To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

SEO optimizacija in PPC oglaševanje Dokazujemo, da za spletno dominanco potrebujete oboje

V svetu digitalnega marketinga boj med SEO optimizacijo spletne strani in PPC oglaševanjem (točneje Google Ads oglaševanje in Facebook oglaševanje) ni nič novega. Zdi se, da želita ti storitvi vsaka zase na trgu ustvariti neko superiornost, posledično pa ima vsaka svoje zagovornike in tudi nasprotnike.

Zato se danes javljava predstavnici obeh front: Lea (PPC) in Eva (SEO). Kot članici enega in drugega oddelka v podjetju Spletnik sva se temu zmotnemu prepričanju dolgo smejali, sedaj pa je prišel čas, da vam predstaviva najin način sodelovanja in ta mit razbijeva.

Za spletno dominanco sta potrebni obe storitvi in to vam bova argumentirali z naslednjimi 13 razlogi.

1. Kredibilnost in zaupanje

Približno polovica uporabnikov preskoči oglase na Googlu, saj bolj zaupa organskim rezultatom. Če ste vidni pri vrhu organskih rezultatov, to iskalcem vlije dodatno zaupanje, saj pomeni, da je vaša vsebina kvalitetna in za njihovo iskanje zares relevantna. Vendar visoke pozicije na iskalnikih niso dosegljive čez noč –  v vmesnem času vam kredibilnost lahko prinaša PPC, s pomočjo katerega si zgradite skupnost na socialnih omrežjih in najdete publiko, ki se na vašo ponudbo odziva najbolje.

2. Prepoznavnost in branding

Vidnost vašega podjetja v povezavi z iskalnimi termini in informativnimi vsebinami ima pozitiven vpliv na vašo blagovno znamko. Večkrat, ko potencialne stranke na spletu vidijo ime vašega podjetja ali znamke, bolj boste v njihovih krogih prepoznavni. Večja, kot bo vaša prepoznavnost, pogosteje se bodo uporabniki obračali na vas. Branding bo najbolj efektiven, če se ga lotite iz obeh strani – s pomočjo oglasov in tudi organsko (vsebine, članki…). Na ta način lahko zares pokrijete cel splet.

3. Zasedanje pozicij na Googlu

Prva stran Googla je izredno omejena, na njej obstaja samo boj za prevlado in obstanek. Zmagal bo tisti, ki si bo na vrhu izboril največ prostora. Dejstvo je, da je na prvi strani prostora za 10 organskih in 7 oglasnih zadetkov – vprašanje je samo, kdo si bo ta mesta zagotovil. Boste to vi ali vaša konkurenca?

4. ROI (povračilo investicije)

Nekatere bolj zanimajo oglasi, druge pa naravni rezultati. Z optimizacijo lahko dosežemo zgolj omejen krog ljudi, samo oglaševanje pa je na dolgi rok predrago in premalo efektivno – zato sta za maksimalno povračilo investicije potrebni obe storitvi.

5. Obisk spletne strani

Več obiskovalcev na vaši spletni strani pomeni več priložnosti za potencialne stranke. Ko obiščejo vašo spletno stran, jih morate s kvalitetno vsebino prepričati, da je ravno vaša ponudba za njih najboljša. Obisk spletne strani se na kratek rok zagotovi z oglaševanjem, na dolgega pa z optimizacijo.

6. Doseg vseh ljudi

Določeno število ljudi obožuje oglase, saj vedo (pričakujejo), da jih bodo ti pripeljali točno do željene informacije/produkta/storitve. Spet drugi del prisega izključno na naravne rezultate, saj visoke pozicije povezujejo s kvaliteto in resnostjo podjetja. Kateri del ljudi pa vam bolj ustreza? Oba? Nam tudi!

7. Hitrost in trajnost

Da obisk na spletno stran pridobite s pomočjo optimizacije, lahko traja mesece ali celo več kot eno leto. Po drugi strani pa se organsko pridobljen obisk na spletno stran (v primerjavi s plačljivim) ne zmanjša takoj, ko vanj nehamo vlagati. Tako z optimizacijo strani pridobite trajno prednost pridobivanja strank na spletno stran, PPC oglasi pa vam obisk prinesejo v trenutku, ko jih zaženete. Obisk iz PPC oglasov je sicer instanten, ni pa trajen – ko ustavite oglaševanje, se odrečete tudi obiskovalcem, ki so vašo spletno stran obiskovali preko tega vira.

8. CTR

CTR je oznaka za “click through rate” oz. razmerje med kliki in prikazi (iskalnega rezultata). Visoka organska mesta zagotavljajo višji CTR, kar pomeni, da več obiskovalcev klikne na vašo spletno stran, ko jo opazi v organskih rezultatih iskanja. Če pa za to ključno besedo niste visoko uvrščeni, lahko visok CTR dosežete s PPC oglaševanjem. Google oglaševanje bo uspešno zajelo tudi vse besede, ki so podobne tem, ki jih optimizirano.

9. Strateška prednost

Kot že poudarjeno večkrat – vidnost med organskimi rezultati ni dosegljiva niti hitro niti enostavno. To je lahko dobro ali slabo. Ko ste enkrat uvrščeni na prva organska mesta in imate pred konkurenti trajno prednost, vas bodo stežka prehiteli (ni pa nemogoče). Ker ta proces traja nekaj časa, si morate v vmesnem obdobju pomagati s PPC oglaševanjem. Ko so vse izbrane besede organsko uvrščene na visoke pozicije, pa oglaševanje izkotistimo za strateško targetiranje zgolj najboljše skupine kupcev.

10. Občutljivost na spremembe

Oglaševanje ni bistveno občutljivo na menjavo tekstov in URL-jev. Je izredno prilagodljivo in omogoča hitre menjave – če želite npr. spremeniti oglaševano ponudbo ali pa prenovite spletno stran, to ne predstavlja nobenih izzivov. Optimizacija pa je bolj nefleksibilna. Nanjo lahko spremembe vplivajo izredno dobro ali izredno slabo, poleg tega pa traja tedne, da iskalniki spremembe zaznajo in jih aplicirajo tudi na iskalne rezultate.

11. Strategija

Tako PPC oglaševanje kot SEO optimizacija spletnih strani imata za sabo malo morje strategij za pridobivanje zanimanja, povpraševanj in nakupov. Odvisno je samo, na katere ključne besede se želite osredotočati, katero populacijo želite ciljati in na kakšen način se želite predstavljati. Seveda pa najbolje deluje skupna strategija, saj s pomočjo optimizacije dosegamo stabilnost in trajnost, s pomočjo oglaševanja pa fleksibilnost in hitre rezultate.

12. Raziskava trga za SEO

PPC (sploh Google Ads) je odlično orodje za raziskavo trga. V sklopu PPC oglaševanja lahko testirate vse teorije in ideje, ki vam (nam) padejo na pamet. Testirate lahko, kakšen vpliv imajo spremembe na spletni strani, ali pa po katerih dodatnih ključnih besedah bi še lahko optimizirali svojo spletno stran. Zakaj bi vlagali v optimizacijo za besede, za katere še ne vemo, če vam bodo prinesle prave obiskovalce (takšne, ki bodo kupili)? Mi stvari prej preverimo in nič ne prepustimo naključju!

13. Raziskava trga za PPC

Deluje pa tudi obratno. V kolikor so orodja za merjenje rezultatov optimizacije pravilno povezana z vašo spletno stranjo, lahko vidimo vse organske iskalne fraze, ki so jih uporabniki vpisali, da so prišli na vašo spletno stran. Te ključne besede lahko nadaljno uporabimo kot ključne besede pri oglaševanju, saj več kot očitno delujejo.

Kako torej delujeta dobri SEO in PPC ekipi?

Skupaj, seveda. V podjetju Spletnik se zavedamo pomembnosti ekipnega dela in maksimalnega izkoristka časa in denarja, zato:

  • vse relevantne ključne besede iz orodja Google Ads analiziramo in jih uporabimo pri optimizaciji;
  • najboljše oglase uporabimo kot meta opise spletne strani, zato da so tudi organski rezultati oblikovani prodajno usmerjeno;
  • v sklopu vašega oglaševalskega proračuna dajemo poudarek na ključne besede, ki organsko še niso uvrščene na prva mesta;
  • skupaj izdelujemo kombinirane strategije za spletno dominanco;
  • oboji sodelujemo pri morebitni prenovi vaše spletne strani, da bo ta zadovoljlila vse želje in potrebe vaše ciljne publike.

Če ste pred branjem tega prispevka favorizirali eno ali drugo storitev, verjameva, da sedaj na stvari gledate malo drugače. Prepričani sva, da lahko učinkovito strategijo oblikujeva tudi za vas. Pošljite povpraševanje in se prepričajte sami.

Uspešno,

Lea in Eva

Poganja Spletnik | Vse pravice pridržane © 2017