Prodaja na spletu se je spremenila. Ste se vi?

Apr 18, 2016
Apr 18, 2016

Posodobljeno 14. 12. 2022

Dejstvo: V prodaji so družbena omrežja le telefon. Je le način za komuniciranje – nič več, nič manj. Nekaj let nazaj so ljudje mislili, da je uspešnost socialnih medijev odvisna od agresivnosti reklamiranja – več kot objavljamo na Facebooku, boljše rezultate si bomo priborili.

 
Velika pojavnost na spletu in kreiranje masivnega marketinga skozi družbena omrežja, je lahko jama brez dna. Poglejmo realno – tudi z velikim proračunom lahko potonemo. Veliko podjetij je propadlo, ko so željno upali in čakali na rast prodaje, pa vendar se je izkazalo, da 15min za kreiranje oglasov in dnevna objava ni dovolj, da bo podjetje uspelo.
Socialni mediji so ključni vir potencialnih strank, vendar ne na način, kot si ga predstavljamo. Spremenil se je način iskanja novih strank. Proces, ki smo se ga želeli izogniti pred leti, je kar naenkrat prišel nazaj. S socialnimi mediji danes masovno in bolj natančno iščemo nove kupce, v primerjavi s časom, ko smo imeli le imenik, telefon in e-pošto. Hodili smo lahko do vrat do vrat in se borili za prodajo, danes pa čakamo pred računalnikom, da bo na Facebooku kdo videl našo objavo in nas kontaktiral preko obrazca na naši spletni strani. Je res tako enostavno? Sta Facebook in Google res nadomestila borbo za prodajo od vrat do vrat? Bo šel tudi klicni center postopoma v pozabo?

Odpirajo se nam nova vratafacebook oglaševanje, google oglaševanje, spletno oglaševanje,

Vsak dan dobim vrsto sporočil na LinkedIn-u, Facebooku, ogromno je balasta na poštnem predalu. Da, večina je nezanimivih marketinških akcij, vendar se najdejo več kot odlična sporočila, ki pritegnejo mojo pozornost. Prepričan sem, da imate tudi vi take izkušnje. Kaj to pomeni? Pomeni, da SO in še BODO socialni mediji prevzeli vlogo telefona, ki smo ga vajeni.
Vendar pozor! Nobeno podjetje ne bo zraslo, če boste vložili ogromne vsote denarja na Facebook. Prodaja se ne bo zgodila križem rok in “da” – še vedno bo potrebno klicati, še vedno pisati e-maile in še vedno hoditi od vrat do vrat. Ravno to je razlika med sedanjostjo in 20 let nazaj – sedaj boste lahko poklicali točno določene ljudi in e-mail poslali le osebi, ki bi jo dejansko lahko zanimala vaša ponudba.
Socialni mediji so pripomogli k hitrejšemu zagonu podjetja, kot tudi k rasti. Vendar kako?
Vemo, da imajo Facebook in ostali socialni mediji ogromno podatkov o posameznikih, zato lahko svoje oglaševanje usmerimo v točno določeno skupino ljudi. Kot rezultat oglaševanja mora biti vedno seznam potencialnih strank, ki jih lahko tako ali drugače zajamemo v našo prodajno mašino. Pri oglaševanju in iskanju novih kupcev moramo ločiti dve smeri borbe za prodajo.
Kratkoročen plan ob ustanovitvi podjetja, v katerem imajo Facebook, Linkedin in ostali mediji drugačno vlogo pri trženju produkta. V to skupino spada na primer:

  • Reševanje vsakega zahtevka za povpraševanje, podporo, odgovarjanje na vsako vprašanje strank, potencialnih kupcev (tako iz strani Facebook sporočila, e-maila, …)
  • Vzpostavitev kontakta z vsako osebo, za katero opazimo zanimanje po našem produktu na vseh možnih kanalih
  • Osebno kontaktiranje novih zainteresiranih ljudi skozi Facebook, e-mail ali LinkedIn, seveda tudi preko telefona
  • Iskanje novih strank skozi poznanstva, kontakte na Facebooku, Linkedinu
  • Ko nam Facebook kampanja poda nek seznam potencialnih strank, se odpravimo od vrat do vrat.

 
To možnost moramo uporabiti pri zagonu podjetja, kjer se borimo in zasledujemo vsako minimalno priložnost, ki se nam na trgu pojavi. S tem naj bo jasno, da oglas na Facebooku in lepa spletna stran ne bosta zagnala vašega podjetja. Socialni mediji in spletna predstavitev so orodje in ne vir prodaje.
Kasneje bo na vrsti dolgoročen plan, ki ga bomo uporabili šele, ko ima naše podjetje več kot 100 strank. Tu se bo dogajala rast prodaje, skoti naslednje kanale:

  • Google oglaševanje za višje uvrščanje vaše spletne strani
  • Facebook kampanja, s katerim večamo prepoznavnost podjetja (preberite 5 razlogov zakaj oglaševati na Facebook-u)
  • Oglaševanje na LinkedInu in povečevanje obiska na spletno stran s potencialnimi strankami
  • Hladno klicanje in pošiljanje e-mail kampanje za ljudi, ki so izrazili zanimanje po naših produktih skozi socialne medije in kasneje skozi spletno stran.
  • Iskanje sledilcev na Instagramu, Facebooku in s tem večanje prodajnega potenciala.

Povzetek

Če je bil v preteklosti na voljo le telefon in avto, za iskanje novih strank, pa smo nato že mislili, da bomo s Facebookom zagnali vsako poslovno idejo, se je danes potrebno na trgu boriti za uspeh, socialni mediji pa nam ne prinesejo prodajo ampak nam omogočijo oblikovanje prodajnega lijaka. Vse prevečkrat namreč opazimo, da posamezniki na trg pridejo s poslovno idejo, jo na kratko reklamirajo na Facebooku in spremljajo odziv. Pogledati je potrebno celotno sliko in vedeti kakšeno vlogo danes igrajo socialni mediji. Samo borba in trud vložen v vsako (morda) potencialno stranko, lahko poslovno idejo potrdi ali ovrže.
Za več informcij o spletnem marketingu nas pokličite na brezplačno telefonsko številko 080 33 39, nam pišite na info@spletnik.si ali pa izpolnite kontaktni obrazec.
Matjaž Sedlar
 

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran