Meta naslov – kaj je in kako ga pravilno napisati

Nov 28, 2022
Nov 28, 2022

Meta naslov, znan tudi kot naslovna/meta oznaka (ang. page title) ali SEO naslo, se nanaša na besedilo, ki ga je mogoče klikniti in je prikazano v Googlovem iskalniku ter zavihkih brskalnika. Met naslov nam pove glavno temo spletne strani oz podstrani, ki nas čaka, če kliknemo na naslov.

Če se spustimo še malo bolj v globino – gre v bistvu za HTML element, ki določa naslov spletne strani/podstrani. HTML element je pa v osnovi komponenta HTML dokumenta, ki pove spletnemu brskalniku (Chrome, Firefox,…) kako naj strukturira in interpretira posamične dele celotnega HTML dokumenta.

Meta naslov Je eden izmed najbolj pomembnih osnovnih elementov SEO optimizacije in uporabniške izkušnje hkrati.

Meta naslov primer

Meta naslovu sledi meta opis, ki je pa drugi sestavi del meta podatkov. Torej Meta naslov + meta opis = meta podatki.

Pomembno se je zavedati, da se meta naslov lahko tudi razlikuje od samega naslove spletne strani.

Optimalna dolžina meta naslova

Čeprav Google “uradno” ne določa priporočene dolžine naslovnih oznak, lahko večina namiznih in mobilnih brskalnikov prikaže le prvih 50–60 znakov vašega izbranega meta naslova. Točno določenega limita ni, ker se črke med seboj razlikujejo po širini. Zanimivost: Google lahko ponavadi prikaže le do 600 pikslov dolge SEO naslove, preden jih odreže.

Raziskave kažejo, da v kolikor imate meta naslove krajše od 60 znakov, lahko pričakujete da se bo približno 90% naslovov prikazalo pravilno v Googlu (torej jih Google ne bo sam odrezal, skrajšal, ipd.).

Vsekakor imejte v mislih, da čeprav so kratki in berljivi meta naslovi pomembni za dobro uporabniško izkušnjo, bodo Googlovi pajki pri indeksiranju spletne strani upoštevali celoten meta naslov – tudi, če bo na Googlu “odrezan”.

odrezan meta naslov

Zakaj je meta naslov pomemben?

Do sedaj smo že spoznali, so so meta oz SEO naslovi eden izmed glavnih dejavnikov, ki pomagajo iskalnikom razumeti o vsebini vaše spletne. Gre v bistvu za neke vrste prvi vtis, ki ga obiskovalci dobijo, ko odkrijejo vašo spletno stran preko organskega iskanja.

Meta naslovi pa so več kot samo to – pomembi so na treh ključnih mestih:

  • reztulati iskanj na iskalnikih, kot je Google
  • zavihki spletnih brskalnikov
  • družbena omrežja

Meta naslovi v iskalnikih

Vaša meta naslov (oz. vaša meta oznaka) določa vaš prikazni naslov v iskalnikih (Google, Firefox, Bing,…) in je prva izkušnja obiskovalca iskalnika z vašim spletnim mestom. Tudi če je vaša stran dobro uvrščena, je lahko dober naslov odločilni dejavnik pri tem, ali nekdo klikne vašo povezavo ali ne.

Meta naslovi v spletnih brskalnikih

Ko nekdo obišče vašo stran, se naslovna oznaka oz. meta naslov prav tako prikaže na vrhu okna spletnega brskalnika (zavihka) in deluje kot neke vrste ograda – še posebej, če je odprtih več zavihkov brskalnika.

Edinstveni in zlahka prepoznavni meta naslovi (s pomembnimi ključnimi besedami na začetku) pomagajo zagotoviti, da ljudje hitro najdejo zavihek, ki pripada vašemu spletnemu mestu.

meta naslov v zavihku

Meta naslovi v družbenih medijih

Nekatera zunanja spletna mesta – zlasti družbena omrežja – bodo uporabila vaš meta naslov kadar bo nekdo vašo podstrani/stran delil naprej. Če si za primer pogledamo Facebook stran popularnega WordPress vtičnika Yoast:

meta naslov socialna omrežja

Seveda pa kar je zgoraj navedeno ne velja v čisto vseh primerih. Namreč nekatera družbena omrežja imajo posebne funkcije, ki omogočajo določitev novih naslovov, ločenih od meta naslova vaše podstrani. Z drugimi besedami: tudi če imate že določen meta naslov za neko podstran, ki jo želite deliti na nekem družbenem mediju, jo lahko spremenite za ta družben medij, brez da bi vplivali na “originalni” meta naslov.

Kako napisati dober meta naslov

Na začetku smo že omenili, da so meta oz. SEO naslovi eden izmed kritičnih elementov SEO optimizacije – tako z vidika uporabnika, kot tudi Googlovih robotkov.

Najbolj mamljivo pri meta naslovih je to, da gre za dejavnik, ki zahteva zelo mahen vložek časa in truda, obenem pa ima zelo visok vpliv na boljše uvrstitve pri iskalnikih, kot je Google.

V nadaljevanju na kratko predstavljamo nekaj smernic, za pisanje vrhunskih meta naslovov.

Pravilna dolžina

Do sedaj ste že spoznali, da naj bo meta naslov napisan tako, da bo maksimalno širok okol 600 pikslov (to je načeloma do 60 znakov). V kolikor je vaš naslov daljši reskirate, da bo Google spremenil ta vaš naslov – odrezal bo zadnji del besedila in dodal tropičje “…”; v nekaterih primerih pa lahko celo naslov prepiše v celoti.

Na splošno priporočamo, da naj bo vaš meta naslov krajši od 60 znakov. Za nekoliko bolj napredne – naj bo dolžina omejena na maksimalno 600 pikslov.

Kje je razlika? Nekateri znaki zavzamejo več prostora kot drugi. Velike tiskane črke zavzamejo več prostora kako male tiskane črke. Torej lahko pride do primera, ko je meta naslov krajši od 60 znakov, pa je vseeno predolg, saj je širši od 600 pixlov. Da bo predstavitev lažja si oglejmo spodnji primer.

Poskusite se izogibati naslovom, ki so v celoti napisani z veliki tiskami črkami. Ne samo da dajo slab prvi vtis uporabnikom, ampak tudi močno omejijo števio znakov, ki jih Google lahko prikaže, brez da vam odreže tekst.

Prepogosta vključitev ključnih besed

Čeprav ne boste kaznovani za (pre)dolg naslov, pa lahko zelo naletite na težave, če naslov začnete polniti s ključnimi besedami na način, ki ustvarja slabo uporabniško izkušnjo, kot v tem primeru:

Seo optimizacija / optimizacija seo / optimizacije za iskalnike / SEO

Izogibajte se meta naslovom, ki so le seznam ključnih besednih zvez ali zelo podobnih različic iste besede.

Takšni naslovi so slabi za potencialne obiskovalce in vam lahko povzročijo težave z iskalniki. Iskalniki, zlasti Google, postajajo čedalje boljši pri razumevanju različic ključnih besed. Zato se izogibajte podvajanju ključnih besed, ali prepogosto vključevanje identičnih besednih zvez.

V veliki večini primerov je dovolj, da enkrat omenite glavno ključno besedo, za katero se želite primarno uvrščati.

Vsaka stran naj ima unikaten meta naslov

Unikatni meta naslovi pomagajo iskalnikom razumeti, da je vsebina na vaši spletni strani prav tako unikatna (+ izboljšana verjetnost za klik, če niso vsi meta naslovi enaki).

V kolikor ima vaše spletno mesto na stotine ali tisoče strani se vam morda zdi nemogoče, da ima čisto vsaka podstran svoj meta naslov. Vendar brez skrbi, večina najbolj popularnih CMS sistemov (WordPress, Magento, Wix…) omogoča oblikovanje unikatnih meta naslovov na podlagi neke osnovne kode.

Bolj enostavno povedano – veliko urejevalnikov spletnega mesta že ponuja opcije za avtomatično kreiranje meta naslovov, glede na nekaj vnaprej določenih pravil. Primer:

ime izdelka – kategorija izdelka – ime blagovne znamke

Po zgornjih “navodilih” bo praktično vsak izdelek/podstran imela svoj unikaten meta naslov.

Vsekakor pa se izogibajte nekih splošnih meta naslovov kot so “domov”, “vstopna stran”, “nova stran”, “arhivirana stran”,…. saj to hitro lahko vodi v nakazovanju Googlu, da imate veliko podvojene vsebine na vašem spletnem mestu.

Vprašajte se tudi kako verjetno bo za nekega potencialnega obiskovalca, da bi kliknil zadetek, ki ima naslov “Nov stran” ?

Glavne ključne besede čim bolj na levo stran

Po veliko raziskavah, izkušnja in testiranjih je bilo ugotovljeno, da ključne besede, si se nahajajo čim bližje začetku, več vplivajo na uvrstitev pri iskalnikih, kot je Google.

V isti raziskavi je tudi zabeleženo, da večina ljudi pregleda le prvi dve besedi znotraj nekega (meta) naslova. Za vsekakor priporočamo takšne meta naslove, kjer že tako na začetek vključite ključno besedo ali besedno zvezo, s katero se primarno želite uvrstiti čim višje na Googlu!

V kolikor je vaša izbrana tema “SEO optimizacija”, potem vključite ta pojem čim bolj na levi strani naslova.

  • Primer dobrega meta naslova: SEO optimizacija – kaj je in kako jo izvajamo – Spletnik
  • Primer slabega meta naslova: Spletnik – kako izvajamo in kako definiramo pojem SEO optimizacije?

Zaključek

Če namarvate SEO optimizacijo jemati resno, potem vsekakor ne smete spregledati eno izmed ključnih osnov – meta naslove in meta opise. V sklopu tega morate imeti vedno dve strani v mislih.

Prvič, vsaka stran mora imeti svoj edinstven SEO naslov in opis. To ni samo neko priporočila, ampak praktično nuja! In drugič, ne pišite meta oznak samo za iskalne Googlove robote, ampak tudi za ljudi, ki bodo morda obiskali vaše spletno mesto.

Z uporabo zgornjih nasvetov se boste lahko izognili pogostim napakam, ki preprečujejo pridobivanje večje število organskega prometa.

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran