ŠTUDIJA PRIMERA: ŽAK D.O.O.


Preko spletne trgovine Žak smo prodali tudi traktorje!

IZDELAVA SPLETNE TRGOVINE
GOOGLE OGLAŠEVANJE
OPTIMIZACIJA SPLETNE TRGOVINE
FACEBOOK OGLAŠEVANJE
Študija primera: Žak d.o.o.

Podjetje Žak d.o.o. je na trgu že več kot deset let, v drugi polovici leta 2017, pa so se odločili prodreti na splet in svoj potencial izkoristiti tudi tam. So uradni zastopnik širokega nabora znamk vrtne mehanizacije, kot so npr. Husquvarna, Stihl, Viking, Cub Cadet in ostali, za vse pa nudijo tudi servis.

Njihova glavna segmenta sta vse vrste žag in kosilnic, poleg tega pa nudijo vse od drobnejših vrtnih pripomočkov do prekopalnikov, prezračevalnikov, snežnih frez, vrtalnih in čistilnih strojev, škropilnic in podobnih naprav.

200%

več transakcij v spletni trgovini

59%

povečanje organskega obiska

58%

povečanje direktnega obiska

63%

več novih uporabnikov

IZZIVI PRED ZAČETKOM SODELOVANJA

Podjetje Žak d.o.o. je pred začetkom sodelovanja sicer imelo “spletno trgovino”, ki pa poleg zastarelosti in mnogih drugih pomanjkljivosti, ni imela niti delujoče košarice. Spletna trgovina je bila tudi na iskalnikih z večino ključnih besed uvrščena daleč od prve strani, zaradi česar je bil obisk spletne trgovine minimalen, posledično tudi v fizično trgovino ni prišlo veliko ljudi. Točnega podatka o obisku spletne trgovine pred začetkom sodelovanja nismo imeli, saj izvajalec prejšnje spletne trgovine žal ni imel vzpostavljenega merjenja/implementirane Google Analytics kode.

Če potegnemo črto, je bil prihodek podjetja iz interneta 0 €.

KAKO SMO SE LOTILI REŠEVANJA IZZIVA?

Naš pristop je bil popolnoma celosten, saj smo se gradnje njihove spletne prisotnosti lotili čisto pri temeljih.

SPLETNA TRGOVINA (september 2017)

Prvi korak je bil izgradnja spletne trgovine Žak. Pri tem smo se predvsem osredotočili na funkcionalnost in dobro uporabniško izkušnjo. Postopek nakupa smo želeli kar se da poenostaviti, obenem pa jasno predstaviti ponudbo podjetja Žak. Ker je izdelava spletne trgovine v resnici še najmanjši in najhitrejši korak, ne bi izgubljali besed s podrobim opisovanjem. Postavili smo, kar se da optimalno izhodišče, izboljšave tako iz tehničnega kot iz vsebinskega vidika pa so še vedno v teku in se nikoli ne bodo dokončale – potrebno je namreč spremljati obnašanje uporabnikov in slediti spremembam na trgu ter navsezadnje novostim, ki se tičejo internetne prisotnosti.

OPTIMIZACIJA SPLETNE TRGOVINE (od septembra 2017 dalje)

S spletno trgovino smo imeli dolgoročne načrte, zato je bila tudi optimizacija izredno pomemben faktor našega načrta. S pričetkom optimiziranja nismo nameravali čakati do objave nove spletne trgovine, zato se je SEO ekipa že pred začetkom kakršnega koli dela, povezala z ekipo kreatorjev spletnih strani in trgovin ter uskladila načrte ter prioritete. Ta povezava v samem začetku projekta je ključnega pomena, saj se le tako lahko izognemo dvojnemu delu (s strani izvajalca kot tudi stranke), ki bi bil zagotovo rezultat potrebnih naknadnih popravkov – ti pa so v primeru tako obsežne spletne trgovine lahko zelo zamudni. Prav tako smo istočasno z začetkom izdelave spletne trgovine, začeli z glavnim delom optimizacije, ustvarjanjem mreže povezav. Pred objavo nove trgovine, ta mreža še ni imela nikakršnega vpliva na pozicije (ker je bila sama trgovina tako slabo zastavljena), a bi bilo nesmiselno čakati na objavo nove trgovine, saj smo se zavedali, da bodo povezave, pridobljene med samo izdelavo, po objavi pripomogle k boljšemu izhodišču, lažjemu začetku ter manjšemu začetnemu nihanju (ki je značilno za vsako prenovo spletnega mesta). Poskrbeli smo tudi za preusmeritve povezav. Čeprav je bila spletna trgovina prej slabo uvrščena, je vseeno že imela neke pozicije, ki so v vsakem primeru boljše izhodišče kot, če ne bi ustvarili preusmeritev povezav (“redirect-ov”) in bi začeli iz ničesar. Gre za zelo majhen, a izredno pomemben in prepogosto spregledan korak, pri prenovi spletne strani oz. trgovine.
Stara spletna stran
Facebook objava Jan Žakelj

TRI, ŠTIRI, ZDAJ!

Ko je bila nova spletna trgovina objavljena, je SEO ekipa optimizatorjev končni izdelek še enkrat pregledala in se prepričala, da so vsi, tako vsebinski kot tehnični aspekti, optimalni za kvalitetno izvajanje optimizacije. Istočasno sta glave strnili tudi ekipi AdWords in Facebook oglaševanja ter pripravili načrt za prihajajoče mesece. Na tej točki je zadovoljstvo izrazila tudi stranka sama.

FACEBOOK OGLAŠEVANJE IN GOOGLE ADWORDS OGLAŠEVANJE (od oktobra 2017 dalje)

Ti dve veji smo nalašč združili, saj sta bili že od začetka nastavljeni in uporabljani komplementarno. Kategorija produktov, ki smo jo oglaševali, je bila ves čas enaka na obeh kanalih, način pa oblikovan celostno.

V prvih mesecih so bile naš fokus oglaševanja žage. Na Google omrežju smo zajemali ljudi, ki že vedo kaj iščejo (npr. kateri model žage, oz. vsaj tip/namen žage) in njihovo naklonjenost pridobivali s praktičnimi prednostmi, tehničnimi plusi, ugodnimi cenami in podobno.

Na Facebooku smo zajemali uporabnike, ki so po določenih lastnostih vseeno primerna ciljna skupina za nakup žag, vendar še ne kažejo direktnega interesa po nakupu, zato smo jim ponudbo predstavili na način nekih določenih prednosti, s katerimi so se lahko poistovetili.

Določenemu delu te skupine smo nato vzbudili interes in žage so šli iskati na Google iskalnik, kjer smo jim lahko postregli z oprijemljivejšimi informacijami in prednostmi.

Samo pridobivanje kvalitetnega obiska ni dovolj, saj se za nakup produkta (sploh tega cenovnega razreda) le redko kdo odloči ob prvem obisku spletne trgovine. Tako na Facebooku kot tudi na Google prikaznem omrežju smo zato izvajali remarketing/ponovno trženje, da je nakupna pot uporabnika od prvega obiska spletne trgovine pa do dejanskega nakupa, podkrepljena s stalnim opominjanjem na prednosti produkta, ki so si ga ogledovali.

To pa še ni vse, podjetje Žak d.o.o. ima v svoji ponudbi kategorije izdelkov za vse letne čase. Temu primerno smo seveda prilagajali tudi vsebino oglaševanja. Ob prvem snegu smo tako nemudoma ustvarili oglase za snežne freze in jih ugasnili, ko nam je stranka sporočila, da so jim zaloge pošle. Takrat je skopnel tudi sneg, začelo se je začelo kazati prvo letošnje sonce, zato smo v ospredje potisnili kosilnice, saj je sedaj idealen čas za nadgradnjo – da ne bo sosedova trata slučajno lepše pokošena.

Sodelovanje Žak d.o.o. in Spletnik
Stanje po treh mesecih sodelovanja

STANJE PO TREH MESECIH SODELOVANJA (oktober – december 2017)

Prvi trije meseci so bili primarno namenjeni pozicioniranju na spletnem trgu. Čeprav podjetje uspešno posluje že vrsto let, se tega na internetu ne opazi, če tam nisi aktiven. Internetna prisotnost ni nič drugačna od prisotnosti na “klasičnem” trgu – v vsakem primeru se začne iz ničesar. Na začetku gre počasi, težje, a primerna in predvsem pravilna investicija je ključnega pomena za uspeh v prihodnosti. Prednost pozicioniranja na internetnem trgu je, da je ob pravilnem nastopu proces precej hiter, investicija pa je v primerjavi s katerim koli drugim marketinškim kanalom (merjeno v potencialnem izplenu), manjša. V tem času je bilo tako delo na obeh straneh (tako na strani naročnika in izvajalca) intenzivno, rezultat pa se je počasi kazal v obliki porasta klicev, rasti frekvence strank v fizični trgovini, zgodil se je tudi občasen spletni nakup – kar si štejemo v velik uspeh, saj so bili kupljeni produkti višjega cenovnega razreda, prej pa iz vira spletne trgovine prihodka sploh ni bilo.

STANJE PO ŠESTIH MESECIH SODELOVANJA (januar – marec 2018)

V naslednjih treh mesecih, predvsem v petem in šestem mesecu sodelovanja, se je zgodba obrnila na glavo.

Rezulate bomo definirali na podlagi:

  • obiska spletne trgovine,
  • prihodka iz spletne trgovine,
  • in dogajanju v fizični trgovini.
Študija primera: Žak d.o.o. po 6 mesecih sodelovanja

Obisk spletne trgovine

Obisk spletne trgovine Žak se je v primerjavi s prvim mesecem ogromno izboljšal. Iz zgornje infografike je razviden porast obiska – primerjava obiska v oktobru ’17 z marcem ’18, za enako obdobje pa je razviden tudi porast direktnih naročil v spletni trgovini.

Povečanje obiska in naročil je bilo seveda pričakovano, zato to ni presenetljiv faktor. Dejstvo, ki bi ga tukaj radi izpostavili je, da se je obisk povečal za 77,22 %, število transakcij pa za 200 %. To je dokaz, da povečanje obiska samo po sebi ne bo ustvarilo ničesar. Potreben je čas, vztrajnost in kvalitetno ustvarjanje prisotnosti, čeprav morda na določeni točki izgleda, da iz vašega semena ne bo nič vzklilo.

Prihodek iz spletne trgovine

Prihodek, ki ga je izključno (!) spletna trgovina zgenerirala v obdobju pol leta, je praktično enak letnemu (!) vložku, ki ga je podjetje namenilo internetu. Če na ta aspekt pogledamo zelo plastično, se jim je investicija že povrnila. Na prihodek, ki še sledi v naslednjih šestih mesecih, lahko gledamo kot na direkten zaslužek. Ni vse samo v številu naročil. Čas je, da razložimo naslov te študije primera. Naslov ni “clickbait” ali kakšna metafora. Podjetje je dejansko direktno preko spletne trgovine prodalo že nekaj vrtnih traktorjev. To je dokaz za vse, ki pravijo, da se njihovega produkta/storitev ne da prodati preko interneta. Če se v segmentu kmetovalcev najde skupina takšnih, ki so na spletu našli željeni vrtni traktor, ga dali v košarico, plačali s kreditno kartico ter v udobju domačega okolja počakali na dostavo kupljenjega traktorja … potem lahko mirne duše povzamemo, da lahko preko spleta prodate KARKOLI, samo način nastopa mora biti primeren.
Žak d.o.o. - dogajanje v fizični trgovini

Dogajanje v fizični trgovini

Seveda je še vedno potrebno upoštevati dejstvo, da je človek, ki načrtuje nakup npr. motorne žage ali kosilnice vredne od sto do nekaj tisoč evrov, pripravljen investirati kakšno uro več in se pripeljati do fizične trgovine, da si lahko produkt ogleda v živo in ga morda tudi preizkusi. Večina zaslužka se zato še vedno zgodi v fizični trgovini in lahko predvidevamo, da bo tako ostalo še vsaj nekaj let. To seveda ne pomeni, da tudi v fizični trgovini niso vidne izboljšave. Prva opazna razlika je v kvaliteti strank fizične trgovine. Po besedah zaposlenih v podjetju Žak d.o.o., obiskovalci trgovine v njej preživijo manj časa in zastavljajo manj vprašanj, saj so si produkte in njihove lastnosti imeli možnost ogledati že preko spleta. Čeprav je kumulativno gledano strank več, je z njimi manj dela. Najbolj pomembna in tudi najbolj opazna razlika je v samem prihodku. Naročnik namreč ocenjuje, da se je prihodek v fizični trgovini dvignil za približno 40 %! Upoštevati je treba tudi, da je nakup šele prvi korak – poleg prodaje je namreč v njihovi ponudbi tudi pooblaščeni servis vseh blagovnih znamk, zagotavljajo pa tudi širok izbor dodatne opreme in rezervnih delov. Zaradi kvalitetne in celostne ponudbe se velik del njihovih strank redno vrača in tako zagotavlja repetativen prihodek. Poleg zgoraj navedena razloga in zaradi nadaljevanja kvalitetnega sodelovanja, lahko pričakujemo, da se bo odstotek povečanja prodaje počasi in vztrajno samo še višal.

Tudi v vašem podjetju splet še vedno ne igra enakovredne vloge? Čas je, da se to spremeni.

Analizirali bomo vaše trenutno stanje ter vam v € prikazali potencial, ki ga zanemarjate.

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.