Kaj je dobra cena na klik (CPC) in kako jo izboljšati?

Apr 28, 2021
Apr 28, 2021

Oglaševanje s PPC (pay per click) je metoda spletnega trženja, pri kateri lahko oglase postavite na strateška mesta v spletu in plačate le, če na ta oglas klikne obiskovalec. To je način, da kupite obiske spletnega mesta, namesto da jih organsko pritegnete. Ko je kampanja aktivna, je pomembno, da izmerite učinkovitost in ustreznost svojih oglasov – tu pride na vrsto CPC ali cena na klik. CPC meri skupno ceno na klik vaših oglasov PPC oziroma oglaševanje na klik.

In ker bo tudi v prihodnosti velika večina vseh digitalnih marketinških budgetov namenjenih prikaznim oglasom in iskalnemu oglaševanju, pa je razumevanje ustreznih meritev za izvajanje učinkovitih spletnih oglaševalskih kampanj kritičnega pomena.

cpc

Kaj točno je cena na klik?

Cena na klik (oziroma CPC) predstavlja strošek za oglaševalca vsakokrat, ko nekdo klikne na njegov oglas. Večina spletnih oglaševalskih platform zahteva ciljno ceno na klik preden nove kampanje sploh lahko pričnejo z delovanjem. To seveda vodi v vprašanje; “Kaj sploh je dobra cena na klik?”

Kratek in jedrnat odgovor je, da je odvisno od večih dejavnikov

Cena na klik je lahko zaradi različnih dejavnikov zelo spremenljiva. Med dejavnike vključujemo platformo na kateri oglašujete, način oglaševanja, ki ga uporabljate, občinstvo, na katerega ciljate, produkt ali storitev, ki jo oglašujete in vašo strategijo ponudb.

Bolj podroben odgovor na vprašanje, ki ga tukaj obravnavamo, je doseganje tiste cene na klik, ki doseže vašo željeno donosnost naložbe (oziroma ROI).

Zakaj je CPC pomemben pri oglaševanju?

V oglaševanju je CPC ključnega pomena, ker vam pomaga:

  • Razumeti, koliko porabite za klike svojih oglasov
  • Primerjati, kako uspešne so vaše oglaševalske kampanje v primerjavi s konkurenti
  • Prepoznati, kateri oglasi, skupine oglasov ali oglaševalske akcije zagotavljajo najboljšo donosnost naložbe

Vaš CPC lahko v bistvu služi kot termometer za merjenje uspešnosti vaših oglasov in vaše oglasne strategije. Če imate napihnjen CPC, pomeni, da imate verjetno prostor za izboljšave, na primer z izboljšanjem ocene kakovosti ali prilagoditvijo ciljanja oglasov.

CPC oglaševanje

Kako izračunati povprečno (CPC) ceno na klik?

V oglaševanju je koristno vedeti vaš povprečni CPC, saj lahko ta znesek izračunate za določeno skupino oglasov ali oglaševalsko akcijo, da dobite vpogled v uspešnost vaše strategije.

Formula za izračun povprečnega CPC je:

Skupni CPC / skupno število klikov = povprečna CPC cena (cena na klik)

Na spletu lahko najdete veliko brezplačnih kalkulatorjev za izračun CPC/cene na klik.

Kolikšna je povprečna Google Ads cena na klik?

Povprečna cena na Google Ads (Google AdWords), znaša od 1 do 2 USD (dolarjev). Če oglašujete v Google prikaznem omrežju, je povprečni CPC nižji od 1 USD. Medtem ko je povprečni CPC za Googlovo iskalno omrežje od 1 do 2 USD.

Določanje vašega ciljnega ROI

Vaša idealna cena na klik bo določena glede na vaš ciljni ROI oziroma donosnost naložbe. Za večino poslov je sprejemljiv 5:1 prihodek na oglas. To pomeni, da pridobite 5 EUR za vsak 1 EUR zapravljen pri oglaševanju. Še en način izražanja tega razmerja je 20% strošek na akcijo, oziroma CPA.

ROI

Kako vaša prodajna cena vpliva na ceno na klik?

Pri oglaševanju na iskalnikih je izdelek ali storitev, ki se oglašuje, tisto kar najbolj prispeva k sami ceni za klik.

Večina spletnih oglaševalskih platform (tudi nov vmesnik Google Ads) temelji na principu dražb. Oglaševalci določijo, koliko so pripravljeni plačati za vsak klik in tisti, ki so pripravljeni plačati več, imajo svoje oglase postavljene višje na strani med Google rezultati ali pa je večja verjetnost, da bo prikazan ravno njihov oglas.

Dražji kot je vaš izdelek ali storitev, več bodo vaši tekmeci pripravljeni plačati za klik

Poglejmo si primer; če prodate izdelek v vrednosti 20,000 € in vaša spletna stran ter prodajna ekipa lahko spremeni enega izmed vseh 200 klikov na oglas v nakup (0.5 % stopnja konverzije), bi morali biti vi pripravljeni plačati 20 € za klik na vašem oglasu.

Posledično to pomeni, da plačate 4,000 € za stroške oglasa in pridobite 20,000 € pri prodaji izdelka oziroma storitve (tukaj je ta 0.5 % stopnja konverzije).

Pri podjetjih, ki prodajajo izdelke nižjega cenovnega razreda, je matematika sledeča: če se vaš izdelek prodaja za 200 € in vi pretvorite enega izmed petdesetih klikov na oglas v prodajo, morate ciljati na 0.80 € cene za klik. Petdeset klikov po 0.80 € torej predstavlja eno prodajo vredno 200 €, torej vaša naložba v vrednosti 40 € doseže razmerje 5:1.

Za pomoč pri računanju vaše ciljne cene na klik uporabite spodnjo formulo:

Ciljna cena na klik (CPC)= (prihodek na prodajo X stopnja konverzije na vaši spletni strani) x 20 %

Spodnji grafikon prikazuje več scenarijev za določitev vaše ciljne cene-na-klik, z ozirom na prihodek od prodaje in stopnje konverzije vaše spletne strani.

ciljna cena za klik

Ciljna cena na klik pri pridobivanju potencialnih B2B kupcev

Večina spletnih strani, zlasti B2B strani, ne prodaja neposredno na spletu. Obiskovalcem predložijo obrazec, vlogo ali telefonsko številko, ki jih nato posredujejo prodajni ekipi.

Če želite izračunati svojo ciljno ceno-za-klik v tem primeru, morate upoštevati svojo interno stopnjo konverzije pri zgornji formuli (ali koliko povpraševanj iz spletne strani vaša prodajna ekipa pretvori v nove stranke).

Ciljna cena-za-klik = (prihodek na prodajo X stopnja pridobivanja potencialnih kupcev X interna stopnja konverzije) x 20 %

Spodnja tabela domneva 40 % uspešnost prodaje. Drugače povedano, vaša prodajna ekipa je zmožna spremeniti štiri od desetih povpraševanj na vaši spletni strani v nov posel za vaše podjetje.

Dodaten vir: 5 mitov o digitalnem marketingu

Vrednost življenjske dobe stranke zviša vaš ciljni CPC in CPA

Vrednost življenjske dobe stranke upošteva celotno vrednost stranke skozi celotno sodelovanje z vašim podjetjem. 

Za izračun te vrednosti morate upoštevati koliko novega posla vam bo stranka prinesla in kolikokrat se bo ta posel ponovil (glede na povprečno vrednost vaše stranke). To zviša njihovo vrednost za mnogo več kot samo za prvi nakup in posledično zviša tudi vrednost, ki ste jo vi pripravljeni plačati, da jih pridobite.

Visoka vrednost življenjske dobe kupca lahko opraviči visok strošek na pridobljeno stranko oz. CPA na njihov prvi nakup. Nekatera podjetja so se tudi pripravljena pobotati ali celo prodati z izgubo pri prvi transakciji. V mislih imejte celoten življenjski cikel vaše stranke, ne samo njen prvi nakup. Na ta način si boste lahko naredili veliko bolj natančen izračun. 

3 načini za znižanje CPC

Če želite v svoji kampanji videti najboljše rezultate, morate ohranjati nizek CPC, da omogočite več klikov na vaš denarni vložek. Nizka cena na klik vam bo omogočila večjo donosnost oglaševalske kampanje.

Tu so trije načini, s pomočjo katerih lahko znižate stroške cene na klik.

1. Izboljšajte svoje občinstvo

Vaše občinstvo je velik dejavnik, ki vpliva na vaš CPC. Navsezadnje poskušate ciljati ljudi, ki jih zanimajo vaši izdelki ali storitve, in jih spodbuditi, da kliknejo vaš oglas. Če želite znižati CPC, izboljšajte ali bolje definirajte ciljno skupino.

Občinstva vam ni treba omejiti na določeno skupino in ciljati samo na to skupino. Vaše podjetje ima lahko več vrst strank, ki so združene. Na primer vzemite otroške izdelke. Morda imate skupino staršev, ki jim tržite, vendar niso edini, ki kupujejo otroške izdelke. Tu bi imeli ločeno skupino tete in strica ali starih staršev, ki prav tako kupujejo otroške izdelke. Z natančnejšim občinstvom boste potencialne stranke ciljali z ustreznejšo vsebino. Pomagal bo povečati interakcijo z vašimi oglasi, kar bo znižalo CPC.

Ciljno občinstvo

2. Ustvarite ustrezne oglase

Morda se zdi očitno, toda ustvarjanje ustreznih oglasov je ena najpomembnejših stvari, ki jih lahko naredite za izboljšanje CPC. Ustreznost oglasov vpliva tako na PPC (pay per click) kot na oglase v družbenih medijih. Pri PPC ustreznost oglasov spada pod oceno kakovosti. To je eden od dejavnikov, ki vplivajo na oceno kakovosti vašega oglasa. Google pregleda vaš izbor ključnih besed in vaš oglas, da ugotovi, ali se vaš oglas ujema s temi ključnimi besedami.

Ko imate visoko oceno kakovosti, dobite višjo umestitev oglasa in dosežete bolj dragocene potencialne stranke. Kar zadeva oglase na družbenih omrežjih, je ustreznost oglasov neposreden dejavnik vašega CPC. Bolj ko vaš oglas ustreza vašemu občinstvu, nižji so stroški. Ustvarjanje ustrezne vsebine oglasov vam bo pomagalo ohranjati nizko ceno na klik. Prav tako vam bo pomagal doseči boljše rezultate za vašo akcijo, saj boste ciljno publiko dosegli z vsebino, ki jo zanima.

3. Uporabite podroben poziv k dejanju (CTA)

Vaš poziv k dejanju je eden najpomembnejših delov vašega oglasa. Občinstvu pove, kako naprej.

CTA so pomembni za usmerjanje občinstva v pravo smer. Številnim potencialnim strankam bo všeč, kar vidijo v vašem oglasu, in želijo narediti naslednji korak. Brez CTA vaše občinstvo ne bo vedelo, kako narediti naslednji korak. Če izberete pravi CTA, boste spodbudili sodelovanje s svojim oglasom. Ne samo, da vam bo pomagal pridobiti več potencialnih strank in konverzij, ampak bo znižal tudi CPC zaradi visoke stopnje angažiranosti.

Zaključek

Z metriko, kot je cena na klik, se boste srečali vsakič, ko boste raziskovali ključne besede ali prilagajali svojo ponudbo. CPC je ena prvih metrik, brez katere ne gre izpeljati uspešnega PPC (pay per click).

Je pa res, da gre le za majhen košček zelo velike, zapletene oglaševalske pogače.

Če na hitro povzamemo; dobro ceno-za-klik določi vaš ciljni ROI. Za večino podjetij je sprejemljiv 20 % strošek na akcijo ali 5:1 razmerje prihodka na oglas. Od tu dalje pa lahko uporabite zgornje formule, da določite ciljno ceno-za-klik vaših oglaševalskih kampanj. 

V kolikor potrebujete dodatne informacije na to temo, nam kot vedno lahko pišete na blog@spletnik.si.

Uspešno,
Spletnik

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.