Komu zaupati Google Ads oglaševanje – agenciji ali lastni izvedbi?

Jul 20, 2022
Jul 20, 2022

Digitalni marketing se širi na vse več področij spleta, vendar je Google Ads še vedno eno glavnih orodij za digitalno oglaševanje. Ko se naučite pravil tega mogočnega orodja in ga pravilno uporabljate, se začnejo kazati resnični rezultati in donosnost naložbe.

Google Ads je bistvenega pomena za vsako podjetje, ki želi povečati prihodek na spletu. Na eno najpogostejših vprašanj, ki si ga zastavlja večina podjetij oziroma blagovnih znamk, odgovarjamo v nadaljevanju.

Komu zaupati Google Ads oglaševanje

Kateri je najboljši način izvajanja Google oglaševanja?

Se tudi vi sprašujete, ali bi morali zaposliti strokovnjaka za Google oglaševanje in vse narediti interno, ali bi bilo bolje to delo prepustiti agenciji, ali tretja možnost – izvesti kombinacijo obojega?

Kadar gre za plačano iskanje, ni splošnega pristopa in enoznačnega odgovora. Vendar je odločitev o internem ali zunanjem upravljanju Google Ads več kot le iskanje najcenejše možnosti. In resnica je, da v svetu plačila na klik v iskalniku Google – ceneje ni vedno boljše. Tudi najcenejša možnost med Google oglasi se lahko konča kot zapravljen budget za oglaševanje, če ne prinaša nobenih rezultatov. Vi pa si seveda želite na svojo spletno stran privabiti čim večje število uporabnikov.

Zato najpomembnejši dejavnik ni iskanje najugodnejše možnosti. Gre za iskanje možnosti, ki bo prinesla najboljše rezultate. Rezultati so namreč tisti, ki štejejo.

Ste novi v svetu digitalnega marketing? Preverite naš celosten vodić za Google oglaševanje, ter kako se ga pravilno lotiti

Spodaj smo našteli glavne pomisleke, ki jih morate upoštevati, ko tehtate zunanje izvajanje in lastno upravljanje z Google oglasi. Ti vam bodo pomagali narediti pravo izbiro za vaše podjetje in dosegli donosnost naložbe v oglaševanje (ROAS).

Katera rešitev vam bo prinesla najboljšo donosnost naložbe v Google oglaševanje?

Najboljša Google Ads rešitev za vaše podjetje je odvisna od vaših ciljev in načina dela. Tukaj so štirje vidiki, ki jih morate upoštevati.

1. Iskanje pravega strokovnega znanja za Google oglaševanje

Za področje Google oglaševanja si najverjetneje želite, da delo opravi nekdo, ki obvlada Google Ads, saj želite doseči čim boljše rezultate. To bo lahko strokovnjak ali ekipa izkušenih strokovnjakov. In ko iščete strokovno znanje na specializiranem področju digitalnega oglaševanja (kot so Google oglasi, ponovno trženje ali remarketing itd.), je agencija na splošno najboljša pot. Čeprav je možno vključiti internega strokovnjaka za PPC, si je dobro vzeti nekaj časa, da najdete nekoga (zunanjega sodelavca ali agencijo), ki bo najboljša izbira za vaše podjetje.

Plačljivi oglasi so hitro rastoče področje, kar pomeni, da je konkurenca ogromna. Če želite najboljše od najboljšega v podjetju, morate biti pripravljeni plačati za to. Tudi takrat ni nobenega zagotovila, da vam bodo “dostavili” ROAS, ki ga iščete.

?? Z agencijo dobite ekipo Google Ads strokovnjakov

Dobili boste ekipo strokovnjakov, ki so najboljši v tem, kar počnejo. Agencije za področje Google oglaševanja (PPC) zaposlujejo strokovnjake, ki delajo z različnimi strankami in v različnih panogah, kar pomeni, da že imajo veliko znanja o tem, kaj deluje in kaj ne. Poznajo ali raziskujejo tudi najboljše strategije in tehnike optimizacije, ter vlagajo v najboljša orodja, ki jim pomagajo opraviti delo, meriti učinke kampanje ter oglasov.

Nekatere agencije so tudi Googlovi partnerji ali celo Googlovi glavni partnerji. To, da je glavni partner, pomeni, da je agencija dokazala obsežne spretnosti in strokovnost v programu Google Ads ter strankam zagotovila dobre rezultate. Ko delate z Googlovim glavnim partnerjem, je to v bistvu kot pridobitev Googlovega ‘pečata odobritve’ za to agencijo.

Spletnik - ekipa strokovnjakov za Google Ads

?? Večina agencij ni osredotočena izključno na eno področje oglaševanja

Agencije zaposlujejo vrsto strokovnjakov, vključno s strokovnjaki za optimizacijo iskalnikov, tekstopisci, oblikovalci spletne strani, analitiki podatkov in drugimi, ki lahko dodatno uredijo vsebino vaših spletnih strani z uporabo pravih ključnih besed, ki so hkrati tudi glavna sestavina oglasov. S svojim skupnim strokovnim znanjem lahko agencija ustvari zmogljive oglase z uporabo vpogledov v trende in rezultate kampanj ter zagotovi učinkovito sporočanje in ciljanje za povečanje konverzij.

?? Cilj je najti najboljše strokovno znanje in izkušnje za vaše oglaševanje na Googlu

Odvisno od vaše stopnje rasti (in nujnosti iskanja ustreznega) sta izvedljivi možnosti iskanje notranjega ali zunanjega strokovnjaka. V kolikor vam je prioriteta veliko strokovnega znanja in izkušenj na področju oglaševanja, je agencija najbolj optimalna izbira.

2. Osredotočenost in usklajenost s cilji podjetja

Na tem področju vsakič zmaga interni strokovnjak. Tudi če delate s predano ekipo strokovnjakov za Google oglaševanje, ni nič boljše od strokovnjaka, ki se s polnim delovnim časom ukvarja z vašimi tržnimi cilji in je fizično v vaši pisarni.

Agencije delujejo z različnimi strankami, kar pomeni, da je težje najti tistega strokovnjaka, ki ima enako globoko znanje o vašem podjetju, ciljih in poslovnih procesih, kot bi ga imel zaposleni v podjetju.

?? Z interno ekipo oglaševanja je veliko lažje sodelovati z različnimi vpletenimi v projektu

Prav tako je lažje upravljati pretok informacij. Ko delate z internim strokovnjakom, dobijo projektni partnerji najnovejše novosti/informacije o podjetju, se udeležijo delavnic ipd. Na tekočem so tudi z vašimi najnovejšimi tržnimi kampanjami in cilji. Če pa sodelujete z agencijo, jo morate seznaniti z vsemi informacijami in zagotoviti, da se zavedajo vaših poslovnih prednostnih nalog in morebitnih priložnosti, ki se pojavljajo.

?? Agencija za Google oglaševanje kot podaljšek vaše ekipe

Čeprav agencija ne more biti ves čas v vaši pisarni, je absolutno mogoče najti ekipo zunanjih izvajalcev, ki deluje kot podaljšek vaše ekipe. Poleg tega je to, da niste v središču dogajanja, lahko tudi prednost. Agencija deluje v različnih panogah in z različnimi strankami, kar jim omogoča, da vam zagotovijo makro pogled na trende ter ponudijo nove perspektive in ideje.

Čas za vodenje Google Ads kampanje

3. Potreben je čas, da sledite Googlu

Zlahka je podcenjevati količino dela, ki je potrebnega za ohranjanje koraka z najbolj vseprisotnim iskalnikom na svetu. Medtem ko lahko kdor koli začne izvajati Google Ads oglaševalsko kampanjo, je veliko več potrebno za ustvarjanje in optimizacijo uspešne oglaševalske akcije, ki deluje za vaše podjetje.

?? Interni marketing

V kolikor imate internega splošnega strokovnjaka, je morda zadolžen za več projektov, vključno za SEO, vsebino, odnosi z javnostmi in družbenimi mediji. To pomeni, da je težko spremljati porabo, učinek, se poglabljati v številke in prilagajati oglaševalske kampanje tako redno, kot je potrebno. Celo interni strokovnjak za PPC bo morda na koncu moral upravljati dodatne projekte, kar odmakne pozornost od njegove glavne vloge.

?? Prednost specialista Google oglaševanja

Po drugi strani pa imajo Google Ads strokovnjaki v agencijah en glaven cilj: dostaviti strankam rezultate s pomočjo Google kampanje oziroma oglasov. To pomeni, da je njihov edini fokus in naloga doseganje najboljših možnih rezultatov za podjetja.

Hkrati je sledenje novim funkcijam tega digitalnega orodja ali posodobitvam samo po sebi delo s polnim delovnim časom. Google redno posodablja svoje storitve, med njimi tudi Google Ads vmesnik. PPC agencije si seveda prizadevajo slediti najnovejšim informacijam ter priporočilom, da jih lahko implementirajo v praksi.

Običajno so prvi, ki izvedo, ko je na voljo nova funkcija ali izdelek, kot so Google Shopping Ads. To znanje nato uporabijo v kampanjah svojih strank, kar neposredno koristi tudi vašemu podjetju. Številne agencije imajo celo neposredne povezave z zaposlenimi v Googlu in z njimi redno tesno sodelujejo pri optimizaciji porabe za oglaševalce.

?? Izobraževanje na področju Google Ads oglaševanja

Agencije so tudi redne obiskovalke konferenc in seminarjev. Na teh dogodkih pridobijo vpogled v panožna merila uspešnosti – torej kako se najbolje merijo rezultati določene kampanje in primere najboljših praks – ki jih bodo nato uporabili za delo s strankami.

Donosnost Google Ads oglaševanja

4. Povečanje donosnosti naložbe v oglaševanje na Googlu

Čeprav se zdi, da je najem notranjega zaposlenega ugodnejša možnost, pogosto ni tako.

?? Primer stroška zaposlitve strokovnjaka za google oglaševanje

Recimo, da za svojo ekipo najamete strokovnjaka za PPC. Samo njihova plača vas bo v povprečju stala med 40 in 50.000 EUR na leto. Če prištejete dodatke, ugodnosti zaposlenih, letni dopust, bolniške dni, režijske stroške pisarn, bonuse in uvajanje, bi to lahko znašalo več kot 100.000 EUR na leto. Če želite, da se zaposleni udeležijo konferenc, izpopolnijo z usposabljanjem ali pridobijo certifikat, je to še dodatnih nekaj tisoč €. In to sploh ne vključuje vašega dejanskega proračuna za trženje Google Ads kampanje.

?? Stroški najema strokovnjaka za Google oglaševanje

Medtem, če svojo kampanjo oddate zunanjim izvajalcem, bi lahko bile vaše provizije za upravljanje veliko nižje od stroškov zaposlenega za polni delovni čas. Ta provizija za upravljanje zajema strategijo, revizijo, tekoče kampanje, optimizacijo in poročanje.

Poleg tega bo vaša agencija že imela na voljo vsa orodja, ki jih potrebuje. V primeru, da imate notranjega zaposlenega, ta pogosto nima toliko vpliva na ROAS kot agencija. In v kolikor niste povsem zadovoljni z delom neke agencije imate vedno možnost, da izberete drugo, ki je za vas bolj primerna.

?? Odgovornost agencij za rezultate oglaševanje na Googlu

Pomembno je poudariti, da agencije sprejmemo odgovornost za svoje rezultate. To ne pomeni, da interni strokovnjak ni dober v tem, kar počne, ali da ne bo dosegel rezultatov. Gre preprosto za drugačno raven odgovornosti.

Komu zaupati Google oglaševanje

Kateri način je torej učinkovitejši?

Pogledali smo si oba vidika Google oglaševanja – vodeno interno in preko zunanjega izvajalca (agencije). Kako pa vemo, kdaj izbrati prvega in kdaj drugega?

?Oglaševanje na Googlu s pomočjo agencije

V kolikor ste manjše podjetje z omejenim proračunom, je najbolje, da upravljanje oglaševalske akcije Google Ads zaupate agenciji. Čeprav lahko izvajate lastne oglaševalske akcije v podjetju in poiščete najboljše strategije upravljanja, to ni povsem enako, kot če bi to naredila ekipa strokovnjakov iz agencije.

?Oglaševanje na Googlu z internim strokovnjakom

V primeru, da ste večja multinacionalka z veliko ekipo in imate kadrovski proračun, ne bo nič narobe, če vključite internega strokovnjaka. Dobra stvar pri tem je, da boste imeli nekoga, ki se bo popolnoma posvetil oglaševalskim ciljem vašega podjetja.

V idealnem primeru so lahko tudi bolj odzivni na kakršne koli spremembe in lahko hitro izvedejo prilagoditve vaših oglaševalskih akcij. Poleg tega je veliko lažje prilagoditi njihov obseg dela, ne da bi bilo treba podpisati novo pogodbo ali pogoje dela.

?Kombinacija: agencija in interni strokovnjak

Vendar je v tem primeru vseeno vredno raziskati možnost, da svojo interno ekipo dopolnite z zunanjo agencijo za upravljanje z Google oglaševanjem. To vam daje najboljše iz obeh svetov. S to možnostjo imate v podjetju strokovnjaka, ki razume cilje vašega podjetja, lahko sodeluje z notranjimi deležniki in te cilje prevede v povzetek za vašo izbrano agencijo. Hkrati pa dobite strokovno znanje, izkušnje in makro pogled, ki ga ponuja agencija. S pravo agencijo in pravim internim strokovnjakom je to najboljša kombinacija za ROAS.

Kako izbrati pravo agencijo za Google Ads oglaševanje?

Če ste se odločili, da upravljanje Google Ads kampanj oddate agenciji, je naslednji korak, da poiščete agencijo, ki vam bo pomagala doseči vaše marketinške/poslovne cilje. Resnica je, da niso vse agencije enake. Kako torej ločiti dobro agencijo od slabe?

Kako izbrati pravo agencijo za Google Ads

Potencialnim agencijam postavite sledeča vprašanja:

  • Ali ste sodelovali pri kakšnih projektih ali strankah v podobni panogi?
  • Ali imate nedavne študije primerov, ki jih lahko delite z mano?
  • Katere ključne meritve upoštevate, ko gre za Google Ads?
  • Katera orodja uporabljate?
  • Kako ste na tekočem z novimi funkcijami ali posodobitvami?
  • Kdo bo delal z mano? Kakšne izkušnje imajo? Ali imajo kakšen certifikat ali akreditacijo?
  • Kako hitro bom začel opažati rezultate? (Namig: če rečejo “takoj”, je nekaj zagotovo narobe. Za rezultate je potreben čas.)
  • Kakšen je način poročanja?
  • Ali bom imel dostop do svojega Google Ads računa? (še en nasvet, ki si ga morate zapomniti: če vam nočejo omogočiti dostopa do vašega računa ali deliti neobdelanih podatkov, nekaj skrivajo).

In nenazadnje, ne ujemite se v past razmišljanja, da je agencija dobra, ker obstaja že dolgo časa. Tudi slaba agencija lahko obstane leta, če ji uspe doseči nekaj rezultatov.

?? Ne pozabite: oglaševanje na Googlu zahteva svoj čas

Ne glede na to, katero možnost izberete, ne pozabite, da vsaka Google Ads strategija zahteva svoj čas. Čeprav je Google Ads močno orodje za rast vašega podjetja, ni čarobna paličica za hitre, “instant” prihodke. Njegovo upravljanje ni tako preprosto, da bi le vnesli svoje ključne besede in oglase, nato pa čakali in opazovali, kako padajo naročila ter nakupi. Ne glede na to, ali imate notranjega strokovnjaka ali ste upravljanje kampanj oddali zunanjemu izvajalcu, ustvarjanje visokega ROAS-a in doseganje resničnih rezultatov zahteva čas in veliko vloženega truda, znanja in izkušenj.

Ste pripravljeni na izjemne rezultate?

Podjetja prepogosto prezgodaj prenehajo z Google oglaševanjem, ker ne dobijo rezultatov tako hitro, kot bi si želela. Resnica pa je, da so potrebne raziskave, testiranje in optimizacija, da ustvarimo višje donose in povečamo prihodke.

Vsaka oglasna kampanja potrebuje svoj čas. Za optimalno delovanje bo v praksi za to potrebnih od 3-6 mesecev, pri čemer pa se že po treh mesecih ugotovi dejanski smisel oglaševanja. Šele takrat lahko začnemo optimizirati, da dobimo donosnost naložbe v oglaševanje v razmerju 1:1 – in sčasoma to izboljšamo, tako da bo vsak vložen evro v Google Ads pomnožil vaš rezultat.

Dobra novica? S pravo agencijo boste povečali svoj ROAS, pridobili več strank in skokovito povečali prihodke – zdaj in v prihodnosti.

Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si, z veseljem vam pomagamo doseči vaše cilje!

Uspešno!

ekipa Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran