A/B testiranje za večjo prodajno učinkovitost spletne strani

Nov 3, 2021
Nov 3, 2021

Vas zanima, kako ugotoviti katere spletne strani ali kampanje delujejo bolje od drugih? In prinašajo več konverzij? Najboljši način, da to ugotovite je zagotovo A/B testiranje! S tem najdete odgovore na vprašanja, kot so: “Kaj bo najverjetneje spodbudilo ljudi k kliku? Da kupijo naš produkt? Ali da se registrirajo na naše e novice?”

AB testiranje se nanaša na eksperimentalni proces, pri katerem se dve ali več različic spremenljivke (spletna stran, element strani, kampanje itd.) hkrati prikaže različnim segmentom obiskovalcev spletne strani, da se ugotovi, katera različica pusti največji učinek in spodbuja poslovne meritve.

V bistvu AB testiranje odpravlja vsa ugibanja pri optimizaciji spletne strani in omogoča nadaljnje sprejemanje odločitev, podprte s podatki. Pri AB testiranju se A nanaša na izvirno spremenljivko testiranja, B pa se nanaša na „različico“ prvotne spremenljivke za A/B testiranje.

Različica, ki jo testirate in vaše poslovne meritve premakne v pozitivno smer, je znana kot »zmagovalec«. Uvedba sprememb te zmagovalne različice na preizkušenih straneh/elementih pomaga optimizirati vašo spletno stran in povečati donosnost naložb podjetja .

AB testiranje
Tako kot pri šahu, je tudi pri A/B testiranju lahko samo en zmagovalec.

Zakaj bi morali razmisliti o AB testiranju spletnih strani?

Rešite boleče točke spletnih obiskovalcev

Obiskovalci pridejo na vašo spletno stran, da bi dosegli določen cilj, ki si ga želijo. Pri tem se obiskovalci soočijo z nekaterimi pogostimi bolečimi točkami. Lahko je vsebina zmedeno napisana ali pa je težko najti CTA gumb, na primer kupi zdaj, zahtevaj demo itd. Nezmožnost doseganja svojih ciljev vodi v slabo uporabniško izkušnjo. To poveča trenje in sčasoma vpliva na vaše stopnje konverzije.

Zagotovite si boljšo donosnost naložbe iz obstoječega prometa

Stroški pridobivanja kakovostnega prometa so na vaši spletni strani ogromni. Če testirate spletno stran, vam rezultati testa omogočajo, da kar najbolje izkoristite obstoječi promet in vam pomagajo povečati število konverzij, ne da bi morali porabiti dodatna sredstva za pridobivanje novega prometa.

Zmanjšajte stopnjo odboja (bounce rate)

Za visoko stopnjo odboja vašega spletnega mesta je veliko razlogov, na primer preveč možnosti izbire, neusklajenost pričakovanj, zmedena navigacija, uporaba preveč tehničnega žargona itd. Z A/B testiranjem na spletni strani lahko preizkusite več različic elementa vaše spletne strani, dokler ne najdete najboljše možne različice, kar pomaga izboljšati splošno izkušnjo obiskovalcev. Zaradi tega uporabniki na vaši spletni strani preživijo več časa in se celo spremenijo v plačljivo stranko.

Bounce rate vaše spletne strani najdete v Google Analytics

Izvedite spremembe z nizkim tveganjem

Z A/B testom na spletni strani lahko testirate, katere minimalne spremembe povzročijo največji učinek, kar ima za posledico povečano donosnost naložbe. Namesto s preoblikovanjem celotne strani na svoji spletni strani naredite manjše, postopne spremembe. To lahko zmanjša tveganje, da bi ogrozili vašo trenutno stopnjo konverzije.

Dosezite statistično pomembne izboljšave

Ker a b testiranje v celoti temelji na podatkih in ni prostora za ugibanja, občutke ali nagone, lahko hitro določite “zmagovalca” in “poraženca” na podlagi statistično pomembnih izboljšav meritev, kot so čas, porabljen na strani, število demo zahtev, stopnja zapuščenosti vozička, razmerje med prikazi in kliki itd.

Kje lahko uporabite A/B testiranje?

A B testiranje lahko uporabite pri naslednjih elementih spletne strani:

Vsebina: Tok konverzije vašega spletnega mesta določa usodo vašega podjetja. Zato mora biti vsak del vsebine, ki doseže vašo ciljno publiko prek vaše spletne strani, optimiziran do največjega potenciala. To še posebej velja za elemente, ki vplivajo na vedenje obiskovalcev vaše spletne strani in stopnjo konverzije. Ko izvajate optimizacijo, preizkusite naslednje ključne elemente spletne strani:

  • naslovi in ​​podnaslovi
  • ter glavna vsebina.

Oblikovanje in postavitev: Zasnova in postavitev strani skupaj z vsebino vključujeta slike (slike izdelkov, slike ponudb itd.) in videoposnetke (videoposnetki izdelkov, predstavitveni videoposnetki, oglasi itd.). Vaša stran z izdelkom mora odgovoriti na vsa vprašanja vašega obiskovalca, ne da bi jih zmedla in mora biti smiselno urejena:

  • zagotovite jasne informacije,
  • poudarite ocene strank,
  • pišite preprosto vsebino,
  • ustvarite občutek nujnosti.

Navigacija: To je najpomembnejši element, ko gre za zagotavljanje odlične uporabniške izkušnje. Poskrbite, da ima vaša spletna stran jasen načrt strukture in kako bodo različne strani med seboj povezane in se v tej strukturi odzivale.

Navigacija spletnih strani se začne na domači strani. Domača stran je nadrejena stran, iz katere izhajajo vse druge strani in se povezujejo med seboj. Poskrbite, da bo vaša struktura taka, da obiskovalci zlahka najdejo, kar iščejo, in se ne izgubijo zaradi prekinjene navigacijske poti. Vsak klik naj obiskovalce usmeri na želeno stran.

Obrazci: Obrazci (na primer e novice) so mediji, prek katerih bodo potencialne stranke stopile v stik z vami. Še pomembnejši postanejo, če so del vašega nakupovalnega lijaka. Tako kot ni dveh enakih spletnih strani nista enaka niti dva obrazca, ki nagovarjata različno občinstvo. Medtem ko majhen izčrpen obrazec deluje za nekatera podjetja, bi dolgi obrazci naredili čudeže za svojo kakovost vodilnih strank za drugo podjetje. Z obrazci pridobivate tudi kontakte, zato ne pozabite na e mail bazo svojih uporabnikov.

CTA (poziv k dejanju): Preizkusite različne CTA kopije, njihovo postavitev po spletni strani, barvno shemo itd. Takšno eksperimentiranje ponudi rezultate in pomaga razumeti, katera različica pridobi največ konverzij.

Družbeni dokaz: Je v obliki priporočil in ocen strokovnjakov za posamezna področja, znanih osebnosti in samih strank ali pa so lahko pričevanja, medijske omembe, nagrade in značke, certifikati itd. Prisotnost teh dokazov na družbenih omrežjih (npr. Facebook) potrjuje trditve vaše spletne strani. Tak način vam pomaga ugotoviti, ali je dodajanje družbenih dokazov dobra ideja ali ne (kakšne družbene dokaze bi morali dodati in koliko). Preizkušate lahko različne vrste socialnih dokazov, njihove postavitve in umestitve, da ugotovite, kateri vam najbolj ustreza.

Globina vsebine: Nekateri obiskovalci raje berejo dolge vsebine, ki obsežno pokrivajo tudi najmanjše podrobnosti. Medtem pa mnogi drugi radi brskajo po strani in se poglobijo le v teme, ki so zanje najbolj pomembne. V katero kategorijo sodi vaša ciljna publika?

Kakšne so različne vrste A/B testiranja?

V idealnem primeru obstajajo štiri osnovne metode testiranja – a b testiranje, testiranje ločenih URL-jev, večvariantno testiranje in testiranje na več straneh.

Preizkušanje ločenih URL-jev

Preskušanje razdeljenega URL-ja se nanaša na postopek eksperimentiranja, pri katerem se testira popolnoma nova različica URL-ja obstoječe spletne strani, da se ugotovi, katera različica je boljša.

Ko zaženete test ločenega URL-ja, se promet vašega spletnega mesta razdeli med kontrolo (izvirni URL spletne strani) in različico (URL nove spletne strani), pri čemer se izmeri vsaka od njihovih ustreznih stopenj konverzije, da se določi zmagovalca.

Multivariatno testiranje (MVT)

Multivariatno testiranje (MVT) se nanaša na eksperimentalno metodo, pri kateri se variacije spremenljivk več strani hkrati testirajo. Cilj je ugotoviti, katera kombinacija spremenljivk je najboljša.

Večstransko testiranje

Večstransko testiranje je oblika eksperimentiranja, kjer preizkusite spremembe določenih elementov na več straneh. Obstajata dva načina za izvedbo testa na več različnih straneh:

  • Vzamete vse strani svojega prodajnega toka in ustvarite nove različice vsake, zaradi česar je vaš izzivalec prodajni tok, nato pa ga preizkusite v primerjavi s kontrolnikom. Temu se reče večstopenjsko testiranje toka.
  • Preizkusite, kako lahko dodajanje ali odstranitev ponavljajočih se elementov, kot so varnostne značke, pričevanja itd., vpliva na konverzije v celotnem toku. To se imenuje klasično ali konvencionalno večstransko testiranje.

Kateri statistični pristop uporabiti za izvedbo A/B testa?

Obstajata dve vrsti statističnih pristopov za A/B testiranje: frekvenčni in Bayesovski pristop. Vsak od teh pristopov ima svoje prednosti in slabosti.

Frekvenčni pristop verjetnosti opredeljuje verjetnost dogodka glede na to, kako pogosto se določen dogodek pojavi v velikem številu poskusov. Ko ga uporabimo v svetu A/B testiranja, lahko vidimo, da bi vsakdo, ki bi uporabljal ta pristop, potreboval več podatkov, da bi prišel do pravih zaključkov. V skladu s pristopom je bistveno, da določite trajanje vašega A/B testa na podlagi velikosti vzorca, da dosežete prave rezultate testa.

V primerjavi s frekvenčnim pristopom je Bayesova statistika pristop, ki temelji na teoriji, ki se ukvarja z Bayesovsko razlago verjetnosti, kjer je verjetnost izražena kot stopnja prepričanja v dogodek. Z drugimi besedami, bolj ko veste o dogodku, bolje in hitreje lahko napovedujete končne rezultate. Namesto da bi bila fiksna vrednost, se lahko verjetnost po Bayesovi statistiki spremeni, ko se zbirajo nove informacije. To prepričanje lahko temelji na preteklih informacijah, kot so rezultati prejšnjih testov ali druge informacije o dogodku.

Kako izvesti A/B test?

A/B test ponuja zelo sistematičen način ugotavljanja, kaj deluje in kaj ne v kateri koli tržni kampanji. Na splošno vključuje naslednje korake:

1. korak: Raziščite

Preden sestavite načrt A/B testiranja, morate opraviti temeljito raziskavo o tem, kako spletna stran trenutno deluje. Zbrati boste morali podatke o vsem, kar je povezano s tem, koliko uporabnikov prihaja na spletno stran, katere strani privabljajo največ prometa, različni cilji konverzije različnih strani itd.

2. korak: Opazujte in oblikujte hipotezo

Približajte se svojim poslovnim ciljem z beleženjem opazovanj raziskav in ustvarjanjem hipotez, podprtih s podatki, katerih cilj je povečanje konverzij.

3. korak: Ustvarite različice

Naslednji korak v vašem programu testiranja bi moral biti ustvarjanje različice, ki temelji na vaši hipotezi, in A/B testiranje glede na obstoječo različico.

Kako narediti koledar A/B testiranja

A/B testiranja nikoli ne bi smeli obravnavati kot izolirano vajo optimizacije. Je del širšega celostnega programa in ga je treba kot takega obravnavati. Učinkovit program za optimizacijo procesa ima običajno dva dela, in sicer načrtovanje in določanje prioritet.

Začnete z analizo obstoječih podatkov spletne strani in zbiranjem podatkov o vedenju obiskovalcev, nato pa nadaljujete s pripravo programa ukrepov, ki temeljijo na zbranih podatkih, z nadaljnjo prioritizacijo vsakega od teh elementov, izvajanjem testov in nato načrtom za prihodnost.

Prvi korak k temu je izdelava koledarja A/B testiranja. Dober koledar testiranja vas bo popeljal skozi 4 stopnje:

  • Merjenje: merjenje uspešnosti vaše spletne strani glede na to, kako se nanjo odzivajo obiskovalci.
  • Prioriteta: pomaga vam znanstveno razvrstiti več hipotez.
  • A/B test: medtem ko se vaš test izvaja, se prepričajte, da izpolnjuje vse zahteve za ustvarjanje statistično pomembnih rezultatov pred zaključkom.
  • Ponovite: ta stopnja je namenjena učenju iz vašega preteklega in sedanjega testa in lekcije uporabiti v prihodnjih testih.

Katerim napakam se je treba izogibati pri A/B testiranju?

A/B testiranje je eden najučinkovitejših načinov za premikanje poslovnih meritev v pozitivno smer in povečanje vhodnega toka prihodkov. Vendar, kot je navedeno zgoraj, A/B testiranje zahteva načrtovanje, potrpežljivost in natančnost. Delanje neumnih napak lahko vaše podjetje stane čas in denar, ki si ga ne morete privoščiti. Da bi se izognili napakam, je tukaj seznam nekaterih najpogostejših napak, ki si jih morate zapomniti pri izvajanju A/B testa za spletno stran:

  • ne načrtujete svojega načrta za optimizacijo,
  • preizkušate preveč elementov skupaj,
  • ignorirate statistične pomembnosti,
  • uporabljate neuravnotežen promet,
  • testirate za napačno trajanje,
  • ne upoštevate postopka,
  • ne upoštevate zunanjih dejavnikov,
  • uporabljate napačna orodja,
  • ne eksperimentirate s testiranjem.

Če se vam je ta vodnik zdel koristen, delite blog zapis med prijatelje in se jim pomagajte izogniti največjim napakam AB testiranja. Za dodatno pomoč ali vprašanja nam lahko vedno pišete na  blog@spletnik.si.

Uspešno,
Spletnik

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.