Varnost spletnih trgovin: kako zavarovati spletno mesto?

Okt 11, 2023
Okt 11, 2023

Na področju rastočega sveta spletnih trgovin, kjer se potrebe kupcev križajo z digitalnimi transakcijami, je varnost spletne strani in celega postopka nakupa – temelj zaupanja.

Medtem ko digitalni trg še naprej raste, pa so v porastu tudi kibernetske grožnje, ki ciljajo na spletne trgovine.

V leti 2021 je bilo obravnavanih kar 3000 incidentov (vir: Poročilo o kibernetski varnosti 2021), ki so bili posledica napadov na spletne strani, ta številka pa se iz leto v leto eksponentno povečuje. Zaskrbljujoča statistika poudarja kritičen pomen zanesljivih varnostnih ukrepov slehernih spletne strani. Vsaka resna spletna trgovina bi zato morala uporabljati zanesljive varnostne protokole in ukrepe, da zaščiti posel in stranke pred napadi.

Ta članek obravnava bistvene vidike varnosti spletne trgovine, raziskuje njen pomen, prevladujoče izzive in zaščitne ukrepe, ki bi jih moralo vsako podjetje sprejeti, da okrepi svojo obrambo.

Povzetek:

  • Osnove varnosti spletne trgovine: zasebnost, integriteta, avtentikacija in non-repudiation ; tvorijo temelj varnega okolja za nakupovanje in zagotavlja varovanje podatkov in transakcij strank.
  • Vpliv kibernetskih napadov: spletne trgovine so glavna tarča kibernetskih kriminalcev, saj predstavljajo več kot 32 % vseh uspešnih kibernetskih napadov. Predvsem mala podjetja se soočajo z naraščajočimi grožnjami, pri čemer jih 50 % poroča o vse hujših napadih.
  • Pogoste varnostne težave: ponarejena spletna stran, zlonamerne spremembe na spletni strani, kraje podatkov, poškodbe omrežja in napadi z zavrnitvijo storitve so med glavnimi varnostnimi tveganji, s katerimi se soočajo spletne trgovine.
  • Boj proti zlonamerni programski opremi in virusom: implementacija robustne anti-malware programske opreme je ključnega pomena za preprečevanje finančnih izgub, škode ugledu in pravnih posledic.
  • Spoštovanje standardov PCI-DSS: ohranjanje skladnosti s standardom varnosti podatkov kartičnega poslovanja (PCI-DSS) ni predmet pogajanj za podjetja, ki obravnavajo transakcije s kreditnimi karticami, saj zagotavlja celovit okvir za varovanje občutljivih finančnih podatkov.

Kaj zajema varnost spletne trgovine?

Varnost spletne trgovine zajema ukrepe za zagotavljanje varnih spletnih transakcij. Ti protokoli so zasnovani za zaščito tako kupcev kot spletnih trgovin. Za vzpostavitev zaupanja s svojimi strankami je bistveno, da uvedete temeljne varnostne ukrepe za spletno trgovino, ki vključujejo:

  • zasebnost,
  • Integriteteto,
  • preverjanje pristnosti,
  • Zagotavljanje identitete

1. Zasebnost

Zasebnost vključuje preprečevanje kakršnih koli dejavnosti, ki bi vodile v deljenje podatkov strank z nepooblaščenimi tretjimi osebami. Razen spletnega prodajalca, ki ga je stranka izbrala, nihče drug ne sme dostopati do njegovih osebnih podatkov in podatkov o računu.

Do kršitve zaupnosti pride, ko prodajalci drugim omogočijo dostop do takih informacij. Spletna trgovina bi morala vzpostaviti vsaj potrebno minimalno protivirusno zaščito na spletni strani; požarni zid, šifriranje in drugo zaščito podatkov. To veliko pripomore k zaščiti kreditnih kartic in bančnih podatkov strank.

2. Integriteta

Integriteta je še en ključni koncept varnosti spletne trgovine. To pomeni zagotoviti, da vse informacije, ki so jih stranke delile na spletu, ostanejo nespremenjene. Načelo pravi, da podjetje uporablja informacije o strankah, kot so dane, ne da bi karkoli spremenilo. Spreminjanje katerega koli dela podatkov povzroči, da kupec izgubi zaupanje v integriteto in varnost spletne trgovine.

3. Preverjanje pristnosti

Načelo avtentikacije zahteva, da sta tako prodajalec kot kupec resnična oziroma to za kar se izdajata. Podjetje bi moralo dokazati, da je resnično in zagotavlja tisto, kar obljublja. Stranke morajo predložiti tudi dokazilo o identiteti, da se prodajalec počuti varnega glede spletnih transakcij. Zato je dobro zagotoviti avtentikacijo in identifikacijo. V kolikor sami tega ne zmorete, vam bo v veliko pomoč najem strokovnjaka. Med standardnimi rešitvami so podatki za prijavo strank in PIN-i kreditnih kartic.

varnost spletnih trgovin

4. Zagotavljanje identitete

Zagotavljanje identitete v spletni trgovini se nanaša na zmožnost zagotoviti, da stranka, ki je vpletena v transakcijo, ne more zanikati svoje vpletenosti ali zavrniti pristnosti svojih dejanj. Zagotavlja dokaz, da je prišlo do določenega dejanja ali transakcije in da vpletene stranke pozneje ne morejo trditi, da niso sodelovale.

To je ključnega pomena pri elektronskih transakcijah, kjer morda ni fizičnih podpisov ali interakcij iz oči v oči. To se lahko doseže z uporabo digitalnih podpisov, časovnih žigov in drugih kriptografskih metod, ki zagotavljajo trdne dokaze o identiteti in dejanjih strank. Pomaga vzpostaviti zaupanje in odgovornost pri spletnih transakcijah.

Zakaj si ne morete privoščiti slabe varnosti spletne trgovine?

Čeprav je porast spletnih trgovin izboljšala spletne transakcije, je v enaki meri pritegnila pozornost napadalcev. Poročila o kibernetskem kriminalu spletnih trgovin razkrivajo, da je industrija med najbolj ranljivimi, ko gre za tovrstni kriminal.

Svet spletne prodaje doživi približno 32,4 % vseh napadov. Takšni napadi prispevajo k znatnim finančnim izgubam, tržnim deležem in ugledu. Skoraj 60 % majhnih e-trgovin, ki se soočijo s kibernetskimi zločini, ne preživi več kot šest mesecev.

V poročilu o kubernetski varnosti iz leta 2021, ki ga je izdal Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT, lahko vidimo kako eksponentno se kibernetski napadi dogajajo. Še bolj alarmanten je podatek, da so ti napadi vedno bolj nevarni, saj se v vedno večji meri usmerjajo v krajo podatkov o kreditnih karticah.

Na zgornjem grafu lahko tudi vidite, kako raste phishing napad. Z izrazom phishing (poznamo tudi izraz ribarjenje za podatki ali zvabljanje) označujemo kibernetski napad, pri katerem napadalci zavedejo žrtev, da jim sporoči različne občutljive podatke.

Najpogostejši cilj phishing napada so uporabniška imena in gesla za dostop do elektronske pošte, Paypal računa, družbenih omrežij (Facebook, Instagram,…), podatki o kreditni kartici ter podatki za dostop do spletne/mobilne banke in mobilne denarnice. (vir: https://www.varninainternetu.si/phishing-kraja-podatkov/).

Primer takega napada je LAŽNA stran spletne banke NLB, kjer nepridipravi kradejo obebne podatke oseb.

Ste prepričani, da se kaj takega ne more zgoditi na vaši spletni trgovini?

Pogoste težave z varnostjo spletne trgovine

Od vdorov in kraje podatkov do prevar in zlonamernih napadov, spletne trgovine se soočajo s številnimi tveganji, ki lahko ogrozijo zaupanje potrošnikov in uspeh podjetja. Razumevanje teh težav in iskanje učinkovitih rešitev je ključnega pomena za vsakega spletnega trgovca.

1. Pomanjkanje zaupanja v zasebnost in varnost spletne trgovine

Vsaka spletna trgovina se srečuje z več varnostnimi tveganji, kot so:

Ponarejene spletne strani – hekerji lahko zlahka ustvarijo lažne različice pravih spletnih strani, ne da bi pri tem imeli kakršne koli stroške. Zato lahko prizadeto podjetje utrpi resno škodo ugleda in zaupanja.

Lažna spletna stran. Vir: https://www.varninainternetu.si/phishing-kraja-podatkov/

Zlonamerne spremembe spletnih strani – nekateri goljufi spremenijo vsebino spletne strani. Njihov cilj je običajno preusmeriti promet na konkurenčno spletno mesto ali uničiti ugled prizadetega podjetja.

Kraja podatkov strank – svet spletne prodaje je poln primerov, ko so kriminalci ukradli podatke o inventarju, osebne podatke strank, kot so naslovi in ​​podatki o kreditnih karticah.

Poškodbe omrežij računalnikov – napadalci lahko poškodujejo spletno trgovino podjetja z virusnimi napadi.

Zavrnitev storitve (angl. denial of service)– nekateri hekerji uporabnikom preprečijo uporabo spletne trgovine, kar povzroči zmanjšanje njenega delovanja.

Dostop do občutljivih podatkov – napadalci lahko pridobijo intelektualno lastnino in jo ukradejo, uničijo ali spremenijo, da ustreza njihovim zlonamernim ciljem.

varnost spletnih trgovin

2. Zlonamerna programska oprema, virusi in spletne goljufije

Tovrstne težave povzročajo finančne izgube in imajo vpliv na tržne deleže in ugled. Poleg tega lahko stranke proti podjetju sprožijo kazenske ovadbe. Hekerji lahko uporabijo spletne črve, viruse, trojanske konje in druge zlonamerne programe za okužbo računalnikov na veliko različnih načinov. Črvi in ​​virusi napadajo sisteme, se množijo in širijo. Trojanske konje se lahko skrije v lažno programsko opremo in sprožijo napad, ko uporabniki prenesejo programsko opremo. Ti goljufivi programi lahko:

  • okužijo sisteme računalnikov,
  • izbrišejo vse podatke,
  • blokirajo dostop do podatkov,
  • posredujejo zlonamerne povezave odjemalcem in drugim računalnikom v omrežju.

3. Negotovost in kompleksnost pri spletnih transakcijah

Spletni kupci se med kritičnimi transakcijskimi aktivnostmi pogosto soočajo z negotovostjo in kompleksnim postopkom. Sem spada plačilo, reševanje sporov in dostava. Med temi koraki bodo lahko padli v roke goljufom.

Mnoga podjetja so sicer izboljšala svojo raven preglednosti, na primer jasno navedbo podatka, ko pride do težave. Vendar takšni ukrepi pogosto ne razkrijejo v celoti namen zbiranja in uporabe osebnih podatkov.

Da vam bodo kupci zaupali vam zato predlagamo, da na vašo spletno trgovino na jasno vidno mesto objavite politiko vračila izdelkov, politiko zasebnosti, varstva osebnih podatkov, podstran “o nas”, ipd. Bodisi to izpostavite že ob izdelku, ali pa vsaj v nogo spletne strani:

Štirje varnostni ukrepi spletne trgovine

Varnostne grožnje se nenehno razvijajo, zato morajo biti spletne trgovine vedno korak pred njimi. Obstaja več ključnih ukrepov, ki jih lahko spletne trgovine sprejmejo, da zagotovijo varno nakupovalno izkušnjo. V nadaljevanju predstavljamo štiri toplo priporočljive varnostne ukrepe, ki jih mora vsaka spletna trgovina upoštevati, da bi ohranila zaupanje svojih strank in zaščitila svoje poslovanje.

1. Uporabite večplastno varnost

Za okrepitev varnosti je koristno uporabiti različne varnostne plasti. Omrežje za dostavo vsebine (CDN), ki je zelo razširjeno, lahko blokira grožnje DDoS in nalezljiv dohodni promet. Uporabljajo namreč strojno učenje, da zadržijo zlonamerni promet.

DDos zaplita preko Bunny CDN

Eden od preizkušenih CDN orodij je Bunny CDN, ki ga uporabljamo tudi v Spletniku, saj uspešno blokira ves nevaren obisk zlonamernih “robotkov” na vašo spletno stran. Na spletni strani https://bunny.net/network/ddos-protection/ si lahko ustvarite račun, povežete vašo spletno stran oziroma spletno trgovino s to storitvijo in tako poskrbite za višjo stopnjo varnosti.

Lahko pa namestite dodatno varnostno plast, kot je večfaktorska avtentikacija. Dober primer je dvostopenjska avtentikacija. Ko uporabnik vnese podatke za prijavo, takoj prejme SMS ali e-pošto za nadaljnja dejanja. Z izvedbo tega koraka blokira goljufe, saj bodo za dostop do zakonitih uporabniških računov potrebovali več kot le uporabniška imena in gesla. Vendar lahko še vedno pride do vdora, tudi če je MFA vzpostavljen.

V kolikor imate spletno stran narejeno na platformi WordPress, lahko uporabite enega od modulov, ki vam bo omogočil večstopenjsko preverjanje gesla. Primer: https://melapress.com/wordpress-2fa/

2. Pridobite potrdila SSL (Secure Server Layer)

Ena od glavnih prednosti potrdil SSL je šifriranje občutljivih podatkov, ki se delijo po internetu. Zagotavlja, da informacije dosežejo samo tiste osebe, katerim so namenjene. To je zelo pomemben korak, saj bodo vsi poslani podatki šli skozi več računalnikov, preden jih prejme ciljni strežnik.

V kolikor ni šifriranja potrdila SSL, lahko katera koli elektronska naprava med pošiljateljem in strežnikom dostopa do občutljivih podatkov. Hekerji lahko tako izkoristijo vaša gesla, uporabniška imena, številke kreditnih kartic in druge podatke. Zato vam bo na pomoč priskočil SSL certifikat, ki bo podatke naredil neberljive za zunanje uporabnike.

2. Namestite učinkovite požarne zidove

Uporabite učinkovito programsko opremo in vtičnike za spletno trgovino, da preprečite dostop nezaupanja vrednim omrežjem in regulirate promet spletne strani. Oprema mora zagotavljati selektivno prepustnost in dovoljevati le zaupanja vreden promet.

Astra je recimo požarni zid, ki bo zaustavil neželeno pošto, XSS, CSRF, zlonamerno programsko opremo, SQLi in številne druge napade na vaše spletno mesto. Zagotavlja, da edini promet, ki dostopa do vaše spletne trgovine, predstavljajo resnični uporabniki. Poleg tega imajo specializirane rešitve WAF za WordPress, Magento, Opencart, Prestashop, Drupal, Joomla in spletna mesta PHP po meri.

3. Varnostna programska oprema (vtičniki)

Vaše elektronske naprave, računalniški in spletni sistem potrebujejo program ali programsko opremo, ki zazna in blokira zlonamerno programsko opremo, sicer znano kot zlonamerno kodo / virus. Tudi vaša spletna stran bi morala zato imeti tak program – spodaj si zato poglejte nekaj rešitev, ki jih je vredno upoštevati ob vzpostavitvi najvišje stopnje varnosti.

Najboljši vtičniki za celovito zaščito spletnega mesta in aktivno spremljanje:

Najboljše za iskanje in blokiranje zlonamerne programske opreme, virusov in sumljivih naslovov IP:

Najboljše za zaščito pred vsiljeno pošto in roboti

Najboljše za skrivanje datotek pred vsiljivci

4. Upoštevajte zahteve PCI-DSS

Vzdrževanje standarda varnosti podatkov kartičnega poslovanja (PCI-DSS) je nujna rutina za spletne trgovine. Vsa podjetja, ki opravljajo transakcije s kreditnimi karticami, morajo upoštevati naslednje zahteve:

  1. Zgradite in vzdržujte varno omrežje: to vključuje vzpostavitev robustne omrežne infrastrukture z ustreznimi požarnimi zidovi, varnimi konfiguracijami in rednimi posodobitvami za zaščito pred nepooblaščenim dostopom.
  2. Zaščita podatkov imetnika kartice: to zahteva šifriranje podatkov imetnika kartice med prenosom in shranjevanjem ter omejitev dostopa samo na tiste, ki jih potrebujejo za poslovanje.
  3. Vzdrževanje programa za upravljanje ranljivosti: to pomeni aktivno prepoznavanje in odpravljanje varnostnih ranljivosti, vključno z rednimi pregledi, popravki in posodobitvami za zaščito pred morebitnimi grožnjami.
  4. Izvedite ukrepe za nadzor dostopa: to vključuje nastavitev strogih postopkov preverjanja pristnosti in avtorizacije, da lahko samo pooblaščeno osebje dostopa do občutljivih podatkov imetnika kartice.
  5. Redno nadzirajte in preizkušajte omrežja: stalen nadzor sumljivih dejavnosti ter redno preizkušanje in ocenjevanje varnostnih sistemov za prepoznavanje in odpravo morebitnih slabosti.
  6. Vzdrževanje politike varnosti informacij: ustvarjanje celovite varnostne politike, ki opisuje pristop podjetja k zaščiti podatkov o imetniku kartice. To vključuje tudi zagotovitev, da so vsi zaposleni seznanjeni s temi varnostnimi ukrepi in se jih držijo.

Poskrbite za varno nakupovanje

Vzpostavitev ravnovesja med enostavno uporabo spletne trgovine in robustnimi varnostnimi ukrepi zagotavlja, da lahko stranke nakupujejo z zaupanjem. Z uveljavljanjem ukrepov varnosti spletne trgovine kot sestavnega dela svojega poslovanja – podjetja ne ščitijo le svojih interesov, temveč si pridobijo tudi zaupanje in zvestobo strank. Na digitalnem trgu, kjer se podjetje sreča s povpraševanjem potrošnikov, je varnost tista, ki resnično zaključi transakcijo. Zato varno nakupovanje ni možnost; ampak predstavlja temelj uspešne spletne prodaje.

Pri Spletniku smo specializirani za gradnjo, vzdrževanje in rast spletnih trgovin. Ste pripravljeni, da dvignete vašo spletno trgovino eno, dve… ali več stopničk višje? Stopite v stik z nami še danes.

Uspešno!

Vaš Spletnik

5/5 - (2 votes)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (2 votes)