Posodobljeno 11. 04. 2024
Si predstavljate, da bi živeli življenje brez cilja? Tudi jaz ne! In prav tako je z vašo spletno trgovino, postavili ste jo z namenom in ciljem. Namen je prodaja preko spleta, cilja pa večja prepoznavnost, kajne?
Danes bomo pogledali v notranjost super orodja, ki se imenuje Google Analytics. Predstavila vam bom možnost merjenja in spremljanja ciljev, ki jih v vaši spletni trgovini želite doseči.
Pa da začnemo na začetku, poglejmo, čemu lahko cilj sploh rečemo v tem primeru:
– Ko nekdo na spletni strani opravi nakup- Ko obiskovalec izpolni kontaktni obrazec ali odda povpraševanje- Ko obiskovalec prenese vaš brezplačni priročnik za »varno nakupovanje« ali ostalo gradivo, ki ga brezplačno ponujate v vaši spletni trgovini
Kaj dejansko pomeni sledenje Google Analytics ciljem?
Gre za preprost način, kako v spletni trgovini merite konverzije, cilje, ki jih želite spremljati. Statistika vam pokaže tiste konverzije, ki ste jih nastavili kot cilj in vam hkrati sporoča, kakšno število konverzij se je zgodilo v enem dnevu, tednu, mesecu … in vsi te podatki so koristna informacija za vse tiste, ki želite na spletu uspeti.
Zakaj je sledenje Google Analytics ciljem tako pomembno?
Predpostavimo, da imate spletno trgovino. Če ima vaša spletna trgovina veliko obiska in je vaša konverzija nekje med 2 in 5% lahko rečemo, da je vaš nastop odličen. Če pa se vaša konverzija giblje okoli 0.001% je več kot očitno, da nekaj delate narobe. Lahko je to predolga pot do cilja, nepregledna spletna trgovina, premalo informacij … razlogov je veliko. In če želite izmeriti svoj uspeh, merite cilje, konverzije. Statistika vam pokaže, koliko obiskovalcev ima vaša spletna stran, koliko ljudi obišče podstran, kjer se opravi nakup, koliko ljudi to stran zapusti … in ogromno drugih informacij, ki vam bodo pomagale razumeti, kaj je v vaši spletni trgovini dogaja z obiskovalci, kako se vedejo in kje vašo spletno trgovino zapustijo. Na podlagi teh informacij boste lahko spletno trgovino preoblikovali v prodajno mašino. Mimogrede, že imate priročnik Kako do spletne strani/trgovine, ki prodaja?
Kako deluje?
Najprej morate ustvariti svoj Google Analytics račun. Za uporabo le tega lahko uporabite svoj gmail račun. V Google Analytics računu pojdite na »Goal sekcijo«. Goal v angleškem jeziku pomeni cilj. In za enkrat Google Analytics še ni preveden v slovenski jezik. V tej sekciji nastavite cilj, ki ga želite spremljati. Stran zgleda takole:
Za cilj lahko nastavite karkoli želite, lahko je to:
– Opravljen nakup
– Prenos priročnika
– Oddaja povpraševanja
– Izpolnjen kontaktni obrazec
– Prijava na e-novice
– Prijava na seminar … odvisno od tega, kaj želite izmeriti. Vsakič, ko bo nekdo obiskal to stran, se bo vam v statistiki zabeležila konverzija.
Cilj nastavite tako, da kopirate URL naslov vaše podstrani, kjer se nahaja zahvalna stran, iz katere so bili obiskovalci preusmerjeni. Vsak cilj poimenujte tako, da boste iz pregleda statistike takoj vedeli, kateri cilj vam prinaša največ konverzij, pa še izgubili ga ne boste 🙂 Tako boste imeli ves čas sistemski pregled na tem, kaj se z vašimi nastavljenimi cilji dogaja.
Pa še zelo pomembna stvar. Pred začetkom urejanje ciljev morate v svojo spletno trgovino namestiti Google Analytics kodo, ki vam jo generira sistem. Ustvarite jo v »shared element« ali nogo vašo spletne trgovine. Koda mora biti vstavljena na vsaki vaši podstrani, vključno z zahvalnimi strani. Zato jo največkrat vstavimo v nogo spletne trgovine, ki je prisotna na vseh podstraneh.
In kašen vpliv ima spremljanje ciljev na vašo spletno trgovino? S spremljanjem ciljev v vaši spletni trgovini boste najhitreje dobili odgovore za izboljšanje uporabniške izkušnje v vaši spletni trgovini. Veliko lahko testirate, preizkušate nove možnosti, ideje in ves čas spremljate, kaj se z novimi idejami dogaja. Tako boste slej ko prej prišli do uspeha. In poti, ki vodi do uspeha. In vaš cilj bo dosežen. No, pa namen tudi. Glede na to, da je Google Analytics brezplačno orodje, si račun ustvarite čim prej. Že včeraj je bilo prepozno.
Če pa si želite, da vam pomagamo mi, nas le pokličite, saj smo strokovnjaki na tem področju. Hm, je mogoče vaša spletna trgovina potrebna prenove, da bi sploh lahko dosegala cilje? Tudi za to smo tu. Za vas.
Srečno!
Andreja Ogrinc