Posodobljeno 03. 01. 2023
Kazalo
Kaj je celostna grafična podoba (CGP) in zakaj je pomembna?
Celostna grafična podoba podjetja (CGP) je vizualna podoba podjetja in zato prvi kontakt s svetom. So vsi vizualni in zvočni elementi, ki dajejo podjetju večjo prepoznavnost, lastno identiteto in ugled. Je tista lastnost blagovne znamke, po kateri se podjetje na prvi pogled loči od konkurence. Pomembna je z vidika identitete in prepoznavnosti na trgu, po drugi strani pa s svojo podobo predstavlja vrednote podjetja in blagovne znamke. Zaradi tega je celostna grafična podoba pomemben dejavnik komunikacije s publiko. Zaradi dosledne celostne podobe podjetje deluje profesionalno, ugledno in zaupanja vredno.
Elementi celostne grafične podobe so:
- logotip in ostali grafični elementi,
- barvna shema podjetja,
- tipografija, spletna stran,
- slogan podjetja,
- vizitka, dokumenti, plakati, letaki, zloženke in ostale tiskovine,
- žig,
- e-mail podpis ipd.
Ogledali si bomo, kako celostno grafično podobo uporabiti na spletu. Članek je torej primeren za tiste, ki imajo CGP že oblikovan in v uporabi. V prispevku pa si preberite, kako ga lahko še bolje izkoristite.
Celostna grafična podoba (CGP) podjetja kot element blagovne znamke
Vaša blagovna znamka je način, kako zunanji svet dojema vaše podjetje. Za začetek si oglejmo nekaj pojmov.
Znamčenje je postopek oblikovanja edinstvene blagovne znamke, ki se razlikuje od drugih blagovnih znamk.
Identiteta blagovne znamke je nabor kreativnih elementov, ki se vključijo v postopek znamčenja, Zajema vse oprijemljive elemente – od logotipov, pisav, barv, oblik in posnetkov do oglaševalskega sloga, glasu in sporočanja. Čeprav je identiteta večinoma vizualna, bi te vizualne komponente morale dopolnjevati osnovno sporočilo in prepričanja vašega podjetja. Ti javnosti sporočajo vaše sporočilo, vrednote in namen. Identiteta je tista, zaradi katere je vaša znamka prepoznavna in privlačna.
Digitalna blagovna znamka je način, kako svojo blagovno znamko gradite na spletu tudi preko celostne grafične podobe. Digitalna blagovna znamka je sestavljena iz kombinacije digitalnega trženja (Google oglaševanje, Facebook oglaševanje ipd.) in spletne blagovne znamke za razvoj le-te na spletu. Medtem ko se digitalna blagovna znamka osredotoča na zagotavljanje vrednosti in navdihuje zvestobo ter prepoznavnost, je digitalno trženje predvsem iskanje novih strank in ustvarjanje prodaje.
Prepoznavnost blagovne znamke je neposredno povezana s tem, kako pogosto je vaše občinstvo izpostavljeno vizualnim in besednim elementom. Čeprav bi o natančni efektivni pogostosti izpostavljenosti blagovne znamke lahko razpravljali, se večina prodajalcev strinja, da boljše rezultate prinaša več izpostavljenosti. Glede na to, da se prvih 24 ur po ogledu oglasa na blagovno znamko spomni le še 50 % uporabnikov, ki so videli oglas, se prepričajte, da se elementi vaše identitete ponavljajo v vseh delih vaših marketinških kampanj.
Celostna grafična podoba (CGP) in njena vloga v digitalnem marketingu
Zakaj bi se trudili, da bi svojo identiteto blagovne znamke vključili v svoje digitalne marketinške kampanje? Za začetek zato, ker prepoznavnost gradi zaupanje. 60 % potrošnikov trdi, da je bolj verjetno, da bodo kupili nove izdelke blagovnih znamk, ki jih že poznajo. Kako pa si ustvarite prepoznavnost? Grafični elementi, ki predstavljajo vašo blagovno znamko, naj se čim pogosteje pojavljajo v različnih spletnih objavah, promocijskih tiskovinah, pravšnje mesto zanje predstavljajo tudi letaki, plakati in podobni promocijski material. Eden najvidnejših grafičnih elementov pa je gotovo logotip, brez katerega podjetja ne morejo.
Več elementov vključite v svoje tržne načrte, večja je verjetnost, da se vas bodo stranke spomnile in od vas odkupile.
5 ključnih korakov, s katerimi boste lažje ohranili in okrepili svoj CGP
Oblikovanje grafične podobe podjetja je dokaj enostavno. Ohranjanje njegove identitete v digitalnem trženju pa je bistvenega pomena. Predstavitev vašega podjetja mora biti enotna, kar omogoča celostna grafična podoba.
1. Ustvarite smernice za oblikovanje
Smernice za oblikovanje običajno sestavlja logotip in njegovo ponavljanje, barve, tipografija in kakršnih koli slike ali ikonografija. Ti elementi so odlični za začetek ustvarjanja smernic in vam lahko pomagajo ohraniti identiteto blagovne znamke, ko zaključujete projekte digitalnega trženja. Pri oglaševalskih kampanjah na spletu (Google Ads, Facebook Ads) moramo biti izvirni in kreativni, a ostajati znotraj smernic CGP.
2. Razvijte smernice za glas in ton
Identiteta blagovne znamke je veliko več kot le zbirka vizualnih grafičnih elementov. CGP pomembno oblikujeta tudi glas in ton. Na enak način sledi oblikovanje smernic slušnih elementov. Te smernice vam bodo pomagale pri določanju naslovov, tonalnem pristopu, ki ga mora upoštevati vaša vsebina, načinu pisanja različnih vrst izrazov in drugih pravilih. Poleg slovničnih in tehničnih vidikov boste javnosti predstavili tudi vaš glas. Ta element bo pomembno prispeval k oblikovanju podobe podjetja, saj vas bodo ljudje tudi slišali in ne le videli.
3. Ustvarite predloge za elektronsko pošto
Da bi ohranili identiteto blagovne znamke v e-pošti, je dobro ustvariti vsaj osnovni nabor enotnih e-poštnih predlog, ki bodo ohranile skladnost vašega načrta za različne vrste sporočil. Vaša spletna stran predstavlja spletni kontakt do vašega podjetja. Naj bo tudi grafična podoba e-sporočil temu primerna in naj odseva delovanje podjetja.
4. V digitalnih tržnih kanalih je pomembno dosledno oblikovanje
Ugled podjetja, njegovih storitev in izdelkov, se hitro pokaže tudi na spletu. Ko postane vaše podjetje bolj prepoznavno, bo občinstvo pričakovalo, da bo vaše objave ali oglase videlo na za vas značilen način (od logotipa do ostalih elementov celostne grafične podobe). Če upoštevate oblikovalske smernice to ne bi smelo biti tako težko – vsi vaši modeli bi morali biti dokaj podobni. To lahko pomeni uporabo iste slike glave na pasicah na družabnih omrežjih in na vaši spletni strani ali uporabo enakega nabora barv v e-poštnih sporočilih.
5. Združite prizadevanja v različnih kanalih digitalnega trženja
Celostna grafična podoba je nujna tudi na različnih kanalih digitalnega marketinga. Odličen primer tega je povezovanje družabnih medijev in e-pošte. Čeprav gre za drastično različne platforme, obstaja veliko načinov, kako lahko izboljšate ali dopolnite eno z drugim. Vzemimo na primer način sledenja in prijave. Če vaša e-poštna sporočila nagovarjajo k sledenju na socialnih omrežjih in vaša socialna omrežja nagovarjajo, da se prijavite na e-pošto, boste morda podvojili svoja prizadevanja in ustvarili bolj enotno izkušnjo.
Vključitev CGP v vaše tržne cilje
Celostna grafična podoba podjetja je pomemben element vašega posla, na katerega morate pomisliti že zgodaj pri razvoju poslovne ideje. Prvi korak k realizaciji smernic je lahko že poslovna spletna stran ali spletna trgovina. Celostna grafična podoba je nato uporabna tudi v digitalnih marketinških kampanjah.
Večina ciljev marketinške kampanje se meri v številkah – od prihodkov do naročnikov, udeležencev in ogledov strani. Konkretne meritve za merjenje uspešnosti kampanj so pomemben del informacij, kaj v vašem trženju deluje in kaj ne. Vendar o uspehu ne morete soditi samo po številkah.
Kampanja, ki izpolnjuje cilje glede prihodkov ali obiska, je lahko kratkoročni uspeh, toda gradnja podjetja je dolgoročen postopek. Če želite dolgoročno uspeti, se morate nenehno zavzemati za gradnjo svojega ugleda v vsaki kampanji.
Tudi če vplivi celostne grafične podobe kratkoročno niso tako oprijemljivi, se bodo cilji marketinga sčasoma obrestovali z rezultati pri prepoznavnosti in zvestobi kot konverzije kupcev v vseživljenjske stranke. Tako močno vlogo namreč igra celostna grafična podoba. Grafična podoba je torej tisti element, ki se ga ne da meriti, vendar ima še kako veliko težo.
Bolj ko lahko prilagodite svoje sporočilo občinstvu, bolje lahko vaša kampanja podpira identiteto vašega posla in gradi zvestobo blagovni znamki. Tako si jo bodo ljudje prej zapomnili in jo vzeli za svojo.
Če pri uporabi svoje celostne grafične podobe na spletu potrebujete dodatne, personalizirane usmeritve, smo vam seveda na voljo na info@spletnik.si.
Uspešno,
Spletnik