Posodobljeno 15. 12. 2022
Na našem blogu veliko govorimo o izdelavi, prenovi, optimizaciji in preoblikovanju spletnih strani. Brez dvoma imate sedaj že čisto izpiljeno spletno stran. Kot veste vse to počnemo z namenom, da bi nanjo privabili čim več obiskovalcev. V bistvu se trudimo nanjo privabiti čim več pravih, idealnih obiskovalcev. Tistih, ki bodo iz naše spletne strani odšli kot zadovoljna stranka. Vse, kar na naši spletni strani počnemo, delamo zato, da bi zadovoljili njihove želje in potrebe. Trudimo se jim olajšati iskanje, krajšati pot do njihovih ciljev, ponuditi jedrnate in vizualno privlačne informacije, jih vzpodbuditi, ko je to potrebno in jih angažirati v trajen odnos s tem, ko gradimo na kvaliteti in zaupanju do svojih storitev.
Ali ste se kdaj vprašali od kod vsi ti obiskovalci prihajajo? Kako vas najdejo? Ste pomislili, če je to za vas pomemben podatek?
Če bi imeli trgovino na robu mesta, bi vas najbrž močno zanimalo kako vas stranke najdejo: na vas naletijo po naključju, pritegne jih vaša barvita izložba, dobili so priporočilo prijatelja, do vas jih napoti druga ustanova,…? Karkoli že je vir, ki vam omogoča dotok obiskovalcev, če le je v vaši moči, bi mu najbrž želeli malce pomagati, kajne?
Na spletu se stvari odvijajo isto kot v realnem življenju. Tudi na vašo spletno stran nekaj ali nekdo napoti vaši obiskovalce. In to imenujemo vir obiska. Vire obiska delimo na:
- organski obisk (obiskovalec vtipka iskalno geslo v iskalnik in vas izbere iz seznama zadetkov),
- plačljivi obisk (ppc ali pay per click, kjer vi plačate za oglas o vaši spletni strani na katerega kliknejo obiskovalci),
- referral (povratne povezave iz drugih strani) in
- direkten obisk (direkten vpis v brskalnik).
Na vsakega izmed teh virov obiska imate vpliv. Na vsakega drugačen. Če veste kateri vir vam pripelje največ obiskovalcev, lahko iz tega podatka kujete nove, boljše strategije za svojo uspešnost.
Kako izmerimo iz katerega vira doteka k nam največ obiskovalcev?
Ko se pogovarjamo o spletni metriki, vam morata na misel priti takoj dve besedici: Google Analytics. Tam se vse začne. Če želite vedeti od kje prihajajo vaši obiskovalcu, kako vas najdejo, kolikšen je delež po virih obiska, točno katera druga spletna stran je vsebovala povratno povezavo do vas, merite to v Google Analytics. O tem smo pisali že veliko. Zato ne boste imeli težav pri iskanju informacij o tem kako to vzpostaviti. Za vse, ki še vedno oklevate, naj vas vzpodbudim, da Google Analytics ni strašno orodje, četudi ima strašljivo ogromno funkcij in možnosti. Lahko je tako preprost, kot si ga vi želite.
Kako lahko vplivam na uspešnost vira obiska?
Najprej merite, potem na podlagi rezultatov vlagajte svoj trud in energijo v vir, ki je za vas najbolj pomemben. Kateri je to? Tisti, ki vam dostavlja obiskovalce. Temu podatku primerno boste lahko prilagodili svoje marketinške kampanje in investicijo vanje.
Za več vprašanj nas seveda kontaktirajte.
Želim vam veliko uspehov!
Lp,
Maja Ptičar