Posodobljeno 11. 04. 2024
Začnimo na začetku. QR koda je kratica za angleški izraz »quick response«. To je dvodimenzionalna bar koda, ki jo je možno brati s pametnim telefonom s pomočjo kamere ali fotoaparata.
Sestavljena je iz belega ozadja, na katerem so črni kvadratki. In iz njih je moč »prebrati« sporočilo. Natisnjena koda tako prenese informacije/sporočilo na mobilni telefon. Koda je nastala zaradi vse večje razsežnosti mobilnega marketinga, saj jo je enostavno narediti, objaviti in »brati«. Njena prednost je, da uporabnika pelje na točno določeno spletno stran.
Kako lahko kodo uporabite vi za svoj marketing?
1. Vizitka podjetja: kodo uporabite zato, da bralec preko nje pride direktno do vaše domače strani, podstrani s kontaktnimi podatki ali do vašega bloga.
2. Oglasne tiskovine: vaša QR koda lahko linka direktno na podstran nagradne igre ali splošnih pogojev, ki so del nagradne igre. Tako lahko preko tiskanih medijev na spletno stran pridobite še več obiskovalcev. Ali na Facebook stran več fanov. Uf, tehnologija je res napredovala.
3. Obvestila: želite čim prej obvestiti čim večje število ljudi, da ste se preselili, da imate novo spletno stran, da imate v ponudbi nekaj novega? Danes to lahko storite z QR kodo! Prilepite jo na oglase, letake, steklenice priljubljene pijače ali na zid parkirnega prostora. Dodajte kratko besedilo in tako bodo obveščeni čisto vsi. Tisti, ki bodo QR kodo videli.
4. Vabila: povabite ljudi na izobraževanje, seminarje, dogodke, poslovni zajtrk ali zabavo odprtega tipa. S tem ko boste ustvarili QR kodo, bo datum dogodka direktno shranjen v koledar na telefonu. In tako ne bo več izgovorov, da je kdo pozabil na vaš zloglasen dogodek.
5. Plačila: ustvarite še bolj eko okolje in svojim naročnikom pošljite QR kodo, ki linka direktno na online račun. Seveda na tem mestu potrebujete možnost za elektronsko plačevanje in elektronske račune.
Možnosti je seveda še več, uporabite svojo domišljijo in kanale, ki so vam do sedaj služili kot izvrsten način oglaševanja. Res pa je, da sama QR koda ni dovolj. Najprej določite strategijo in pozicije, kje boste kodo uporabili. Vedno morate namreč poskrbeti, da bo koda tam, kjer je bodo našli vaši potencialni kupci, naročniki, poslovni partnerji.
Koda, ki vsebuje URL naslov, vam pomaga izmeriti uspeh takega oglaševanja. Najlažje si pomagate z Google Analytics. Merjenje vam bo pomagalo, da ugotovite, če ste kodo objavili na pravih medijih in če se vam je tak način oglaševanja sploh izplačal.
Ker gre za dokaj svežo zadevo na našem trgu, vam bom v prihodnosti še postregla s triki in nasveti, kako nov način oglaševanja kar najbolje izkoristiti v svoj prid.
Če potrebujete pomoč pri strategiji spletnega marketinga, pa nas kontaktirajte!
Andreja Ogrinc