To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

SEO vs PPC: Kaj je bolje za vaše podjetje?

PPC oglaševanje vs. SEO

Google vsak dan obdela 3,5 milijarde iskanj in več. Kako boste torej dosegli, da bo vaša blagovna znamka opazna in izstopala iz konkurence? SEO (search engine optimization) in PPC (pay per click) z npr. Google Ads sta dve najboljši metodi trženja z iskalniki za ustvarjanje prodaje in povečanje prometa. V svetu digitalnega marketinga, predvsem pri začetnikih, še vedno prihaja do napačnega razumevanja, kaj SEO in PPC sploh sta, kakšne so njune razlike ter prednosti in slabosti vsake metode. Zdi se, da želita ti storitvi vsaka zase na trgu ustvariti neko superiornost, posledično pa imata vsaka svoje zagovornike in tudi nasprotnike. Zato smo vam v podjetju Spletnik pripravili obrazložitev pojmov, ki jih morate poznati, da lahko pričnete z uporabo SEO in PPC oglaševanja.

Kaj je SEO?

SEO je postopek optimizacije vašega spletnega mesta za uvrstitev med neplačane rezultate v iskalnikih, kot sta Google in Bing. Za SEO uvršanje med iskalne rezultate ne plačate nič. Iskalniki imajo algoritme, ki izračunajo kakovost in ustreznost vaše strani ter vas na podlagi tega ustrezno uvrstijo. Če pogledamo z drugega zornega kota, SEO ugotavlja, kaj se iskalnikom zdi pomembno, in nato ustrezno optimizira vaše spletno mesto oz. z ustreznimi SEO tehnikami vašo spletno stran optimizirate sami.

Prednosti SEO

Organski promet ohranja moč: Dokler se v Google iskalniku visoko uvrščate za želene ključne besede, lahko na svoje spletno mesto dosledno privabljate promet iz Google iskanja.

Takole je videti, če je vaš SEO uspešen:

Rast organskega obiska na Ahrefs - Spletnik
Posnetek zaslona iz orodja Ahrefs, sekcija Site Explorer.

Na sliki je prikazana rast organskega promet za spletni dnevnik Ahrefs.

SEO je pogosto dolgoročno cenejši: To trditev si lahko ogledamo na primeru Ahrefs blog. Ta se uvršča za več kot 120.000 ključnih besed in na mesec dobi približno 240.000+ obiskovalcev Google iskanj. Če bi ta isti promet kupili s “pay per click”, bi to stalo približno 733.000 USD na mesec (ali 8,8 milijona USD na leto). Glede na to, da v ekipi, ki ustvarja vsebino, navadno ni veliko ljudi in ne prejemajo milijonskih plač, je smiselno trditi, da je SEO dolgoročno cenejši.

Dober ROI (return on investment): Glede na uvrstitev za ključno besedo z velikim obsegom iskanja lahko dobite tudi do 15-krat več klikov, kot bi jih dobili z uporabo PPC za isto ključno besedo. Najboljši neplačani SEO rezultati lahko prinesejo več kot 25 % organskih iskanj ključne besede. Po drugi strani pa jih plačani oglasi dobijo le približno 2–3 %.

SEO izboljšuje prepoznavnost blagovne znamke: Ljudje pogosto pred nakupom iščejo informacije v spletu. Če SEO vključite v pisanje informativnih vsebine, ki ustreza pričakovanjem kupcev, lahko to sčasoma povzroči, da se ljudje spomnijo vaše blagovne znamke. Ljudje morajo priti na vašo spletno stran ali stran družbenega omrežja vsaj 7-krat, preden se odločijo za nakup pri vas. Stik z občinstvom je pomemben in SEO to omogoči na nevsiljiv način.

Slabosti SEO

SEO potrebuje svoj čas: Leta 2017 je bila izvedena študija, ki je ugotovila, da se le 5,7 % strani uvrsti v Google med 10 najboljših za vsaj eno ključno besedo v enem letu od objave vsebine, ki je bila optimizirana. Poleg tega večina teh »srečnih« 5,7 % še vedno potrebuje približno 2–6 mesecev, da se uvrsti med 10 najboljših.

SEO zahteva edinstveno in avtoritativno vsebino: Ljudje se radi učijo od strokovnjakov za določena področja. Če ste strokovnjak za domene, super! Vsebino ustvarite sami. Če ne, najemite nekoga, ki jo bo ustvaril za vas. Če gradite spletno mesto domenske avtoritete, potrebujete na stotine člankov na teden, urednike in ekipo za vsebinsko trženje. Investicija se bo vsekakor obrestovala.

SEO je težko obvladljiv: Če res želite postati strokovnjak za SEO, se boste morali naučiti veliko več kot le osnovnega raziskovanja ključnih besed in ustvarjanja povezav. Obstajata dve SEO kategoriji, in sicer tehnični SEO in SEO vsebin. Obvladovanje obeh je lahko zelo zahtevno. Če mislite o PPC kot igranju inštrumenta, lahko SEO primerjamo z vodenjem celotnega orkestra.

Velika negotovost: Google deluje na podlagi algoritmov. To pomeni, da lahko vaše spletno mesto kadar koli iz kakršnega koli razloga pade po lestvici navzdol ali pa ga spletni pajki celo ne indeksirajo več. Običajno se to zgodi, če vključite prepovedane tehnike BlackHat SEO. Če se držite Google smernic, bi moralo biti vse v redu.

SEO je manj naravnan na kupca, bolj na uporabnika: Ljudje veliko iščejo po spletu, vendar večino časa iščejo informacije, tudi ko se odločajo za nakup. Zato je dobro pridobiti e-poštne naslove obiskovalcev vaše spletne strani in sestaviti e-poštni seznam ter jih znova pripeljati na vaše spletno mesto.

Kaj je PPC oglaševanje?

Pay per click (PPC) je oglaševalski model, pri katerem plačujete za klike na povezavo do vašega spletnega mesta. Običajno je povezano z oglaševanjem v iskalnikih, kot je Google Ads (prej Google Adwords).

PPC zadetki na Google iskalniku - Spletnik blog

Ne samo Google s svojim Google Ads, danes je tudi večina omrežij socialnih medijev, kot so Facebook, Twitter in Quora, PPC oglaševanje sprejela kot svoj glavni poslovni model.

Prednosti PPC oglaševanja

PPC prinaša hitre rezultate: Da boste videli prve rezultate SEO, boste morda morali čakati dneve, tedne ali celo mesece. PPC je veliko hitrejši. Rezultate lahko vidite takoj. Cena na klik je odvisna od ključne besede in konkurence. Upoštevajo pa se tudi drugi dejavniki, na primer kakovost vaših naslovov in vsebine.

PPC omogoča natančno ciljanje: V PPC oglasih se lahko igrate z različnimi vrstami podatkov (demografski podatki, lokacija itd.). Na ta način lahko ciljate samo na ljudi, ki jih želite na svojem spletnem mestu, kar zmanjšuje stroške PPC oglaševanja.

PPC omogoča hitre teste: Narava PPC je hitra povratna informacija. Lahko nastavite Google Ads kampanjo, izvedete A/B teste in spremljate rezultate, da ugotovite, kaj deluje in kaj ne.

Hitro lahko povečate doseg oglasa: Vse kar morate narediti je, da več plačate. za to obstajata dva načina. Prvi je ciljanje na več različnih ključnih besed. Drugi je ta, da preprosto povečate vrednost svojega dnevnega proračuna.

PPC je zanesljiv: Ni se vam treba bati nobenih posodobitev Google iskalnika. V svetu PPC so posodobitve vnaprej znane in niso tajne. Prav tako boste natančno vedeli, kaj je dovoljeno in kaj ne.

PPC cilja na kupce: Večina klikov, ki jih boste dobili iz naslova PPC oglasov, bo prišla s strani kupcev. Vsi vemo, da ima iskalni promet višje stopnje konverzije. Enako velja za plačljivo oglaševanje v iskalnem omrežju. Google prikazuje oglase samo, če meni, da so pomembni za potencialne stranke.

Slabosti PPC oglaševanja

PPC oglaševanje je hitro lahko pretirano drago: Če ste v konkurenčni panogi, se lahko PPC hitro podraži.

Plačate za vsak klik: S PPC boste že na samem začetku kampanje potrebovali denar. Načeloma je tako, da več kot porabite za PPC oglaševanje, več z njim tudi zaslužite. Matematika je precej preprosta. Seveda morate pri tem upoštevati CTR (click through rate). Prav tako je verjetno, da boste v prvih mesecih izgubili denar, ko boste ugotavljali, kako optimizirati oglaševalske akcije. Denar vam bo prinesel samo promet. PPC torej ne zagotavlja prodaje. Za to potrebujete visoke stopnje konverzij.

PPC lahko hitro izgubi učinkovitost: Dlje kot se vaše kampanje izvajajo, manj učinkovite postajajo. Ljudem se namreč začnejo vaši oglasi prikazovati prepogosto. Sporočila oglasov hitro postanejo zastarela. Neprestano boste morali ustvarjati nove oglase in osveževati obstoječe, da bodo lahko dolgoročno dosegali učinke.

PPC ni najboljša taktika za prepoznavnost blagovne znamke: Če plačujete za klike, običajno želite prodati. In to hitro. Ko pa uporabnik enkrat od vas kupi izdelek ali storitev, ga je vseeno lažje ponovno ciljati. Za prepoznavnost blagovne znamke je potrebno s strankami vzpostaviti odnos. To pa naredi SEO.

Manj nadzora nad vsebino: Če želite, da se vaš oglas prikazuje, boste morali upoštevati nekatera pravila. Ne samo v naslovih in ​​opisih, tudi v vsebini. Obstajajo določene niše, v katerih sploh ne morete prikazovati oglasov, nekatere besede pa so prepovedane.

Kaj pa PPC in SEO kombinacija?

V večini ljudje začnejo s PPC oglaševanjem, ker prinaša takojšnje rezultate. SEO kar malo zanemarijo, ker ne prinaša takojšnjih rezultatov. Če s SEO odlagate, bo trajalo le dlje časa, da se uvrstite v iskalnikih. Po drugi strani pa lahko mala podjetja in navdušenci nad SEO veliko zamudijo, če ne izkoristijo prednosti PPC.

Dolgoročno je SEO veliko močnejši od PPC. Z enim člankom se lahko uvrstite visoko za stotine ključnih besed, CTR pa je običajno veliko višji. Po drugi strani pa je kratkoročno gledano PPC odličen način za pridobitev začetnega prometa in prodaje. Dlje kot poteka kampanja, boljša sta CTR in CPC, saj se oglas v tem času res dobro optimizira.

Kot vidite, sta SEO in PPC dobri metodi za trženje vaših izdelkov. Za spletno dominanco sta potrebna tako SEO kot PPCin to vam bomo argumentirali z naslednjimi 13 razlogi.

1. Kredibilnost in zaupanje

Približno polovica uporabnikov preskoči oglase na Googlu, saj bolj zaupa organskim rezultatom. Če ste vidni pri vrhu organskih rezultatov, to iskalcem vlije dodatno zaupanje, saj pomeni, da je vaša vsebina kvalitetna in za njihovo iskanje zares relevantna. Vendar visoke pozicije na iskalnikih niso dosegljive čez noč –  v vmesnem času vam kredibilnost lahko prinaša PPC, s pomočjo katerega si zgradite skupnost na socialnih omrežjih in najdete publiko, ki se na vašo ponudbo odziva najbolje.

2. Prepoznavnost in branding

Vidnost vašega podjetja v povezavi z iskalnimi termini in informativnimi vsebinami ima pozitiven vpliv na vašo blagovno znamko. Večkrat, ko potencialne stranke na spletu vidijo ime vašega podjetja ali znamke, bolj boste v njihovih krogih prepoznavni. Večja, kot bo vaša prepoznavnost, pogosteje se bodo uporabniki obračali na vas. Branding bo najbolj efektiven, če se ga lotite iz obeh strani – s pomočjo oglasov in tudi organsko (vsebine, članki…). Na ta način lahko zares pokrijete cel splet.

3. Zasedanje pozicij na Googlu

Prva stran Googla je izredno omejena, na njej obstaja samo boj za prevlado in obstanek. Zmagal bo tisti, ki si bo na vrhu izboril največ prostora. Dejstvo je, da je na prvi strani prostora za 10 organskih in 7 oglasnih zadetkov – vprašanje je samo, kdo si bo ta mesta zagotovil. Boste to vi ali vaša konkurenca?

4. ROI (povračilo investicije)

Nekatere bolj zanimajo oglasi, druge pa naravni rezultati. Z optimizacijo lahko dosežemo zgolj omejen krog ljudi, samo oglaševanje pa je na dolgi rok predrago in premalo efektivno – zato sta za maksimalno povračilo investicije potrebni obe storitvi.

5. Obisk spletne strani

Več obiskovalcev na vaši spletni strani pomeni več priložnosti za potencialne stranke. Ko obiščejo vašo spletno stran, jih morate s kvalitetno vsebino prepričati, da je ravno vaša ponudba za njih najboljša. Obisk spletne strani se na kratek rok zagotovi z oglaševanjem, na dolgega pa z optimizacijo.

6. Doseg vseh ljudi

Določeno število ljudi obožuje oglase, saj vedo (pričakujejo), da jih bodo ti pripeljali točno do željene informacije/produkta/storitve. Spet drugi del prisega izključno na naravne rezultate, saj visoke pozicije povezujejo s kvaliteto in resnostjo podjetja. Kateri del ljudi pa vam bolj ustreza? Oba? Nam tudi!

7. Hitrost in trajnost

Da obisk na spletno stran pridobite s pomočjo optimizacije, lahko traja mesece ali celo več kot eno leto. Po drugi strani pa se organsko pridobljen obisk na spletno stran (v primerjavi s plačljivim) ne zmanjša takoj, ko vanj nehamo vlagati. Tako z optimizacijo strani pridobite trajno prednost pridobivanja strank na spletno stran, PPC oglasi pa vam obisk prinesejo v trenutku, ko jih zaženete. Obisk iz PPC oglasov je sicer instanten, ni pa trajen – ko ustavite oglaševanje, se odrečete tudi obiskovalcem, ki so vašo spletno stran obiskovali preko tega vira.

8. CTR

CTR je oznaka za “click through rate” oz. razmerje med kliki in prikazi (iskalnega rezultata). Visoka organska mesta zagotavljajo višji CTR, kar pomeni, da več obiskovalcev klikne na vašo spletno stran, ko jo opazi v organskih rezultatih iskanja. Če pa za to ključno besedo niste visoko uvrščeni, lahko visok CTR dosežete s PPC oglaševanjem. Google oglaševanje bo uspešno zajelo tudi vse besede, ki so podobne tem, ki jih optimizirano.

9. Strateška prednost

Kot že poudarjeno večkrat – vidnost med organskimi rezultati ni dosegljiva niti hitro niti enostavno. To je lahko dobro ali slabo. Ko ste enkrat uvrščeni na prva organska mesta in imate pred konkurenti trajno prednost, vas bodo stežka prehiteli (ni pa nemogoče). Ker ta proces traja nekaj časa, si morate v vmesnem obdobju pomagati s PPC oglaševanjem. Ko so vse izbrane besede organsko uvrščene na visoke pozicije, pa oglaševanje izkotistimo za strateško targetiranje zgolj najboljše skupine kupcev.

10. Občutljivost na spremembe

Oglaševanje ni bistveno občutljivo na menjavo tekstov in URL-jev. Je izredno prilagodljivo in omogoča hitre menjave – če želite npr. spremeniti oglaševano ponudbo ali pa prenovite spletno stran, to ne predstavlja nobenih izzivov. Optimizacija pa je bolj nefleksibilna. Nanjo lahko spremembe vplivajo izredno dobro ali izredno slabo, poleg tega pa traja tedne, da iskalniki spremembe zaznajo in jih aplicirajo tudi na iskalne rezultate.

11. Strategija

Tako PPC oglaševanje kot SEO optimizacija spletnih strani imata za sabo malo morje strategij za pridobivanje zanimanja, povpraševanj in nakupov. Odvisno je samo, na katere ključne besede se želite osredotočati, katero populacijo želite ciljati in na kakšen način se želite predstavljati. Seveda pa najbolje deluje skupna strategija, saj s pomočjo optimizacije dosegamo stabilnost in trajnost, s pomočjo oglaševanja pa fleksibilnost in hitre rezultate.

12. Raziskava trga za SEO

PPC (sploh Google Ads) je odlično orodje za raziskavo trga. V sklopu PPC oglaševanja lahko testirate vse teorije in ideje, ki vam (nam) padejo na pamet. Testirate lahko, kakšen vpliv imajo spremembe na spletni strani, ali pa po katerih dodatnih ključnih besedah bi še lahko optimizirali svojo spletno stran. Zakaj bi vlagali v optimizacijo za besede, za katere še ne vemo, če vam bodo prinesle prave obiskovalce (takšne, ki bodo kupili)? Mi stvari prej preverimo in nič ne prepustimo naključju!

13. Raziskava trga za PPC oglaševanje

Deluje pa tudi obratno. V kolikor so orodja za merjenje rezultatov optimizacije pravilno povezana z vašo spletno stranjo, lahko vidimo vse organske iskalne fraze, ki so jih uporabniki vpisali, da so prišli na vašo spletno stran. Te ključne besede lahko nadaljno uporabimo kot ključne besede pri oglaševanju, saj več kot očitno delujejo.

Kako torej delujeta dobri SEO in PPC ekipi?

Skupaj, seveda. V podjetju Spletnik se zavedamo pomembnosti ekipnega dela in maksimalnega izkoristka časa in denarja, zato:

  • vse relevantne ključne besede iz orodja Google Ads analiziramo in jih uporabimo pri optimizaciji;
  • najboljše oglase uporabimo kot meta opise spletne strani, zato da so tudi organski rezultati oblikovani prodajno usmerjeno;
  • v sklopu vašega oglaševalskega proračuna dajemo poudarek na ključne besede, ki organsko še niso uvrščene na prva mesta;
  • skupaj izdelujemo kombinirane strategije za spletno dominanco;
  • oboji sodelujemo pri morebitni prenovi vaše spletne strani, da bo ta zadovoljila vse želje in potrebe vaše ciljne publike.

Če ste pred branjem tega prispevka favorizirali eno ali drugo storitev, verjamemo, da sedaj na stvari gledate malo drugače. Prepričani smo, da lahko učinkovito strategijo oblikujemo tudi za vas. Pošljite brezplačno povpraševanje in pridobite neobvezujočo ponudbo za vaše podjetje!

Uspešno,
Spletnik

Copyright © 2020 Spletnik . Vse pravice pridržane