Posodobitev Googlovih algoritmov – pregled najpomembnejših!

Mar 29, 2023
Mar 29, 2023

Leto 2022 je bilo leto, ki je pretreslo stvari za SEO strokovnjake. Posodobitev Googlovih algoritmov, priprave na GA4, ter uporabniki, ki spreminjajo vzorce iskanja – ja, do leta 2023 se je bilo potrebno marsičemu prilagoditi temu primerno optimizirati spletno mesto, kar je vplivalo na rezultate iskanja.

Medtem ko vsaka od posodobitev googlovih algoritmov spremeni iskalnikovo formulo za razvrščanje, so jedrne posodobitve (angl. core updates) tiste najbolj vplivne.

V kolikor želite doseči in ohraniti visoko uvrstitev v organskem iskanju v Googlu, morate razumeti mehaniko za njegovimi posodobitvami. Toda kako se lahko izognete zmedi v vseh teh novih informacijah in najdete najboljšo pot za izboljšanje svojega SEO in pozicijo v rezultatih iskanja?

V nadaljevanju bomo pregledali spremembe leta 2022, začenši z glavnimi posodobitvami Googlovega algoritma. Nato si bomo ogledali nekaj novih orodij in vam pomagali razumeti, kaj resnično potrebujete za uspešno strategijo v tem letu.

Kaj so jedrne/core googlove posodobitve

Jedrna/core posodobitev iskalnega algoritma je pomembna sprememba, ki jo Google naredi v svojem algoritmu za razvrščanje, ki vpliva na veliko število indeksiranih spletnih strani.

V povprečju se pojavijo približno enkrat na dva ali tri mesece. Tovrstne posodobitve so zasnovane za izboljšanje kakovosti in ustreznosti v googlovih rezultatih iskanja s premeščanjem iskalnih uvrstitev indeksiranih spletnih strani.

Vsaka posodobitev spremeni formulo, po kateri Google razvršča spletne strani. Spletne strani, ki so bile visoko uvrščene za določene ključne besede, se lahko po jedrni posodobitvi uvrstijo nizko. Nasprotno pa lahko posodobitev algoritma spletni strani, ki je bila uvrščena nizko za glavne ključne besede, pomaga uvrstiti visoko v rezultatih iskanja.

Lastniki spletnih strani se morajo zavedati, da lahko neprilagojenost posodobitvam algoritmov povzroči zmanjšanje prometa na njihovih straneh, saj lahko iskalnik oceni, da spletna stran ni dovolj kakovostno ali relevantno za uporabnike. Zato je ključnega pomena, da redno spremljajo posodobitve algoritma, preverjajo uvrstitve svoje spletne strani v iskalniku in se prilagajajo novim spremembam.

Vpliv posodobitev algoritma na vaše spletno mesto

Googlove posodobitve so spremembe iskalnega algoritma Google, ki vplivajo na razvrščanje spletnih mest v iskalnih rezultatih. Te posodobitve se nenehno pojavljajo in se osredotočajo na izboljšanje uporabniške izkušnje ter zagotavljanje najbolj relevantnih in kakovostnih rezultatov za iskalne poizvedbe.

Nekatere posodobitve lahko povečajo ali zmanjšajo promet spletnega mesta, odvisno od tega, kako dobro se spletno mesto prilagaja novim algoritmom z vsako novo posodobitvijo.

Spletna stran, ki sledi smernicam kakovostne vsebine, uporabniške izkušnje ter se redno posodablja, ima večjo verjetnost, da bo ohranila ali izboljšala svojo uvrstitev v iskalnih rezultatih po posodobitvi.

Ko se je okolje SEO spremenilo, so se morali strokovnjaki za SEO hitro prilagoditi. Google je uvedel veliko večjih algoritemskih posodobitev, kot so obsežne osnovne posodobitve algoritmov in posodobitev BERT, ki je povečala pomen obdelave naravnega jezika in semantičnega iskanja.

Poleg tega je porast glasovnega iskanja, mobilnega iskanja in drugih nastajajočih tehnologij pomenil, da morajo strokovnjaki za SEO prilagoditi svoje strategije, saj lahko te spremembe znatno vplivajo na uspešnost SEO. Poleg tega so morale metode SEO ostati na tekočem z novimi vrstami vsebin in formatov, kot so strukturirani podatki in drugi interaktivni elementi.

Večje posodobitve v primerjavi z manjšimi posodobitvami

Poleg večjih posodobitev Google izvaja manjše posodobitve svojega algoritma za razvrščanje. Manjše posodobitve vključujejo tudi spremembe, ki so namenjene izboljšanju kakovosti in ustreznosti Googlovih rezultatov iskanja. Razlikujejo se po tem, da vplivajo na manj indeksiranih spletnih strani.

Večja/jedrna posodobitev lahko vpliva na 5 do 10 odstotkov vseh iskanj, medtem ko lahko manjša posodobitev vpliva na le 0,1 do 1 odstotek vseh iskanj. Večina teh manjših posodobitev je pravzaprav tako nepomembnih, da jih spletni skrbniki ne opazijo.

Manjše posodobitve so pogostejše kot jedrne posodobitve. Z vpogledom svoje ekipe inženirjev in strokovnjakov za iskanje jih Google izvaja vsak dan.

Po drugi strani pa so jedrne posodobitve običajno načrtovane mesece vnaprej in lahko traja več tednov, da se v celoti uvedejo.

Vpliv večjih/core posodobitev na SEO

Jedrne posodobitve lahko drastično vplivajo na optimizacijo iskalnikov (SEO) za Google. Osnovni koncept Googlovega SEO je prilagoditi vašo spletno stran, pa tudi njeno prisotnost, tako da ji Googlov algoritem za razvrščanje daje prednost. Ko Google uvede jedrno posodobitev, se njegov algoritem razvrščanja spremeni.

Ves čas, energijo in vire, ki ste jih porabili za optimizacijo svojega spletnega mesta za Google, bi lahko izničili po uvedbi večje posodobitve. Jedrna posodobitev algoritma lahko na primer odpravi sicer pozitiven vpliv signala za razvrstitev, na katerega cilja vaše spletno mesto. Ker signal za uvrstitev ni več v igri, bodo uvrstitve vašega spletnega mesta pri iskanju padle.

Večje posodobitve lahko celo naložijo kazni, ki uničijo uvrstitev vašega spletnega mesta pri iskanju. Posodobitev Panda je na primer uvedla samodejno in algoritemsko kazen za spletne strani s šibko vsebino.

Pred njegovo uvedbo so lahko spletni skrbniki zlahka uvrstili svoja spletna mesta visoko v Googlu, ne da bi objavili veliko vsebine. Posodobitev Panda je spremenila igro s kaznovanjem spletnih mest, kot je ta, zaradi redke vsebine.

Nekatere jedrne posodobitve vplivajo na več kot le na uvrstitev in rezultate iskanja; prestrukturirajo Googlove strani z rezultati iskalnika (SERP).

Google uporablja osnovne posodobitve za dodajanje, odstranjevanje in spreminjanje alternativnih seznamov v svojih SERP-jih. Alternativni seznami so sestavljeni iz neplačanih lastnosti, kot so People Also Ask (PAA) , featured snippets in Knowledge Graph panels.

povprasevanje povprasevanje

Kako prepoznati večje/jedrne posodobitve

Zaradi vpliva na več indeksiranih spletnih strani kot manjše posodobitve, Google običajno napove večje posodobitve, preden jih uvede. Na Googlovem spletnem dnevniku Webmaster Central boste pogosto našli obvestila o prihajajočih posodobitvah.

Na spletnem mestu webmasters.googleblog.com, najdete bogat vir novic o Googlovem algoritmu za razvrščanje in njegovih jedrnih posodobitvah. Izberete lahko prejemanje e-poštnih sporočil iz bloga Webmaster Central, tako da vnesete svoj naslov v polje za glasila na dnu desne stranske vrstice.

Obstaja tudi spletna stran, ki ponuja »vremenska poročila« in prikazujejo, kako aktivne so spremembe v Googlovih rezultatih. MozCast je odličen za ogled.

Skupaj z Googlovim spletnim dnevnikom Webmaster Central lahko izveste o prihajajočih osnovnih posodobitvah tako, da spremljate Googlov uradni račun na Twitterju. Googlov trenutni search liaison je Dunny Sullivan.

Medtem ko Sullivan pogosto tvita iz svojega osebnega računa, uporablja Twitter račun @searchliaison za objavo prihajajočih ključnih posodobitev in drugih novic, povezanih z Googlom.

Priprava spletnega mesta za jedrne posodobitve

Spletno stran lahko pripravite na jedrne posodobitve na več načinov. Če je na obzorju nova posodobitev googlovega algoritma, si vzemite trenutek in se bolje pozanimajte o njej. Google običajno razkrije namen prihajajoče večje posodobitve, ko jo objavi.

Ne glede na to, ali je objavljeno na googlovem spletnem dnevniku Webmaster Central ali njegovem Twitter računu, bo Google pojasnil, na katere vrste spletnih strani bo vplivala nova posodobitev in v kolikšni meri bo vplivala nanje. S tem znanjem lahko naredite ustrezne prilagoditve SEO vašega spletnega mesta, tako da bo pravilno usklajeno s prihajajočo posodobitvijo.

Čeprav Google napoveduje večino ključnih posodobitev, pa ne objavi vseh. Zato se ne morete zanašati samo na objave, da boste svoje spletno mesto pripravili nanje.

Večje/jedrne posodobitve so zasnovane za izboljšanje kakovosti in ustreznosti Googlovih rezultatov iskanja, tako da se lahko nanje pripravite tako, da se bolj osredotočite na vsebino svoje strani ter odlično uporabniško izkušnjo.

Ustvarjanje povratnih povezav lahko prinese nekaj koristi s predstavitvijo vašega spletnega mesta kot priljubljene spletne blagovne znamke. Vsebina pa je na koncu tista, ki vašemu spletnemu mestu daje vrednost. Z izboljšanjem vsebine vaše strani bo Googlov algoritem prepoznal vaše spletno mesto kot kakovostno in ustrezno.

Izogibanje black hat ali drugim manipulativnim praksam SEO lahko pomaga pripraviti vaše spletno mesto na posodobitve. Številne večje posodobitve ciljajo na spletna mesta, ki izvajajo manipulativne prakse SEO, tako da jim znižajo uvrstitev.

Ne glede na to, ali gre za kopičenje ključnih besed, neželene povezave ali plačane povezave, lahko Google uvede posodobitev za kaznovanje spletnih mest, ki kršijo pravila.

Googlov seznam posodobitev v letu 2022

V nadaljevanju predstavljamo seznam posodobitev, njihove ciljne spremembe in kakšne so najboljše prakse, ki jih lahko lastniki spletnih strani uporabijo, da sledijo (novim) smernicam Googla.

? Posodobitev izkušnje spletne strani

To je bila pomembna posodobitev Googlovega algoritma, ki je bila izvedena v celotnem prvem četrtletju leta 2022 in je bila osredotočena na splošno uporabniško izkušnjo spletnih strani. Prizadeva si izmeriti kakovost spletnega mesta, ki ga uporabniki doživljajo na sprednji strani.

Ta posodobitev je upoštevala Core Web Vitals, prijaznost do mobilnih naprav, varno brskanje, uporabo HTTPS, katerih cilj je zagotoviti boljšo uporabniško izkušnjo.

prikaz core web vitals iz Google search konzole
Core Web Vitals – pregled in usmeritve iz Google iskalne konzole

S to posodobitvijo je Mobile-first Indexing, ki se je začelo leta 2016, postalo še bolj usposobljeno za dajanje prednosti spletnim mestom, ki zagotavljajo pozitivno mobilno izkušnjo, saj je veliko spletnih mest že prešlo z indeksiranja na namizju. Google bo še naprej dajal prednost indeksiranju mobilne različice spletnih strani.

Najpomembneje je, da se osredotočite na mobilno uporabniško izkušnjo in uporabite odzivno zasnovo spletnega mesta, s čimer zagotovite, da se mobilne in namizne različice spletnih mest enostavno indeksirajo in ponudijo uporabnikom.

Če želite izmeriti učinkovitost tega pristopa, spremljajte Google iskalno konzolo (Google Search Console) preko grafikonov »experience«, kot lahko vidite na spodnjem posnetku zaslona.

statistika uporabniške izkušnje

? Posodobitev ocen izdelkov (angl. product reviews)

Tekom leta 2022 (marec, julij in september) so bile tri posodobitve povezane s t.i. product reviews. Glavna poanta je bila dati prednost vidnosti ocen izdelkov pred organskimi rezultati iskanja, zaradi česar so bolj vidne v rezultatih SERP.

Upoštevajte naslednje najboljše prakse za dobre ocene:

  • Vključite izkušnje iz prve roke – kar pomeni stališče strank.
  • Navedite podroben opis izdelka, kar dokazuje, da vaše podjetje dobro ve, kaj prodaja.
  • Pokažite stranki prednosti nakupa izdelka prek vašega e-trgovine.
  • Dodajte vizualne elemente, videoposnetke ali notranje povezave za resnične izkušnje, ki bodo potrošniku pomagale sprejeti dobro odločitev o nakupu.
  • Za pisanje visokokakovostnih mnenj o izdelkih si oglejte nasvete na Google Search Central.
mnenja kupcev
Primer mnenja kupcev.

? Posodobitev osnovnega algoritma

V letu 2022 sta bili dve posodobitvi povezani z jedrnim algoritmom, maja in septembra – kar je bila ena manj kot leta 2021.

Glavna ideja je izboljšati delovanje algoritma za zagotavljanje boljših rezultatov za določene poizvedbe. Eden od načinov razmišljanja o tem, kako deluje jedrna posodobitev, je, da si predstavljate, da ste naredili seznam 100 najboljših filmov v letu 2021. Nekaj ​​let pozneje, v 2024, osvežite seznam.

Nekateri novi in izjemni filmi, ki še nikoli niso obstajali, bodo zdaj kandidati za vključitev na vaš seznam.

Morda boste tudi ponovno ocenili nekatere filme in spoznali, da si zaslužijo višje mesto na seznamu, kot so ga imeli prej.

? Posodobitev koristne vsebine

Posodobitev Googlove uporabne SEO vsebine, osredotočene na vsebino, ki je na prvem mestu uporabnikom, je leta 2022 nagradila spletna mesta z izvirno in uporabno vsebino, ki je odgovorila na vprašanja uporabnikov. Ta posodobitev je iskala jasne in natančne informacije, ki jih je enostavno najti in razumeti.

Od lastnikov spletni strani se pričakuje, da bodo ponudili še več kreativne vsebine, ki bo zagotavljala popolne informacije o določenih temah na način, da bodo uporabniki zadovoljni – kar pomeni, da jim ni treba več iskati, da bi našli želene informacije.

Pričakuje se, da bo Google odstranil neuporabno vsebino iz SERP-jev – zato si dobro oglejte vaše spletno mesto in naredite čistko:

  • Naredite popis vse obstoječe vsebine.
  • Posodobite strateška gradiva in odstranite tisto, kar ni več smiselno.
  • Pišite za ljudi, ne za uvrstitev v iskalnikih.
  • Ne pišite o trendih, ki niso povezani z vašim podjetjem ali ki niso smiselni za vaše občinstvo.

? Posodobitev neželene pošte

Posodobitev neželene pošte – podobno kot že omenjene posodobitve – se vsako leto izboljša. In zdaj uporablja SpamBrain, orodje AI, za ublažitev številnih različnih vrst neželene pošte.

Tu je nekaj primerov, čemu se morate izogibati in s tem tudi upoštevate Googlove pravilnike o neželeni pošti:

  • Zakrivanje; predstavljanje različnih vsebin uporabnikom
  • Vrata; uporaba različnih strani, ustvarjenih samo za manipulacijo rezultatov iskanja brez uporabne vsebine
  • Skrito besedilo in povezave
  • Preveč ključnih besed (angl. keyword stuffing)
  • Spam na povezavi
  • Strojno ustvarjena vsebina brez človeškega pregleda itd.

Poleg tega, kar je bilo že omenjeno, si je dobro zapomniti sekundarne (vendar enako pomembne) elemente, kot so naslednji.

? E-E-A-T

Ena od Googlovih smernic za ocenjevanje kakovosti (prej znana kot E-A-T) je zdaj E-E-A-T. Pričakuje se vsebina, ki uporabnikom daje občutek »strokovnosti, avtoritativnosti in zanesljivosti«.

Google E-E-A-T core update

S to zadnjo posodobitvijo je pridobil še en “E” v zvezi z “izkušnjo”. Vse z namenom, da bi Googlu pomagal zagotoviti ustreznejše in koristnejše informacije.

? Strukturirani podatki

Obstajajo novi podatki o strukturi snippet-ov povezanih z ocenami izdelkov. Google razume, da so ocene dragocene na poti odločanja uporabnikov, zlasti v zvezi z njihovimi seznami prednosti in slabosti. Zdaj lahko to poudarijo v SERP.

Če nimate strukturiranih podatkov, lahko Google samodejno uporabi prednosti in slabosti spletne strani.

primer strukturiranih podatkov

Najnovejša posodobitev v letu 2023

Februarja 2023 je Google posodobil sistem za ocenjevanje izdelkov v Iskanju Google in na spletni strani. Sistem ocen izdelkov je namenjen boljšemu nagrajevanju visokokakovostnih ocen izdelkov oziroma vsebin, ki zagotavljajo pronicljivo analizo in raziskavo – katero so napisali strokovnjaki ali navdušenci, ki dobro poznajo temo.

Ljudje oziroma potencialne stranke vidijo ocene izdelkov, ki delijo poglobljene raziskave, namesto le vsebine, ki preprosto povzema kup izdelkov. Pri spletnih mestih, ki imajo precejšnjo količino vsebine z ocenami izdelkov, pa lahko posodobitev ovrednoti katero koli vsebino znotraj spletnega mesta.

Če nimate veliko mnenj o izdelkih, ni verjetno, da bo prišlo do ocene celotnega spletnega mesta.

Trenutno ta sistem velja za naslednje jezike po vsem svetu: angleščina, španščina, nemščina, francoščina, italijanščina, vietnamščina, indonezijščina, ruščina, nizozemščina, portugalščina, poljščina.

Strukturirani podatki nam lahko pomagajo bolje prepoznati, ali je nekaj ocena izdelka, vendar nismo odvisni samo od tega.

Nove funkcije Googlovih orodij, kot posledica Core posodobitev

Skladno s core updati dostikrat pride tudi do sprememb pri Googlovih orodjih – bolj specifično v iskalni konzoli in analitiki. S tem, ko Google začne vpeljevati nove kriterije za SEO optimizacijo, razvija istočasne tudi rešitve in dodatne funkcionalnost svojih dveh glavnih orodij, ki omogčajo spremljave vseh novih SEO kriterijev.

➡️ Google iskalna konzola

Google iskalna konozola (angl. Google Search Console) ima nove funkcije in nekatera poročila. Januarja so uvedli API za pregledovanje URL-jev, ki lahko razvijalcem pomaga pri individualnem odpravljanju napak in optimizaciji težav z indeksirano stranjo.

Zahtevate lahko na primer podatke o indeksiranih URL-jih in API vrne razpoložljive indeksirane informacije, kot so stanje indeksa, AMP, obogateni rezultati, uporabnost za mobilne naprave ter kanonične vrednosti, ki jih je prijavil uporabnik in izbral Google.

Druge izboljšave Googlove iskalne konzole vključujejo:

  • Povezovanje s storitvijo Data Studio in nastavitev nadzornih plošč po meri, vključno z “bubble” grafikoni, ki lahko pomagajo poizvedbam pri izvedbi analize.
  • Posodobljena poročila o klasifikaciji strani.
  • Nova poročila o indeksu videa.
  • Nova poročila HTTPs.
  • Nova poročila o seznamih trgovcev.
  • Nov razdelek za sezname zavihkov Nakupovanje.
GSC: posodobljena poročila o klasifikaciji spletne strani
 GSC: Novo poročilo HTTPs

➡️ Google analitika 4

Od 1. julija 2023 standardna univerzalna Google analitika ne bo več obdelovala podatkov. Nekaj ​​časa bo sicer še mogoče videti vaša poročila. Vendar pa bo merjenje novih podatkov mogoče samo z Google Analytics 4 (GA4).

Spletna mesta, ki uporabljajo različico 360 Universal Analytics, bodo imela nekoliko daljši rok: 1. julij 2024.

Google trdi, da je nova generacija (GA4) “nova lastnost, zasnovana za prihodnost merjenja.”

Obljubljajo nekaj novih možnosti, vključno z:

  • Zbiranje podatkov o spletnem mestu in aplikaciji za boljše razumevanje poti stranke
  • Uporaba podatkov na podlagi dogodkov (namesto podatkov na podlagi sej).
  • Izboljšanje nadzora zasebnosti, kot je merjenje brez piškotkov ter vedenjsko in konverzijsko modeliranje
  • Prediktivne zmogljivosti, ki ponujajo vodenje brez zapletenih modelov
  • Neposredna integracija v medijske platforme za pomoč pri spodbujanju dejanj na vašem spletnem mestu ali v aplikaciji

Torej, ste pripravljeni izboljšati svoj SEO leta 2023?

Kot lahko vidimo, so bile vse te posodobitve algoritmov osredotočene na izboljšanje ustreznosti in točnosti rezultatov iskanja ter na nagrajevanje spletnih mest za zagotavljanje koristne in visokokakovostne vsebine.

Leta 2023 smo se morali SEO strokovnjaki hitro prilagoditi posodobitvam in zagotoviti, da vsebina in spletna mesta zagotavljajo izvirne in uporabne informacije.

Po drugi strani imajo Googlova orodja nove funkcije za izboljšanje tega, kako lahko merimo različne podatke – kar je lahko super, ko moramo hitro prepoznati priložnosti ali rešiti težave. Morda je težko ves čas slediti vsem spremembam, vendar je potrebno razumeti, da so vse posodobitve povezane in skupaj delajo na tem, da zadovoljijo uporabnika.

Si kot lastnik spletne strani želite kar najbolje izkoristi Googlove posodobitve algoritmov in popeljati svoj SEO na višjo raven? Že 15+ let delujemo na SEO področju in za nami je ogromno zgodb o uspehu. Povežimo se in skupaj poglejmo, kako lahko pomagamo vašemu podjetju uvrstiti spletno stran na prvo mesto!

Uspešno!

Vaš Spletnik

povprasevanje povprasevanje
5/5 - (1 vote)
Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)