To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kaj so UTM parametri in kako jih pravilno uporabiti?

Kaj so UTM parametri in kako jih pravilno uporabiti pri analizi obska strani

Kot tržnik veste, da vaš marketing usmerja promet na vašo spletno stran. Toda ali imate za to trdne dokaze? Vsak sodobni tržnik bi moral meriti in analizirati svoj trud z dejanskimi številkami, ne le ugibanjem. Tukaj pride v poštev UTM koda. 

1. Kaj je UTM koda?

UTM (Urchin Tracking Module) koda je del besedila, dodanega na konec URL-ja, ki vam omogoča, da sledite obiskom tega URL-ja. To so lahko obiski vaše spletne strani, ki jih navdihujejo vaše objave v družbenih medijih, e-poštna sporočila, plačljive oglaševalske kampanje itd. Z drugimi besedami –  UTM koda vam pove, od kje promet prihaja do vas. To je zelo dobrodošlo, ko preizkušate, kateri načini promocije najbolje delujejo, in da sledite uspešnosti določenih vsebin.

UTM koda je sestavljena iz elementov, imenovanih UTM parametri, ki jih bomo podrobneje opisali v nadaljevanju.

2. Kaj so UTM parametri?

To so dodatne oznake, ki jih dodate v URL, da boste lažje spremljali in analizirali promet na svojem spletnem mestu. Čeprav se izraz lahko sliši tehnično, so UTM parametri enostavni za uporabo, hkrati pa imajo ogromno analitično moč. Ko obiskovalec klikne povezavo in prispe na vaše spletno mesto, se oznake vrnejo v vaš Google Analytics račun ter se pojavijo v vaših metrikah.

Preberite tudi: Kaj je URL naslov in kako ga pravilno uporabiti pri izdelavi spletne strani

2.1. Zakaj uporabljati UTM parametre?

Če UTM parametrov ne dodate v hiperpovezave, bo to oviralo učinkovito analizo oglaševalskih akcij. Brez UTM kod Google Analytics ne ve, od kod je prišel promet. Z UTM parametri lahko pridobite natančne podatke o tem, od kod prihaja vaš promet. Videli pa boste lahko tudi, če se poti prometa spreminjajo. 

UTM kode lahko uporabite, če želite videti, katere tržne platforme ali kampanje najbolje delujejo za vas. Uporabite jih lahko tudi na svojem spletnem mestu. Povejo vam lahko, kako dobro delujejo določene blog objave pri konverzijah obiskovalcev v stranke.

Poleg tega lahko z UTM-ji izmerite donosnost naložbe (ROI), izpopolnite svojo strategijo družbenih medijev, sledite marketingu influencerjev in še veliko več. 

3. Kako ustvarite UTM kodo?

UTM parametre lahko ročno dodate URL-jem, vendar je veliko lažje uporabljati URL Builder. Intuitivni Google UTM generator se lepo sinhronizira z Google Analytics. Samo vnesite potrebne podatke in Google pošlje URL, ki je že pripravljen za uporabo.

3.1. Nastavite Google Analytics

Prvi korak je ustvariti račun Google Analytics, da boste lahko beležili in analizirali učinke UTM parametrov. Nato vzpostavite ID za sledenje in povežite analitiko s svojim WordPress spletnim mestom.

Preberite tudi: Kaj zamujate, če Google Analytics ni del vašega vsakdana?

3.2. Dodajte UTM parametre v vaše povezave

Google UTM generator vam ponuja več polj, ki vam omogočajo vnos URL-ja spletnega mesta, ki mu želite slediti, in vaših parametrov. Prva štiri polja so obvezna informacija …

Uporaba UTM generatorja

… in med njimi lahko izbirate pet različnih UTM parametrov. Slednji so:

  • utm_source, ki identificira, od kod je prišel klik (tj. spletno mesto napotnice).
  • utm_medium, ki navaja, ali je bila povezava znotraj e-poštnega sporočila, ali je bila povezava iz plačljivega oglasa ipd.
  • utm_campaign, ki pomaga pri izvajanju analize ključnih besed. 
  • utm_term, ki omogoča navedbo ključne besede pri izvajanju plačljivih iskalnih oglaševalskih akcij.
  • utm_content,ki mogoča razlikovanje, kadar več oglasov ali povezav kaže na isti URL.

Ko izpolnite svoje podatke, bo orodje samodejno ustvarilo pravilno označen URL. To je povezava, ki jo boste uporabili v svojih družabnih objavah ali drugih promocijskih kanalih. 

3.3. Sledite oglaševalskim akcijam s parametri UTM

Google Analytics ponuja praktično vse informacije, ki jih potrebujete za analizo oglaševalskih akcij. Na nadzorni plošči se pomaknite do razdelka Poročila>Pridobitev> Kampanje> Vse oglaševalske akcije:

Tu boste videli različne stolpce na podlagi ciljev, ki ste jih zastavili v storitvi Google Analytics. Običajno je treba iskati odstotek stopnje konverzije. To vam v bistvu daje skoraj vse, kar potrebujete za oceno določene oglaševalske akcije in od kod promet prihaja. 

3.4. Analizirajte podatke, ki jih omogočajo UTM parametri

Zadnji korak je morda najpomembnejši: analiza vaših podatkov. Ko pridobite svoje podatke, jih primerno analizirajte. 

Preberite tudi: Kako povečati uspeh spletne trgovine z Google Analytics?

S UTM parametri lahko merite donosnost naložbe svojih objav v družbenih medijih. Sedaj imate natančne podatke, ki prikazujejo, katere družbene strategije so stroškovno najučinkovitejše. Uporaba UTM parametrov na dveh različnih objavah v družabnih omrežjih zagotavlja učinkovit način za primerjavo njihove učinkovitosti. 

Podatki vam lahko dajo tudi jasno sliko, katere objave v družbenih medijih vodijo promet na vaše spletno mesto. Poleg tega jih lahko uporabite za izračun stroškov za pridobitev potencialnega kupca. Sledite oglasom in oglaševalskim akcijam, ki jih uporabniki kliknejo, in skupnemu številu, ki se konča s konverzijo.

Če pri analiziranju vaših virov obiska potrebujete pomoč, smo vam kot vedno na voljo na info@spletnik.si.

Uspešno,
Spletnik

Članek je bil prvič objavljen 30. marca 2012, nazadnje posodobljen 9. septembra 2020.

Copyright © 2020 Spletnik . Vse pravice pridržane