Posodobljeno 14. 12. 2022
Facebook oglaševanje ni več nekaj novega, saj vsak med nami na tak ali drugačen način že dlje časa uporablja Facebook in njihove storitve. Dejstvo pa je, da je lahko dobro oglaševanje preko Facebooka še vedno izjemno uspešno za vaše podjetje, v kolikor se le to izvede pravilno.
Veliko podjetnikov se odloči, da bodo na Facebooku oglaševali v lastni režiji in to pogosto brez predhodnih raziskav o tem, kaj so dobre prakse oglaševanja in na kaj morajo biti previdni.
V današnjem članku smo za vas opisali 5 napačnih prepričanj, ki VAM lahko preprečujejo večji uspeh pri vašem facebook oglaševanju ter kako lahko dodatno izboljšate vaše oglaševanje.
Kazalo
1. Vsi so moji potencialni kupci
Na Facebooku se trenutno nahaja 2,45 milijard mesečno aktivnih uporabnikov. Od tega jih dobra polovica uporablja Facebook vsak dan. Če torej prodajate milo, ste zagotovo pomislili, da so vsi ti ljudje vaši potencialni kupci. Saj se vendarle mora vsak kdaj pa kdaj umiti, mar ne? NAPAKA!
Če vrhunski oglas prikažete velikemu številu napačnih ljudi, je vseeno, če oglasa sploh ne bi imeli. Če pa povprečen oglas prikažete pravim ljudem, se lahko zgodi, da bo klikov nanj in posledično tudi nakupov več, kot ste pričakovali.
Ne ciljajte torej preširoko. Bolj kot poznate svojega idealnega kupca, več jih boste lahko našli. IN Facebook je čudovito orodje, ki omogoča zelo natančno targetiranje.
Če prodajate dude za dojenčke, lahko precej enostavno najdete vse ženske (ki imajo seveda Facebook profil) v Sloveniji, ki so pred kratkim rodile. V branje priporočam zgodbo o človeku, ki je na Facebooku uspel s targetiranjem priti do ene same osebe – svojega sostanovalca. No, Facebook sicer zdaj dovoli doseči le še skupine z najmanj 20 člani, pa še to se da obiti. Facebook oglaševanje deluje torej tako, da se oglasi prikazujejo najbolj verjetnim bodočim kupcem. Bolj natančno kot ste sposobni določiti, kakšni ti vaši kupci so, več možnosti imate za uspeh.
Tukaj je nekaj idej, kako oblikovati bolj natančen profil kupca:
- lokacija
- starost
- spol
- jezik
- delo
- interesi
- politično prepričanje
- življenjski dogodki (rojstvo, poroka …)
Tukaj si poglejte infografiko, kjer so vsi Facebookovi kriteriji, po katerih lahko oblikujete skupino ljudi, ki bo na koncu dejansko videla vaš oglas in bolj verjetno kupila vaš izdelek ali najela vašo storitev.
2. Dovolj je, da nekdo vidi moj oglas
Če bi se vsi prikazani oglasi takoj spremenili v nakupe, bi bili vsi spletni prodajalci izjemno srečni in hudo zaposleni. Pa se to seveda ne zgodi.
Veliko raziskav in člankov podpira idejo, da mora nekdo oglas videt sedemkrat, da začne razmišljati o nakupu. Dejstvo je, da se to zelo težko zgodi, če nekdo oglas le ošine s kotičkom desnega očesa, po drugi strani pa nas preveliko ponavljanje istega oglasa celo spravlja ob živce in celo odvrača od nakupa. Zato je številka sedem verjetno res blizu resnice.
Toda oglas sam največkrat ne zadostuje, zato je dobro, da podatke, ki jih dobimo od kupcev in obiskovalcev spletne ali Facebook strani, izkoristimo, kolikor se da.
- Pridno pridobivajte všečke in komentarje na svoji Facebook strani.
- Odgovarjajte na komentarje, povežite se z ljudmi.
- Včasih deluje, če kar direktno prosite za nakup.
- Ljudi, ki so všečkali vaše objave ali oglase, povabite, da všečkajo še vašo stran.
- Ko imate bazo sledilcev in oboževalcev vaše strani, jim prilagodite nov oglas, ki naj bo iz sredine prodajnega lijaka.
3. Imam sistem
Ves čas delate enako in pričakujete drugačne rezultate? Ne bo šlo. Pri oglaševanju na sploh je potrebno veliko eksperimentirati.
Na Facebooku je to še posebej potrebno in na srečo tudi zelo enostavno, saj lahko sami nadzorujete vse parametre, nastavljene v oglasu, jih merite in po potrebi spreminjate.
Če se je promet na vaši strani ustavil, bo potrebno zamenjati taktiko. Kaj pa če vaši potencialni kupci ne vstajajo ob 6.00? Morda pa je CTA gumb napačne barve (da, tudi to je mogoče), bi morda bil bolj učinkovit kakšen video?
Tukaj je preprost način, kako to ugotoviti.
A/B testiranje
A/B testiranje je taktika, pri kateri lahko ustvarite dve verziji oglasa in testirate, na katero se ljudje bolje odzivajo. Svoj budget razdelite na pol in pustite, da se oba oglasa naključno prikazujeta enako časa. A/B testiranje vam bo dalo rezultate, kateri oglas se je odrezal bolje. Poenostavljeno povedano: izvedeli boste, s katerim oglasom dobite več odziva za manj denarja.
Obstaja več načinov, kako se lotiti A/B testiranja. Eden od njih je podvojitev (dupliciranje) obstoječe kampanje. To naredimo takole:
- V Upravitelju oglasov izberete Campaigns v vrstici z zavihki.
- Pod izbrano kampanjo izberite Duplicate/Podvoji.
- Izberite Create a Duplicate to A/B Test.
- Izberite Edits to Duplicate in kliknite Duplicate.
- Naredite spremembe, ki jih želite.
- Objavite oglas.
- Izberite Continue to Test and Learn.
- Izberite Create Test.
Še nekaj drugih načinov za ustvarjanje A/B testa lahko najdete tukaj.
4. Statistika me ne zanima
Če je vsebina pri oglaševanju kraljica, je statistika zagotovo njena sestra. Povsem preprosto je: če želimo z oglasi nekoliko eksperimentirati, moramo natančno vedeti, kaj v njih deluje in kaj ne. Zato je potrebno spremljati vsaj nekaj številk, ki so veliko bolj zgovorne, kot si morda mislite.
CTR
Click Through Rate je število, ki ga dobimo, če številko ogledov nekega linka delimo s številom ljudi, ki so link videli. Če ima povezava 10 klikov na 1000 ogledov je CTR 1 %. Večje kot je število, boljši uspeh ima naš oglas, saj očitno privabi več radovednežev.
S povezavo v oglasu torej vabimo k branju novice ali k obisku spletne trgovine. Niso še vsi kliki dejanski nakupi, a pomembno je, da vas čim več ljudi obišče. Če jih čaka še prijetna spletna stran, si vas bodo zagotovo prej in bolje zapomnili.
Conversion Rate
Količina konverzij je število, ki pove, koliko ljudi je naredilo tisto, kar smo od njih pričakovali: izpolnilo obrazec, oddalo svoje podatke, kupilo izdelek, prebralo članek in podobno. Število konverzij delimo s številom ljudi, ki so naš poziv videli in ponovno dobimo odstotek uspešnih interakcij. Višji kot je, bolje za nas.
Engagement Rate
To je podatek o številu ljudi, ki so kakorkoli reagirali na naš oglas ali pobudo. Tudi to število delimo s številom ljudi, ki so dano pobudo dejansko videli.
Impressions
Pomeni število ljudi, ki sta se jim naša objava ali oglas prikazala.
CPM
Je število, ki pove, koliko plačujete za 1000 impressionov.
PPC
Pay Per Click je eden najpogostejših načinov oglaševanja na Facebooku. Medtem ko je prikazovanje oglasov brezplačno, se vsak klik nanje plača.
Budget
Je količina denarja, ki ga namenimo za posamezno oglasno kampanjo.
Pomembno je, da ste seznanjeni vsaj z nekaterimi podatki, ki jih ponuja Facebook Upravitelj oglasov. Če jih namreč smiselno upoštevate, lahko svoje oglaševanje precej izboljšate in tako zmanjšate stroške.
5. Vse vlagam v oglase
Oglasi lahko precej pomagajo, niso pa vse, kar morate storiti na poti do uspeha. Če ne objavljate na svoji Facebook strani, vas za vaše sledilce ni. Ti bodo zanimive in koristne vsebine našli drugje in najverjetneje bodo tja odnesli tudi svoj denar.
Facebook ima zapletene algoritme, ki ljudem prikazujejo vsebine. Še vedno pa velja: več kot imate komentarjev , delitev in všečkov, bolj se bodo vaše vsebine prikazovale. Zato morate svojo stran ohranjati živo.Pri vsebinah pa je zlato pravilo tako: ne objavljajte samo dolgočasnih prodajnih vsebin. Bodite aktualni, zanimivi, poučni, koristni in duhoviti. Poskrbite, da vaša stran ne bo le oglasna deska, ampak se s svojimi obiskovalci spustite v pogovor. Delite njihove komentarje, sprašujte jih in jim dajte vedeti, da so za vas dragoceni. Vse to je investicija, s katero dvigujete zaupanje vase in v svojo znamko. In to zaupanje se bo na tak način kmalu povrnilo.
Povzetek
Recepta, ki lahko zagotovi 100% uspeh pri oglaševanju, na žalost ni. Če pa upoštevate omenjene nasvete in spremljate uspeh vašega oglaševanja, boste zagotovo videli pozitivne rezultate.
V kolikor se pri vas pojavijo še kakšna vprašanja o Facebook oglaševanju ali drugih povezanih vsebinah, kontaktirajte našo ekipo, ki vam bo z veseljem pomagala.
Srečno,
Spletnik