Vrste oglaševanja – Kako izbrati pravi kanal oglaševanja za vaš posel?

Maj 19, 2021
Maj 19, 2021

V poplavi informacij, ki nas obkrožajo na vsakem koraku, se moramo oglaševalci boriti za pozornost potrošnikov z oglasi, ki pritegnejo pozornost potencialnega kupca ali stranke in ga pripeljejo do nakupa oglaševanega izdelka ali storitve.

vrste-oglasevanja-planiranje

Oglaševalskih pristopov, ki se jih podjetja lahko poslužijo, da izboljšajo prepoznavnost svoje blagovne znamke in povečajo prodajo je na voljo veliko, ključnega pomena pa je da podjetje izbere pravi pristop. Razlikujemo tako med tradicionalnim oglaševanjem in spletnimi oglasi – na voljo je več oblik spletnega oglaševanja kot tudi bolj tradicionalne oglaševalske metode.

Oglasi dosežejo stranke na različnih mestih, kot na primer med gledanjem televizije, med sprehodom po mestu ali brskanjem po spletu. Da bi ugotovili, katera vrsta oglaševanja ter tip oglasa (video, pasice ipd.) je najbolj primerna za vaše vsebine, izdelek ali storitev, je potrebno upoštevati dejavnike kot so vaša panoga, višina proračuna ter profil uporabnikov, katere želite ciljati. Morda ni za vas primerna le ena pot ampak kombinacija večih oglaševalskih metod. Lahko boste ugotovili, da so za vas najboljša opcija oglaševanje na spletu preko platform kot je Facebook, Twitter, LinkedIn in Google AdWords. Ali pa bolj tradicionalni načini, vključno s časopisi, radijem in lokalno televizijo.

Skozi branje tega članka vas bomo seznanili z vsemi modernimi in tradicionalnimi načini oglaševalskih metod, ki jih je koristno poznati, preden boste snovali svojo oglaševalsko strategijo.

Dve glavni kategoriji oglaševalskih metod

Preden nadaljujemo, je pomembno, da spoznate dve večji kategoriji oglaševanja: to sta spletno oziroma digitalno in tradicionalno oglaševanje. Digitalno oglaševanje lahko na različne načine, prek spletnih oglasov razmeroma hitro doseže široko občinstvo z izkoriščanjem potenciala vsemogočnega spleta. Za boljše rezultate pa oglase prilagodimo tako, da občinstvo zožimo na podlagi demografskih in drugih podatkov.

Tradicionalno oglaševanje se v svojem bistvu osredotoča na vsem poznano “tipično” oglaševanje: televizija, radio, časopisi, revije, neposredna pošta in jumbo panoji. Vse našteto doseže ogromno občinstvo, vendar je težko vedeti, ali jih vidijo pravi ljudje ali ne.

Za katerokoli metodo se boste odločili, naj bo le-ta vedno v skladu z vašim idealnim profilom uporabnika oziroma kupcev, stroškovno učinkovita in smiselna za izdelek ali storitev, ki jo oglašujete.

Vrste digitalnega/spletnega oglaševanja

Lahko bi rekli, da je v današnji digitalni dobi vlaganje v spletno oglaševanje skorajda že nujno. Prednost tovrstnega oglaševanja je, da zelo hitro dobite rezultate in podatke o uspešnosti oglasa oziroma kampanj. S pomočjo analitičnih orodij jasno vidite, kdo je kliknil na oglas, kaj se je dogajalo na spletni strani in ali se je zgodila želena konverzija. Cilj katere koli oglaševalske strategije bi moral biti pozitivna donosnost naložbe, ki se nanaša na to, ali iz oglaševalske akcije iztržite več kot znašajo stroški.

Spletno oglaševanje se deli na več vrst, glede na izbrano platformo oziroma spletni medij na katerem se pojavlja:

Oglaševanje na iskalnikih

Plačljivo oglaševanje v iskalnem omrežju vključuje “dražbo” za ključne besede, tako da so oglasi, povezani z določenimi ključnimi besedami, postavljeni na vrh strani z rezultati iskanja (SERP). Pri trženju z iskalniki ali t.i. SEM (Search Engine Marketing), oglaševalci plačujejo samo, ko uporabniki kliknejo njihov oglas, in sicer s plačilom na klik (PPC). Uporablja se lahko za Google Adwords ali Microsoft Bing Ads. Učinkovitost naložbe se običajno meri s CPC (cena na klik), CPI (cena na prikaz) ali CPA (cena na nakup).

google-ads-spletnik

Prikazno oglaševanje

Prikazno oglaševanje se izvaja takrat, kadar je vaš oglas – običajno v video ali slikovni obliki – postavljen na spletne strani tretjih oseb, ki ob kliku uporabnika napotijo ​​nazaj na vaše spletno mesto.

Prikazni oglas je zasnovan tako, da je animiran ali statičen in pogosto jih najdemo na vrhu ali ob straneh spletnih strani. Usmerjeni so k hitrim konverzijam na spletni strani, njihov potencialni doseg pa je ogromen, saj lahko iskalniki na podlagi ključnih besed in ciljne usmerjenosti oglasa, le-tega povežejo z milijoni spletnih strani.

V kolikor so prikazni oglasi neposredni in vizualno spodbudni, lahko pritegnejo želeno pozornost občinstva. Težava je le v tem, da so ti oglasi zelo razširjeni na spletu, kar lahko škodi njihovi učinkovitosti. Ker potrošnikom ne prinašajo nobene druge vrednosti kot le poziv k dejanju, so se nekateri uporabniki naučili prezreti te vrste oglasov, kar je znižalo število klikov.

Oglaševanje na družbenih omrežjih

Prikazovanje oglasov na družbenih omrežjih (Facebook, Instagram itd.) je zelo priljubljena izbira, zaradi razmeroma manjših stroškov ter natančne selekcije ciljne skupine. Če ste na primer lastnik trgovine na drobno, lahko z možnostmi ciljanja oglasov zožite ciljno skupino, tako da bodo vaši oglasi prikazani samo ljudem izbrane demografske skupine, ki živijo v določenem radiju od vaše trgovine.

Z UTM kodami lahko natančno sledite, od kod prihaja vaša prodaja. Vse omenjeno vam omogoča hitro donosnost naložbe, saj se na družbenih omrežjih vse izvaja v realnem času. Vsebine ter oglase, ki jih podjetje objavi, je mogoče slediti, zato lahko oglaševalci dobijo vpogled v učinkovitost oglasov, uspešnost konverzij ter profil uporabnikov.

oglasevanje-na-sm

Pri trženju na družbenih omrežjih je pomembno, da pametno izberete platforme in se zavedate, da vsi v vašem ciljnem občinstvu ne uporabljajo vseh platform. Na primer, občinstvo, ki uporablja Facebook se najverjetneje razlikuje od občinstva na LinkedIn-u. Koga torej poskušate doseči?

E-mail marketing

E-mail marketing je zelo učinkovita strategija digitalnega trženja za pošiljanje e-pošte zainteresiranim strankam. Učinkovita marketinška e-poštna sporočila pretvorijo potencialne stranke najprej v zveste sledilce in nato v kupce. Sodobni e-mail marketing se je oddaljil od enotnih množičnih pošiljanj in se namesto tega osredotoča na segmentacijo prejemnikov, ciljno oglaševanje ter personalizacijo.

Nativno oglaševanje

Nativni oglasi se skoraj popolnoma ujemajo z vsebino in uporabniško izkušnjo spletne strani, kjer se nahajajo. Pogosto so v obliki člankov, novic ali video vsebin na spletnih straneh, ki že gostijo podobne vsebine. Odlični t.i. domorodni oglasi uporabnikom zagotavljajo dragocene informacije, njihov oglaševalski vidik pa je sekundarni glede na dodano vrednost vsebine. Največja prednost je v tem, da se ujemajo z naravnim tokom strani in ker niso moteči, uporabniki nimajo občutka, da imajo opravka z oglasom. Izvorno oglaševanje mora biti označeno tako, da bralce opozarja, da je vsebina sponzorirana, v nasprotnem primeru gre za prikrito oglaševanje.

Mobilno oglaševanje

Ti oglasi dosežejo uporabnike preko katere koli mobilne naprave z internetno povezavo, kot je mobilni telefon ali tablični računalnik. Prikazujejo se preko družbenih medijev (Facebook, Instagram itd.), kot pasice na spletnih straneh ali v aplikacijah. Na primer, uporabnik, ki igra mobilno igro, lahko med samim igranjem prejema oglase za podobne igre. Prednost je ta, da lahko ti oglasi dosežejo potencialne stranke, ne glede na to, kje so. Drugi način je kombiniranje s tiskanimi oglasi s pomočjo QR kod. Kadar uporabniki v reviji vidijo kodo QR, jo lahko optično preberejo s svojo mobilno napravo. To jih pripelje na spletno stran podjetja oziroma blagovne znamke.

Vrste tradicionalnega oglaševanja

Zunanje oglaševanje

Medtem ko postaja digitalno oglaševanje vse bolj priljubljeno, pa tradicionalno ni in kot kaže ne bo nikoli povsem iz mode. Z upoštevanjem proračuna in našega namena so lahko tradicionalne metode oglaševanja enako učinkovite kot digitalne. Tudi teh poznamo več vrst:

Oglaševanje v tiskanih medijih

Oglaševanje v tisku

Tiskani mediji so bili včasih glavna oblika oglaševanja za podjetja pred prihodom digitalnih metod. Slaba stran tiskovin je, da so stroški veliko višji od stroškov spletnega oglaševanja. Prav tako je težje izmeriti uspešnost oglaševalskih kampanj, saj je skoraj nemogoče dokazati, koliko ljudi, ki so videli vaš oglas v tiskanih vsebinah, še naprej kupuje pri vas in koliko njih je postalo vaša nova stranka. Toda za nekatera lokalna podjetja ali podjetja, ki ciljajo na starejše ali manj digitalno vključene ciljne skupine, predstavlja oglaševanje s tiskovinami zelo učinkovito rešitev.

Ta vrsta oglaševanja vključuje:

  • oglaševanje v časopisih in revijah,
  • brošure,
  • letake in plakate,
  • neposredno pošto (razglednice, letake in pisma).

Oglaševanje na radiu ali televiziji

Pri tej obliki gre za oddajanje promocijskega sporočila za vaš izdelek ali storitev, prek množičnih medijev kot sta televizija in radio. Tovrstno oglaševanje je tudi nekoliko tvegana naložba, glede na to, kako enostavno in z enim klikom na daljincu lahko ljudje preskočijo reklame ali zamenjajo program.

Za podjetja z večjim proračunom je zakup oglasnega prostora na radiu ali televiziji, odlično orodje za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke in doseganja lokalne skupnosti.

Stroški predvajanih oglasov so odvisni od številnih dejavnikov, vključno z dolžino oglasov, pogostostjo predvajanja in čas v dnevu predvajanja. Upoštevati boste morali tudi stroške izdelave oglasov, saj so lahko profesionalni televizijski oglasi precej dragi.

Zunanje oglaševanje

Zunanje Oglaševanje

V to kategorijo spada vsako t.i. “outdoor” oglaševanje, ki ga potrošnik vidi zunaj svojega doma. Ti oglasi so v obliki gradbiščnih zaves, bigboard panojev ob cestah, citylight, roto in jumbo panojev ter oglasov na fasadah. Ta način trženja je namenjen širši množici, dostopen je vsakomur in ravno zato je težko meriti učinke. Je pa res, da ti oglasi dosegajo visoko stopnjo opaznosti potencialnih ciljnih skupin ter podjetju prinašajo večjo prepoznavnost. Premišljen dizajn ter jasno sporočilo sta ključna elementa, saj ima recimo voznik le nekaj sekund časa, da oglas prebere in razume.

Zunanji mediji so torej odličen način za podjetja, da dosežejo veliko populacijo ljudi brez kakršnega koli ciljanja. Vendar pa je veliko oglaševalcev začelo uporabljati oglase na prostem kot način za povezovanje resničnega sveta z digitalnim svetom. Ne glede na to, ali gre za QR kodo ali aplikacije, podjetja uporabljajo tehnologijo, da pritegnejo mimoidoče in jih pripeljejo do nečesa, kar omogoča pogovor med potrošniki in blagovno znamko.

Direktni marketing

Direktni marketing

Klasični direktni marketing po pošti vključuje vse oblike oglasov oziroma tiskovin, ki se po pošti dostavijo na dom osebe. Sem spadajo brošure, katalogi, prodajna pisma in glasila. Čeprav je neposredna pošta manj priljubljena metoda oglaševanja za podjetja kot digitalno oglaševanje, je lahko uspešna, če razvijete kreativno in vizualno privlačno kampanjo za direktno pošto.

Gverilski marketing

Oglaševalska strategija, ki se nanaša na manj običajne metode, ki so praviloma poceni in služijo ustvarjanju pozornosti z uporabo kreativnih tehnik. Pogosta strategija v tej kategoriji je oglaševanje, pri katerem podjetje postavi oglase na javno mesto, vendar na nekonvencionalen način. Na primer, namesto da bi oglaševali na avtobusni postaji, lahko podjetje na pločniku ustvari grafit, ki oglašuje njihove storitve. Ta vrsta oglaševanja pogosto vabi k sodelovanju posameznikov ali javnosti. Zato podjetja, ki uporabljajo gverilsko oglaševanje, stremijo k privlačnim oglasom – z namenom privabiti potrošnike k interakciji z njihovo vsebino.

Promocijsko umeščanje izdelkov

Pri tej obliki oglaševanja podjetje plača, da je njihov izdelek vgrajen v medijske vsebine, na primer v televizijsko oddajo, video spot ali film. Velikokrat se izdelka izrecno ne omenja, vendar ga občinstvo lahko opazi, ko ima recimo voditelj oddaje na mizi plastenko vode določene blagovne znamke. Ta metoda lahko podjetjem pomaga pri bolj diskretnem doseganju ciljnih skupin.

Dragocena pomoč pri vašem uspehu

Oglaševalska strategija

Že v fazi načrtovanja oglaševalske kampanje je pomembno, da imate pregled nad vsem razpoložljivimi oglaševalskimi kanali, saj se boste le tako lahko pravilno odločili koga želite nagovarjati in kje želite, da se vaši oglasi pojavljajo.

Zdaj, ko razumete vse različne vrste oglaševanja, imate boljšo predstavo kako oblikovati oglaševalsko kampanjo in jo izvesti po ustreznih kanalih. Oglaševanje je kot vaba, ki pritegne nove stranke v vaše podjetje in vam pomaga pri rasti. Trik je v pravem izboru oblike oglaševanja, ki ustreza vašemu podjetju, proračunu in vaši ciljni stranki. Izbire je veliko, zato naj bo vaša odločitev premišljena in podkrepljena z vsemi dejstvi. S pravo kombinacijo marketinških aktivnosti na enem ali več kanalih, boste dosegli optimalne rezultate.

Če se v oglaševalske vode podajate prvič, se boste morda srečali z izzivom, da se vam bo zdelo, da je opcij za oglaševanje enostavno preveč, in ne boste znali izbrati tiste prave za vas. V tem primeru smo vam vedno na voljo z nasveti. Kontaktirajte nas na info@spletnik.si in začnimo pogovor o vašem spletnem uspehu še danes.

Uspešno,

Spletnik

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.