Srce Google oglaševanja – ocena kakovosti (Quality score)

Apr 6, 2018
Apr 6, 2018

Oglaševalci na Googlu se pogostokrat sprašujemo, kje se bodo pojavili naši oglasi, ali bomo prehiteli konkurenta, bomo dosegli želeno pozicijo in podobno. Večna vprašanja, na katera odgovore iščemo preko oblikovanja atraktivnih Google oglasov in nenehnih optimizacij kampanj.

Rezultati so vedno boljši, toda ostaja kanček skrivnostnosti, saj ne moremo v popolnosti priti do dna, kako naše oglase uvrstiti čim više. Google sumničavo skriva formulo za izračunavanje »ocene kakovosti«, ki je srce oglaševanja na Googlu.

Kaj je “ocena kakovosti”?

Ocena kakovosti je številka, ki jo Google dosodi vsaki ključni besedi znotraj kampanje na Googlu. Je pomemben element v formuli, ki določa, kdaj in kje se prikažejo oglasi ter kakšna bo cena klika za posamezno ključno besedo.

Izračunana je vsakič, ko uporabnik v iskalno okno vpiše zakupljeno ključno besedo, ki izzove prikaz oglasa. Ocena kakovosti določa, kako pogosto, na kateri poziciji in za kolikšno ceno se bo oglas pojavil. Uporablja se za ocenitev prve cene klika, da se ­oglas pojavi na prvi strani.

Ocena kakovosti prav tako določa, ali je ključna beseda primerna za pojavljanje ob iskanju na ključno besedo. Predvsem pa pomembno vpliva na pozicijo oglasa.

Oceno kakovosti je vsekakor potrebno vzeti v zakup, če se želimo pravilno lotiti Google oglaševanja. Več o tem: https://spletnik.si/blog/google-oglasevanje-kako-se-ga-pravilno-lotiti/

V svoji formuli za izračun uporablja vrsto dejavnikov:

  • pretekli CTR (kliki/prikazi) ključne besede;
  • preteklost oglaševalca, ki je izmerjena preko CTR-ja vseh oglasov in ključnih besed;
  • pretekli CTR vstopne strani v oglasni skupini;
  • kakovost vstopni strani (»landing page«);
  • relevantnost ključnih besed na oglase v oglasni skupini;
  • relevantnost ključnih besed in oglasa, ki ustreza iskalni besedi;
  • drugi pomembni dejavniki.


Če povzamemo izračunavanje ocene kakovosti, izpostavimo 3 glavne dejavnike:

  • CTR;
  • relevantnost;
  • vstopna stran.

Pravijo, da je CTR najpomembnejša komponenta, na ravni ključne besede in vstopne strani. Pri izračunu se upoštevajo zgodovina same ključne besede, vstopne strani in zgodovina celotne kampanje.

Relevantnost je definirana kot aktualna povezanost med ključnimi besedami, besedilom v oglasih, vstopnih strani in iskalnih besed, na katere se povezujemo. Vedno je blizu samega bistva Googla, zato jo najdemo tudi v formuli za izračun ocene kakovosti. Zlasti vzamejo v obzir povezavo med iskalno besedo, ključnimi besedami, besedilo v oglasih in pojmih na vstopni spletni strani.

Pri vstopni strani se gleda čas naložitve, dostopnost do politike podatkov in drugo. Predvsem je tukaj potrebno imeti v mislih, da poskrbimo za relevantno in originalno vsebino spletne strani, transparentnost in preglednost.

Povzetek

Na kratko povedano – višja je ocena kakovosti (Google jo ocenjuje z ocenami od 1 do 10), boljše je za nas, ker oglase postavlja višje, ceno klika pa nižje. Ocena kakovosti je tako še en dokaz, zakaj je tako pomembno, da ne zanemarjamo spletne strani, ampak osvežujemo vsebino in skrbimo, da je na splošno prodajno naravnana (pozivi h konverziji na vsaki podstrani).

Se zdi komplicirano? Saj tudi je! Izračunavanja ocene kakovosti ne poznamo v celoti, posebno tuji so nam »drugi pomembni dejavniki«, ki jih Google čuva zase. Znotraj teh dejavnikov je cela vrsta algoritmov, na katere ne moremo vplivati. Če se poglobimo v razumevanje delovanja Google oglaševanja, naletimo na kar nekaj nejasnih konceptov, ki nam ne dajo miru, kaj šele popolnega nadzora nad pojavljanjem naših oglasov na iskalniku.

Le desetine izvedenih uspešnih kampanj ter veliko izkušenj z optimizacijo oglasov in ključnih besed lahko kljubuje Googlovi skrivnostnosti. Pa tudi nam, starim mačkom oglaševanja, se Google tu in tam še vedno porogljivo in privoščljivo smeji.
Želite izvesti uspešno kampanjo na Googlu? Kontaktirajte nas!

Izračunajte si število kupcev, ki jih želite privabiti na vašo spletno stran!

Želim vam lep dan in veliko uspeha!

Spletnik marketing

5/5 - (1 vote)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.