Marketing koledar za leto 2024

Dec 6, 2023
Dec 6, 2023

Pred nami je zadnji mesec v letu in če še niste začeli z načrtovanjem marketinških aktivnosti za leto 2024, je danes skrajni čas! ?

Naša naloga je, da vas podpiramo, motiviramo in vam olajšamo načrtovanje marektinških aktivnosti. Zato smo ustvarili nov MARKETING KOLEDAR za leto 2024, poln svežih idej, ki je v preteklosti že številnim zagotovil dragoceno pomoč, in bo zdaj v veliko korist tudi vam.

.


Naš marketing koledar lahko uporabljate čisto vsi, ki v sklopu marketinga uporabljate vsaj en kanal pa, če tudi je to samo e-mail marketing! V nobenem primeru namreč ne bodo vse priložnosti primerne za vaše podjetje, a praktično vsako podjetje jih lahko izkoristi vsaj nekaj.

Kot boste videli v koledarju, naši predlogi še zdaleč ne vsebujejo samo akcij in popustov, niti niso vse predlagane kampanje namenjene za direktno prodajo. V našem marketinškem koledarju boste našli različne predloge, ki so primerni tako za prodajo, kot tudi za branding in gradnjo odnosa z vašimi obstoječimi in novimi strankami.

PRVO ČETRTLETJE

V prvem četrtletju leta gre za ponovno vzpostavitev stika s kupci, ki so odkrili vašo trgovino med prazničnimi nakupi. Osredotočite se na vzpostavljanje odnosov s strankami in spodbujajte angažiranost ter zvestobo.

1. in 2. januar 2024: Novo leto ?

Novo leto je čas za nov začetek. Vsako leto se začne z novimi cilji, obljubami in svežo energijo. V prvem tednu novega leta oblikujte svoje marketinške kampanje okoli novih ciljev, seznamov in 30-dnevnih izzivov, ki bodo te novoletne obljube pomagali vzdrževati.

Januarja ljudje navadno po prazničnem zapravljanju malce “zategnemo svoje denarnice“, zato ne poskušajte izenačiti prodajnih številk z decembrom.

Izkoristite ta mesec za vsebinski marketing in grajenje odnosov z vašo publiko. Ponudite jim brezplačne vsebine (kot so npr. 30-dnevni izzivi ali tematski e-priročniki) in tako obdržite njihovo pozornost, dokler niso spet pripravljeni na nakupovanje.

8. februar 2024: Prešernov dan ?

Slovenci radi poudarjamo svojo narodno zavednost, ob slovenskem kulturnem prazniku pa to radi tudi izkazujemo z obiskom muzejev, kulturnih prireditev ter rojstnih krajev naših literatov (predvsem Prešerna). Svoje marketinške kampanje oblikujte s pridihom kulture – odlična ideja so kvizi za preverjanje znanja s praktičnimi nagradami.  

Tudi če v svoji trgovini ne prodajate izdelkov, povezanih s knjigami in kulturo, lahko v sklopu tega praznika delite s svojo publiko, kaj trenutno berete, ali pa jih povprašate o njihovih najljubših knjigah.

10. februar 2024: Pustna sobota ?

Praznovanje pusta sega v predkrščansko dobo, njeno izročilo so prevzeli Rimljani in si v pred pomladnem času ustvarili več praznikov ob katerih so se tudi šemili. V srednji Evropi so se po letu 1300 zabave prenesle na čas pred štiridesetdnevnim postom. Danes je pustni čas v Sloveniji vesel, šegav in igriv. Slovenci radi obiskujemo karnevale, ki vsako leto privabijo na tisoče obiskovalcev.

Izkoristite ta dan, da vdihnete nekaj zabave v vaše oglaševalske kampanje na družabnih omrežjih, izvedite posebno promocijo kostumov ali okraskov, ali pa samo delite, kako vaša blagovna znamka in zaposleni praznujejo pust.

14. februar 2024: Valentinovo ❤️

Valentinovo je dan za ljubezen in romantiko. In čeprav ta dan ljudje običajno podarjajo romantična darila, lahko svoje občinstvo spodbudite k praznovanju prijateljstev in drugih pomembnih odnosov.

Pri pripravi letošnjih marketinških kampanj za Valentinovo razmišljajte izven okvirja. Namesto da ponudite še eno kodo za popust, razmislite o ustvarjanju Valentinovega koledarja. Uporabite ga kot 14-dnevno marketinško kampanjo, ki praznuje vse vrste ljubezni.

8. marec 2024: Dan žena ??‍?

Mednarodni dan žena praznuje enakost žensk in njihov prispevek v svetu. Če je to sporočilo pomembno za vašo blagovno znamko, ga proslavite in izpostavite. Nikakor pa ne pozabite na vse ženske v vaši bližini, da jih vsaj z malenkostjo obdarite. Enako lahko naredite za vse, ki bodo pri vas opravile nakup ali kakšno drugo akcijo.

10. marec 2024: Dan mučenikov ??‍?

Dan mučenikov izhaja iz zgodovinskega dogodka iz časa vladavine cesarja Licinija (308-324), ko je prišlo do upora štiridesetih vojakov elitne legije, ki so bili pripravljeni za svojo vero umreti.

Tradicionalno moški na dan mučenikov prejmejo za darilo suhe slive, trnje in klobaso, ki naj bi služili kot nek simboličen opomin, da se mučeništvo v njihovem življenju še vedno dogaja.

Obdarovanje pa je seveda že preseglo ta okvir, zato ste lahko pri oglaševalskih kampanjah izvirni. In ne pozabite na vse moške, ki so vam 2 dni nazaj podarili malenkost.

povprasevanje povprasevanje

20. marec 2024: Prvi pomladni dan ?

Pomlad je letni čas, ko se narava prebudi, temperature se postopoma dvigujejo, dnevi so toplejši in nas kar vabijo ven, na sprehod in aktivnosti v naravi. Ta dogodek zaznamuje prvi dan astronomske pomladi na severni polobli. Na severu ljudje komaj čakajo, da se začne pomlad, zato izkoristite to priložnost, da opozorite na sezonske izdelke.

25. marec 2024: Materinski dan ?‍?

Materinski dan časti vse matere v družbi. Če želite večji doseg vaših oglaševalski kampanj in širiti informacijo o svoji spletni trgovini, se lahko poslužite naslednjih marketinških nasvetov:

  • ustvarite stran, namenjeno izrecno in samo nakupovanju za materinski dan,
  • sestavite vodič za darila,
  • ponudite personalizacijo izdelka,
  • podarite manjša brezplačna darila,
  • ustvarite posebne promocije za materinski dan,
  • sodelujte z vplivneži.


.

DRUGO ČETRTLETJE

Ko vreme v drugi četrtini leta postaja toplejše, ljudje preživijo več časa na prostem in začnejo pripravljati načrte za dopustovanje, izlete, kampiranje, festivale in poroke. Aktivnosti se preselijo na mestne ulice, v naravo in v družbo.

1. april 2024: Prvi april ? in velikonočni ponedeljek ?

Kot lastnik trgovine lahko ta dan izkoristite, da pokažete svoj smisel za humor. Šala na družabnih omrežjih, GIF ali kratek video je lahko učinkovit način za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke in spodbujanje angažiranosti.

Na veliki petek, veliko soboto in velikonočno nedeljo se kristjani spominjajo Jezusovega trpljenja in vstajenja. Velika noč se pogosto šteje za pomembnejši krščanski praznik kot božič in ni tako komercialna, zato bodite z vsebino oglaševalskih akcij previdni.

Lastniki podjetij kljub temu z vsakim letom dajejo večji poudarek na pripravo spomladanskih razprodaj, ki so ravno okoli velike noči, in ponujajo posebne akcije za oblačila, sezonsko opremo in izdelke za dom.

22. april 2024: Svetovni dan Zemlje ?

22. aprila je obletnica okoljskega gibanja, ustanovljenega leta 1970. Na današnji dan države po svetu organizirajo prireditve v podporo varstvu okolja.

Če je ta tematika za vas in vaše podjetje pomembna, o tem obvestite svoje stranke. Delite svoje misli, osebno zgodbo, predstavite izdelek, ki podpira idejo, ali ustvarite dobrodelno akcijo.

Z izbranimi #ključniki lahko s svojimi sledilci v družabnih omrežjih delite primere dobre prakse in povečate prepoznavnost blagovne znamke.

27. april 2024: Dan upora proti okupatorju

Dan boja proti okupatorju je državni praznik, ki obeležuje pomembni dogodek iz leta 1941, ko so eminentni možje naše politike in kulturniki določili smernice za organiziran oborožen odpor proti okupatorju in se zavzemali za osvoboditev, neodvisnost in združitev slovenskega naroda.

To ni velika priložnost za marketing, je pa vsekakor primerna za sporočanje vrednot vaše blagovne znamke.

1. in 2. maj 2024: Praznik dela ??

Prvega maja praznujemo delavske pravice. Slovenska tradicija prvi maj obeležuje zlasti s kresovi in nošnjo nageljnov. Za prvomajske praznike si Slovenci radi privoščimo oddih, piknike, izlete.

Marketinške akcije usmerite v sezonske izdelke, pripomočke za preživljanje prostega časa, ogled lokalnih znamenitosti.

20. maj 2024: Svetovni dan čebel ?

Čebelarjenje ima v Sloveniji poseben status kmetijske dejavnosti. V Sloveniji je zato zavedanje o pomenu čebel in skrbi zanje na visoki ravni. 

Marketinške dejavnosti usmerite v ozaveščanje in prodajo medenih izdelkov, medonosnih rastlin ali izdelkov, ki osveščajo o pomenu čebel.

31. maj 2024: Svetovni dan športa ??‍♂️

Na ta dan po Sloveniji potekajo številne športne aktivnosti in dejavnosti, namen katerih je pokazati, kako pomembna komponenta mora biti šport v našem življenju. Vsekakor pa je to dan brez izgovorov, da ne bi bili vsaj malce aktivni.

Marketinške kampanje usmerite v ozaveščanje o zdravem načinu življenja, vplivu športa na zdravje in izdelke, ki to omogočajo. 

21. junij 2024: Prvi poletni dan ?

Ta dogodek zaznamuje prvi dan astronomskega poletja. V zraku je že občutek po toplih večerih, piknikih, športnih aktivnostih na prostem, težko pričakovanem dopustu. Ljudje komaj čakajo, da se začne poletje in bolj sproščeni meseci v letu.

Izkoristite to priložnost, da opozorite na sezonske izdelke, športne rekvizite, izdelke za sproščanje… Piknik v parku, klepet ob kavi ali ustrezen komplet majic je le nekaj načinov, kako bi vaše stranke morda želele presenetiti svoje najboljše prijatelje.

25. junij 2024: Dan državnosti

Ta dan obeležujemo spomin na 25. junij 1991, ko je Slovenija formalno postala neodvisna država. Čeprav ta dan ni najbolj znan po velikih nakupih, ga lahko izkoristite za promocijo izdelkov narejenih v Sloveniji ter ozaveščate o svoji blagovni znamki

TRETJE ČETRTLETJE

4. julij 2024: Fourth of July

Če je vaša publika mednarodna, je ta praznik za vas odlična priložnost, da pripravite posebno “ameriško obarvano” akcijo. “Fourth of July” je v Ameriki zaznamovan s kresovanjem in velja za eno izmed najbolj žurerskih poletnih noči.

Je tudi velika marketinška priložnost za tematske popuste, a previdno, če je vaša publika primarno slovenska, saj je lahko oglaševanje ameriškega praznika sprejeto na negativen način.

Poletni meseci so namenjeni porokam, zabavam, potovanjem, dopustovanjem, obiskovanjem festivalov in na splošno zabavi ter preživljanju prostega časa zunaj. V tem času je poletje v polnem razmahu in tudi radosti, ki jih prinaša.

Svoje marketinške dejavnosti lahko tako zastavite precej široko. Vedno so dobrodošli sezonski popusti

1. september 2024: Prvi šolski dan (OŠ, SŠ)

To je dan, poln vznemirljivih srečanj in pričakovanj za novo šolsko leto. Učence, starše in učitelje razveselite s čestitko ali posebno promocijo za šolanje. Šolam lahko ponudite popuste za nakup nove opreme (računalniki, pohištvo ipd.).

5. september 2024: Svetovni dan dobrodelnosti ??

Na ta dan praznujemo spomin na makedonsko Albanko mater Terezo, ki je na ta dan leta 1997 umrla v Indiji. Na ta dan lahko promovirate doprinos svoje blagovne znamke k boljšemu svetu. Povejte, za kakšne vrednote se zavzemate in ozaveščajte publiko o svojem delovanju.

Marketing kampanja je lahko usmerjena v dobrodelnost – od vsakega nakupa gre določen % sredstev v dobrodelne namene, določeni dobrodelni organizaciji ali posamezniku, ki potrebuje pomoč. Na svojih kanalih spodbudite svoje sledilce, bralce, da se vam v dobrodelni akciji pridružijo.

22. september 2024: Prvi jesenski dan ?

Ta dogodek zaznamuje prvi dan astronomske jeseni na severni polobli. Za jesenski letni čas je značilno, da so dnevi že hladnejši, saj se z vsakim dnem bolj približujemo zimi. Sadje in zelenjava dokončno zazorita in vse te pridelke poberemo in spravimo v klet za ozimnico, zato izkoristite to priložnost, da opozorite na sezonske lokalne izdelke.

23. september 2024: Slovenski dan športa

Slovenski dan športa je eden izmed novejših praznikov v Sloveniji, katerega smo v 2023 s sprehodom na bližnji hrib “praznovali” tudi v Spletniku. Ta dan je odlična priložnost, da izrazite podporo slovenskim športnikom, ali pa z vašo publiko delite vaša interna športna udejstvovanja in tako širite ozaveščanje o zdravem življenjskem slogu.


.

ČETRTO ČETRTLETJE

Dejstvo je, da večina blagovnih znamk v zadnjem četrtletju beleži povečanje prodaje.

S koncem poletja se ljudje že počasi pripravljajo na sezono vračanja v šolo. Če prodajate izdelke za šolo in šolske potrebščine, začnite z akcijami že poleti.

Ko začnete s počitniškimi pripravami na črni petek in cyber ponedeljek, ne pozabite, da je na voljo še veliko drugih jesenskih prireditev. Nadaljujte z izvajanjem kampanj za konverzije, hkrati pa sestavite tudi e-poštne sezname. Obstoječim strankam lahko pozneje pošljete posebne ponudbe. 

Rožnati oktober – svetovni mesec boja proti raku dojk ?

Namen rožnatega oktobra je osveščati širšo javnost o raku dojk in opozoriti na pomen zdravega načina življenja, zgodnjega odkrivanja in učinkovitega zdravljenja bolezni. Vaša prizadevanja so lahko usmerjena v promocijo zdravega načina življenja in skrbi zase.

1. oktober 2024: Svetovni dan glasbe ?

Namen praznovanja tega dne je spodbujanje promocije glasbene umetnosti v celotni družbi, poudarjanje Unescovih idealov o miru in prijateljstvu ter kulturnem razvoju. 

To je priložnost za svobodne umetnike, da predstavijo svoje delo. Ostali pa lahko svoje oglaševalske kampanje glasbeno obarvajo, dodajo kakšno zanimivost iz sveta glasbe, ponudijo akcije na glasbene inštrumente.

31. oktober 2024: Dan reformacije/noč čarovnic (Halloween) ?

Na dan reformacije obeležujemo spomin na Trubarja in slovensko pisano besedo. Marketinške kampanje so lahko usmerjene v promocijo knjig in umetnosti, obisk muzejev in kulturnih prireditev. Ponudite popuste na izdelke s kulturnim pridihom, pa naj je to npr. samo motiv Trubarja na vreči iz blaga.

Noč čarovnic izvira iz starodavnega keltskega festivala na Irskem, ki je zaznamoval konec letne sezone žetve in prihod zime. Danes je noč čarovnic s svojimi zabavnimi kostumi, zvijačami in prazničnimi okraski vse prej kot resna.

Izkoristite ta dan, da vdihnete nekaj strašljivega v vaše kampanje na družabnih omrežjih, izvedite posebno promocijo kostumov ali okraskov ali delite, kako vaša znamka praznuje noč čarovnic.

Movember – mesec boja proti raku prostate ?‍?

Namen movembra je osveščati širšo javnost o raku prostate in opozoriti na pomen zdravega načina življenja, zgodnjega odkrivanja in učinkovitega zdravljenja bolezni. Vaša prizadevanja so lahko usmerjena v promocijo zdravega načina življenja in skrbi zase.

11. november 2024: Martinovo ?

V Sloveniji se dan sv. Martina praznuje predvsem kot praznik vina. Martinovanja so slovenska tradicija, okoli katere so se v zadnjih letih razvili pravi mali kulinarični dogodki. Svoje marketinške kampanje lahko usmerite v promocijo lokalnih sezonskih dobrot in izdelkov, ki se navezujejo na Martinovo in dogajanje povezano z njim.

15. november 2024: Zimske gume ?

Tudi menjava gum je lahko razlog za promocije. Lahko pripravite akcijske cene zimskih pnevmatik, lahko ponudite brezplačno shranjevanje pnevmatik. Pnevmatike lahko podarite ob nakupu novega avtomobila. To je priložnost, ko si lahko zagotovite zveste stranke.


povprasevanje povprasevanje

29. november 2024: Black Friday ?

Črni petek je nakupovalni dan, ki je znan po norih ponudbah. Kot lastnik spletne trgovine si ne morete privoščiti, da bi črni petek zamudili. Prej ko začnete pripravljati tržne kampanje za črni petek, tem bolje.

Kljub temu vsi pričakujejo razprodaje in ponudbe že konec novembra, zato več blagovnih znamk pripravlja alternativne načine, kako izkoristiti povečano zanimanje potrošnikov v predpraznični nakupovalni sezoni in spodbuditi ljudi k postopnemu nakupovanju.

2. december 2024: Cyber Monday

Ponedeljek po črnem petku, znan kot Spletni ponedeljek, je največji spletni praznik doslej. V zadnjih letih ljudje na Cyber ponedeljek kupijo največ, trgovci pa ponujajo še večje popuste kot na črni petek.

6. december 2024: Miklavž

Sveti Miklavž, krščanski škof in svetnik, 6. decembra praznuje svoj god. Svetnik je povezan z obdarovanjem, in sicer v noči iz 5. na 6. december. Z marketinško kampanjo v ta namen lahko začnete že proti koncu novembra ponujate Miklavžev popust.

21. december 2024: Prvi zimski dan ❄️

Ta dogodek zaznamuje prvi dan astronomske zime in zadnje dni starega leta. Ljudje so praznično razpoloženi in prosti čas preživljajo z najbližjimi. Ta dan lahko za marketinške namene izkoristijo ponudniki zimskih storitev, izdelkov za preživljanje prostega časa na snegu, seveda pa lahko kampanje združijo z božičnimi ponudbami. Vsekakor je to čas, ko že iščemo in kupujemo darila.

24. in 25. december 2024: Božični večer in božič ??

Ta datum zaznamuje rojstvo Jezusa Kristusa. Morda božič vsako leto postaja bolj komercialen, a vseeno je to družinski praznik, zato svoja trženjska prizadevanja utemeljite na idejah in željah, ki pogrejejo srce.

31. december 2024: Silvestrovo ?

Zadnji dan v letu običajno praznujemo v družbi in z ogledom ognjemeta. Čas je tudi, da pokažete svojo najljubšo obleko za zabavo.

Podjetja v temu obdobju svojim strankam pošiljajo novoletne želje, razmišljajo o preteklem letu ali organizirajo posebne promocije, običajno za izdelke, ki jih je mogoče uporabiti pri pripravi silvestrovanja.

Katere praznike dodati v svoj marketing koledar?

Vsak praznik ali večji dogodek je priložnost za povečanje prepoznavnosti vaše blagovne znamke in spodbujanje prodaje, zato jo uporabite v svojo korist. Če želite videti prave rezultate, morate marketinške kampanje pripravljati pravočasno tj. vsaj nekaj dni pred dejanskim dogodkom.

Ko napolnite svoj marketinški koledar, začnite delati načrt za praznike in datume, ki ustrezajo vaši blagovni znamki. Pravi čas, igrivost in personalizacija močno prispevajo k vzpostavljanju odnosov s strankami. Bodite iskreni v svojih kampanjah – ljudje to cenijo.

Uspešno,
Ekipa Spletnik


.
5/5 - (2 glasov)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (2 glasov)