Home » Email marketing » Ideje za e-mail marketing » Direktni spletni marketing – Marketing nove generacije

Direktni spletni marketing – Marketing nove generacije

Velikokrat slišimo podjetja, ki pravijo da prodajajo od ust do ust in da se vsaki stranki posebej posvečajo. To je edina možna rešitev le za podjetja, ki svoje produkte ponujajo po naročilu in imajo na leto le peščico večjih projektov. Sicer pa lahko tu govorimo o marketingu, ki je po drugi strani dobrodošel za vsa podjetja, vendar problem nastane, ko število strank raste in se je vsaki stranki posebej nemogoče posvečati. Kaj pa tedaj?

Kaj sploh je direktni marketing?

Vzporednice s takim pospeševanjem prodaje lahko potegnemo z direktnim trženjem. Gre za vrsto marketinga, kjer se vsaki stranki posvečamo posebej, ji pošiljamo individualno naslovljen promocijski material, ki za po sledico terja neko reakcijo naslovljenca (najboljši primer za to je individualno pismo, letak, tudi SMS marketing, Facebook…). Poudariti moramo, da eno individualno pismo, ki bo vsebovalo »call-to-action«, ne pomeni, da izvajate direktni marketing. Direktni marketing je dolgoročna strategija podjetja, ki omogoča:

  • bolj natančne analitike trga (stroški na pridbljeno stranko, …)
  • hitrejše testiranje marketinške akcije
  • lažje segmentacije strank
  • nižje stroške za oglaševanje
  • individualno nagovarjanje strank ob nekem določenem dogodku

Tokrat vam bomo predstavili, kako tak način pristopa do stranke postaviti na splet in to avtomatizirati.

Pošiljanje e-novic

Najbolj tipičen način direktnega marketinga je pošiljanje e-novic. Pa ne kakršnih koli. Če se želite stranki resnično približati, mora biti prepričani, da je bila e-pošta namenjena samo njej. Predlagamo vam, da sestavite golo besedilo, brez slik, kratko in na koncu zahtevajte nek odziv od stranke. Seveda bo tak e-mail poslan masovno na vse vaše e-naslove, samo naj tako na prvi pogled ne izgleda 😉 Primer takega stika s stranko:

e-novica, prilagojena e-novica

Tako sporočilo terja neko reakcijo od vaše potencialne stranke. Bodisi vas pokliče oziroma kontaktira, ali pa bo kliknila na eno od povezav.

Kaj vam pomaga, če bo kdo kliknil na povezave, si mislite? S profesionalnim orodjem za pošiljanje e-novic Newsletter.si, namenjen pošiljanju e-novic lahko ugotovite, na katero od povezav je kliknila vaša stranka in ji zato sistem lahko avtomatsko pošlje novo spororočilo, na podlagi njihovega zanimanja. Oglejte si primer, če bi stranka kliknila na povezavo »E-mail marketing nove generacije«:

prilagojena e-novica, prilagojen e-mail marketing

Nepogrešljivo pri direktnem marketingu

Direktni marketing ni le trženje prilagojeno vsaki stranki posebej. Z razliko od masovnega marketinga, lahko tako pospeševanje prodaje dobro analiziramo, prinese nam ogromno povratnih informacij ki za posledico nosijo boljše poslovne odločitve. Kot smo že pisali v našem članku »Marketinška strategija na spletu«, nikoli ne vlagajte v oglaševalski kanal, ki vam ne prinese nobene povratne informacije.
Za kvalitetno kampanjo, morate delati po naslednjih korakih:
1. priprava idejne zasnove direktnega marketinga na ravni podjetja
2. priprava idejne zasnove posamezne kampanje, zastavite si cilje
3. priprava prodajnih kanalov (pri tem izberite tehnologijo, ki jo dobro poznate in veste kako boste vsak odziv stranke izmerili ter kaj bo to terjalo za posledico!)
4. testiranje kampanje na vzorcu nekaj 50 strank (testirajte po eno spremenjljivko posebej – nasov, slike, gumbi, golo/oplemeniteno besedilo, … in pazite da bo vzorec kvaliteten)
5. ponovno testiranje, dokler niste prepričani, da ste dosegli svoj cilj z oglaševanjem
6. izpeljite celotno kampanjo
7. merite rezultate in se pri tem posvečajte strankam v kolikor bo to potrebno

Direktni marketing z Google oglaševanjem

Google oglaševanje na prikaznem omrežju (preko slikovnih oglasov) lahko prilagodimo vsaki stranki posebej. Gre za dinamični remarketing, ki je sicer nekoliko bolj primeren za podjetja, ki prodajajo več različnih izdelkov in storitev (več o tem bomo pisali v naših naslednjih e-novicah). Kot lahko pri e-mail marketingu vsako e-pošto prilagodimo posamezni stranki, lahko vsakemu obiskovalcu spletne strani posebej prilagodimo slikovni oglas, ki ga bo zasledoval po drugih spletnih straneh.

Kako deluje?

Predstavljajte si, da obiščete spletno trgovino in si tam ogledujete računalnike. Po nekaj 10 minut brskanja ste le našli najboljšega, ste ga dodali v košarico, vendar zaradi obilice ponudbe računalnikov na spletu, obiščete še druge spletne trgovine. Kaj to pomeni za podjetje, ki ponuja računalnike? Da je morebiti ravnokar izgubila potencialno stranko! Vemo, da je nekoga zanimal računalnik, vemo da je bila tik pred nakupom, zato je nekaj potrebno narediti, da jo motiviramo in naredi še zadnji korak – zaključek nakupa.

Tako izoblikujemo slikovni oglas, ki bo prilagojen ravno za zgoraj omenjeno stranko. Oglejte si primer:

prikazno omrežje, slikovni oglas, google slikovni oglas

Glavne lastnosti takega oglasa:

  • oglas je prilagojen vsakemu obiskovalcu spletne strani posebej
  • za posledico zahteva neko aktivnost
  • uspešnost take kampanje lahko merite preko AdWords ali Google Analytics-a
  • zmanjša vam stroške oglaševanja (popuste ponudite le potencialni stranki oziroma najbolj zainteresirani, po drugi strani pa stroške samega oglaševanja usmerite le za določeno ciljno skupino in ne širši javnosti)
  • oglas ne vsebuje ogromno slik in je oblikovan tako, da naslovljenca nekoliko šokira (prikaz košarice bodi v motiviranost v nakup oziroma pomaga, da se spomnemo nakupovanja)
  • Je tako oglaševanje zahtevno?

Poglejmo resnici v oči. Tako oglaševanje seveda zahteva veliko vašega časa, zato si preberite zakaj za tak način oglaševanja potrebujete strokovnjaka! . E-mail direktni marketing je potrebno zastaviti s kvalitetnim orodjem, kot je orodje Newsletter.si, ki vam omogoča sledenje posamezne stranke in kvalitetne analitike.

Začnite danes!

Za več vprašanj nam pišite preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali nas poklicite na 080 33 39.

Uspešen nastop vam želim,

Matjaž Sedlar