Posodobljeno 12. 09. 2022
Vsi se strinjamo, da je vlaganje v trženje pomembno. Na kakšen način vlagamo vanj, je pa drugo vprašanje. Poznamo tri načine, in sicer:
- svoje lastne marketinške kampanje in strategijo trženja vodite sami,
- imate zaposlen marketinški oddelek ali
- najemate agencijo za digitalni marketing.
Planiranje in izvedba strateškega načrta trženja sta dolgotrajna in zamudna. Za posameznika, ki ima majhno podjetje, pogosto to predstavlja velik zalogaj. Ko vaše podjetje raste, je bolj smiselno najeti strokovnjaka ali digitalno agencijo, ki vam bo pomagala pri trženju, in nanjo prenesti celotno trženje vašega podjetja ali le del nalog. Velika podjetja pa imajo po navadi kar v sklopu korporacije že delujoč oddelek za marketing.
Ko boste torej prišli do točke, da boste pri marketingu potrebovali strokovno pomoč, lahko uporabite dva pristopa: zasnujte interni marketinški oddelek ali se povežite z digitalno marketinško agencijo.
Kako se torej odločiti, katera možnost je za vas najbolj primerna?
V članku vam bomo predstavili, katere so prednosti in slabosti obeh možnosti in jih cenovno opredelili.
Kazalo
1. Razčlenitev stroškov
Prvo si bomo pogledali stroškovni vidik za obe možnosti, ter naredili kratko primerjavo.
1.1 Stroški za zaposlitev marketinškega oddelka
Povprečna bruto mesečna plača v Sloveniji za vodjo marketinga je 2.261,00 €. Njegova naloga je koordinacija marketinškega oddelka in vodenje oglaševalskih kampanj, izdaje publikacij, TV oglase ipd. Vodja marketinga pa ob sebi potrebuje še usposobljeno ekipo, kar strošek za poslovanja hitro poveča. To ekipo ponavadi sestavljajo:
- Pisec reklamnih besedil (1.731,00 €),
- specialist za podporo strankam (1.629,00 €),
- grafični oblikovalec (1.422,00 €),
- tržni analitik (1.850,00 €),
- specialist za digitalni marketing (1.653,00 €),
- in skrbnik ključnih strank (2.403,00 €).
Vir podatkov: placa.si
1.2 Stroški najema agencije za marketing:
Cena storitev se od ene do druge digitalne marketinške agencije lahko močno razlikuje. To je odvisno tudi od obsega dela, ki ga bo za vas opravila digitalna agencija. Del nalog trženja lahko opravite v podjetju, del pa jih prepustite agenciji za digitalni marketing. Vse je lahko stvar dogovora.
Digitalna agencija prinaša strokovno znanje in izkušnje v vaše poslovanje z zunanje perspektive, kar vam lahko pomaga prinesti nove, inovativne ideje v vaše podjetje. Posledično za svoje storitve zaračunajo premijo. Večina marketinških agencij bo zaračunala od 40 do 100 evrov na uro.
2. Kako veste, da je čas za sodelovanje z marketinško agencijo?
2.1 Kdaj zaposliti marketinški oddelek?
Marketinški oddelek je odlična odločitev, če si ga seveda lahko privoščite. Če imate vodjo marketinga na krovu, boste lahko stopili stran od trženja kot celote, in se posvetili drugim vsebinam. Vendar pa bo večina vodji marketinga pričakovala ob sebi ekipo tržnikov, ki bo pomagala pri oblikovanju in izvajanju predlaganih marketinških strategij.
Oblikovanje marketinškega oddelka je smiselno za velika podjetja, korporacije. Ta zahtevajo ogromno angažmaja in pozornosti. Interni marketinški oddelek lahko še vedno kombinirajo z spletno agencijo, čisto z vidika tehnične izvedbe oglaševanja (Google Ads, Facebook Ads), optimizacije spletne strani in/ali vzdrževanja spletne strani oz. trgovine. Idejne zasnove in materiali v tem primeru še vedno izhajajo iz vašega internega marketinškega oddelka.
2.2 Kdaj najeti agencijo za digitalni marketing?
Marketinške agencije so idealna možnost za tiste, ki trženje svojih storitev in produktov, pa tudi blagovne znamke raje prepustijo strokovnjakom, ali pa nimajo želje/sredstev za zaposlovanje in snovanje marketinškega oddelka.
Marketinške agencije običajno delujejo v dveh oblikah:
- Agencije za trženje s popolno ponudbo
- Specializirane agencije (delna ponudba)
Agencija za marketing s polno ponudbo storitev opravlja podobno vlogo, kot če bi imeli zaposlen marketinški oddelek. Prevzela bo velik del vaše strategije digitalnega trženja, kot so oglaševanje na Googlu, optimizacija iskalnikov in družbeni mediji.
Specializirana digitalna agencija vam lahko ponudi 1–2 storitvi, s katerimi imajo veliko izkušenj. Specializirane agencije bodo pogosto zagotavljale bolj kakovostne storitve kot agencije s kompletno ponudbo storitev, vendar se bodo osredotočile le na en vidik vaših tržnih prizadevanj. Specializirane agencije imajo pogosto strokovnjake, ki se osredotočajo na posamezno fazo procesa (npr. pisanje vsebine, urejanje vsebine, optimizacija vsebine ali promocija vsebine).
Marketinške agencije niso pravi partner za vse. So namreč strateški poslovni partner, ki vam pomaga, da s spletnim razvojem in vsebinskim trženjem dosežete več spletnih prihodkov.
3. Prednosti digitalne marketinške agencije
Ena ključnih prednosti, ki jo boste našli pri najemanju agencije za digitalni marketing je široka paleta izkušenj, ki jih lahko digitalna marketinška ekipa prinese k mizi. Našli boste strokovnjake za vsa področja digitalnega trženja od SEO, piscev vsebin do optimizacije nakupnih poti. Če lahko sodelujete z ekipo z dobrim strokovnim znanjem, ne boste dobili samo kreativnih strategij, temveč edinstveno rešitev za vsako težavo. Z lastnim zaposlenim ste omejeni samo na njihovo strokovno znanje in ideje. Čeprav lahko dosegajo dobre rezultate, lahko svoje ideje hitro izčrpajo.
Druga ključna prednost agencije za digitalni marketing je ta, da ko vidite dobre rezultate njihovih storitev, se lahko odločite za višji proračun za trženje oz. dodatne storitve pri agenciji. Z agencijo lahko spreminjate proračun in storitve, odvisno od tega, kaj želite. Medtem ko pri stalno zaposlenem človeku te svobode ni.
Zavedamo se, da je s spremljanjem najnovejših novic in trendov v vaši industriji veliko dela – in to ni nič drugače, ko gre za digitalni marketing. Digitalna agencija sledi vsem trendom digitalnega marketinga, zato tega ni treba početi vam, da ste lahko konkurenčni.
4. Kdaj najeti digitalno agencijo – zaključki za in proti
Kdaj sodelovati z oglaševalsko agencijo:
- Če je vaš namen, da vaš posel pospešeno raste,
- če ste pripravljeni investirati na dolgi rok,
- če imate vaše redne trženjske kanale že ustaljene, nimate pa časa ali znanja vpeljati še dodatne kanale ter
- če iščete strateškega partnerja, ki bo nadziral vaše najpomembnejše vidike marketinga.
Kdaj ne bi smeli sodelovati z oglaševalsko agencijo:
- Če vaš letni promet znaša manj kot 100.000 €.
- Če imate prosti čas za učenje in se raje sami ukvarjate z marketingom.
- Če ste zadovoljni s svojo trenutno rastjo.
- Če potrebujete rezultate takoj in zdaj. Vsebinsko trženje je dolgoročna naložba, ki potrebuje čas, da se prikaže njena donosnost.
Vaš letni promet znaša med 100.000 € in 5.000.000 €? Potem je za potrebe vašega podjetja vsekakor cenejša in bolj praktična izbira najem digitalne marketinške agencije, kot pa uvajanje marketinškega oddelka. Pri oglaševalski agenciji dobite ekipo strokovnjakov, ki je že usposobljena. Ti vam znajo tako svetovati, načrtovati in načrte tudi izvajati (vsak strokovnjak na svojem področju), za vas pa to pomeni minimalen vložek časa in ukvarjanja z marketingom.
Katero koli pot ste – ali pa še boste ubrali, smo vam v Spletniku za nasvet vedno na voljo na info@spletnik.si. Seveda pa nas lahko zmeraj pokličete na 01 600 99 30.
Uspešno,
Spletnik