Posodobljeno 08. 03. 2023
Kontaktni obrazci so prava rubikonova kocka za interakcijo med podjetjem in ostalim svetom. Med tem ko imamo več možnih vrst interakcije z obrazci na spletnem mestu ( uporabniški račun, kontaktni obrazec, obrazec za nakupe, itd.) je kontaktni obrazec tisti preko katerega vas obiskovalec spletnega mesta kontaktira. Izboljšanje stopnje konverzije vašega kontaktnega obrazca lahko pomeni veliko za vaše poslovanje.
V tem duhu sem pripravila 5 načinov, ki vam bodo pomagali zvišati število oddanih obrazcev:
Kazalo
#1 Manj vnosnih polj = več konverzij
Za veliko stvari velja, manj je več oz. preprostost zmaga nad kompleksnostjo. A velikokrat je ravno to preprostost težko doseči. Veliko dela in razmišljanja se skriva za preprosto zadevo.
Če iz kontaktnega obrazca umaknete eno stvar, ki ni pomembna, se bo tudi stopnja oddaje kontaktnega obrazca zvišala.
Razne raziskave pravijo, da pri kontaktnem obrazcu, ki ima 4 vnosna polja, odstranimo enega, se stopnja konverzije zviša za skoraj 50%. Prav ste prebrali. Ali si ne želite, da bi lahko na tak način izboljšali marsikateri del poslovanja? No, začnete lahko tukaj. Poglejte vaš kontaktni obrazec in premislite kaj lahko odstranite in kaj mora ostati.
#2 Ustvarite zaupanje na strani kjer imate kontaktni obrazec
Obiskovalci vas želijo kontaktirati, ampak vas še ne poznajo. Obiskovalci si vzamejo čas, da vas kontaktirajo in prva stvar, ki jo zahtevate je kup osebnih informacij. Zato je še bolj pomembno, da ustvarite zaupanje v vaše podjetje. Dajte jim vedeti, da se bodo povezali z osebo na drugi strani, ki jim bo pomagala.
Kako ustvariti zaupanje? Približno tako kot v realnem življenju, z majhnimi stvarmi:
- Ocenite kakšne informacije rabite od obiskovalca. Če sprašujete po občutljivih informacijah, razmislite, če je te informacije možno pridobiti kasneje v procesu.
- Jasno napišite kakšne informacije rabite, da ne bo prihajalo do nepravilnih vnosov v polja.
- Bodite uporabniško prijazni – vztrajati, da npr. med vnosom svoje telefonske številke dajejo pomišljaje ali da naredite nerelevantna vnosna polja zahtevana.
- Opišite kaj se bo zgodilo z njihovimi podatki, ko jih enkrat oddajo. Dajte jim vedeti za kaj se bodo v prihodnje te informacije uporabljale. Npr.: za marketinške aktivnosti, da jih ne boste posredovali tretji osebi, itd. Vse te majhne spremembe bodo ustvarile večje zaupanje in več oddanih povpraševanj/konverzij.
#3 Ponudite pomoč med izpolnjevanjem obrazca
Kontaktni obrazec je kot tunel do vas za vse tipe obiskovalcev, ki pridejo na vaše spletno mesto. Zato je potrebno obrazec sestaviti tako, da lahko zajamete ta širok spekter obiskovalcev. Ker imate določene zahteve, ko pride do vrste podatkov, ki jih rabite od obiskovalca, je nujno da artikulirate kaj rabite od njih in zakaj. Tukaj pride na vrsto tekst, ki pove te stvari. Kako lahko uporabite tekst za izboljšanje stopnje konverzije? Kot smo že ugotovili, vse je v detajlih. Ponudite jim tekst, ki se prikaže v vnosnem polju (pred začetkom vnašanja), pod njim ali zraven in jim povejte kaj naj tam naredijo.
Npr.: če zahtevate telefonsko, naj bo v vnosnem polju primer pravilno napisane telefonske ali pa pri emailu. Če jim boste ponudili pomoč pri izpolnjevanju kontaktnega obrazca, bo več obiskovalcev izpolnilo do konca.
#4 Zmanjšajte zmedo pri izpolnjevanju
Naj bo polje na katerem se nahaja obiskovalec izpostavljen tako, da se obarva okence ali pa osvetli. Tudi s takojšnim obveščanjem o napakah med izpolnjevanjem boste zmanjšali odhod obiskovalca iz kontaktnega obrazca. Nekateri Javaskripti sporočijo, če so vnesli napačne podatke oz. ni v pravilni obliki.
Priznajmo, da ni hujšega kot to, da izpolnimo obrazec do konca, stisnemo gumb pošlji in javi napako in pri tem še ni določeno kje je napaka ali pa da se zbriše vse kar smo napisali.
#5 Kontaktni obrazec prijazen uporabnikom mobilnih naprav
Uporaba mobilnih naprav za brskanje po internetu drastično narašča, tako da je dobro razmišljati tudi o tem, ko izdelujete kontaktni obrazec. Pomislite kako bo izgledal vaš kontaktni obrazec na telefonu in se ravnajte po tem. Tako bo konverzij še več. In če boste izdelali obrazec iz stališča “prijazno mobilnim uporabnikom”, vam bo kaj kmalu jasno kaj NE dati v kontaktni obrazec. Če ste kdaj izpolnjevali kontaktni obrazec preko pametnega telefona, potem boste vedeli kako boleče je lahko vsako vnosno polje v obrazcu.
Ugotovitve
Zmanjšanje števila vnosnih polj oz. nepomebnih informacij od obiskovalcev zvišuje stopnjo konverzije oddanih povpraševanj. Ustvarite dobro uporabniško izkušnjo in ugotovili boste da je komunikacija lažja z manj zapleti. Boljši kot bo kontaktni obrazec, višja bo stopnja konverzije. Več konverzij pa pomeni več posla. Imejte vedno v mislih, da je dober kontaktni obrazec pomemben element pri “online” nastopu.
V primeru, da bi želeli izvedeti še več informacij, nam pišite na info@spletnik.si, nas pokličite na 080 33 39 ali izpolnite kontaktni obrazec.
Veliko uspeha vam želim,
Urška Ujc