garantirano prinašal največ prodaje. Kot podjetje najbolje poznate svoje stranke, kaj imajo rade ter kaj od vas pričakujejo. Vendar pa obstaja nekaj preizkušenih strategij, ki vam lahko pomagajo pri vaši marketinški strategiji.

1. Marketing družbenih omrežij za pospeševanje prodaje

Nekateri kupci uživajo v vznemirjenju lova na popuste in ugodne ponudbe; drugi raje načrtujejo vnaprej in izkoristijo zgodnje razprodaje. Obe vrsti kupcev lahko privabite z uporabo družbenih omrežij za pospeševanje prodaje.

Kako?

Tako da ponudite “skrivnostne ponudbe” ali objavite, kakšne točno bodo vaše promocije.

Z deljenjem predogledov ekskluzivnih ponudb, odštevalnik časa in druge privlačne vsebine lahko podjetja ustvarijo pričakovanje in pritegnejo promet v svoje trgovine na črni petek. Družbena omrežja pa so odličen način za povezovanje s strankami in odgovor na morebitna vprašanja o vaši razprodaji na črni petek.

2. Ustvarite občutek nujnosti

Da navdušite stranke nad svojimi produkti, napišite besedilo, ki izraža nujnost. Ustvarjanje občutka nujnosti ali pomanjkanja na črni petek spodbudi stranke k ukrepanju.

Občutek nujnosti v oglaševanju

Eden od razlogov, zakaj je ustvarjanje občutka nujnosti pomembno, je ta, da pomaga pritegniti pozornost. V zasedeni mapi »Prejeto« bo na primer e-pošta, ki izstopa in ustvarja občutek nujnosti, bolj verjetno opažena kot e-pošta, ki tega efekta nima.

Stranke lahko spodbudite, da takoj ukrepajo, namesto da čakajo. S ponudbo časovno omejenega popusta ali ekskluzivnega dostopa do prodajnih artiklov se bodo stranke počutile primorane izkoristiti vaše ponudbe za črni petek, preden bodo izginile.

3. E-poštne marketinške kampanje

Nastavite strategijo e-mail kampanje in opazujte, kako vaša donosnost naložbe raste in raste. Če izračunate povprečje, e-mail marketing prinese donosnost naložbe v višini 36 EUR za vsak porabljen EUR. To je višje od katerega koli drugega kanala.

Kdo ne mara prejemati popustov in ugodnosti v svoj e-nabiralnik? Email kampanje pripravite in aktivirajte nekaj tednov pred črnim petkom s posebnimi ponudbami ter popusti za vaše naročnike.

e-mail marketing v času črnega petka

4. Optimizirajte svoje spletne strani za kupce, ki iščejo v Googlu

Črni petek je poln oglasov in ponudb spletnih trgovin, ki se potegujejo za mesto na Googlovi prvi strani. Za visoko uvrstitev morate optimizirati svoje spletne strani za spletne nakupovalce.

Eden od načinov za to je uporaba ključnih besed, ki jih bodo kupci verjetno uporabili pri iskanju ponudb za črni petek. Opravite nekaj raziskav o ključnih besedah, nato pa te besede umestite na spletno stran ali več njih. Poskrbite, da bodo vsebine zvenele naravno, da se izognete prekomerni rabi ključnih besed. Poleg tega morate poskrbeti tudi za to, da je vaša spletna stran prijazna do mobilnih naprav, saj vse več ljudi za praznične nakupe uporablja svoje telefone.

5. Namestite chat bot na spletno stran, da olajšate podporo strankam

Z več obiskovalci pride tudi več povpraševanj za podporo strankam. Temu se ne da izogniti. Stranke se bodo obračale na pogosta vprašanja o naročilih, pošiljanju in vračilih. V kolikor ne bodo našle odgovora na vaši strani se bodo obrnile na vaš e-mail ali obrazec za vprašanja. Tu nastopi chat bot.

Z namestitvijo chatbota na spletni strani lahko poenostavite in avtomatizirate storitev podpore strankam. Klepetalni robot (angl. chatbot) lahko obravnava preprosta pogosta vprašanja in kadar je potrebna oseba/zaposleni za podporo strankam, lahko le-ta posreduje in prevzame pogovor. S tem postopkom lahko odpravite pisanje e-mailov ter ponavljajoče se delo, ki obremenjuje vašo ekipo in jim vrnete čas, da se lahko osredotočijo na druge izzive.

6. Uporabite chatbota, da pomagate kupcem hitreje najti izdelke

Klepetalni roboti z umetno inteligenco, kot je Heyday, lahko poleg avtomatizacije storitev za stranke pomagajo tudi pri prodaji. Če najdete pravega, lahko chatbot pomaga kupcem, da hitro in enostavno najdejo izdelke, ki jih potrebujejo. To lahko deluje, če svojega chatbota programirate tako, da kupcem zastavi vrsto vprašanj. Od tam lahko zožijo iskanje na nekaj določenih predmetov. Nato lahko kupci izdelek kupijo na spletu ali ga najdejo v trgovini.

Kleptelani robot - chatbot - v spletni trgovini

Klepetalni roboti lahko zagotovijo tudi prilagojena priporočila na podlagi prejšnjih nakupov. In med kaosom, kakršen je črni petek, boste potrebovali vso pomoč, ki jo lahko dobite.

7. Ponudite dolgoletnim strankam ekskluzivne akcije

Ljudje imajo radi posebno obravnavo in pozornost, še posebej, če so povezani z vašo blagovno znamko. Črni petek vam ponuja priložnost, da pokažete hvaležnost za zveste, dolgoletne stranke.

Ponudba ekskluzivnih ponudb in popustov tem strankam je pametna trženjska taktika, ki lahko pomaga graditi zvestobo strank in spodbuditi ponovne nakupe. Če svojim strankam pokažete, da cenite njihovo zvestobo, jih boste spodbudili, da se vračajo na dneve, kot je črni petek.

8. Poskusite prodajati neposredno na družbenih omrežjih

Ljudje pogosto uporabljajo družbena omrežja za raziskovanje ponudbe ali iskanje blagovne znamke. Na black friday bodo vsi iskali ponudbe in akcije. Z neposredno prodajo na platformah, kot je Instagram, lahko svoje izdelke postavite neposredno pred ciljno občinstvo in olajšate nakup. Na družbenih omrežjih lahko dosežete tudi globalno občinstvo.

Instagram trgovina

9. Uporabite hashtage, da dosežete novo občinstvo

Black friday vam daje priložnost, da dosežete novo občinstvo na družbenih omrežjih. Z uporabo hashtagov se lahko povežete z ljudmi, ki jih zanimajo ponudbe za črni petek, in jim pomagate najti vaše izdelke in storitve.

Za spletno prodajo, lahko uporabite hashtag #blackfridayshopping ali #blackfridaydeals, da dosežete ljudi, ki iščejo ugodne nakupe.

10. Nadaljujte s komunikacijo tudi po črnem petku

Blak Friday je odlična priložnost, da vse nove kupce “spremenite” v zveste stranke.

Študija Shopify ugotavlja, da je življenjska vrednost stranke najnižja na praznike, kot je črni petek. Pokazalo se je, da imajo pri neverjetnih 64 % spletnih trgovinah – kupci, pridobljeni med črnim petkom ali kibernetskim ponedeljkom, nižjo življenjsko vrednost kot kupci, pridobljeni v katerem koli drugem letnem času.

Nadaljujte komunikacijo s strankami, tako da jim pošljete:

?? hitro zahvalno e-mail sporočilo

?? ankete o storitvah za stranke

?? prošnjo za povratne informacije o njihovi izkušnji.

Izboljšali boste izkušnjo svojih strank, kar se lahko obrestuje v prihodnjih nakupih.

Če si vzamete čas, da dosežete stranke, pokažete, da vaša blagovna znamka resnično ceni njihov nakup in da ste predani zagotavljanju pozitivne izkušnje strank.

11. Kode za priporočila

Zagotovo že veste, da lahko priporočilni marketing dela čudeže za vašo blagovno znamko. Učinkovit je tudi pri promociji ponudbv času črnega petka.

Pošljite priporočilne kode svojim naročnikom na e-pošto. Kot spodbudo jim ponudite darilne kartice ali večje popuste. Njihova priporočila lahko pritegnejo nove stranke.

12. Nagrade za minimalne nakupe

Ponudite nagrade za minimalen znesek nakupa. Na primer, če kupci opravijo nakup v vrednosti 50 EUR ali več, so lahko upravičeni do brezplačne dostave.

Tovrstne nagrade so odličen način za povečanje stopnje konverzije in spodbujanje strank, da porabijo več denarja za nakupe. Lahko je še bolj učinkovito, če so nagrade večstopenjske. Na primer, stranka, ki porabi 50 EUR, lahko dobi 10-odstotni popust, medtem ko stranka, ki porabi 100 EUR, dobi 20-odstotni popust.

13. Ob nakupu podarite brezplačno darilo

Ljudje imajo radi občutek, da so nagrajeni. Če boste svojim strankam ob nakupu podarili brezplačno darilo, jih boste spodbudili k ponovnemu obisku. Darilo ustvari tudi občutek dobre volje, zaradi katerega se stranke vračajo.

Seveda se želite prepričati, da podarjate nekaj, kar bodo vaše stranke dejansko želele. Pomembno je, da pri izbiri, kaj jim boste podarili, upoštevate svojo bazo strank.

Brezplačno darilo ob nakupu

14. Osredotočite se na zapuščene nakupovalne košarice

Ste se že kdaj zapustili spletno nakupovalno košarico zaradi druge ponudbe, a vas je pojavno okno zaustavilo? Ne glede na to, ali gre za ponudbo kode za popust ali anketo o vaših nakupovalnih namerah, so lahko ta pojavna okna zelo moteča. Pojavna okna naj bi pritegnila vašo pozornost in zmanjšala število zapuščenih košaric. Dajte kupcem priložnost, da izrazijo svoje namere ali pa jih spodbudite, da dokončajo nakup. Verjetno boste zmanjšali stopnjo opustitve košarice. Prepričajte se, da uporabite pojavno okno za časovno omejeno ponudbo samo za črni petek.

15. Naredite vodič za darila

Vodič po darilih je v bistvu izbor vaših izdelkov, razvrščenih tako, da jih kupci zlahka razumejo. Ustvarite lahko na primer vodič »Za vašo modno prijateljico«, ki poudarja edinstvene kose oblačil, ki jih prodajate.

Vodiči po darilih pomagajo pri promociji določenih izdelkov, spodbujanju prometa na vašo spletno stran ter trgovino in ustvarjanju navdušenja nad vašo blagovno znamko.

Vodič za darila v spletni trgovini

16. Priredite tekmovanje na družbenih omrežjih

Tovrstna uporaba družbenih omrežij lahko pritegne promet na vaše spletne strani, ustvari (potencialne stranke) in poveča prepoznavnost blagovne znamke.

Ponudite nagrado, ki si jo želi vaše ciljno občinstvo, in spodbudite ljudi, da sodelujejo v natečaju ter jo delijo s svojimi prijatelji in sledilci. Ko eden od vaših prijateljev priporoči blagovno znamko, je bolj verjetno, da mu bodo zaupali drugi ljudje. Omogočite svojim sledilcem, da označijo svoje prijatelje ali ponovno objavijo vašo vsebino v njihovi zgodbi.

17. Uberete lahko povsem drugačen pristop

Dogajanje v času črnega petka je vsako leto izredno živahno, saj želijo vsi trgovci prejeti kos pogače tega nakupovalnega praznika. Oglaševanje je na maksimumu, prav tako malo morje popustov in ponudb. Če želite izstopati, morate pritegniti pozornost. Ne bojte se poskusiti nekaj novega.

Podjetje Deciem je na primer black friday popolnoma odpovedal. Zaprli so svoje spletno mesto in trgovine, s čimer so zavračali impulzivne nakupe, po katerih je znan črni petek. Nato so objavili, da bodo svoje akcije imeli čez ves november.

Primer alternative oglaševanja na črni petek

18. Oglaševanje z vplivneži

Sodelujte z vplivneži, ki se ujemajo z vašo blagovno znamko, in jih prosite, da promovirajo vaše izdelke ali storitve. Vplivneži lahko svojim sledilcem ponudijo ekskluzivne popuste ali promocijske kode, kar lahko še poveča vašo prodajo v času črnega petka.

oglaševanje z vplivneži

Sodelovanje z mikro vplivneži
Namesto sodelovanja z velikimi vplivneži, se lahko osredotočite na sodelovanje z mikro vplivneži, ki imajo manjše, a bolj angažirane sledilce. Ti vplivneži lahko ponudijo bolj oseben pristop in imajo pogosto višjo stopnjo zaupanja med svojimi sledilci.

19. Omejene izdaje izdelkov

Ustvarite posebne izdaje izdelkov, ki so na voljo samo za čas Črnega petka. To lahko vključuje različne pakete, drugačno embalažo ali pa čisto posebno izdajo samo za čas črnega petka. Kar lahko še naredite je to, da pripravite darilne pakete, ki bodo mogoče že lahko darilo tudi za prihajajoče praznike.

posebna izdaja izdelkov

20. Retargeting kampanje – kampanje ponovnega trženja

Uporabite retargeting oglase, da ponovno pridobite stranke, ki so že obiskale vašo spletno stran ali dodale izdelke v košarico, vendar niso opravile nakupa. S pomočjo teh oglasov lahko ponudite posebne popuste ali spodbude, da jih prepričate k nakupu. Načeloma se kampanje ponovnega trženja.

21. Video oglasi na družbenih omrežjih

Ustvarite privlačne video oglase, ki prikazujejo vaše izdelke v akciji ali pripovedujejo zgodbo o vaši blagovni znamki. Video vsebina ima običajno višjo stopnjo angažiranosti kot statični oglasi. Za kreacijo si pomagajte z različnimi aplikacijami, kot je npr. Mojo ali Canva.

22. Zavzemite stališče

Kako lahko vaše podjetje zavzame svoje stališče namesto spodbujanja razprodaj na črni petek? Neodvisni trgovci na drobno po vsem svetu so začeli ukrepati proti črnemu petku in njegovi prekomerni prodaji, bodisi z doniranjem dobička, zapiranjem spletnih strani ali trgovin.

Trajnostna blagovna znamka spodnjega perila Pantee s sedežem v Združenem kraljestvu na črni petek izklopi svojo spletno stran za javnost in dovoli dostop samo tistim s svojega poštnega seznama. Ta taktika se uporablja za boj proti ogromni količini nevzdržnega impulzivnega nakupovanja, ki ga poganjajo promocije črnega petka. Ne prodajajo in ne promovirajo impulzivnega nakupa.

Njihovo sporočilo je, da se pred nakupom ustavite in premislite.

23. Prikazovanje napovedi in odštevanja do črnega petka

Ta strategija vključuje uporabo napovednih pasic in odštevalnikov na spletni strani, družbenih omrežjih in celo v e-mail kampanjah. Ustvarjanje pričakovanja s poudarjanjem prihajajočih popustov gradi občutek ekskluzivnosti in nujnosti, kar lahko obiskovalce spodbuja k pogostejšemu spremljanju ponudb in zgodnejšemu odločanju za nakup.

odštevalnik na strani - črni petek

Vir: www.moemax.si

Izkoristite potencial črnega petka

Ne glede na to, katere strategije se boste odločili uporabiti, ne pozabite narediti sledečega: Ostanite organizirani in ustvarite dnevni/tedenski pregled svoje strategije za črni petek. Zagotovite, da bodo vaše spletne strani optimizirane za obvladovanje velikega obiska nakupovalcev. Uporabite družbena omrežja in e mail marketing, da ostanete v mislih svojih strank.

Ni nujno, da je črni petek stresen čas v letu za vaše podjetje. Z uvedbo katere koli od zgornjih strategij boste pospešili prodajo, povečali prihodke in razveselili svoje stranke še pred samim praznikom.

Tudi mi vam v času črnega petka lahko pomagamo.Kako? Povežemo vas s strokovnjakom z izkušnjami v vaši niši, za kar najboljše rezultate. Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si.

Uspešno!

Vaš Spletnik

“Članek je bil prvič objavljen 10.10.2021, nazadnje posodobljen 20.10.2023!

5/5 - (1 vote)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)