Google Ads skripe – kaj so in kako jih uporabimo?

Mar 2, 2023
Mar 2, 2023

Ni vedno realistično, da bi več kot polovico svojega dneva porabili za spremljanje, posodabljanje in prilagajanje vaših Google oglasov in kampanj.

Včasih tudi samodejna pravila, ki ste jih nastavili, ne zadostujejo. Ne morejo obvladovati pogostosti ali ravni podrobnosti, ki jih potrebujete za upravljanje.

Obstaja pa ša naprednejši nivo od samodejnih pravil in to so Google Ad skripte.

V osnovi gre tu za orodja, ki vam pomagajo avtomatizirati vaše poročanje o PPC in izboljšati učinkovitost. Lahko avtomatizirajo in optimizirajo vaše kampanje Google oglaševanja – Od upravljanja s ponudbami in testiranja deljenja oglasov, do izboljšanega poročanja in izogibanja ponavljanju.

Google ads skripte so izjemno prilagodljive in zato so lahko zelo koristne, v kolikor jih ustrezno nastavite.

Kaj so Google Ads skripte?

V najbolj osnovni definiciji so Google Ad skripte v bistvu drobci JavaScript kode, ki vam omogočajo boljši nadzor nad vašimi kampanjami. Uporabljajo se lahko za avtomatizacijo internih funkcij v vašem računu za Google oglaševanje, lahko pa jih integirate tudi z zunanjimi podatki.

To je primer Google ads skripte, ki v tem specifičnem primeru sledi zmagovalnim in nezmagovalnim kampanjam:

google ads skripta

Uporaba Google Ads skript

Glavna korist Google Ads skript je to, da prihranijo čas. Z avtomatizacijo nekaterih najbolj “dolgočasnih” procesov vam ostane več časa, ki ga lahko porabite za dejansko optimizacijo učinkovitosti – torej za stvari, ki so najbolj pomembne!

Skripte ne prihranijo samo časa, ampak lahko pogosto tudi zaznajo manjše težave ali priložnosti, ki smo jih mi morda spregledali (navsezadnje smo le ljudje)

V kateri koli bolj obsežni oglaševalski oz. PPC kampanji je lahko zelo veliko podatkov za preučevanje. Posledično je razumljivo, da hitro spregledamo kakšno slabo delujočo ključno besedo ali priložnost za izgradnjo nove skupine oglasov.

Tu nam pa koristna orodja, kot so Google Ads skripte, lahko zelo pomagajo. Kot celota so namenjeni pomoči pri optimizaciji same rutine optimizacije Google oglasov.

Kako vzpostaviti Google Ads skripte

V kolikor nimate neke programerskega ozadja ali tehnične podkovanosti, brez skrbi – po besedah Googla potrebujete le osnove JavaScript programskega jezika. Googlov IDE (aplikacija, ki se izvaja v ozadju in skrbi za pomoč pri kodiranju) vam v tem primeru zelo pomaga z označevanjem sintakse, samodokončanju (ang. auto-complete) in predogledu.

Ne srečno je tudi na voljo veliko že vnaprej izdelanih skript, ki jih lahko enostavno samo kopirate in prilepite. Toda po izkušnjah mnogih Google oglaševalcev, pa ima manjše prilagajanje teh vnaprej izdelanih skript lahko zelo pozitiven učinek.

Proces postavitve Google ads skript po korakih

1) Prijavite se v svoj račun Google Ads.

2) Kliknite ikono Orodja in izberite Skripti v razdelku MNOŽIČNA DEJANJA.

google skripte v meniju google ads

3) Pritisnite ikono +, da dodate skript

gumb za dodajanje skripte

4) Kopirajte in prilepite kodo skripta v območje urejevalnika znotraj glavne funkcije

5) Ko dobite opozorilo, kliknite “Pooblasti” (ang. AUTHORIZE), da lahko skript dostopa do računa v vašem imenu. To je treba naredit za vsako skripto posebej.

avtorizacija google ads skripte

6) Kliknite “Predogled“, da zaženete skript v načinu predogleda: rezultati bodo prikazani pod “Spremembe / dnevniki”.

Različne vrste Google Ads skript

Obstaja veliko različnih vrst Google ads skript. Na voljo so v vseh različnih oblikah in velikostih – poročajo, prilagajajo in avtomatizirajo vse različne vidike vašega računa Google Ads. Večinoma spadajo v eno od naslednjih vrst:

  • Modifikatorji ponudb
  • Ponudbe in proračuni
  • Orodja
  • Opozorila
  • Poročanje
  • Avtomatizacija vzdrževanja
  • Označevanje
  • Sledenje
  • Ključne besede
  • Googlovo prikazno omrežje
  • Nakupovalne akcije

Odvisno od tega, kako je nastavljen vaš Google oglaševalski račun in koliko oglaševalskih akcij upravljate, se boste morda bolj zanašali na eno vrsto skripte kot na druge.

3 primeri Google Ads skript

Obstaja veliko odličnih Google Ads skript, ki jih lahko preprosto samo kopirate in prilepite v vaš oglaševalski račun. V nadaljevanju bomo izpostavili 3 zelo popularne, ki imajo neko dodano vrednost in uporabnost za oglaševalce.

Vendar ne pozabite, da so tovrstne skripte le orodje za izboljšanje vaših odločitev glede optimizacije in NE nadomeščajo vašega odločanja).

Heat maps / Toplotne karte

Eno od najbolj priljubljen skript, ki se jo poslužujejo digitalni oglaševalci, so usmerjene v toplotne karte.

Toplotne karte so vizualne predstavitve uporabnikovega vedenja pri iskanju. Spodaj si lahko ogledate primer toplotne karte, ki prikazuje razmerja med prikazi in kliki.

S pomočjo toplotne karte lahko vidite, kakšno je razmerje med prikazi in kliki po posameznih dnevih in celo urah.. To vam lahko pomaga optimizirati svoje oglaševanje in izboljšati učinkovitost vaših kampanj.

toplotna karta

Več o tej skripti in njeno kodo najdete na: https://searchengineland.com/see-hour-hour-trends-adwords-heat-maps-235578

Skript za preverjanje povezav

Skripta za preverjanje povezav v Google Ads je avtomatizirana skripta, ki preverja, ali so v vaših oglasih strani povezave, ki vodijo do nedelujočih strani (drugače imenovanje 404 strani).

S pomočjo te vrste skripte lahko zelo hitro preverite vse povezave v vaših oglasih in s tem hitro najdete morebitne težave, ki lahko (negativno) vplivajo na uporabniško izkušnjo in s tem zmanjšajo učinkovitost vaših oglaševalskih kampanj. Če skripta odkrije nedelujoče ali neustrezne povezave, vam bo poslala poročilo z opozorilom, ki vam bo pomagalo, da boste lahko ukrepali in odpravili težave.

Če pa bo skripta ugotovila, da nimate nedelujoče 404 povezave, ne boste prejeli nobenih obvestil – te prejmete samo, če so v vašem računu odkriti kakršni koli nedelujoči URL-ji.

broken link checker

Več o tej skripti in njeno kodo najdete na tej povezavi.

Sledilnik ocene kakovosti / Quality score

Ocena kakovosti (ang. quality score) v Google Ads je ocena, ki jo Google dodeli vsaki ključni besedi v vaših oglaševalskih kampanjah, na podlagi njegove kakovosti in učinkovitosti.

Quality Score se uporablja za določanje položaja oglasov na Googlu in za ceno, ki jo boste plačali za klik na oglas. Višji Quality Score pomeni, da boste lahko plačali manj za vsak klik in vaš oglas se bo pojavil višje na strani z rezultati iskanja.

Ekipa PPC epiphany bloga je naredila celo takšno skripto, ki pride z grafičnim prikazom in zgodovinskim spremljanjem ocene kakovosti. Skripto najdete na PPC epiphany blogu.

skripta za quality score

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran