Kaj je URL naslov in kako ga pravilno uporabiti pri izdelavi spletne strani

kaj-je-url-naslov

Čeprav je bilo že veliko povedanega o optimizaciji spletnih strani, morda še nismo podrobno omenili ene izmed glavnih stvari, ki jo je potrebno upoštevati, da bo vaša spletna stran dobro uvrščena v brskalnikih. Poleg tega, da morate biti pozorni na besedila na vaši spletni strani, na obliko in velikost slik ter na postavitev in smotrno obliko vaše spletne strani, ne smete pozabiti, kaj vas iz seznama v brskalniku sploh pripelje na vašo spletno stran. To je naslov spletnega mesta oz. URL strani (enolični krajevnik vira – Uniform Resource Locators).
V naslovno vrstico vsakega brskalnika lahko napišemo naslov, ki pa se med sabo zelo razlikujejo. Vendar kljub tej raznolikosti, jih lahko uvrstimo  v dve skupini – dinamične in statične URL-je. Pri dinamičnih naslovih glavni domeni sledijo sestavljene skupine sekcij in kategorij na spletnem mestu (http://www.soraya.si/index2.php?option=com_content&task=edit&hidemenu=1&id=20&Itemid=39), pri statičnih pa je razvidna drevesna struktura map, podmap in datotek na strežniku (http://www.spletnik.si/spletnik/index.html) .

Seveda se pojavlja večno vprašanje, kakšna vrsta URL-ja je bolj primerna. Pri generiranju le-tega seveda vodilno vlogo nosi programska oprema, s katero smo spletno stran izdelali. Za brskalnike je primernejši statični URL, kajti brskalniški algoritmi bodo ključno besedo, ki je bila vpisana, iskali tudi v naslovu strani. Zato je priporočljivo, da so vaše podstrani na spletnem mestu tudi pravilno in smotrno poimenovane. To ponavadi tudi ni pretežek zalogaj, kajti podstrani, kjer imamo predstavljena poletna oblačila, verjetno ne bomo poimenovali stran_2.html, pač pa poletna_kolekcija.html.

Težave se ponavadi pojavijo, ko v URL naslovu nastopijo šumniki. Naš urejevalnik spletnih strani, vam omogoča izredno enostavno dodajanje novih strani, kjer preprosto vpišemo naslov podstrani in nam program sam generira URL. Vendar pa bo pri naslovu strani “plastični kozarčki” URL strani plasti_ni_kozar_ki.html, česar si, če si želite dobre uvrstitve v brskalniku, preprosto ne smete privoščiti.

Vedno, ko naredite novo podstran, obvezno preverite ali morda ne manjkajo šumniki. Če se vam to pripeti, ročno popravite URL naslov. Za vas smo v ta namen pripravili slikovit vodič za spremembo URL-ja (http://spletnik.si/tutoriali/lastnosti_strani.html#posebne_lastnosti).

Upam, da ste v tem kratkem sestavku dobili občutek kako pomembni so URL-ji spletnega mesta in da boste od zdaj naprej na njih bolj pozorni.

Ustrezni URL naslovi so samo ena izmed stvari, ki jih urejamo, ko optimiziramo spletno stran ali trgovino. Cilj optimizacije je, da vaše podjetje izpostavimo na prvih mestih v iskalnikih. To so mesta, ki jih vaši potencialni kupci obiskujejo. Preberite si več o tem kaj je optimizacija spletnih strani in kako jo izvajamo ali pa si preberite študijo primera, ki smo jo spisali na primeru podjetja IL Ambienti, za katerega smo z optimizacijo spletne strani kar 21 ključnim beseda izboljšali pozicije v iskalnikih in izboljšali vidnost za 30%.

Gremo na prva mesta! ?

Tilen

Deli s prijateljiShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Email this to someone