Kako vzpostaviti blagovno znamko na spletu

Apr 22, 2014
Apr 22, 2014

Posodobljeno 16. 04. 2024

V današnjem poslovnem svetu, kjer nam konkurenca predstavlja vedno večji problem, se je potrebno od tekmecev nekako razlikovati oziroma diferencirati. Ogromno je podjetij, ki se usmerjajo v t.i. cenovno diferenciacijo, po domače – v cenovno vojno. To je kratkoročno najlažja pot za hitre poslovne rezultate, ki pa se na dolgi rok ne obnese in kmalu začnemo delo izvajati pod ceno, ker le-te nikakor ne moremo več dvigniti na profitabilen nivo.
Obstajajo tudi drugi načini razlikovanja od tekmecev in v naslednjih nekaj člankih se bom posvetila vprašanju, kako na spletu vzpostaviti blagovno znamko.
Kaj pa pravzaprav sploh pomeni pojem »blagovna znamka na spletu« oziroma kaj pomeni na spletu vzpostaviti blagovno znamko?
Po definiciji ima blagovna znamka dve indentiteti – ena je pravna identiteta blagovne znamke, drugo pa njena tržna identiteta. V okviru vzpostavljanja blagovne znamke in blagovne znamke na internetu je seveda govora o njeni tržni identiteti.
Blagovna znamka v tržnem smislu ni logotip, ime ali grafična podoba podjetja, temveč skupek vtisov, izkušenj in idej, ki jih ima kupec v povezavi s podjetjem. Blagovna znamka je torej tisto, kar naš kupec čuti ob pogledu na ime in logotip našega podjetja. Tu leži tudi odgovor na vprašanja: Kaj pa sploh so prednosti blagovne znamke? Zakaj je narobe, če se ne oziram na blagovno znamko in je ne vzpostavim? Če sem zapisala, da je blagovna znamka tisto, kar kupeč čuti ob pogledu na naš logotip ali ob imenu našega podjeta – seveda želimo da so občutki pozitivni, ker je takšen kupec tisti, ki se bo že prvič odločil za nas, bo tudi v nadaljevanju ostal naš kupec, širil dober glas o nas, predvsem pa ostal zvest. Pa četudi bo zato morda plačal višjo ceno. Ker gre za – tako je, dodano vrednost.
In kako vzpostaviti blagovno znamko na internetu?
Glede na vse možnosti, ki jih danes predstavlja svetovni splet, je vzpostavitev blagovne znamke veliko lažja in bolj preprosta, predvsem pa dostopna. In zakaj se torej ne bi poslužili te možnosti razlikovanja od množice?
Preden pa začnete razmišljati o tem, kako se vprežti v delo, pa naredite preprost test:
V iskalnik vtipkajte ime svojega podjetja.
Rezultati? Na prvem mestu med rezultati bi morala biti spletna stran. Je ni? Zaskrbljujoče. Med nadaljnjimi rezultati pa se najde kar nekaj področij, kjer lahko gradite na svoji blagovni znamki. Seveda so tu rezultati vašega Facebook profila in drugih socialnih medijev, pa sorodni članki, kjer se omenja vaše podjetje. Se pojavi tudi veliko rezultatov za spletne strani vaše konkurence? Brez skrbi, to je pogost pojav, ki pa se mu bom posvetila naslednjič.
Na kratko se lahko vzpostavitev blagovne znamke strni v štiri korake:

  1. Dosledna uporaba enotne blagovne znamke (znak, logotip, ime) pri vseh svojih storitvah oz. ponudbi. V tem kontekstu ni pomembno koliko različnih produktov imate v svoji ponudbi, temveč da kupec vsak ta produkt poveže z istim imenom, znakom – tistim, ki nosi pozitivno konotacijo.
  2. Kvalitetna predstavitev na spletu – »dobra« spletna stran! Če spletno stran že imate, pa niste prepričani, če je primerna za vaše podjetje, pokličite naše storkovnjake!
  3. Uporaba različnih kanalov za spletni marketing (še dobro da so večinoma vsi zastonj!). Seveda to ne pomeni, da je najboljša rešitev da vse urejate sami, ker vam bo slej ko prej ob porastu dela, za kar bo poskrbela vaša blagovna znamka, zmanjkalo časa.
  4. Kvalitetna in konstantna prisotnost na spletu – to pa na kratko pomeni, da je vaša blagovna znamka vidna in da se kupec z njo pogosto srečuje.

Več o posameznih korakih pa naslednjič. Zaenkrat pa: začnite razmišljati o svojem podjetju kot o blagovni znamki, ki ima v očeh vaših kupcev pozitiven ugled in veselo na delo! Če še ne veste, kje začeti, pokličite naše strokovnjake in z veseljem vam bomo svetovali, kako do blagovne znamke na spletu!
Vesna Vičar

5/5 - (1 glas)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 glas)